Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
- coonrado
- Moderatorzy
- Posty: 23361
- Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80 Titanium Gray
- Silnik: 2.5T AW55-50SN
- KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
- Rok: 2006
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: 12l/100km
- Przebieg: 234567
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,2408744" onclick="window.open(this.href);return false;
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
Pierwszy prototyp: http://www.pg.gda.pl/~jarguz/melex/fb1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;Polestar zostanie oddzielną marką samochodów, produkującą mocne samochody elektryczne
A tak poważnie to ciężko to widzę. W tekście jest napisane, że ma być konkurencją dla "Tesli". Wątpię, marketingowo "T" nie ma konkurencji, jest wręcz synonimem auta elektrycznego jak "adidas" to każdy but sportowy. Takie wydzielenie w historii motoryzacji miało niedawno miejsce i okazało się klapą. Tak, tak - Citroen i jego pociotek marka "DS", gdzie sprzedaż modeli markowanych "boginią" spadła po usunięciu "szewronu" z grilla O Polestar słyszeliśmy my - volvomaniacy, przeciętny zjadacz chleba, nawet interesujący się motoryzacją i posiadający zasobny portfel będzie miał problem, a zbudowanie świadomości marki to koszmarne pieniądze... Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
Lewa w górę
-
- V
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
- VOLVO: 850
- Silnik: T5
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WR
- Status: Offline
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
I tak, i nie. Obecna strategia Volvo pozwala stwierdzić, że ten rynek jest dla nich rynkiem docelowym. Wszystkie opcje typu samochody o max 4 cylindrach pokazują, że obecna faza jest fazą przejściową. Volvo. Markę na relatywnie wolnym gruncie stworzyć jest prosto. Tesla ma ustalony wizerunek, ale nie jest motoryzacyjnym gigantem (sprzedaje jakieś 76 000 aut rocznie) i w sumie nie ma kasy.nonline pisze:Pierwszy prototyp: http://www.pg.gda.pl/~jarguz/melex/fb1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;Polestar zostanie oddzielną marką samochodów, produkującą mocne samochody elektryczne
A tak poważnie to ciężko to widzę. W tekście jest napisane, że ma być konkurencją dla "Tesli". Wątpię, marketingowo "T" nie ma konkurencji, jest wręcz synonimem auta elektrycznego jak "adidas" to każdy but sportowy. Takie wydzielenie w historii motoryzacji miało niedawno miejsce i okazało się klapą. Tak, tak - Citroen i jego pociotek marka "DS", gdzie sprzedaż modeli markowanych "boginią" spadła po usunięciu "szewronu" z grilla O Polestar słyszeliśmy my - volvomaniacy, przeciętny zjadacz chleba, nawet interesujący się motoryzacją i posiadający zasobny portfel będzie miał problem, a zbudowanie świadomości marki to koszmarne pieniądze... Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
Ja może nie śledzę nowinek, ale mnie zaskoczył sąsiad ostatnio pokazując mi w garażu hybrydową Kię Niro.nonline pisze:Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
Miał wcześniej od nowości z salonu Kię Ceed i teraz też poszedł do nich po nowe auto.
Że ta hybryda w katalogu pali coś niecałe 4 litry w mieście - obiecał zweryfikować i pogadamy kiedyś pewno.
-- 28 cze 2017, o 17:20 --
Przepraszam, że o tym wspominam, ale jakoś nie wiem czemu mi się przypomniało przedsięwzięcie pod tytułem Arrinera.Piotrunho pisze:Tesla ma ustalony wizerunek, ale nie jest motoryzacyjnym gigantem (sprzedaje jakieś 76 000 aut rocznie)
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
-
- V
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
- VOLVO: 850
- Silnik: T5
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WR
- Status: Offline
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
Arrinera to jakaś porażka.Iwan pisze:Ja może nie śledzę nowinek, ale mnie zaskoczył sąsiad ostatnio pokazując mi w garażu hybrydową Kię Niro.nonline pisze:Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
Miał wcześniej od nowości z salonu Kię Ceed i teraz też poszedł do nich po nowe auto.
Że ta hybryda w katalogu pali coś niecałe 4 litry w mieście - obiecał zweryfikować i pogadamy kiedyś pewno.
-- 28 cze 2017, o 17:20 --
Przepraszam, że o tym wspominam, ale jakoś nie wiem czemu mi się przypomniało przedsięwzięcie pod tytułem Arrinera.Piotrunho pisze:Tesla ma ustalony wizerunek, ale nie jest motoryzacyjnym gigantem (sprzedaje jakieś 76 000 aut rocznie)
-- 29 cze 2017, o 09:36 --
Arrinera to jakaś porażka.Iwan pisze:Ja może nie śledzę nowinek, ale mnie zaskoczył sąsiad ostatnio pokazując mi w garażu hybrydową Kię Niro.nonline pisze:Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
Miał wcześniej od nowości z salonu Kię Ceed i teraz też poszedł do nich po nowe auto.
Że ta hybryda w katalogu pali coś niecałe 4 litry w mieście - obiecał zweryfikować i pogadamy kiedyś pewno.
-- 28 cze 2017, o 17:20 --
Przepraszam, że o tym wspominam, ale jakoś nie wiem czemu mi się przypomniało przedsięwzięcie pod tytułem Arrinera.Piotrunho pisze:Tesla ma ustalony wizerunek, ale nie jest motoryzacyjnym gigantem (sprzedaje jakieś 76 000 aut rocznie)
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2017-06-27, 08:37
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: S60 (US)
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 210KM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: 11.4
- Przebieg: 125
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Status: Offline
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
Nie chcę jakoś umniejszać wiedzy, ale może jesteś osobą interesowną na polskim rynku. Pogadaj z osobami interesownymi w Japonii, USA, Australii czy nawet UK lub Germanii. Tam ludzie bardziej się interesują hybrydami lub elektrykami. Powiem tyle, że w USA emeryci sobie kupują masowo hybrydy japońskich i ichniejszych, u nas nie znanych, marek. Żeby nie być gołosłownym polecam lekturę marek w liście wybieralnej po lewej na tej stronie https://www.carsforsale.com/hybrid-elec ... 16-L118785" onclick="window.open(this.href);return false; Np samochody Mercury są lubiane. Nie wiem czemu, ale może coś w nich jest.nonline pisze: A tak poważnie to ciężko to widzę. W tekście jest napisane, że ma być konkurencją dla "Tesli". Wątpię, marketingowo "T" nie ma konkurencji, jest wręcz synonimem auta elektrycznego jak "adidas" to każdy but sportowy. [...] O Polestar słyszeliśmy my - volvomaniacy, przeciętny zjadacz chleba, nawet interesujący się motoryzacją i posiadający zasobny portfel będzie miał problem, a zbudowanie świadomości marki to koszmarne pieniądze... Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
Ale Polestar... tak jak napisałeś będzie miał ciężko, jeśli nie będzie kasy na marketing, a chwalenie się osiągami z Nurburgring to raczej nie jest wystarczający sposób promocji.
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
Mercury, przecież to marka forda jak dobrze pamiętam. Inny świat motoryzacyjny, a po głowie mi chodzą 100% auta elektryczne. Hybryda ot zwykły benzyniak/diesel z wspomagaczem elektrycznym
Lewa w górę
-
- V
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
- VOLVO: 850
- Silnik: T5
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WR
- Status: Offline
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
Ta marka ma być w założeniu czymś a la AMG dla Mercedesa. Nisza jest tak wąska, że nie będzie problemu.Yokes pisze:Nie chcę jakoś umniejszać wiedzy, ale może jesteś osobą interesowną na polskim rynku. Pogadaj z osobami interesownymi w Japonii, USA, Australii czy nawet UK lub Germanii. Tam ludzie bardziej się interesują hybrydami lub elektrykami. Powiem tyle, że w USA emeryci sobie kupują masowo hybrydy japońskich i ichniejszych, u nas nie znanych, marek. Żeby nie być gołosłownym polecam lekturę marek w liście wybieralnej po lewej na tej stronie https://www.carsforsale.com/hybrid-elec ... 16-L118785" onclick="window.open(this.href);return false; Np samochody Mercury są lubiane. Nie wiem czemu, ale może coś w nich jest.nonline pisze: A tak poważnie to ciężko to widzę. W tekście jest napisane, że ma być konkurencją dla "Tesli". Wątpię, marketingowo "T" nie ma konkurencji, jest wręcz synonimem auta elektrycznego jak "adidas" to każdy but sportowy. [...] O Polestar słyszeliśmy my - volvomaniacy, przeciętny zjadacz chleba, nawet interesujący się motoryzacją i posiadający zasobny portfel będzie miał problem, a zbudowanie świadomości marki to koszmarne pieniądze... Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
Ale Polestar... tak jak napisałeś będzie miał ciężko, jeśli nie będzie kasy na marketing, a chwalenie się osiągami z Nurburgring to raczej nie jest wystarczający sposób promocji.
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
Ja się nie znam... ale kiedyś niechcący na durnym onecie gdzie mam skrzynkę mailową kliknąłem w reklamę Polestar, w sensie jakiś program podniesienia mocy w nowych volvo - i wyskoczyło mi, że zyskuje się tam kilka KM. Oooo, coś takiego:
Przykładowo Polestar w Volvo XC90 z silnikiem D5 235 KM, zwiększa moc o 5 KM, czyli do 240 KM, a moment obrotowy o 20 Nm, czyli do 500 Nm. Najważniejszy parametr oprócz Nm, czyli parametr mocy w średnim zakresie obrotów, wzrasta o 7 KM – to ona daje lepszą dynamikę i elastyczność.
Na pewno prawda, każdy przyrost mocy i momentu obrotowego musi dać lepszą dynamikę. Oczywista zależność, ale zastanowiło mnie, po co cały szum i zawracanie gitary o głupie 5 KM przy mocy ponad 200 KM. A pewno za piwo nikt tego nie zrobi w ASO.
Rozumiem, że jakby komuś w 126p przybyło 5 KM, to jest szał, ale 235 czy 240 KM...? Podpowie ktoś o co tu biega?
Przykładowo Polestar w Volvo XC90 z silnikiem D5 235 KM, zwiększa moc o 5 KM, czyli do 240 KM, a moment obrotowy o 20 Nm, czyli do 500 Nm. Najważniejszy parametr oprócz Nm, czyli parametr mocy w średnim zakresie obrotów, wzrasta o 7 KM – to ona daje lepszą dynamikę i elastyczność.
Na pewno prawda, każdy przyrost mocy i momentu obrotowego musi dać lepszą dynamikę. Oczywista zależność, ale zastanowiło mnie, po co cały szum i zawracanie gitary o głupie 5 KM przy mocy ponad 200 KM. A pewno za piwo nikt tego nie zrobi w ASO.
Rozumiem, że jakby komuś w 126p przybyło 5 KM, to jest szał, ale 235 czy 240 KM...? Podpowie ktoś o co tu biega?
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- chancevought
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
- Imię: tomek
- VOLVO: V60CC; C30; S80
- Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
- KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
- Przebieg: 296000
- Lokalizacja: Łódź Północ
- Status: Offline
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
Jak nie wiadomo o co chodzi, to pewno o kasę
Ja też fachowcem nie jestem, ale w motorach Volvo poprzedniego generacji, przy silniku benz. 3.0 pakiet Polestar dawał ok. 10 % przyrost mocy i momentu, a to już dało się odczuć np. w S60, a w obecnych, nowożytnych 4 cylindrowych silnikach może tylko dodają 5 KM i ludzie mają się cieszyć z niebieskiego emblematu i tyle....
Takie czasy niestety :'(
Pozdrawiam
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Ja też fachowcem nie jestem, ale w motorach Volvo poprzedniego generacji, przy silniku benz. 3.0 pakiet Polestar dawał ok. 10 % przyrost mocy i momentu, a to już dało się odczuć np. w S60, a w obecnych, nowożytnych 4 cylindrowych silnikach może tylko dodają 5 KM i ludzie mają się cieszyć z niebieskiego emblematu i tyle....
Takie czasy niestety :'(
Pozdrawiam
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
-
- V
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
- VOLVO: 850
- Silnik: T5
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WR
- Status: Offline
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
No nie do końca. Jeśli w takim T5 dostajesz 50 Nm (z 350 na 400), to nie jest w kij dmuchał. Dodatkowo Polestar przeprogramowuje pracę skrzyni biegów. Dodatkowo, poprzednie Polestary miały spore gifty, czyli zamiast 480 Nm było 505.
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
To rozmienianie się na drobne. Drzewiej jak człowiek widział S60R czy V70R to wiedział, że oto stoi mały potworek. Potem wprowadzili "R DESIGN", obecnie z Polestara zrobili znaczek za wiadro kasy na klapę
Lewa w górę
- chancevought
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
- Imię: tomek
- VOLVO: V60CC; C30; S80
- Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
- KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
- Przebieg: 296000
- Lokalizacja: Łódź Północ
- Status: Offline
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
To właśnie jest smutne.nonline pisze:To rozmienianie się na drobne. Drzewiej jak człowiek widział S60R czy V70R to wiedział, że oto stoi mały potworek. Potem wprowadzili "R DESIGN", obecnie z Polestara zrobili znaczek za wiadro kasy na klapę
Cały ten downsizing, za chwilę auta elektryczne, za moment autonomiczne i.... koniec fanu z jazdy??
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
-
- V
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
- VOLVO: 850
- Silnik: T5
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WR
- Status: Offline
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
Raczej w dobrym elektryku da się osiągnąć mega fun z jazdy. Co do downsizingu: Mercedes A45 AMG ma 2 litry pojemności, a robi setkę w niskie 4 sekundy. Żadne Volvo się do tego nie zbliżyło.chancevought pisze:To właśnie jest smutne.nonline pisze:To rozmienianie się na drobne. Drzewiej jak człowiek widział S60R czy V70R to wiedział, że oto stoi mały potworek. Potem wprowadzili "R DESIGN", obecnie z Polestara zrobili znaczek za wiadro kasy na klapę
Cały ten downsizing, za chwilę auta elektryczne, za moment autonomiczne i.... koniec fanu z jazdy??
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
- chancevought
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
- Imię: tomek
- VOLVO: V60CC; C30; S80
- Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
- KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
- Przebieg: 296000
- Lokalizacja: Łódź Północ
- Status: Offline
Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne
'Dobry' elektryk, to koszt dostawy przyjęcia jak na razie dla bardzo, bardzo bogatych niestety. No chyba, że za taki, tzn. "dobry" uznamy np Toyota PriusPiotrunho pisze:Raczej w dobrym elektryku da się osiągnąć mega fun z jazdy. Co do downsizingu: Mercedes A45 AMG ma 2 litry pojemności, a robi setkę w niskie 4 sekundy. Żadne Volvo się do tego nie zbliżyło.chancevought pisze:To właśnie jest smutne.nonline pisze:To rozmienianie się na drobne. Drzewiej jak człowiek widział S60R czy V70R to wiedział, że oto stoi mały potworek. Potem wprowadzili "R DESIGN", obecnie z Polestara zrobili znaczek za wiadro kasy na klapę
Cały ten downsizing, za chwilę auta elektryczne, za moment autonomiczne i.... koniec fanu z jazdy??
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Co do silnika Mercedesa, zobaczymy jak motor pochodzi z 200-300 tys. km i czy nadal będzie robił 100 km/h w te 4 s wcześniej nie wyzionowszy ducha wraz z całym osprzętem.
Pożyjemy, zobaczymy.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)