Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
inigo
PostNapisane: 2008-05-10, 22:24 
Offline
V
V

Dołączył(a): 10.05.2008, 21:43
Posty: 7
Lokalizacja: Krakow
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v40
Silnik: 1.9 td
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
witam w moim v40 najprawdopodobniej padła uszczelka pod głowicą, objawy - rano przy zimnym silniku przy dodatniej temperaturze nierówno chwyta na cylindry i lekko kopci na niebiesko dopiero po 10 sekundach łapie równy rytm potem wszystko jest ok. Dodatkowo w zbiorniku wyrównawczym mnóstwo czarnego oleju. Doszedłem do wniosku że jest to padnięta uszczelka i nie ma co dłużej zwlekać. Chciałbym sam wymienić tę uszczelkę tylko potrzebuję pomocy, instrukcji krok po kroku jakimi momentami i jak po kolei odkręcić i dokręcić głowicę żeby czegoś nie spartolić. Kiedyś też sam wymieniałem uszczelkę przy dieslu ale innej marki i miałem do tego książkę a tu nigdzie nic nie mogę znaleźć, no chyba że słabo szukam a zależy mi na czasie. Proszę o jakieś wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
mmax
PostNapisane: 2008-05-11, 15:09 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.06.2007, 08:02
Posty: 430
Lokalizacja: uk
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 D5; S60 D5
Silnik: D5244T; D5244T
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam
Jezeli masz naprawde duzo oleju w zbiorniczku wyrownawczym sprawdz najpierw chlodnice oleju (zazwyczaj jest w okolicy filtra oleju i do sprawdzenia trzeba ja wymatowac). Moze masz dwie usterki czyli olej w zbiorniczku i cos z zaplonem.


pozdrawaim

_________________
pozdrawiam


było '95 850 2.0 10V
było '01 V70 2.4 benzyna
było '00 V70 mk2 2.5 TDI
jest '05 V70 D5 '03 S60 D5 mojej żony


Góra
 Zobacz profil  
 
inigo
PostNapisane: 2008-05-13, 17:56 
Offline
V
V

Dołączył(a): 10.05.2008, 21:43
Posty: 7
Lokalizacja: Krakow
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v40
Silnik: 1.9 td
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
...hmm dzięki za informacje ale to chyba jednak uszczelka. Sprawdzałem tę chłodnice oleju owszem jest cos takiego ale tam przecież w zaden sposób olej nie łaczy się z płynem jest tylko przewód wyprowadzający olej do chłodnicy a drugi odprowadzający i olej jest tutaj chłodzony za pomocą powietrza no chyba że coś jeszcze przeoczyłem


Góra
 Zobacz profil  
 
mmax
PostNapisane: 2008-05-14, 09:41 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.06.2007, 08:02
Posty: 430
Lokalizacja: uk
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 D5; S60 D5
Silnik: D5244T; D5244T
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
dokladnie nie znam twojego silnika ale w 90 % silnikow jest rowniez tzw chlodnica oleju do ktorej przykreca sie filtr oleju. Dochodza tam dwie rurki z plynem od chlodnicy. Widzialem juz kilka przypadkow dzie wlasnie to bylo powodem oleju w plynie. Na 100% nie jestem pewien. Potrzebowalbym Twoj kod silnika aby sprawdzic czy jest tak u ciebie

_________________
pozdrawiam


było '95 850 2.0 10V
było '01 V70 2.4 benzyna
było '00 V70 mk2 2.5 TDI
jest '05 V70 D5 '03 S60 D5 mojej żony


Góra
 Zobacz profil  
 
inigo
PostNapisane: 2008-05-14, 21:26 
Offline
V
V

Dołączył(a): 10.05.2008, 21:43
Posty: 7
Lokalizacja: Krakow
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v40
Silnik: 1.9 td
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
czy tym kodem silnika jest nr vin czy jakiś inny i gdzie go szukać. Poza tym dzięki za info jeszcze spróbuję odkręcić te rurki od chłodnicy właśnie one wchodzą zaraz obok filtra oleju i są dokręcone jak gdyby do takiego łącznika może tam gdzieś są kanały z płynem chłodzącym


Góra
 Zobacz profil  
 
mmax
PostNapisane: 2008-05-15, 09:11 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.06.2007, 08:02
Posty: 430
Lokalizacja: uk
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 D5; S60 D5
Silnik: D5244T; D5244T
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
To jest wlasnie to. Aby to sprawdzic najlepeij jest to wymatowac. zaslepic jeden z koncow od plynu a do drugiego konca przylozyc sprezone powietrze. Jezeli w zbiorniczu wyrownawczym masz "czarno" stawialbym na to. Co do porannych klopotow z odpaleniem to zaczabym od podpiecia pod komputer.

_________________
pozdrawiam


było '95 850 2.0 10V
było '01 V70 2.4 benzyna
było '00 V70 mk2 2.5 TDI
jest '05 V70 D5 '03 S60 D5 mojej żony


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Tsport i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL