[S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Dawniej: Styling/News
Zderzaki, grill, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, progi, felgi, powłoka nadwozia (lakierowanie, oklejanie, kalkomania)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sapaczeq
VOL
VOL
Posty: 426
Rejestracja: 2015-07-21, 14:54
Imię: Jacek
VOLVO: S80
Silnik: D5244T14 +Polestar
KW/KM/NM: 195KM
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Przebieg: 283000
Status: Offline

[S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: sapaczeq » 2019-05-01, 11:11

Dzień dobry!

Chciałbym dowiedzieć się, czy ktoś z Was ma dłuższe doświadczenie z jazdą na felgach z otworem 65,1 i pierścieniem centrującym na 63,3.
Interesuje mnie, czy z biegiem czasu trzeba na coś zwracać uwagę, coś sprawia kłopot itp., czy też może gra jest niewarta świeczki i lepiej używać 63,3 na piastę 63,3.

W tym momencie moje auto stoi na felgach Cassini i nic bym do nich nie miał, gdyby były w dobrym stanie. Niestety ten pozostawia dużo do życzenia, więc musiałbym felgi regenerować albo szukać kolejnego kompletu (Cassini lub stalówki na zimę), a to są koszty.
Z drugiej strony - leży mi komplet Tethysów, które lubię i może nawet bym je wykorzystał, ale nigdy nie użytkowałem felg na pierścieniu centrującym.
Jeżeli to istotne - zwykle jeżdżę <100 km/h, ale zdarza mi się jechać autostradą 140 i więcej. Chcę czuć się pewnie i bezpiecznie.

Będzie mi miło przeczytać konstruktywne wypowiedzi w w/w kwestiach.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: jaaano » 2019-05-01, 15:19

sapaczeq generalnie pierścienie centrujące nic nie wnoszą prócz prawidłowego centrowania podczas montażu kół i dalszego utrzymania położenia podczas eksploatacji - nie wnoszą ograniczeń co do możliwych prędkości.
Prawidłowo dobrany pierścień centrujący będzie sobie bezpiecznie siedział w feldze i opierał się na piaście.
Ale jak wszystko są pierścienie i pierścienie i mało że trzeba dokupić odpowiedni rozmiar to jeszcze dobre jakościowo, te najpodlejsze są z najzwyklejszych tworzyw i mogą ulegać odkształceniom zarówno pod wpływem temperatury od piasty i tarczy jak i podczas montażu. Akurat miejsce w którym siedzi pierścień w feldze to miejsce pierwszego styku montowanego koła do auta i jeśli przykładowo weźmiemy pod uwagę pracującego z przypadku czy innej konieczności Pana w miejscowej wulkanizacji który nie będzie sprawdzał stanu pierścienia czy nawet nie zauważy jego obecności i nawet w wypadku jego uszkodzenia "dowali" pneumatykiem koło to drgania mamy pewne.
Także sumując -prawidłowy, dobry jakościowo pierścień + trochę uwagi przy każdej zmianie i nie ma powodów do zmartwień :one:

Lakier
VOLV
VOLV
Posty: 502
Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/300
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9/14
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: Lakier » 2019-05-01, 17:00

Dodatkowo trzeba pamiętać, ze pierścień ma spełniać swoja role tylko przy zakładaniu i ściąganiu kół. Więc podczas jazdy bez różnicy, czy masz felgi z dodatkowym pierścieniem, czy bez.

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: jaaano » 2019-05-01, 17:07

Lakier pisze:Dodatkowo trzeba pamiętać, ze pierścień ma spełniać swoja role tylko przy zakładaniu i ściąganiu kół. Więc podczas jazdy bez różnicy, czy masz felgi z dodatkowym pierścieniem, czy bez.
Lakier czy aby na pewno przeczytałeś to co napisałeś :lol:
Spróbuj jazdy bez pierścieni kiedy są wymagane :>

Lakier
VOLV
VOLV
Posty: 502
Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/300
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9/14
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: Lakier » 2019-05-01, 17:27

jaaano pisze:
Lakier pisze:Dodatkowo trzeba pamiętać, ze pierścień ma spełniać swoja role tylko przy zakładaniu i ściąganiu kół. Więc podczas jazdy bez różnicy, czy masz felgi z dodatkowym pierścieniem, czy bez.
Lakier czy aby na pewno przeczytałeś to co napisałeś :lol:
Spróbuj jazdy bez pierścieni kiedy są wymagane :>
Jak mam spróbować, skoro napisałem, że są wymagane podczas zakładania koła?

Może nie rozumiesz tego, że podczas samej jazdy koło nie jest utrzymywane w pozycji centralnej przez pierścień osadczy, tylko przez śruby i docisk koła do piasty. Więc nie ma możliwości, że po jakimś przebiegu na felgach z pierścieniem zacznie się coś dziać z winy samego pierścienia, a o to martwi się autor tematu.

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: jaaano » 2019-05-01, 17:44

Zapewniam Cię że rozumiem :>
Jednakże spróbuj jazdy na miernych jakościowo pierścieniach a sam stwierdzisz po czasie iż pomimo prawidłowego montażu pojawią się drgania a zniekształcony szmelc będzie do wyrzucenia - wiem bo miałem takie.

Awatar użytkownika
sapaczeq
VOL
VOL
Posty: 426
Rejestracja: 2015-07-21, 14:54
Imię: Jacek
VOLVO: S80
Silnik: D5244T14 +Polestar
KW/KM/NM: 195KM
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Przebieg: 283000
Status: Offline

Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: sapaczeq » 2019-05-01, 20:23

Dzięki za głosy.
Wymiana kół przy domu to jedna z moich ulubionych czynności obsługowych przy samochodzie, szczególnie w połączeniu z myjką ciśnieniową, "bloodem" i przeglądem tego, co za kołami. Także mając 2 komplety kół, wymieniam je sobie sam, pilnuję sam i dokręcam dynamem sam. A na wyważanie mogę wyjąć pierścień, żeby mi nie zepsuli. Także potencjalne sytuacje "obsługowe" odpadają.

Pozostawałaby jedynie kwestia, co to znaczy "dobrej jakości". Na znanym portalu aukcyjnym widzę, że są z tworzywa (wyczuwam g...), ale są też z PA6 po 25 złotych za sztukę (takie: https://allegro.pl/oferta/aluminiowe-pi ... 7339422716" onclick="window.open(this.href);return false;). Aluminium wydaje mi się pewniejsze, niż tworzywo, ale mam doświadczenie z aluminiowym dystansem 10mm - na obu tylnych "skosił" się rancik montażowy do felgi na dystansie. Tu jednak mam wrażenie, że pierścień centrujący raczej nie miałby prawa zepsuć się w podobny sposób.
No i jest jeszcze trzecia droga - zrobić sobie swój rysunek w CAD, podrzucić sąsiadowi, co ma maszyny skrawające, i jak ładnie poproszę, to nawet z "nierdzewki" pewnie by takie pierścienie mógł wytoczyć za odpowiedni piniondz. Czy to jednak nie przerost formy nad treścią?

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: jaaano » 2019-05-01, 20:37

Niestety tu już prawie nic więcej nie doradzę ale stal to stanowcza przesada, alu czemu nie ? a co do plastikowych to trzeba by wziąć w ręce i sprawdzić :? no musi być taki sztywny i twardy prawie jak metal, ciężko mi to opisać a na nazewnictwie się nie znam :/

Awatar użytkownika
leo55555
VO
VO
Posty: 203
Rejestracja: 2017-11-11, 18:41
Imię: Maciej
VOLVO: S80 II
Silnik: był D5,jest 2.5T+LPG
KW/KM/NM: 147+/200+/300+
Rok: 2007
Średnie spalanie: 11Pb/13LPG
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Kutno, łódzkie
Status: Offline

Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: leo55555 » 2019-05-01, 22:14

Wczytywałem się swego czasu w to zagadnienie i nic mądrzejszego niż tu: http://www.taperpro.pl/p/pierscienie-ce ... g-material" onclick="window.open(this.href);return false; ,nie doczytałem. Pomijając ostatnie zdanie autoreklamy.
Obrazek

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: jaaano » 2019-05-01, 22:24

O! te wyglądają na godne zaufania :one:

Lakier
VOLV
VOLV
Posty: 502
Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/300
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9/14
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: Lakier » 2019-05-02, 21:48

Czyli tak jak pisałem, podczas jazdy pierścień nie ma prawa wpływać na cokolwiek.

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.

Post autor: jaaano » 2019-05-02, 22:05

Pierścień nie wpływa ale jego brak tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”