Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo
woocash2, chciałabym się zdziwić. W pytaniu napisałam Tromso ze względu na warunki klimatyczne, ponieważ niektórzy poruszali tu sprawę zminiejszonej pojemności baterii w niskich temperaturach. Zwyczajnie ciekawa jestem, jak 100% elektryk tam się sprawdza. Na ile starcza ładowanie? Po jakim czasie spada sprawność baterii, zmuszając do zakupu nowej.
Ciekawa jestem też czy ktoś liczył, na ile wystarczy surowców (lit, molibden) do produkcji tych baterii, ile energii zużywa się na produkcję nowych baterii oraz na przetworzenie starych i odzysk surowców, o ile ktoś to będzie w ogóle robić. Za jakiś czas okaże się, że odpady lądują w krajach Trzeciego Świata i tam zanieczyszczają środowisko, a produkcja i ładowanie baterii zużywa tyle energii elektrycznej, że elektrownie przestaną nadążać z produkcją.
Jak na razie efektem wprowadzenia biododatków (które też miały uratować planetę) jest wykorzystanie ziemi uprawnej pod produkcję nie-żywności, wzrost cen oleju rzepakowego i - w związku z tym - zastąpienie go w produktach spożywczych znacznie tańszym olejem palmowym. Dlaczego nie używa się więc oleju palmowego do biopalw? Bo ma ogromne ilości zanieczyszczeń stałych, których eliminacja do poziomu akceptowalnego przez układ paliwowy aut, jest zbyt droga. Cysterny po oleju palmowym myje się równie "łatwo" jak po smole i oleju ciężkim. Smacznego.
To taka mała dygresja o "ekologiczności" kolejnych pomysłów ekologicznych.
Jak ktoś już słusznie zapytał: skoro chcemy być ekologiczni, dlaczego nie rozwijamy technologii LPG, sprawdzonej, najtańszej i najczystszej z dotychczas stosowanych w samochodach? Bo nikt na tym nie zarobi wystarczająco dużo?
Ciekawa jestem też czy ktoś liczył, na ile wystarczy surowców (lit, molibden) do produkcji tych baterii, ile energii zużywa się na produkcję nowych baterii oraz na przetworzenie starych i odzysk surowców, o ile ktoś to będzie w ogóle robić. Za jakiś czas okaże się, że odpady lądują w krajach Trzeciego Świata i tam zanieczyszczają środowisko, a produkcja i ładowanie baterii zużywa tyle energii elektrycznej, że elektrownie przestaną nadążać z produkcją.
Jak na razie efektem wprowadzenia biododatków (które też miały uratować planetę) jest wykorzystanie ziemi uprawnej pod produkcję nie-żywności, wzrost cen oleju rzepakowego i - w związku z tym - zastąpienie go w produktach spożywczych znacznie tańszym olejem palmowym. Dlaczego nie używa się więc oleju palmowego do biopalw? Bo ma ogromne ilości zanieczyszczeń stałych, których eliminacja do poziomu akceptowalnego przez układ paliwowy aut, jest zbyt droga. Cysterny po oleju palmowym myje się równie "łatwo" jak po smole i oleju ciężkim. Smacznego.
To taka mała dygresja o "ekologiczności" kolejnych pomysłów ekologicznych.
Jak ktoś już słusznie zapytał: skoro chcemy być ekologiczni, dlaczego nie rozwijamy technologii LPG, sprawdzonej, najtańszej i najczystszej z dotychczas stosowanych w samochodach? Bo nikt na tym nie zarobi wystarczająco dużo?
Mój Łoś ma u mnie dożywocie
-
- V
- Posty: 43
- Rejestracja: 2010-08-25, 19:57
- Imię: gieniu
- VOLVO: V60
- Silnik: D4204T4
- KW/KM/NM: seria
- Rok: 2017
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: < 5.5
- Przebieg: 1
- Lokalizacja: Wlkp.
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
no ale przecież w krajach Trzeciego Świata nie ma ekologów, więc problem zanieczyszczenia środowiska nie istnieje, a jak się skończą surowce to jakaś kolejna mała wojenka, gdzieś daleko we wspomnianym Trzecim Świecie, dla lepszego samopoczucia "uświadomionych" ekologicznie, najedzonych cywilizowanych ludziŁosia Samosia pisze: na ile wystarczy surowców (lit, molibden) do produkcji tych baterii, ile energii zużywa się na produkcję nowych baterii oraz na przetworzenie starych i odzysk surowców, o ile ktoś to będzie w ogóle robić. Za jakiś czas okaże się, że odpady lądują w krajach Trzeciego Świata i tam zanieczyszczają środowisko,
- woocash2
- Przyjaciele
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
- Imię: Joe
- VOLVO: V70/subaru outback IV
- Silnik: B5244S
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 28
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź/Pabianice
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Być może sama sobie odpowiedziałaś na to pytanie.Łosia Samosia pisze:ak ktoś już słusznie zapytał: skoro chcemy być ekologiczni, dlaczego nie rozwijamy technologii LPG, sprawdzonej, najtańszej i najczystszej z dotychczas stosowanych w samochodach? Bo nikt na tym nie zarobi wystarczająco dużo?
Ale z drugiej strony, to nie można powiedzieć, że lpg zostało zarzucone. Nadal jest rozwijane, producenci oferują "fabryczne" instalacje, w Szwecji popularny jest gaz ziemny, w Norwegii rozwija się sieć stacji z lpg. Dopóki na zachodzie ludzi będzie stać na bezstresową jazdę na Pb, dopóty lpg nie wyjdzie tam z cienia.
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
przyjeło się w Holandii i we Włoszech oraz w Niemczech - Dani.ienes pisze:Szkoda, że LPG od zawsze miało łatkę januszotechnologii i nie przyjęło się w Europie jako rozwiązanie fabryczne, na równi z silnikami diesla. LPG spala się najczyściej ze wszystkich paliw, jest tanie i bezpieczne (dużo bezpieczniejsze w realnym świecie w przypadku zapłonu niż benzyna).
Bi-fuel V40
- woocash2
- Przyjaciele
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
- Imię: Joe
- VOLVO: V70/subaru outback IV
- Silnik: B5244S
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 28
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź/Pabianice
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Z tą Danią to bym polemizował. Kiedy tam byłem, to nie znalazłem stacji z lpg do samochodów. Podobnie w Finlandii, prywatnym samochodem tam lpg nie zatankujesz.vol40vo pisze:Dani
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)
-
- V
- Posty: 11
- Rejestracja: 2014-11-12, 22:54
- Imię: Wawrek
- VOLVO: xc60
- Silnik: d5
- KW/KM/NM: 220/420nm
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: dużo bo to vo
- Przebieg: 15000
- Lokalizacja: kristiansund
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Latwo sprawdzic na ssb.no .woocash2 pisze:Jeszcze byś się mogła zdziwić.Łosia Samosia pisze:Ciekawe ile w Tromso jeździ aut elektrycznych (nie hybrydowych)
W czerwcu, w austriackim Lienzu widziałem więcej elektryków niż pewnie jeździ w całej Warszawie
Odnośnie elektryków w Norwegii http://elbil.no/#bli-medlem" onclick="window.open(this.href);return false;
Na dzień dzisiejszy w Tromsø jeździ 657 elektryków, a stacji ładowania w Tromsø jest 87, å w całej Norwegii jest ponad 100 000 zarejestrowanych aut elektrycznych.
Oczywiście że elektryk to auto do miasta i na krótkie wypady poza. Nikt tego nie kwestionuje.
Jak chce z rodzina wakacje gdzieś spędzić to wybieram samolot i jest git.
Odnosnie zasiegu to duzo ludzi jezdzi po Max 50-100 km dziennie(żeby nie powiedzieć większość), wiec zasieg typowego elektryka jest w zupelnosci wystarczajacy.
Zreszta jak pisałem już wyżej kumpel z branży ma Tesle i to jego jedyne auto i mu wystarcza do normalnego użytkowania po Skandynawii. A jak juz "musi" jechac na wakacje do np. Hiszpani autem bo nie wiem np. samolot nie odlecial to wypożycza sobie kampera albo volvo z długim zasięgiem. . Zależy co kto potrzebuje.
Ja jakbym nie miał zajawki na przyczepę kempingowa (która jeździmy praktycznie co drugi weekend na jakiś wypad) to nie miałbym Volvo z mocnym silnikiem tylko Tesle pod domem bo by mi wystarczyła, cena taka sama jak nasze volvo a odpadloby tankowanie.
A ż drugiej strony jakbym nie miał drugiego auta firmowego to napewno stałby pod domem leaf jako drugie auto, ale że nie jest mi to potrzebne więc nie mam.
Chce tylko powiedzieć że nie każdy potrzebuje auta o zasięgu 1000 km.
A odnosnie baterii to Wiekszosc elektrykow (przynajmniej tutaj) ma gwarancje na baterie 10 lat. Wiec jak dla mnie jest to aż nadto, bo uważam że auto 10 letnie jest po prostu stare i tyle, ale zastrzegam że to jest tylko moja osobista opinia, więc proszę nie krytykowac .
Odnosnie odpadów to ciekawe ilu ludzi na dzień dzisiejszy myśli co się stanie z np. plastikowa zuzyta butelka albo baterią?
Fakt że w Polsce to w miastach nie ma i długo jeszcze zapewne nie będzie możliwości podłączenia sobie auta pod gniazdko na noc. I tu się sprawa komplikuje, bo ciężko by było z np 8 piętra przeciągnąć przedłużacz , i zapewne lokalny sebik zajumal by ładowarkę podłączoną do elektryka..
Nigdy nie jest tak źle żeby nie mogło być gorzej
Było:
XC70 Summum 2010 D5 Polestar.
XC60 2017 D5
Było:
XC70 Summum 2010 D5 Polestar.
XC60 2017 D5
-
- V
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
- VOLVO: 850
- Silnik: T5
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WR
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Ok,
pozostaje jeszcze pytanie, ile osób rzeczywiście kupiłoby elektryki, gdyby nie wszystkie udogodnienia dla ich posiadaczy i kary dla posiadaczy aut spalinowych. Przykład Danii, gdzie zlikwidowano dopłaty pokazuje, że popyt drastycznie zmalał.
pozostaje jeszcze pytanie, ile osób rzeczywiście kupiłoby elektryki, gdyby nie wszystkie udogodnienia dla ich posiadaczy i kary dla posiadaczy aut spalinowych. Przykład Danii, gdzie zlikwidowano dopłaty pokazuje, że popyt drastycznie zmalał.
-
- VOLV
- Posty: 995
- Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
- Imię: Greg
- VOLVO: v70 asb
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 171/231/498
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 4,1
- Przebieg: 228000
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Kłania się fotowoltaika. Indywidualnie badziew, z którego kredytowania/dotowania dobrze żyją tylko niemieckie banki.Piotrunho pisze:Ok,
pozostaje jeszcze pytanie, ile osób rzeczywiście kupiłoby elektryki, gdyby nie wszystkie udogodnienia dla ich posiadaczy i kary dla posiadaczy aut spalinowych. Przykład Danii, gdzie zlikwidowano dopłaty pokazuje, że popyt drastycznie zmalał.
-
- V
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
- VOLVO: 850
- Silnik: T5
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WR
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Innym przykładem jest Hong Kong. Tutaj elastyczność popytu na elektryki okazała się idealna. Po wycofaniu dopłat miesięczna sprzedaż Tesli spadła do...zera.
- chancevought
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
- Imię: tomek
- VOLVO: V60CC; C30; S80
- Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
- KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
- Przebieg: 296000
- Lokalizacja: Łódź Północ
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
W naszym pięknym kraju nad Wisłą stacje szybkiego ładowania Tesli są raptem 3 szt. !!! na cały krajwawrekpodraza pisze:Na dzień dzisiejszy w Tromsø jeździ 657 elektryków, a stacji ładowania w Tromsø jest 87
Nie widać nawet boomu na budowę nowych w skali kraju, w sensie powszechnie dostępnej infrastruktury dosłownie "na każdym rogu"
I w zasadzie jest to "pieśń przyszłości" w temacie upowszechniania elektryków u nas pomijając oczywiście aspekt cenowy tych aut oraz brak zachęt podatkowo-skarbowych (zwolnienie z akcyzy, vat-u, dopłaty, ulgi ... itp).
Dopóki to się nie zmieni, a jedynie wartością dodaną z posiadania elektryka będzie (i to tylko w niektórych miastach) zwolnienie z opłat parkingowych, będziemy okazjonalnie widywać elektryki i nadal pozostaną pełną egzotyką.
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
-
- V
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
- VOLVO: 850
- Silnik: T5
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WR
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Pytanie, czy to źle.
Polecam artykuł:
http://www.fpiec.pl/post/2017/08/29/mapaelektrykow" onclick="window.open(this.href);return false;
Polecam artykuł:
http://www.fpiec.pl/post/2017/08/29/mapaelektrykow" onclick="window.open(this.href);return false;
- chancevought
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
- Imię: tomek
- VOLVO: V60CC; C30; S80
- Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
- KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
- Przebieg: 296000
- Lokalizacja: Łódź Północ
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Fajny artykuł.Piotrunho pisze:Pytanie, czy to źle.
Polecam artykuł:
http://www.fpiec.pl/post/2017/08/29/mapaelektrykow" onclick="window.open(this.href);return false;
Wynika jasno z niego, że elektryki w obecnej formie na masową skalę nie dla nas
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
-
- VOLV
- Posty: 995
- Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
- Imię: Greg
- VOLVO: v70 asb
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 171/231/498
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 4,1
- Przebieg: 228000
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Ja bym tu jeszcze wspomniał, że i nie dla rozdających 500+chancevought pisze:Wynika jasno z niego, że elektryki w obecnej formie na masową skalę nie dla nas
Przecież nie zrezygnują z miliardów napływających z podatku akcyzowego od paliw silnikowych
"W ubiegłorocznym budżecie, na zaplanowane 62 mld zł z akcyzy, ponad 40 proc. stanowił podatek od paliw silnikowych."
Będzie akcyza od "prądu silnikowego"
- chancevought
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
- Imię: tomek
- VOLVO: V60CC; C30; S80
- Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
- KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
- Przebieg: 296000
- Lokalizacja: Łódź Północ
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Jak to zwykle bywa, jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ... pieniądzeraspiras pisze:Ja bym tu jeszcze wspomniał, że i nie dla rozdających 500+chancevought pisze:Wynika jasno z niego, że elektryki w obecnej formie na masową skalę nie dla nas
Przecież nie zrezygnują z miliardów napływających z podatku akcyzowego od paliw silnikowych
"W ubiegłorocznym budżecie, na zaplanowane 62 mld zł z akcyzy, ponad 40 proc. stanowił podatek od paliw silnikowych."
Będzie akcyza od "prądu silnikowego"
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
-
- V
- Posty: 11
- Rejestracja: 2014-11-12, 22:54
- Imię: Wawrek
- VOLVO: xc60
- Silnik: d5
- KW/KM/NM: 220/420nm
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: dużo bo to vo
- Przebieg: 15000
- Lokalizacja: kristiansund
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
No i tym znanym wszystkim zdaniem powinniśmy zakończyć dyskusję o elektrykach.chancevought pisze: Jak to zwykle bywa, jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ... pieniądze
Nigdy nie jest tak źle żeby nie mogło być gorzej
Było:
XC70 Summum 2010 D5 Polestar.
XC60 2017 D5
Było:
XC70 Summum 2010 D5 Polestar.
XC60 2017 D5
- bodek1939
- VOLV
- Posty: 538
- Rejestracja: 2015-01-03, 18:10
- Imię: Pawel
- VOLVO: v 70, V90
- Silnik: 2,5 TDI ASB, 2,5 ASB
- KW/KM/NM: 140km,170km
- Rok: 1998
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 8,3/7,2
- Przebieg: 420
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Tylko co Agela zrobi z taką ilością kasy?
-
- V
- Posty: 11
- Rejestracja: 2014-11-12, 22:54
- Imię: Wawrek
- VOLVO: xc60
- Silnik: d5
- KW/KM/NM: 220/420nm
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: dużo bo to vo
- Przebieg: 15000
- Lokalizacja: kristiansund
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
No jak co? Wyda na nowe pontonybodek1939 pisze:Tylko co Agela zrobi z taką ilością kasy?
Nigdy nie jest tak źle żeby nie mogło być gorzej
Było:
XC70 Summum 2010 D5 Polestar.
XC60 2017 D5
Było:
XC70 Summum 2010 D5 Polestar.
XC60 2017 D5
-
- VO
- Posty: 264
- Rejestracja: 2015-04-17, 20:41
- Imię: M
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 190KM/450Nm
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5,5
- Przebieg: 505050
- Lokalizacja: DW2R
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
zamiast wyda, niech sie odda, sama jak pon ton....
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 68
- Rejestracja: 2011-02-08, 07:30
- Imię: M
- VOLVO: Brak
- Silnik: Brak
- Był na spocie: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Z elektrykami jest fajnie gdy jest ich mało. Co będzie się działo na stacjach ładowania gdy będzie ich np. już 50 % wszystkich samochodów? Przeciętne tankowanie trwa około 5min, przeciętne ładowanie na stacji 40-60 min i zasięg elektryka jest też około 30% - 50% mniejszy niż samochodu spalinowego. Czyli o ile więcej musiało by być punktów ładowania od dystrybutorów na paliwo na takiej drodze (autostradzie) przelotowej.
W lato na drogach przelotowych w okresie urlopowym już teraz tworzą się kolejki do dystrybutorów po paliwo mimo że tankowanie trwa tylko około 5 min. Co będzie się działo w takich letnich/zimowych szczytach podróży w dobie elektryków gdy ładowanie trwa około 60min?
Nie każdy też ma możliwość podłączenia się do gniazdka w domu ( mieszkańcy bloków).
Nie sądzicie chyba też, że nie wprowadzą akcyzy na prąd do samochodów gdy zaczną spadać dochody państw z akcyzy od paliwa. Ceny prądu do samochodów na pewno będą wtedy o wiele wyższe od prądu do użytku domowego. Sądzę, że dla dystrybutorów prądu nie jest żadnym problemem po przez odpowiednie czujniki wykryć że dane gospodarstwo domowe zużywa o wiele więcej prądu w celu ładowania samochodu niż gospodarstwo domowe nie posiadające samochodu elektrycznego. Takie gospodarstwo domowe akcyzy za prąd do ładowania samochodu na pewno nie uniknie.
W lato na drogach przelotowych w okresie urlopowym już teraz tworzą się kolejki do dystrybutorów po paliwo mimo że tankowanie trwa tylko około 5 min. Co będzie się działo w takich letnich/zimowych szczytach podróży w dobie elektryków gdy ładowanie trwa około 60min?
Nie każdy też ma możliwość podłączenia się do gniazdka w domu ( mieszkańcy bloków).
Nie sądzicie chyba też, że nie wprowadzą akcyzy na prąd do samochodów gdy zaczną spadać dochody państw z akcyzy od paliwa. Ceny prądu do samochodów na pewno będą wtedy o wiele wyższe od prądu do użytku domowego. Sądzę, że dla dystrybutorów prądu nie jest żadnym problemem po przez odpowiednie czujniki wykryć że dane gospodarstwo domowe zużywa o wiele więcej prądu w celu ładowania samochodu niż gospodarstwo domowe nie posiadające samochodu elektrycznego. Takie gospodarstwo domowe akcyzy za prąd do ładowania samochodu na pewno nie uniknie.
-
- VO
- Posty: 264
- Rejestracja: 2015-04-17, 20:41
- Imię: M
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 190KM/450Nm
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5,5
- Przebieg: 505050
- Lokalizacja: DW2R
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
do póki nie będzie lakieru samochodowego asymilującego energie słoneczną do przerobienia na prąd - do póty elektryk z dizlem nie wygra, to najdoskonalszy napęd jeśli chodzi o obieg termodynamiczny, jakbym się toczył cały czas 100km/h moim klocem na 6 biegu, to przejeżdżam 1500km bez tankowania, ale niestety czasami, czeba wyprzedzić....i jak tu nie zapier...?
" onclick="window.open(this.href);return false;
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
nie będzie to zależało od tego, czy w gospodarstwie domowym będzie w użytkowaniu samochód, ale od tendencji spadku zużycia paliw kopalnianych.BoBo pisze:Takie gospodarstwo domowe akcyzy za prąd do ładowania samochodu na pewno nie uniknie.
Bi-fuel V40
-
- V
- Posty: 11
- Rejestracja: 2014-11-12, 22:54
- Imię: Wawrek
- VOLVO: xc60
- Silnik: d5
- KW/KM/NM: 220/420nm
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: dużo bo to vo
- Przebieg: 15000
- Lokalizacja: kristiansund
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
No i stało się. Jestem posiadaczem elektryka ( niedługo dwóch) więc mogę się wypowiedzieć odnosnie zużycia energii w naszym "gospodarstwie domowym". U nas jeśli założymy że przejeżdżamy około 1000-1500km miesięcznie to rachunki za prąd wzrosły o około 120- 190 koron norweskich na miesiac... czyli tyle samo co jacuzzi ktore uzywamy raz na miesiac a musi byc caly czas pod prądem...czyli to chyba nie jest jakieś znaczne zużycie. Więc skąd wziąłeś to duże zużycie prądu to nie wiem...BoBo pisze:Z elektrykami jest fajnie gdy jest ich mało. Co będzie się działo na stacjach ładowania gdy będzie ich np. już 50 % wszystkich samochodów? Przeciętne tankowanie trwa około 5min, przeciętne ładowanie na stacji 40-60 min i zasięg elektryka jest też około 30% - 50% mniejszy niż samochodu spalinowego. Czyli o ile więcej musiało by być punktów ładowania od dystrybutorów na paliwo na takiej drodze (autostradzie) przelotowej.
W lato na drogach przelotowych w okresie urlopowym już teraz tworzą się kolejki do dystrybutorów po paliwo mimo że tankowanie trwa tylko około 5 min. Co będzie się działo w takich letnich/zimowych szczytach podróży w dobie elektryków gdy ładowanie trwa około 60min?
Nie każdy też ma możliwość podłączenia się do gniazdka w domu ( mieszkańcy bloków).
Nie sądzicie chyba też, że nie wprowadzą akcyzy na prąd do samochodów gdy zaczną spadać dochody państw z akcyzy od paliwa. Ceny prądu do samochodów na pewno będą wtedy o wiele wyższe od prądu do użytku domowego. Sądzę, że dla dystrybutorów prądu nie jest żadnym problemem po przez odpowiednie czujniki wykryć że dane gospodarstwo domowe zużywa o wiele więcej prądu w celu ładowania samochodu niż gospodarstwo domowe nie posiadające samochodu elektrycznego. Takie gospodarstwo domowe akcyzy za prąd do ładowania samochodu na pewno nie uniknie.
W No już jest około 50 proc wszystkich samochodów i dalej nie ma problemów z ladowaniem. Przeciętne ładowanie nowego elektryka na szybkiej stacji trwa około 20-30 minut. Więc to nie jest jakis ekstremalnie dlugi czas.
Nie wiem jak w Pl bo nie byłem już tam ponad 4 lata, ale w Skandynawii stacji ladowania jest na dzień dzisiejszy chyba więcej niż stacji paliw. No i możesz też sobie ładować auto w domu( z bloku trochę się to komplikuje..heh)
Nigdy nie jest tak źle żeby nie mogło być gorzej
Było:
XC70 Summum 2010 D5 Polestar.
XC60 2017 D5
Było:
XC70 Summum 2010 D5 Polestar.
XC60 2017 D5
- chancevought
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
- Imię: tomek
- VOLVO: V60CC; C30; S80
- Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
- KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
- Przebieg: 296000
- Lokalizacja: Łódź Północ
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Jeśli w Polsce miałoby nagle być 1/2 elektryków w ilości wszystkich aut, to była by całkowita katastrofa. U nas infrastruktura jest całkowicie nie przygotowana na nagłe, gwałtowne zwiększenie zapotrzebowania na energię el. na tak dużą skalę. Nie mamy się co porównywać do Norwegii, czy innego bogatego państwa UE. Najpierw od naszego zachodniego sąsiada musiała by popłynąć rzeka używanych elektryków, bo przecież rodacy szturmem nie zaczęli oblegać dealerów Nissana, czy tym bardziej Tesli (nawet modelu C).wawrekpodraza pisze:BoBo pisze:Z elektrykami jest fajnie gdy jest ich mało. Co będzie się działo na stacjach ładowania gdy będzie ich np. już 50 % wszystkich samochodów?.... ...
W No już jest około 50 proc wszystkich samochodów i dalej nie ma problemów z ladowaniem.
Swoją drogą ciekaw jestem, czy np. za dekadę jest szansa na 50% udział aut ekologicznych (niekoniecznie elektrycznych w 100%) w ogólnym rynku wszystkich, zarejestrowanych aut w Polsce. I nie wydaje mi się to realne już za 10 lat
Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
- zenek30
- VOLV
- Posty: 626
- Rejestracja: 2007-09-02, 08:50
- Imię: M
- VOLVO: S60
- Silnik: 2,5T AWD
- KW/KM/NM: 210 KM
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Radom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
Nowe Volvo S60 zadebiutuje bez silników Diesla:
https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-vol ... ez-diesla/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-vol ... ez-diesla/" onclick="window.open(this.href);return false;
- chancevought
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
- Imię: tomek
- VOLVO: V60CC; C30; S80
- Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
- KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
- Przebieg: 296000
- Lokalizacja: Łódź Północ
- Status: Offline
Re: Od 2019 nowe modele volvo będą tylko hybrydowe i elektryczne.
faktycznie szybko poszło ......zenek30 pisze:Nowe Volvo S60 zadebiutuje bez silników Diesla:
https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-vol ... ez-diesla/" onclick="window.open(this.href);return false;
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)