S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

ODPOWIEDZ
eln1no
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2017-01-06, 21:06
Imię: Kuba
VOLVO: S40
Silnik: T5
KW/KM/NM: 230
Rok: 2005
Przebieg: 225
Status: Offline

S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: eln1no » 2017-01-10, 09:51

Witam wszystkich,

Jaką instalację polecacie to silnika 2.5T 220KM? Biorę pod uwagę zaczipowanie auta i może jakieś drobne modyfikacje w przyszłości więc dobrze jakby była z zapasem mocy, tak pod 250-260 KM.

Dostałem do tej pory dwie wyceny:
Elektronika: BRC Sequent Plug & Drive
Przełącznik:BRC
Reduktor:Genius Max
Wtryskiwacze:6 cyl
Dopłaty:
Reduktor: + 200 zł
Cena w sumie: 4100

Elektronika: AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor: Lovato RGJ SHP
Wtryskiwacze: AC W03
Lubryfikacja: Tunap - substancje czynne do benzyny i LPG
Dopłata
Reduktor: 300 zł
Emulator ciśnienia paliwa: 300 zł
Tunap: 220 zł
Cena w sumie:5420zł

Dodatkowo druga firma napisała:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.

Preparaty ochrony zaworów firmy Tunap:
1. Tunap Premium 163 - dodatek do benzyny
2. Tunap Premium 164 - dodatek do gazu.
Zalecana aplikacja dodatków co 10000 km.
Przy stosowaniu dodatku do gazu nie zalecane jest wyjeżdżanie gazu do końca a wcześniejsze jego dotankowywanie.
Koszt jednorazowej aplikacji na dzień dzisiejszy to 220 zł.


Prosiłbym o opinie i ewentualnie polecenie dobrego instalatora gazu. Mieszkam w Łodzi.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: Struna » 2017-01-10, 14:53

eln1no pisze:Wtryskiwacze:6 cyl
chyba im się coś pokiełbasiło :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

eln1no
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2017-01-06, 21:06
Imię: Kuba
VOLVO: S40
Silnik: T5
KW/KM/NM: 230
Rok: 2005
Przebieg: 225
Status: Offline

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: eln1no » 2017-01-10, 15:29

Struna pisze:
eln1no pisze:Wtryskiwacze:6 cyl
chyba im się coś pokiełbasiło :)
Pewnie chodziło o to, że to set dla 6 cylindrowego silnika, bo chyba dedykowanych do piątek nie ma?

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: Struna » 2017-01-10, 16:11

Sterownik jest pod 6-tke, ale wtrysków idzie 5.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokos
VO
VO
Posty: 244
Rejestracja: 2014-09-13, 15:00
Imię: Marcin
VOLVO: V50 T5 Sport
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 260
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12 lpg
Status: Offline

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: Rokos » 2017-01-10, 19:15

jaka lubryfikacja, to naciąganie jest.

U mnie jest założone:
STAG 300-6 qmax plus
wielozawór tomasseto achille at.02
zawór odcinający valtek01
emulator ciśnienia paliwa
wtryski baraccuda 130
parownik AC-01 (do 250 KM) - tutaj do programu musi być większy np. twin gold
butla w koło 52 l (650x200) - może być bagażnik inny w s40
(wchodzi ok. 40 litrów), zamyka się pokrywa tylko trzeba jeden zawias usunąć z tej klapki na zakupy.

Przejechałem ponad 40 tyś. km, a cena z 2014 sierpień było 3200zł.
Na wiosnę wymienię jedynie parownik na większy, bo przy ostrym bucie przewala mi na benę, chociaż ostatnio mi go trochę wyregulowali.
spalanie 11-13 litrów, przy ostrej jeździe np. autobahn 180+ ~15-16 litrów.
40 litrowy zbiornik starcza między 270-370 kilometrów, u mnie średnio 300-330.
Ostatnio zmieniony 2017-01-10, 19:31 przez Rokos, łącznie zmieniany 1 raz.
---------------------------------------------
V50 T5 260+ Sport 2006
C30 T5 230 R-Design 2008
V50 T5 AWD manual 2006

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: Struna » 2017-01-10, 19:27

Rokos pisze:przy ostrym bucie przewala mi na benę,
to wina dopuszczenia gazu zimowego klsy B do obrotu.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokos
VO
VO
Posty: 244
Rejestracja: 2014-09-13, 15:00
Imię: Marcin
VOLVO: V50 T5 Sport
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 260
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12 lpg
Status: Offline

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: Rokos » 2017-01-10, 19:33

Struna, latem tez to było, bo miałem najpierw instalkę , a potem soft wgrany, a teraz dodatkowo zmian jest kilka... Ale to nie przeszkadza , bo tylko jest sygnał dźwiękowy, a auto bez szarpnięcia dalej jedzie. :mrgreen:
---------------------------------------------
V50 T5 260+ Sport 2006
C30 T5 230 R-Design 2008
V50 T5 AWD manual 2006

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: Struna » 2017-01-10, 19:35

Ok, jeśli latem też był problem, to pewnie trzeba coś mocniejszego.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

eln1no
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2017-01-06, 21:06
Imię: Kuba
VOLVO: S40
Silnik: T5
KW/KM/NM: 230
Rok: 2005
Przebieg: 225
Status: Offline

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: eln1no » 2017-01-11, 09:33

Rokos pisze:jaka lubryfikacja, to naciąganie jest.

U mnie jest założone:
STAG 300-6 qmax plus
wielozawór tomasseto achille at.02
zawór odcinający valtek01
emulator ciśnienia paliwa
wtryski baraccuda 130
parownik AC-01 (do 250 KM) - tutaj do programu musi być większy np. twin gold
butla w koło 52 l (650x200) - może być bagażnik inny w s40
(wchodzi ok. 40 litrów), zamyka się pokrywa tylko trzeba jeden zawias usunąć z tej klapki na zakupy.

Przejechałem ponad 40 tyś. km, a cena z 2014 sierpień było 3200zł.
Na wiosnę wymienię jedynie parownik na większy, bo przy ostrym bucie przewala mi na benę, chociaż ostatnio mi go trochę wyregulowali.
spalanie 11-13 litrów, przy ostrej jeździe np. autobahn 180+ ~15-16 litrów.
40 litrowy zbiornik starcza między 270-370 kilometrów, u mnie średnio 300-330.
Wielkie dzięki za tę opinię! A mogę spytać gdzie robiłeś instalację?

Awatar użytkownika
szymek s80
V
V
Posty: 72
Rejestracja: 2014-11-03, 17:37
Imię: Przemek
VOLVO: s80, v40T4
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 200 łosi
Rok: 1999
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 320000
Status: Offline

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: szymek s80 » 2017-01-25, 20:04

eln1no pisze:Witam wszystkich,

Jaką instalację polecacie to silnika 2.5T 220KM? Biorę pod uwagę zaczipowanie auta i może jakieś drobne modyfikacje w przyszłości więc dobrze jakby była z zapasem mocy, tak pod 250-260 KM.

Dostałem do tej pory dwie wyceny:
Elektronika: BRC Sequent Plug & Drive
Przełącznik:BRC
Reduktor:Genius Max
Wtryskiwacze:6 cyl
Dopłaty:
Reduktor: + 200 zł
Cena w sumie: 4100

Elektronika: AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor: Lovato RGJ SHP
Wtryskiwacze: AC W03
Lubryfikacja: Tunap - substancje czynne do benzyny i LPG
Dopłata
Reduktor: 300 zł
Emulator ciśnienia paliwa: 300 zł
Tunap: 220 zł
Cena w sumie:5420zł

Dodatkowo druga firma napisała:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.

Preparaty ochrony zaworów firmy Tunap:
1. Tunap Premium 163 - dodatek do benzyny
2. Tunap Premium 164 - dodatek do gazu.
Zalecana aplikacja dodatków co 10000 km.
Przy stosowaniu dodatku do gazu nie zalecane jest wyjeżdżanie gazu do końca a wcześniejsze jego dotankowywanie.
Koszt jednorazowej aplikacji na dzień dzisiejszy to 220 zł.


Prosiłbym o opinie i ewentualnie polecenie dobrego instalatora gazu. Mieszkam w Łodzi.
5400 za instalacje staga to na bogato.
TYLKO VOLVO !!
Było..
440
v40
s70
Jest.. S80 2,9 196KM
V40 1.9 T4 200KM
V70XC 2.4T
V70 2.4T

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: Mikaell » 2017-01-26, 09:17

O BRC się nie wypowiem bo się nie znam.

Na Stagu z kolei nie zna się gazownik składający propozycję.
Stag Q-max PLUS ma wbudowany emulator ciśnienia paliwa, więc albo gazownik nie wie co proponuje, albo naciąga klienta na dodatkową kasę za dolutowanie kilku przewodów.
Oferowany reduktor jest moim zdaniem niezbyt dobry, ale tu się znów nie znam bo raczej je demontuję niż montuję :)

Tunap oczywiście nie zaszkodzi, choć jakość materiałów w silnikach Volvo nie powoduje raczej ryzyka przedwczesnej degradacji gniazd zaworowych na gazie.

Nie instalowałbym gazu w tym warsztacie.

dzinks16
V
V
Posty: 72
Rejestracja: 2011-09-20, 19:43
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: T5
KW/KM/NM: 320/420
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Zgierz
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: dzinks16 » 2017-01-26, 21:03

Mody najprawdopodobniej skończą się zapętlaniem PB i Stag nie ogarnie.
Montaż i naprawa instalacji lpg.
503528373
https://www.facebook.com/dzinksgarage" onclick="window.open(this.href);return false;

adiq
VO
VO
Posty: 244
Rejestracja: 2015-09-24, 21:53
Imię: Adrian
VOLVO: V70 II
Silnik: b5244s2 automat denso
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2001
Średnie spalanie: 16,6
Przebieg: 195000
Status: Offline

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: adiq » 2017-01-26, 22:35

Nie piszę dlatego, że mam, ale naczytałem się dużo i bardzo chwalony jest LPG-TECH. Ja do takiego Volvo założyłbym
- sterownik LPG - TECH 326 lub 326 OBD
- Reduktor KME TWIN
- Wtryski Barracuda/ Dragon

Warsztaty w Łodzi; Kołomax Wrocławska 16, Filartech ul. Wólczańska 13 to takie 2 chwalone na forach

Dedis
V
V
Posty: 14
Rejestracja: 2016-06-16, 08:30
Imię: Darek
VOLVO: Seat
Silnik: 2.0t
KW/KM/NM: 290/380
Rok: 2019
Przebieg: 20000
Status: Offline

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: Dedis » 2017-02-01, 08:09

instalka na T5 powinna cię kosztować koło 4k
mam na myśli staga albo lpgtecha
wtryski np Hana
reduktor wedle uznania gazownika (byle ci nie zapakował Magica III)
jak ktoś proponuje lubrykanty, to zmień gazownika.

Awatar użytkownika
tommitmx
VOLVO
VOLVO
Posty: 1328
Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: KRA
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: tommitmx » 2017-02-01, 09:04

Dedis pisze:byle ci nie zapakował Magica III
napisz jakie są dobre reduktory ? gold ?

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: Struna » 2017-02-01, 09:36

Gold GT jeśli już. A nowego typu Magic jeet ok.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
tommitmx
VOLVO
VOLVO
Posty: 1328
Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: KRA
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: tommitmx » 2017-02-01, 10:14

a od kiedy jest nowy tym Magic III ?

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: Struna » 2017-02-01, 10:57

Już będzie z rok chyba
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
tommitmx
VOLVO
VOLVO
Posty: 1328
Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: KRA
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: tommitmx » 2017-02-01, 11:13

czyli mam padake założoną ;(

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: Struna » 2017-02-01, 12:01

w nowej wersji wyeliminowali wadę, która powodowała możliwość dostania się gazu w fazie ciekłej do układu chłodzenia ( co zazwyczaj kończyło się grubszą awarią pojazdu ), aczkolwiek ja jakoś nadal mam do nich uraz :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
tommitmx
VOLVO
VOLVO
Posty: 1328
Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: KRA
Status: Offline
Kontakt:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: tommitmx » 2017-02-01, 12:29

jakieś objawy można zaobserwować jak gaz się dostaje do układu chłodzenia ? np smród gazu przy butowaniu ?


czy wzrost spalania może sugerować, że reduktor nie domaga?

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Post autor: adamusss » 2017-02-01, 12:49

tommitmx pisze:jakieś objawy można zaobserwować jak gaz się dostaje do układu chłodzenia ?
Rozsadzenie jednego z elementów układu (wężyk/zbiorniczek/chłodnica/nagrzewnica) i wyciek płynu w najlepszym wypadku... w gorszym wariancie awaria/zatarcie silnika w wyniku utraty płynu (przegrzania) lub awaria UPG... dobrze myślę?

Natomiat poprawiony konstrukcyjnie Magic III Compact jest na rynku od ponad roku jak nie dłużej... ale sam dopiero niedawno się o tym dowiedziałem. Podobno poprawiona wersja BIG dopiero będzie wchodzić ba rynek (?)
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”