Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
- woocash2
- Przyjaciele
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
- Imię: Joe
- VOLVO: V70/subaru outback IV
- Silnik: B5244S
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 28
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź/Pabianice
- Status: Offline
Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22025829, ... MotoImgZ41" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
Mnie najbardziej z tego zainteresowała faktycznie kwestia ekranów dotykowych do sterowania nawiewami, klimą, radiem...
Ciekawi mnie opinia kogoś użytkującego takie cudo jakie ma odczucia jak chodzi o używanie tego w kontekście bezpieczeństwa prowadzenia auta. Dla mnie przyzwyczajonego jednak ściśle do pokręteł, to jakiś kosmos, że takie coś zostało w ogóle dopuszczone do stosowania w samochodach.
Tam już design, materiały, zmniejszenie pojemności silnika i ilości cylindrów, to takie tam sobie sprawy, które są kwestią gustu. Ale te ekrany... ciekawa dla mnie rzecz.
Ciekawi mnie opinia kogoś użytkującego takie cudo jakie ma odczucia jak chodzi o używanie tego w kontekście bezpieczeństwa prowadzenia auta. Dla mnie przyzwyczajonego jednak ściśle do pokręteł, to jakiś kosmos, że takie coś zostało w ogóle dopuszczone do stosowania w samochodach.
Tam już design, materiały, zmniejszenie pojemności silnika i ilości cylindrów, to takie tam sobie sprawy, które są kwestią gustu. Ale te ekrany... ciekawa dla mnie rzecz.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
od pewnego czasu tez zastanawiałem się nad tą kwestią. W przypadku pokrętła wystarczyło po prostu sięgną do niego bez odwracania wzroku na dłuższy czas. Z tymi panelami dotykowymi to swego rodzaju porażka pod względem bezpieczeństwa.Iwan pisze:Ciekawi mnie opinia kogoś użytkującego takie cudo jakie ma odczucia jak chodzi o używanie tego w kontekście bezpieczeństwa prowadzenia auta. Dla mnie przyzwyczajonego jednak ściśle do pokręteł, to jakiś kosmos, że takie coś zostało w ogóle dopuszczone do stosowania w samochodach.
Bi-fuel V40
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
Dokładnie takie mam odczucia, acz zaznaczam, że ani razu czegoś takiego nie używałem. Tyle że auta jako tako używam od ponad 20 lat i co nieco umiem sobie wyobrazić. O ile w telefonie pewno jest to w porządku (oczywiście używanym w aucie), to taki ekran wg mnie nie za bardzo różni się właśnie od rzeczonego telefonu..., którego używanie w samochodzie jest zabronione, a już ekran wbudowany w aucie używać można. Parano jakaś dla mnie, no ale co ja sobie tu mogę wobec światowych korporacji.vol40vo pisze:Z tymi panelami dotykowymi to swego rodzaju porażka pod względem bezpieczeństwa.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- woocash2
- Przyjaciele
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
- Imię: Joe
- VOLVO: V70/subaru outback IV
- Silnik: B5244S
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 28
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź/Pabianice
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
+1Iwan pisze:Z tymi panelami dotykowymi to swego rodzaju porażka pod względem bezpieczeństwa.
, to taki ekran wg mnie nie za bardzo różni się właśnie od rzeczonego telefonu..., którego używanie w samochodzie jest zabronione, a już ekran wbudowany w aucie używać można. Parano jakaś dla mnie, no ale co ja sobie tu mogę wobec światowych korporacji.
Wiadomo, nie od dziś, kto ma duży udział w projektowaniu samochodów i ustalaniu kosztów. Kiedyś robiło się takie pokrętła i suwaki, że można było je obsługiwać nawet w rękawiczkach zimowych.
Dziś producenci kuszą opcją ciekłokrystalicznych wyświetlaczy, które zastępują analogowe wyświetlacze, a przecież taki ekran lcd jest tańszy w produkcji niż ładne cyferblaty samochodowe. I co ciekawe u niektórych producentów jest to opcja, za którą trzeba dopłacić Mistrzostwo.
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)
-
- V
- Posty: 141
- Rejestracja: 2013-08-09, 09:24
- Imię: Piotr
- VOLVO: kombi
- Silnik: D4
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
Dlatego jest mnóstwo nowych systemów bezpieczeństwa.
Systemy wspomagające i autopiloty, czy aktywne tempomaty - auto samo utrzyma swój pas i zatrzyma się. Te nowe opcje wręcz umożliwiają "sprawdzenie telefonu" podczas jazdy.
Myślę, że obecnie znajdujemy się w okresie przejściowym między jazdą "manualną", a autonomiczną. W niektórych autach można już nie trzymać kierownicy i ono samo jedzie, stosując się do ograniczeń prędkości itp.
Co raz częściej widzę kierowców, którzy nie patrzą na drogę, lecz na wbudowany tablet lub telefon. Tylko że oni jadą jakimiś Renault Capturami w bieda wersji, gdzie ten tablet jest utrapieniem.
Systemy wspomagające i autopiloty, czy aktywne tempomaty - auto samo utrzyma swój pas i zatrzyma się. Te nowe opcje wręcz umożliwiają "sprawdzenie telefonu" podczas jazdy.
Myślę, że obecnie znajdujemy się w okresie przejściowym między jazdą "manualną", a autonomiczną. W niektórych autach można już nie trzymać kierownicy i ono samo jedzie, stosując się do ograniczeń prędkości itp.
Co raz częściej widzę kierowców, którzy nie patrzą na drogę, lecz na wbudowany tablet lub telefon. Tylko że oni jadą jakimiś Renault Capturami w bieda wersji, gdzie ten tablet jest utrapieniem.
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
Przepraszam za intymne pytanie - ale serio to napisałeś, w sensie wierzysz i ufasz, że to wszystko zadziała lepiej od twojego oka i refleksu i zapewni Ci bezpieczeństwo?prawdziwypiotrek pisze:Systemy wspomagające i autopiloty, czy aktywne tempomaty - auto samo utrzyma swój pas i zatrzyma się. Te nowe opcje wręcz umożliwiają "sprawdzenie telefonu" podczas jazdy.
Ja jednak zdecydowanie jestem "konserwa" i wolę jak ktoś na drodze obok mnie jednak patrzy przez szybę a nie w telefon. I pewno już w takim przekonaniu dożyję swoich dni, acz chciałbym wierzyć, że trochę mi ich jeszcze zostało. I że nie zabije mnie ktoś, kto akurat gmerał w telefonie.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
-
- V
- Posty: 141
- Rejestracja: 2013-08-09, 09:24
- Imię: Piotr
- VOLVO: kombi
- Silnik: D4
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
Tak, wierzę. Z maszyną nie masz szans. Pomyśl sobie ile czasu potrzebujesz, aby zauważyć że ktoś przed Tobą zwalnia. Od momentu zauważenia świateł stop, przez dostrzeżenie zbliżania się do pojazdu, po wciśnięcie hamulca.
Maszyna widzi to od razu i reaguje w milisekundach. W dodatku analizuje zachowania innych, potrafi przewidzieć więcej niż człowiek. Umiesz rozglądać się na wszystkie strony jednocześnie, prawo lewo przód tył?
Rzecz jasna nie ma tutaj mowy o żadnym modelu Volvo. Krok do przodu jest Tesla, autonomiczne Lexusy od Google przejechały autonomicznie miliony kilometrów. Nikogo nie zabiły - 95% wypadków było z winy innych kierujących. Te które same spowodowały to stłuczki przy małych prędkościach - błędy w sztucznej inteligencji, a nie odczycie czujników.
Swoją drogą - ciekawe co mówili piloci samolotów gdy pokazano autopilot?
Obecnie zajmowanie się telefonem w czasie jazdy jest nielegalne i tego należy się trzymać. Za 20-30 lat autopiloty będą tak popularne, że przepisy prawa będą dzielić auta na takie bez homologacji autopilota i z homologacją W tych drugich będziesz mógł porzucić kontrolę nad pojazdem.
Maszyna widzi to od razu i reaguje w milisekundach. W dodatku analizuje zachowania innych, potrafi przewidzieć więcej niż człowiek. Umiesz rozglądać się na wszystkie strony jednocześnie, prawo lewo przód tył?
Rzecz jasna nie ma tutaj mowy o żadnym modelu Volvo. Krok do przodu jest Tesla, autonomiczne Lexusy od Google przejechały autonomicznie miliony kilometrów. Nikogo nie zabiły - 95% wypadków było z winy innych kierujących. Te które same spowodowały to stłuczki przy małych prędkościach - błędy w sztucznej inteligencji, a nie odczycie czujników.
Swoją drogą - ciekawe co mówili piloci samolotów gdy pokazano autopilot?
Obecnie zajmowanie się telefonem w czasie jazdy jest nielegalne i tego należy się trzymać. Za 20-30 lat autopiloty będą tak popularne, że przepisy prawa będą dzielić auta na takie bez homologacji autopilota i z homologacją W tych drugich będziesz mógł porzucić kontrolę nad pojazdem.
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
prawdziwypiotrek, ok, w takim razie ja nie kontynuuję wątku zahaczającego o wiarę (tu w maszyny).
Ja bym spróbował eksperymentu, aby jednocześnie 4 samochody autonomiczne podjechały na skrzyżowanie równorzędne w kształcie "X"... ciekawe czy by tam stały do us....go wyczerpania baterii... czy jakoś by się porozumiały i pojechały dalej Może by analizowały, który przyjechał o milisekundę wcześniej i tak by się ustaliła kolejność przejazdu, kto wie.
Ja bym spróbował eksperymentu, aby jednocześnie 4 samochody autonomiczne podjechały na skrzyżowanie równorzędne w kształcie "X"... ciekawe czy by tam stały do us....go wyczerpania baterii... czy jakoś by się porozumiały i pojechały dalej Może by analizowały, który przyjechał o milisekundę wcześniej i tak by się ustaliła kolejność przejazdu, kto wie.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- woocash2
- Przyjaciele
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
- Imię: Joe
- VOLVO: V70/subaru outback IV
- Silnik: B5244S
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 28
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź/Pabianice
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
A słyszałeś o śmiertelnym wypadku z udziałem Tesli? Kamerze naczepa ciągnika siodłowego zlała się z niebem i z niezłą prędkością elektryk wjechał w nią. Trup na miejscu, kierowca ponoć oddał się oglądaniu Harrego Pottera. Całkowicie zdał się na możliwości samochodu. Po tym wypadku Tesla miała zmienić kamery na radary. Ja wiem, że to jest dopiero początek autonomicznej jazdy, jeszcze chyba trochę się pewnie wydarzy. Szkoda tylko, że musiał ktoś zginąć, żeby wprowadzili poprawki.prawdziwypiotrek pisze:Krok do przodu jest Tesla, autonomiczne Lexusy od Google przejechały autonomicznie miliony kilometrów.
Postęp jest nieunikniony, oby to się nie skończyło np. takim skynetem
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
niestety tak będzie, wystarczy trochę śledzić "robotykę" w Japonii, która jest już dość zaawansowana (robot nie traci równowagi, ma możliwość komunikacji z człowiekiem, dostosowany nacisk w dłoniach - chwytach ...).woocash2 pisze:Postęp jest nieunikniony, oby to się nie skończyło np. takim skynetem
Bi-fuel V40
-
- VO
- Posty: 234
- Rejestracja: 2012-09-16, 12:35
- Imię: Tomasz
- VOLVO: inne
- Silnik: inny
- Rok: 1
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 0
- Przebieg: 1
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
Kierowca ciężarówki wymusił pierwszeństwo wbijając się na skrzyżowanie pod rozpędzoną Teslę - idę o zakład, że wielu kierowców też nie zdążyłoby zareagować lub zareagowałoby nieadekwatnie (np. ktoś się zagapi zmieniając stację radia). Ale co do zasady masz rację - to były początki autopilota i popełnił on ewidentnie błąd. Z tym, że Tesla od zawsze zabraniała używania autopilota w taki sposób, tzn. traktowania go jak w pełni autonomicznego samochodu. Więc po części jest to wina człowieka - nie wolno mu było czytać książek/oglądać filmów siedząc za kółkiem. Warto wspomnieć, że Tesla często o tym przypomina, m.in. na ekranie głównym po włączeniu autopilota.woocash2 pisze: A słyszałeś o śmiertelnym wypadku z udziałem Tesli? Kamerze naczepa ciągnika siodłowego zlała się z niebem i z niezłą prędkością elektryk wjechał w nią.
A co do wielkiego tabletu to moim zdaniem obecnie jego obsługa jest bezpieczniejsza (sic!) niż obsługa niektórych przełączników w starych autach - nie wszystkie pokrętła znasz na pamięć, a każde odwrócenie uwagi (nawet bez odwracania wzroku!) podczas ich szukania/używania opóźnia czas reakcji. Wielki tablet idzie w parze z mnóstwem systemów bezpieczeństwa - to dodatkowe pary oczu, które zapewniają natychmiastową reakcję na zagrożenie. Ale wiadomo, na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze aut autonomicznych i nic nie zwalnia użytkownika z myślenia - systemy bezpieczeństwa pozwalają na chwilowe oderwanie wzroku od drogi w kontrolowanych warunkach, a nie grzebanie w ukrytych opcjach, gdy jedziesz 90 km/h jakąś krętą wiejską drogą
- mrokeu
- VOL
- Posty: 354
- Rejestracja: 2012-07-13, 08:35
- Imię: Maciek
- VOLVO: V50
- Silnik: 2,0TD
- KW/KM/NM: AnotherBrickOnThRoad
- Rok: 2010
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: M6,5 T5
- Przebieg: 220000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
Od zawsze tak było, i ze wszystkim. Od pierwszych samolotów, po medycynę i chemię.prawdziwypiotrek pisze: Szkoda tylko, że musiał ktoś zginąć, żeby wprowadzili poprawki.
Osobna kwestia, że człowiek nie zawsze reaguje prawidłowo do sytuacji, to są odruchy. Człowiek intuicyjnie unika zagrożenia, a w wielu przypadkach do większego zagrożenia dochodzi przy próbie np. ominięcia przeszkody (niemożliwego do wykonania z uwagi na fizyczne warunki i w efekcie uderzenia np. bokiem w słup, niż w tył pojazdu).
Gdzieś czytałem, że zatonięcie Titanica było takim przykładem zachowania.
M.R.
V50 2,0D 2010
ex V40 1,9D 2003
ex 440 1,9TD 1996
Sprzedam do 440 TYLNĄ wycieraczkę z osprzętem
V50 2,0D 2010
ex V40 1,9D 2003
ex 440 1,9TD 1996
Sprzedam do 440 TYLNĄ wycieraczkę z osprzętem
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
Przełącznik można namacać jak się nie jest pewnym, albo można naprawdę na ułamek sekundy zerknąć w jego stronę. W przypadku ekranu dotykowego, jeśli tam jest menu wielopoziomowe, trzeba jednak cały czas patrzeć co się robi raczej.entername pisze:A co do wielkiego tabletu to moim zdaniem obecnie jego obsługa jest bezpieczniejsza (sic!) niż obsługa niektórych przełączników w starych autach
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
-
- V
- Posty: 65
- Rejestracja: 2017-01-19, 19:30
- Imię: Patryk
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2002
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 222000
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
Ja tam jestem wielkim przeciwnikiem autonomicznej jazdy ale samochód elektryczny to moje marzenie
-
- VO
- Posty: 234
- Rejestracja: 2012-09-16, 12:35
- Imię: Tomasz
- VOLVO: inne
- Silnik: inny
- Rok: 1
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 0
- Przebieg: 1
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Zestawienie xc90I i xc90II. Kiedyś to były samochody...
No po tak doświadczonym Koledze nie spodziewałem się wyrywania zdań z kontekstuIwan pisze:Przełącznik można namacać jak się nie jest pewnym, albo można naprawdę na ułamek sekundy zerknąć w jego stronę. W przypadku ekranu dotykowego, jeśli tam jest menu wielopoziomowe, trzeba jednak cały czas patrzeć co się robi raczej.entername pisze:A co do wielkiego tabletu to moim zdaniem obecnie jego obsługa jest bezpieczniejsza (sic!) niż obsługa niektórych przełączników w starych autach
Jak napisałem dalej obsługa tabletu jest bezpieczniejsza, bo w takich autach mamy technologie pozwalające na quasi-autonomiczną jazdę potrzebną przez te kilka sekund. Natomiast sam fakt namacywania przycisku też przerzuca dużą część zasobów uwagi na tę czynność, z tą różnicą, że w starym aucie nic nie czuwa nad nami w tym czasie. Porównując te same samochody, ale w wersji wielki tablet vs przyciski, oczywiście przyciski wygrywają Co nie zmieni mojego zdania, że bezpieczniejsze jest wybieranie podstawowych funkcji z tabletu w nowym aucie, niż szukanie właściwego przycisku w starym
Nie demonizujmy też - w normalnych samochodach podstawowe funkcje nigdy nie są schowane w wielopoziomowym menu