[S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
- tommitmx
- VOLVO
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
- Imię: Tom
- VOLVO: s60
- Silnik: 2400 STAG-300 premium
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: KRA
- Status: Offline
- Kontakt:
[S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
Czy szarpanie przy zmianie biegów w szczególności z 1 na 2 i 3 może być związane z padającymi cewkami?
Szarpanie jest większe na lpg ale i na PB też występuje ale w mniejszym stopniu.
Na zimnym silniku jest prawie idealnie gorzej jak auto się nagrzeje.
Świece zmieniane 10kkm NGK a cewki mają przejechane ok 70kkm bosch.
Szarpanie jest większe na lpg ale i na PB też występuje ale w mniejszym stopniu.
Na zimnym silniku jest prawie idealnie gorzej jak auto się nagrzeje.
Świece zmieniane 10kkm NGK a cewki mają przejechane ok 70kkm bosch.
Ostatnio zmieniony 2018-09-09, 20:21 przez tommitmx, łącznie zmieniany 2 razy.
- Łysy
- VOLVO
- Posty: 3755
- Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
- Imię: Lucyfer
- VOLVO: S60
- Silnik: D5 ASB
- KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
Obstawiam cewki,70k to wcale nie mało jak na LPG.
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...
-
- V
- Posty: 80
- Rejestracja: 2017-03-07, 23:13
- Imię: Piotr
- VOLVO: S60
- Silnik: B5234T3
- KW/KM/NM: 184/250/330
- Rok: 2002
- Przebieg: 134000
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
Piszesz, że przy zmianie biegów, czyli pewnie w momencie ujmowania gazu. Ostatnio musiałem trochę pojeździć 2.4 140KM na odpiętej przepływce, bo na wpiętej samochód gaśnie na benzynie. Ogólnie inaczej obroty się zachowują w reakcji na pedał gazu, ale najbardziej irytujące przy takiej jeździe jest właśnie poszarpywanie w momencie gdy ujmie się gaz poniżej poziomu jaki jest potrzebny, żeby jechać ze stałą prędkością, tak samo na LPG jak i na Pb. Nie wiem tylko jak to się ma do jazdy na wpiętej tylko źle działającej przepływce - gdyby to miała być przyczyna Twojego problemu
Świece musiałbyś bardzo źle dobrać, żeby po 10kkm robiły problemy. W to, że cewki na gazie dostają po du*** to już nie będę wnikał, bo nie mam wystarczającej wiedzy. Moje mają na gazie przejechane około 80kkm i w ogóle nie wiem czy były kiedykolwiek wymieniane, a problemów z nimi nie mam. Poza tym jakby Ci zapłony wypadały to byś to odczuwał w każdym momencie jazdy, a nie tylko przy zmianie biegu.
Świece musiałbyś bardzo źle dobrać, żeby po 10kkm robiły problemy. W to, że cewki na gazie dostają po du*** to już nie będę wnikał, bo nie mam wystarczającej wiedzy. Moje mają na gazie przejechane około 80kkm i w ogóle nie wiem czy były kiedykolwiek wymieniane, a problemów z nimi nie mam. Poza tym jakby Ci zapłony wypadały to byś to odczuwał w każdym momencie jazdy, a nie tylko przy zmianie biegu.
- tommitmx
- VOLVO
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
- Imię: Tom
- VOLVO: s60
- Silnik: 2400 STAG-300 premium
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: KRA
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
W momencie dodawania gazu.NERA pisze: momencie ujmowania gazu.
U mnie na PB jest trochę lepiej.NERA pisze:tak samo na LPG jak i na Pb
- Łysy
- VOLVO
- Posty: 3755
- Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
- Imię: Lucyfer
- VOLVO: S60
- Silnik: D5 ASB
- KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
Mylisz się kolego .NERA pisze:Poza tym jakby Ci zapłony wypadały to byś to odczuwał w każdym momencie jazdy, a nie tylko przy zmianie biegu.
Właśnie te objawy można zauważyć przy zapinaniu biegów od 1-3 przy rozpędzenia auta , później względem wyższych biegów i większej prędkości zaczynają zanikać te szarpania , szczególnie odczuwalne na LPG (zmiana impedencji na cewkach) dość powszechne zjawisko przy LPG .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...
- tomek5000
- VOLV
- Posty: 556
- Rejestracja: 2017-08-10, 18:36
- Imię: Tomek
- VOLVO: v50
- Silnik: 2.4B + STAG 300-6 QMAX
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2004
- Przebieg: 204800
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
Hej Łysy też mam takie poszarpywanie lekkie. Sądzisz że powinienem wymienić wszystkie czy nie koniecznie?
Mam V50 2.4poj. 140 koni z 2004r
Można jakoś zwykłym miernikiem sprawdzić która cewka to złom?
Mam V50 2.4poj. 140 koni z 2004r
Można jakoś zwykłym miernikiem sprawdzić która cewka to złom?
- Łysy
- VOLVO
- Posty: 3755
- Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
- Imię: Lucyfer
- VOLVO: S60
- Silnik: D5 ASB
- KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
Tylko w komplecie, jeśli zostawiasz auto dla siebie.tomek5000 pisze:Hej Łysy też mam takie poszarpywanie lekkie. Sądzisz że powinienem wymienić wszystkie czy nie koniecznie?
Mam V50 2.4poj. 140 koni z 2004r
Można jakoś zwykłym miernikiem sprawdzić która cewka to złom?
Dobrze jest podmienić te cewki dla sprawdzenia, by się upewnić.
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...
- tomek5000
- VOLV
- Posty: 556
- Rejestracja: 2017-08-10, 18:36
- Imię: Tomek
- VOLVO: v50
- Silnik: 2.4B + STAG 300-6 QMAX
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2004
- Przebieg: 204800
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
Jak najbardziej auto dla mnie ale na raz wydać 5x170 zł to sporo.
Chyba żebym tak w ciągu 5 miesięcy wymieniał
Chyba żebym tak w ciągu 5 miesięcy wymieniał
-
- V
- Posty: 80
- Rejestracja: 2017-03-07, 23:13
- Imię: Piotr
- VOLVO: S60
- Silnik: B5234T3
- KW/KM/NM: 184/250/330
- Rok: 2002
- Przebieg: 134000
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
Czyli zupełnie inaczej niż u mnie. Ogólnie można jednak przypuszczać, że coś zaburza dostawy paliwa do cylindra w odpowiedniej ilości, a źle mierząca przepływka ma na to wpływ. W moim 2.4 na kompie było widać jak przed zaduszeniem silnika wartości skaczą zupełnie bez sensu.tommitmx pisze:W momencie dodawania gazu.
Nie jestem mechanikiem, ale znając podstawy działania silników ZI nie jest dla mnie niczym niezwykłym, że jak zapłon wypadnie w momencie kiedy do cylindra jest podawane dużo paliwa, bo potrzebna jest duża siła i jeszcze dodatkowo na niskim biegu to będzie to czuć bardzo, a jadąc z dużą prędkością obrotową i na wysokim biegu nie odczuję tego za bardzo.Łysy pisze:Właśnie te objawy można zauważyć przy zapinaniu biegów od 1-3 przy rozpędzenia auta , później względem wyższych biegów i większej prędkości zaczynają zanikać te szarpania
Jakbyś pisał o cewkach wtryskiwaczy to jeszcze bym wiedział o co chodzi, ale jeżeli chodzi o zapłonowe to już nie za bardzoŁysy pisze:(zmiana impedencji na cewkach) dość powszechne zjawisko przy LPG
- tommitmx
- VOLVO
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
- Imię: Tom
- VOLVO: s60
- Silnik: 2400 STAG-300 premium
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: KRA
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
Sprawdziłem przepływkę.
Zamiast 4g/s pokazuje 2,8 -2.9g/s.
Zamiast 4g/s pokazuje 2,8 -2.9g/s.
-
- V
- Posty: 80
- Rejestracja: 2017-03-07, 23:13
- Imię: Piotr
- VOLVO: S60
- Silnik: B5234T3
- KW/KM/NM: 184/250/330
- Rok: 2002
- Przebieg: 134000
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
Elektronika, którą są naszprycowane nasze Volva ma taką właściwość, że nie tylko działa, albo nie działa, ale może też źle działać. U mnie po odpaleniu na Pb przepływka pokazywała właśnie w okolicy 3g/s i silnik chodził na wolnych obrotach stabilnie, ale jedno dotknięcie pedału gazu i jak obroty spadały to wartości przepływki nie miały już nic wspólnego z obrotami, a nawet z prawami fizyki
Sonda lambda też może robić robotę, tylko że chyba powinna wywalić check engine - świeży temat: https://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=177&t=137839" onclick="window.open(this.href);return false;
Sonda lambda też może robić robotę, tylko że chyba powinna wywalić check engine - świeży temat: https://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=177&t=137839" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VO
- Posty: 239
- Rejestracja: 2018-05-01, 21:18
- Imię: Kamil
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.5t
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2003
- Przebieg: 200000
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
U mnie po dotknięciu gazu na wolnych obrotach w pierwszym momencie jak by lekko spadały obroty a po chwili idą w górę ale tylko na ciepłym silniku na zimnym tego nie ma jak i zresztą tego lekkiego szarpniecia przy wysprzeglaniu.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
lebek89, sprawdź lepiej dolot pod kątem nieszczelności- druga sprawa czy po przegazowce na naturalu mie spadając Ci na moment obroty poniżej jałowych?
-
- VO
- Posty: 239
- Rejestracja: 2018-05-01, 21:18
- Imię: Kamil
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.5t
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2003
- Przebieg: 200000
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
Sprubuje sprawdzić dolot. Po przegazowce obroty spadają idealnie na wolne. Jedynie pierwsze naciśnięcie ma gaz powoduje jak by by silnik bardzo lekko zszedł z obrotów i wtedy idzie w górę.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 170KM, 2005r.] Szarpie przy zmianie biegów
No to raczej masz coś źle wystrojone bądź przepływka szwankujelebek89 pisze:Sprubuje sprawdzić dolot. Po przegazowce obroty spadają idealnie na wolne. Jedynie pierwsze naciśnięcie ma gaz powoduje jak by by silnik bardzo lekko zszedł z obrotów i wtedy idzie w górę.