XC90+Uber

BoBo
V
V
Posty: 68
Rejestracja: 2011-02-08, 07:30
Imię: M
VOLVO: Brak
Silnik: Brak
Był na spocie: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

XC90+Uber

Post autor: BoBo » 2017-11-24, 07:29

http://www.swedespeed.com/news/Volvo_Ne ... axi-fleet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Volvo podpisało umowę na dostarczenie 24tyś XC90 do 2021r do Ubera. Będą wykorzystywane w USA jako autonomiczne taksówki.

Era samochodów autonomicznych nadchodzi. Od nowego roku Kalifornia jako pierwszy stan USA będzie dopuszczać samochody autonomiczne normalnie do ruchu.
Sądzę że za 5-10 lat nie będzie już taksówek takie jak dziś znamy ( z kierowcą ). Taksówka autonomiczna może jeździć 24h na dobę 7 dni w tygodniu. Nie musi płacić ZUS, nie chodzi na chorobowe. Ogólnie będzie tańsza w utrzymaniu. Więc młodzi Panowie taksówkarze - czas zacząć myśleć o zmianie profesji.

Awatar użytkownika
pawelpergol
VO
VO
Posty: 235
Rejestracja: 2013-03-11, 09:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 272
Rok: 2000
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: Bez dramatu
Przebieg: 203
Lokalizacja: Nieporęt
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: pawelpergol » 2017-11-24, 11:55

Czas pokaże jak się to sprawdzi. Ale 5-10 lat to pewnie za krótki okres na wymarcie profesji taksówkarza.
Do tej pory funkcjonują zawody które teoretycznie nia mają prawa bytu, choćby agent ubezpieczeniowy.

BoBo
V
V
Posty: 68
Rejestracja: 2011-02-08, 07:30
Imię: M
VOLVO: Brak
Silnik: Brak
Był na spocie: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: BoBo » 2018-01-06, 06:23

https://interestingengineering.com/volv ... rs-to-uber" onclick="window.open(this.href);return false;


I jeszcze w nawiązaniu do samochodów autonomicznych

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

oraz o ubezpieczeniach

http://www.chip.pl/2018/01/ciagu-10-mog ... nia-ac-oc/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
WojciechM-W1
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1543
Rejestracja: 2010-07-11, 17:29
VOLVO: ex:V70XC ,C70, V70, S70
Był na spocie: 18
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: WojciechM-W1 » 2018-01-21, 17:49

się zastanawiam czy ta autonomiczna taksówka będzie też sama się sprzątała po szanownych Klientach ?
Chcielibyście wsiąść do taxy a tam.... narzygane... albo .... :mrgreen:
taka oto historia: S70, V70, C70, V70XC cdn...

Awatar użytkownika
luxor1289
VOLV
VOLV
Posty: 915
Rejestracja: 2015-08-24, 11:02
Imię: Lukasz
VOLVO: V50 fabr. bez DPF
Silnik: D4204T
KW/KM/NM: 136
Rok: 2004
Przebieg: 256000
Lokalizacja: Rokitnica
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: luxor1289 » 2018-01-22, 15:14

Nigdy nie wsiądę jako pasażer autonomicznego auta. Może dlatego że jestem programistą i wiem że nie ma softów idealnych.. Na dodatek w przypadku prowadzenia auta jest zbyt wiele możliwości (praktycznie nieskończoność), których nie da się przewidzieć przy programowaniu tego sztucznego tworu.
Moim zdaniem to dążenie do wszelkiej automatyzacji każdego procesu zmierza w złym kierunku bo zamiast pomagać człowiekowi zaczyna go zastępować.

Awatar użytkownika
kivi
VOLVO
VOLVO
Posty: 5338
Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
Imię: Krzysiek
VOLVO: EvoX, 535d
Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 17,2
Przebieg: 57000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90+Uber

Post autor: kivi » 2018-03-20, 07:14

http://abcnews.go.com/amp/US/woman-kill ... d=53853861" onclick="window.open(this.href);return false;
chiptuning volvo.
kiviracing.pl

Awatar użytkownika
nurek
VOLVO
VOLVO
Posty: 1260
Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
Imię: Pawel
VOLVO: XC90II B5 diesel
Silnik: D420T2
KW/KM/NM: 235+14KM
Rok: 2021
Przebieg: 22222
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: nurek » 2018-03-20, 10:44

Przed pierwszymi automobilami szedł kiedyś facet z czerwoną flagą.... :lol: :lol: :lol:
pozdrawiam,
Paweł
Obrazek Snovit
Obrazek Brandbil
Moje Volvo: Volvo XC90 II R-design
Moja Zabawka BMW 435i cabrio

p_radzik_q
V
V
Posty: 81
Rejestracja: 2008-05-05, 15:30
Imię: Radek
VOLVO: xc90
Silnik: B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: LUBLIN
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90+Uber

Post autor: p_radzik_q » 2018-03-20, 11:00

luxor1289 pisze:Nigdy nie wsiądę jako pasażer autonomicznego auta. Może dlatego że jestem programistą i wiem że nie ma softów idealnych.. Na dodatek w przypadku prowadzenia auta jest zbyt wiele możliwości (praktycznie nieskończoność), których nie da się przewidzieć przy programowaniu tego sztucznego tworu.
Moim zdaniem to dążenie do wszelkiej automatyzacji każdego procesu zmierza w złym kierunku bo zamiast pomagać człowiekowi zaczyna go zastępować.
https://tvn24bis.pl/24-godziny,140,m/pi ... 23522.html

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka

Shiryu
V
V
Posty: 49
Rejestracja: 2016-10-29, 20:58
Imię: Shiryu
VOLVO: xc90 (US)
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 243 KM
Rok: 2010
Przebieg: 122
Lokalizacja: Podlaskie
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: Shiryu » 2018-03-20, 14:37

Wlazła nagle, poza przejściem. Człowiek tym bardziej by nie zareagował: https://www.dobreprogramy.pl/Policja-Ub ... 86908.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pawelpergol
VO
VO
Posty: 235
Rejestracja: 2013-03-11, 09:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 272
Rok: 2000
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: Bez dramatu
Przebieg: 203
Lokalizacja: Nieporęt
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: pawelpergol » 2018-03-20, 15:50

Sama sobie winna była, niestety taka prawda.
Rownie dobrze możemy zakazać jazdy windą to też parę osób ginie rocznie na świecie z tego powodu.

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Pierwszy śmiertelny wypadek z udziałem samochodu autonomicznego

Post autor: BK » 2018-03-22, 14:31

W Tempe w stanie Arizona kobieta zginęła po tym, jak została potrącona przez autonomiczny samochód firmy Uber. To prawdopodobnie pierwszy przypadek zabicia pieszego na drodze publicznej przez samodzielnie poruszający się samochód osobowy.
Źródło: http://kopalniawiedzy.pl/Tempe-Uber-wyp ... eszy,27927" onclick="window.open(this.href);return false;
Sylvia Moir, szefowa policji w Tempe, która obejrzała materiał wideo nagrany przez samochód Ubera, stwierdziła, że najprawdopodobniej autonomiczny pojazd nie był winnym wypadku, w którym zginęła 49-letnia kobieta. Kierowca zeznał, że stało się to w mgnieniu oka. Nagle człowiek znalazł się na jezdni. Pierwszym sygnałem ostrzegawczym był sam moment kolizji, powiedziała Moir.

Wstępne śledztwo wykazało, że pojazd Ubera jechał w trybie autonomicznym z prędkością 38 mil na godzinę w miejscu, w którym obowiązuje ograniczenie do 35 mph. Pojazd nawet nie próbował hamować przed zderzeniem.
Źródło: http://kopalniawiedzy.pl/Uber-wypadek-a ... empe,27929" onclick="window.open(this.href);return false;

Nagranie:
[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Szkoda, że w rowerze nie było odblasków na kołach.
Ciekawi mnie jak w tej sytuacji pomogłyby drogowe światła adaptacyjne?

Awatar użytkownika
volvuś v70
VOLVO
VOLVO
Posty: 2744
Rejestracja: 2014-07-01, 18:37
Imię: Marek
VOLVO: v70 II , s80 I
Silnik: 2.3 T5 - B5234T3 , B5244S
KW/KM/NM: 183/250KM -125/170KM
Rok: 2000
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: wir w baku
Przebieg: 215000
Lokalizacja: Kraków
Status: Online

Re: Pierwszy śmiertelny wypadek z udziałem samochodu autonomicznego

Post autor: volvuś v70 » 2018-03-22, 15:19

przecież to dziadostwo powinno mieć jakieś czujniki zbliżeniowe :?

Awatar użytkownika
nurek
VOLVO
VOLVO
Posty: 1260
Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
Imię: Pawel
VOLVO: XC90II B5 diesel
Silnik: D420T2
KW/KM/NM: 235+14KM
Rok: 2021
Przebieg: 22222
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Pierwszy śmiertelny wypadek z udziałem samochodu autonomicznego

Post autor: nurek » 2018-03-22, 16:23

BK pisze:Ciekawi mnie jak w tej sytuacji pomogłyby drogowe światła adaptacyjne?
Jeśli system wykrywa, że auto znajduje się w obszarze zabudowanym (np. piktogram) to wyłącza tryb świateł drogowych.
Kierowca zeznał, że stało się to w mgnieniu oka.
Bo ten "kierowca" gapi się gdzieś na kolana zamiast obserwować drogę. Zachował się jak typowy pasażer auta. Niestety jakość filmu nie jest wystarczająco dobra żeby ocenić czy ludzkie oko wychwyciłoby poruszający się obiekt. Zwróćcie uwagę, że kobieta poruszała się "tuż" za plamą światła z ulicznej latarni.

volvuś v70, zgadza się, na forach zagranicznych powtarza się pytanie o sprawność systemu LIDAR w takiej sytuacji.
pozdrawiam,
Paweł
Obrazek Snovit
Obrazek Brandbil
Moje Volvo: Volvo XC90 II R-design
Moja Zabawka BMW 435i cabrio

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: BK » 2018-03-23, 09:10

Dla mnie największym zaskoczeniem jest to, że tej pieszej z rowerem nie wykryły czujniki skanujące otoczenie.

raspiras
VOLV
VOLV
Posty: 995
Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
Imię: Greg
VOLVO: v70 asb
Silnik: D5
KW/KM/NM: 171/231/498
Rok: 2012
Średnie spalanie: 4,1
Przebieg: 228000
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90+Uber

Post autor: raspiras » 2018-03-23, 09:54

BK pisze:Dla mnie największym zaskoczeniem jest to, że tej pieszej z rowerem nie wykryły czujniki skanujące otoczenie.
Skąd wiesz, że nie wykryły? Może założyły, że porusza się prawidłowo. W przeciwnym razie samochód w ogóle by nie jechał widząc, że metr obok jadą inne pojazdy i zapewne mają plany jak arab za sterami Boeinga 767...

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: BK » 2018-03-23, 13:48

Racja. Pytanie powinno brzmieć: Jeśli wykryły to dlaczego komputer nie hamował?

Tymczasem kolejne informacje:
Zdaniem osób specjalizujących się w kryminalistyce śledczej, w identycznych warunkach człowiek zareagowałby szybciej i niewykluczone, że Elaine Herzberg by żyła.
Źródło: http://kopalniawiedzy.pl/Uber-Tempe-wyp ... chod,27950" onclick="window.open(this.href);return false;

slavec
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2013-10-20, 20:11
Imię: Slawek
VOLVO: V90CC
Silnik: D5 polestar
Rok: 2019
Średnie spalanie: 6,8
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: slavec » 2018-03-24, 13:42

BK pisze:Dla mnie największym zaskoczeniem jest to, że tej pieszej z rowerem nie wykryły czujniki skanujące otoczenie.
Prawdopodobnie nie pracowało oprogramowanie Volvo, tylko Ubera.
S80 D5 (2010-2012) I XC70 D5 Polestar (2012-2016) I XC90 D5 Polestar (2016-2018) I V90CC D5 Polestar (2019...)

BoBo
V
V
Posty: 68
Rejestracja: 2011-02-08, 07:30
Imię: M
VOLVO: Brak
Silnik: Brak
Był na spocie: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: BoBo » 2018-03-24, 22:55

W takiej sytuacji o wiele lepiej sprawdziła by się kamera termowizyjna sprzężona z komputerem sterującym samochód autonomiczny

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;


PathFindira II można roższerzyć o opcję powiadamiania dzwiękowego gdy kamera wykryje pieszego bądź zwierze ( na ekranie monitora pokazuje się wtedy obrys konturu jak na filmach) by nie trzeba było się wpatrywać w monitor

https://navtv.com/products/NTV-KIT588/flir-xw.html" onclick="window.open(this.href);return false;

System się sprawdza rewelacyjnie w jeździe nocą gdy oślepiają nas światła samochodu jadącego z przeciwka i nic nie widać. Jeden rzut oka na monitor i wszystko jasne - właśnie na naszym pasie ruchu biegnie sobie pies

Bolo67
V
V
Posty: 20
Rejestracja: 2017-10-17, 11:24
Imię: Mateusz
VOLVO: volvo v50
Silnik: 2.0d
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2005
Przebieg: 350000
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: Bolo67 » 2018-03-25, 18:42

Jeżeli radary ubera, nie wykryły osoby dorosłej z rowerem, to jak wykryją małe dziecko na drodze. Straszne.
Nie wiemy, co uber testował w tym konkretnym aucie ale zgadzam się z luxor1289 że automatyzacja idzie w
złą stronę nie pomaga a wręcz przeciwnie.

zonexy
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2013-01-11, 19:09
Imię: Piotr
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 260
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: zonexy » 2018-03-29, 11:09

Podobno systemy bezpieczeństwa Volvo były wyłączone przez Ubera. Dodatkowo Intel który dostarcza Volvo chipset Mobileye do unikania kolizji przeprowadził symulacje, według której system mógłby co najmniej znacząco zmniejszyć obrażenia.

https://www.wykop.pl/link/4235139/eevbl ... dku-ubera/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
MrWahacz
Posty: 0
Rejestracja: 2016-04-26, 14:55
Imię: Michal
VOLVO: Nie mam :(
Silnik: 1,4 benzyna
Rok: 1998
Przebieg: 150000
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: MrWahacz » 2018-04-05, 14:48

Mnie w tym wszystkim dziwi też to, że samochód w takiej sytuacji (kiepska widoczność, niejednoznaczna sytuacja) nie wysyła sygnału ostrzegawczego kierowcy, aby miał się na baczności. Skoro to wciąż są auta testowe, w pewnym sensie prototypowe to powinny być w nich montowane tego typu systemy, które pomagałyby żywemu nadzorcy takiego pojazdu, bo siedząc przez kilka godzin w takim samochodzie i tylko obserwując otoczenie nie ma możliwości, aby się nie zdekoncentrować w pewnym momencie.
motoWahacz - aktualności motoryzacyjne, ciekawostki, testy samochodów

raspiras
VOLV
VOLV
Posty: 995
Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
Imię: Greg
VOLVO: v70 asb
Silnik: D5
KW/KM/NM: 171/231/498
Rok: 2012
Średnie spalanie: 4,1
Przebieg: 228000
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90+Uber

Post autor: raspiras » 2018-04-05, 15:00

Przeczytaj co napisał zonexy.

Awatar użytkownika
MrWahacz
Posty: 0
Rejestracja: 2016-04-26, 14:55
Imię: Michal
VOLVO: Nie mam :(
Silnik: 1,4 benzyna
Rok: 1998
Przebieg: 150000
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: MrWahacz » 2018-04-05, 18:24

Przeczytałem - że systemy bezpieczeństwa Volvo zostały wyłączone. Przy czym jak sądzę zostały zastąpione systemami bezpieczeństwa przygotowanymi przez Ubera, które w żaden sposób nie ostrzegły ludzkiego nadzorcy przed tym, że jest niejednoznaczna dla oprogramowania sytuacja.

Awatar użytkownika
bodzio528
VOLV
VOLV
Posty: 684
Rejestracja: 2017-10-23, 12:48
Imię: Bogumil
VOLVO: S80
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 272KM/380Nm
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 380000
Lokalizacja: Wroclaw
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: bodzio528 » 2018-04-09, 05:46

MrWahacz pisze:Przeczytałem - że systemy bezpieczeństwa Volvo zostały wyłączone. Przy czym jak sądzę zostały zastąpione systemami bezpieczeństwa przygotowanymi przez Ubera, które w żaden sposób nie ostrzegły ludzkiego nadzorcy przed tym, że jest niejednoznaczna dla oprogramowania sytuacja.
Właśnie ta sytuacja dla oprogramowania była w pełni klarowna - soft nawet nie zdawał sobie sprawy że jest jakikolwiek powód do zaalarmowania kierowcy. Dobrze napisany soft reaguje w sytuacjach niejednoznacznych dokładnie tak jak w zagrożeniu, bo lepiej wszcząć fałszywy alarm niż zignorować realne zagrożenie. A nie jak w kawale o ślepym koniu "nie widzę przeszkód".

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: XC90+Uber

Post autor: BK » 2018-04-10, 09:20

No właśnie tu jest największy problem, że dla oprogramowania Ubera nie było powodu do hamowania.
Niezrozumiałe jest dla mnie, że wyłączyli fabryczne systemy bezpieczeństwa Volvo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”