S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-01-06, 21:06
- Imię: Kuba
- VOLVO: S40
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 230
- Rok: 2005
- Przebieg: 225
- Status: Offline
S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
Witam wszystkich,
Jaką instalację polecacie to silnika 2.5T 220KM? Biorę pod uwagę zaczipowanie auta i może jakieś drobne modyfikacje w przyszłości więc dobrze jakby była z zapasem mocy, tak pod 250-260 KM.
Dostałem do tej pory dwie wyceny:
Elektronika: BRC Sequent Plug & Drive
Przełącznik:BRC
Reduktor:Genius Max
Wtryskiwacze:6 cyl
Dopłaty:
Reduktor: + 200 zł
Cena w sumie: 4100
Elektronika: AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor: Lovato RGJ SHP
Wtryskiwacze: AC W03
Lubryfikacja: Tunap - substancje czynne do benzyny i LPG
Dopłata
Reduktor: 300 zł
Emulator ciśnienia paliwa: 300 zł
Tunap: 220 zł
Cena w sumie:5420zł
Dodatkowo druga firma napisała:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.
Preparaty ochrony zaworów firmy Tunap:
1. Tunap Premium 163 - dodatek do benzyny
2. Tunap Premium 164 - dodatek do gazu.
Zalecana aplikacja dodatków co 10000 km.
Przy stosowaniu dodatku do gazu nie zalecane jest wyjeżdżanie gazu do końca a wcześniejsze jego dotankowywanie.
Koszt jednorazowej aplikacji na dzień dzisiejszy to 220 zł.
Prosiłbym o opinie i ewentualnie polecenie dobrego instalatora gazu. Mieszkam w Łodzi.
Jaką instalację polecacie to silnika 2.5T 220KM? Biorę pod uwagę zaczipowanie auta i może jakieś drobne modyfikacje w przyszłości więc dobrze jakby była z zapasem mocy, tak pod 250-260 KM.
Dostałem do tej pory dwie wyceny:
Elektronika: BRC Sequent Plug & Drive
Przełącznik:BRC
Reduktor:Genius Max
Wtryskiwacze:6 cyl
Dopłaty:
Reduktor: + 200 zł
Cena w sumie: 4100
Elektronika: AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor: Lovato RGJ SHP
Wtryskiwacze: AC W03
Lubryfikacja: Tunap - substancje czynne do benzyny i LPG
Dopłata
Reduktor: 300 zł
Emulator ciśnienia paliwa: 300 zł
Tunap: 220 zł
Cena w sumie:5420zł
Dodatkowo druga firma napisała:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.
Preparaty ochrony zaworów firmy Tunap:
1. Tunap Premium 163 - dodatek do benzyny
2. Tunap Premium 164 - dodatek do gazu.
Zalecana aplikacja dodatków co 10000 km.
Przy stosowaniu dodatku do gazu nie zalecane jest wyjeżdżanie gazu do końca a wcześniejsze jego dotankowywanie.
Koszt jednorazowej aplikacji na dzień dzisiejszy to 220 zł.
Prosiłbym o opinie i ewentualnie polecenie dobrego instalatora gazu. Mieszkam w Łodzi.
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3583
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Online
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
chyba im się coś pokiełbasiłoeln1no pisze:Wtryskiwacze:6 cyl
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-01-06, 21:06
- Imię: Kuba
- VOLVO: S40
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 230
- Rok: 2005
- Przebieg: 225
- Status: Offline
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
Pewnie chodziło o to, że to set dla 6 cylindrowego silnika, bo chyba dedykowanych do piątek nie ma?Struna pisze:chyba im się coś pokiełbasiłoeln1no pisze:Wtryskiwacze:6 cyl
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3583
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Online
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
Sterownik jest pod 6-tke, ale wtrysków idzie 5.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rokos
- VO
- Posty: 244
- Rejestracja: 2014-09-13, 15:00
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50 T5 Sport
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 260
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Status: Offline
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
jaka lubryfikacja, to naciąganie jest.
U mnie jest założone:
STAG 300-6 qmax plus
wielozawór tomasseto achille at.02
zawór odcinający valtek01
emulator ciśnienia paliwa
wtryski baraccuda 130
parownik AC-01 (do 250 KM) - tutaj do programu musi być większy np. twin gold
butla w koło 52 l (650x200) - może być bagażnik inny w s40
(wchodzi ok. 40 litrów), zamyka się pokrywa tylko trzeba jeden zawias usunąć z tej klapki na zakupy.
Przejechałem ponad 40 tyś. km, a cena z 2014 sierpień było 3200zł.
Na wiosnę wymienię jedynie parownik na większy, bo przy ostrym bucie przewala mi na benę, chociaż ostatnio mi go trochę wyregulowali.
spalanie 11-13 litrów, przy ostrej jeździe np. autobahn 180+ ~15-16 litrów.
40 litrowy zbiornik starcza między 270-370 kilometrów, u mnie średnio 300-330.
U mnie jest założone:
STAG 300-6 qmax plus
wielozawór tomasseto achille at.02
zawór odcinający valtek01
emulator ciśnienia paliwa
wtryski baraccuda 130
parownik AC-01 (do 250 KM) - tutaj do programu musi być większy np. twin gold
butla w koło 52 l (650x200) - może być bagażnik inny w s40
(wchodzi ok. 40 litrów), zamyka się pokrywa tylko trzeba jeden zawias usunąć z tej klapki na zakupy.
Przejechałem ponad 40 tyś. km, a cena z 2014 sierpień było 3200zł.
Na wiosnę wymienię jedynie parownik na większy, bo przy ostrym bucie przewala mi na benę, chociaż ostatnio mi go trochę wyregulowali.
spalanie 11-13 litrów, przy ostrej jeździe np. autobahn 180+ ~15-16 litrów.
40 litrowy zbiornik starcza między 270-370 kilometrów, u mnie średnio 300-330.
Ostatnio zmieniony 2017-01-10, 19:31 przez Rokos, łącznie zmieniany 1 raz.
---------------------------------------------
V50 T5 260+ Sport 2006
C30 T5 230 R-Design 2008
V50 T5 AWD manual 2006
V50 T5 260+ Sport 2006
C30 T5 230 R-Design 2008
V50 T5 AWD manual 2006
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3583
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Online
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
to wina dopuszczenia gazu zimowego klsy B do obrotu.Rokos pisze:przy ostrym bucie przewala mi na benę,
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rokos
- VO
- Posty: 244
- Rejestracja: 2014-09-13, 15:00
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50 T5 Sport
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 260
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Status: Offline
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
Struna, latem tez to było, bo miałem najpierw instalkę , a potem soft wgrany, a teraz dodatkowo zmian jest kilka... Ale to nie przeszkadza , bo tylko jest sygnał dźwiękowy, a auto bez szarpnięcia dalej jedzie.
---------------------------------------------
V50 T5 260+ Sport 2006
C30 T5 230 R-Design 2008
V50 T5 AWD manual 2006
V50 T5 260+ Sport 2006
C30 T5 230 R-Design 2008
V50 T5 AWD manual 2006
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3583
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Online
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
Ok, jeśli latem też był problem, to pewnie trzeba coś mocniejszego.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-01-06, 21:06
- Imię: Kuba
- VOLVO: S40
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 230
- Rok: 2005
- Przebieg: 225
- Status: Offline
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
Wielkie dzięki za tę opinię! A mogę spytać gdzie robiłeś instalację?Rokos pisze:jaka lubryfikacja, to naciąganie jest.
U mnie jest założone:
STAG 300-6 qmax plus
wielozawór tomasseto achille at.02
zawór odcinający valtek01
emulator ciśnienia paliwa
wtryski baraccuda 130
parownik AC-01 (do 250 KM) - tutaj do programu musi być większy np. twin gold
butla w koło 52 l (650x200) - może być bagażnik inny w s40
(wchodzi ok. 40 litrów), zamyka się pokrywa tylko trzeba jeden zawias usunąć z tej klapki na zakupy.
Przejechałem ponad 40 tyś. km, a cena z 2014 sierpień było 3200zł.
Na wiosnę wymienię jedynie parownik na większy, bo przy ostrym bucie przewala mi na benę, chociaż ostatnio mi go trochę wyregulowali.
spalanie 11-13 litrów, przy ostrej jeździe np. autobahn 180+ ~15-16 litrów.
40 litrowy zbiornik starcza między 270-370 kilometrów, u mnie średnio 300-330.
- szymek s80
- V
- Posty: 72
- Rejestracja: 2014-11-03, 17:37
- Imię: Przemek
- VOLVO: s80, v40T4
- Silnik: 2.9
- KW/KM/NM: 200 łosi
- Rok: 1999
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: 13
- Przebieg: 320000
- Status: Offline
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
5400 za instalacje staga to na bogato.eln1no pisze:Witam wszystkich,
Jaką instalację polecacie to silnika 2.5T 220KM? Biorę pod uwagę zaczipowanie auta i może jakieś drobne modyfikacje w przyszłości więc dobrze jakby była z zapasem mocy, tak pod 250-260 KM.
Dostałem do tej pory dwie wyceny:
Elektronika: BRC Sequent Plug & Drive
Przełącznik:BRC
Reduktor:Genius Max
Wtryskiwacze:6 cyl
Dopłaty:
Reduktor: + 200 zł
Cena w sumie: 4100
Elektronika: AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor: Lovato RGJ SHP
Wtryskiwacze: AC W03
Lubryfikacja: Tunap - substancje czynne do benzyny i LPG
Dopłata
Reduktor: 300 zł
Emulator ciśnienia paliwa: 300 zł
Tunap: 220 zł
Cena w sumie:5420zł
Dodatkowo druga firma napisała:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.
Preparaty ochrony zaworów firmy Tunap:
1. Tunap Premium 163 - dodatek do benzyny
2. Tunap Premium 164 - dodatek do gazu.
Zalecana aplikacja dodatków co 10000 km.
Przy stosowaniu dodatku do gazu nie zalecane jest wyjeżdżanie gazu do końca a wcześniejsze jego dotankowywanie.
Koszt jednorazowej aplikacji na dzień dzisiejszy to 220 zł.
Prosiłbym o opinie i ewentualnie polecenie dobrego instalatora gazu. Mieszkam w Łodzi.
TYLKO VOLVO !!
Było..
440
v40
s70
Jest.. S80 2,9 196KM
V40 1.9 T4 200KM
V70XC 2.4T
V70 2.4T
Było..
440
v40
s70
Jest.. S80 2,9 196KM
V40 1.9 T4 200KM
V70XC 2.4T
V70 2.4T
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
O BRC się nie wypowiem bo się nie znam.
Na Stagu z kolei nie zna się gazownik składający propozycję.
Stag Q-max PLUS ma wbudowany emulator ciśnienia paliwa, więc albo gazownik nie wie co proponuje, albo naciąga klienta na dodatkową kasę za dolutowanie kilku przewodów.
Oferowany reduktor jest moim zdaniem niezbyt dobry, ale tu się znów nie znam bo raczej je demontuję niż montuję
Tunap oczywiście nie zaszkodzi, choć jakość materiałów w silnikach Volvo nie powoduje raczej ryzyka przedwczesnej degradacji gniazd zaworowych na gazie.
Nie instalowałbym gazu w tym warsztacie.
Na Stagu z kolei nie zna się gazownik składający propozycję.
Stag Q-max PLUS ma wbudowany emulator ciśnienia paliwa, więc albo gazownik nie wie co proponuje, albo naciąga klienta na dodatkową kasę za dolutowanie kilku przewodów.
Oferowany reduktor jest moim zdaniem niezbyt dobry, ale tu się znów nie znam bo raczej je demontuję niż montuję
Tunap oczywiście nie zaszkodzi, choć jakość materiałów w silnikach Volvo nie powoduje raczej ryzyka przedwczesnej degradacji gniazd zaworowych na gazie.
Nie instalowałbym gazu w tym warsztacie.
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 72
- Rejestracja: 2011-09-20, 19:43
- Imię: Pawel
- VOLVO: V70 II
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 320/420
- Rok: 2003
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Zgierz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
Mody najprawdopodobniej skończą się zapętlaniem PB i Stag nie ogarnie.
Montaż i naprawa instalacji lpg.
503528373
https://www.facebook.com/dzinksgarage" onclick="window.open(this.href);return false;
503528373
https://www.facebook.com/dzinksgarage" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VO
- Posty: 244
- Rejestracja: 2015-09-24, 21:53
- Imię: Adrian
- VOLVO: V70 II
- Silnik: b5244s2 automat denso
- KW/KM/NM: 103/140
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 16,6
- Przebieg: 195000
- Status: Offline
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
Nie piszę dlatego, że mam, ale naczytałem się dużo i bardzo chwalony jest LPG-TECH. Ja do takiego Volvo założyłbym
- sterownik LPG - TECH 326 lub 326 OBD
- Reduktor KME TWIN
- Wtryski Barracuda/ Dragon
Warsztaty w Łodzi; Kołomax Wrocławska 16, Filartech ul. Wólczańska 13 to takie 2 chwalone na forach
- sterownik LPG - TECH 326 lub 326 OBD
- Reduktor KME TWIN
- Wtryski Barracuda/ Dragon
Warsztaty w Łodzi; Kołomax Wrocławska 16, Filartech ul. Wólczańska 13 to takie 2 chwalone na forach
-
- V
- Posty: 14
- Rejestracja: 2016-06-16, 08:30
- Imię: Darek
- VOLVO: Seat
- Silnik: 2.0t
- KW/KM/NM: 290/380
- Rok: 2019
- Przebieg: 20000
- Status: Offline
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
instalka na T5 powinna cię kosztować koło 4k
mam na myśli staga albo lpgtecha
wtryski np Hana
reduktor wedle uznania gazownika (byle ci nie zapakował Magica III)
jak ktoś proponuje lubrykanty, to zmień gazownika.
mam na myśli staga albo lpgtecha
wtryski np Hana
reduktor wedle uznania gazownika (byle ci nie zapakował Magica III)
jak ktoś proponuje lubrykanty, to zmień gazownika.
- tommitmx
- VOLVO
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
- Imię: Tom
- VOLVO: s60
- Silnik: 2400 STAG-300 premium
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: KRA
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
napisz jakie są dobre reduktory ? gold ?Dedis pisze:byle ci nie zapakował Magica III
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3583
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Online
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
Gold GT jeśli już. A nowego typu Magic jeet ok.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- tommitmx
- VOLVO
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
- Imię: Tom
- VOLVO: s60
- Silnik: 2400 STAG-300 premium
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: KRA
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
a od kiedy jest nowy tym Magic III ?
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3583
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Online
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
Już będzie z rok chyba
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- tommitmx
- VOLVO
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
- Imię: Tom
- VOLVO: s60
- Silnik: 2400 STAG-300 premium
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: KRA
- Status: Offline
- Kontakt:
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3583
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Online
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
w nowej wersji wyeliminowali wadę, która powodowała możliwość dostania się gazu w fazie ciekłej do układu chłodzenia ( co zazwyczaj kończyło się grubszą awarią pojazdu ), aczkolwiek ja jakoś nadal mam do nich uraz
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- tommitmx
- VOLVO
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
- Imię: Tom
- VOLVO: s60
- Silnik: 2400 STAG-300 premium
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: KRA
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
jakieś objawy można zaobserwować jak gaz się dostaje do układu chłodzenia ? np smród gazu przy butowaniu ?
czy wzrost spalania może sugerować, że reduktor nie domaga?
czy wzrost spalania może sugerować, że reduktor nie domaga?
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
Rozsadzenie jednego z elementów układu (wężyk/zbiorniczek/chłodnica/nagrzewnica) i wyciek płynu w najlepszym wypadku... w gorszym wariancie awaria/zatarcie silnika w wyniku utraty płynu (przegrzania) lub awaria UPG... dobrze myślę?tommitmx pisze:jakieś objawy można zaobserwować jak gaz się dostaje do układu chłodzenia ?
Natomiat poprawiony konstrukcyjnie Magic III Compact jest na rynku od ponad roku jak nie dłużej... ale sam dopiero niedawno się o tym dowiedziałem. Podobno poprawiona wersja BIG dopiero będzie wchodzić ba rynek (?)