[XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
Zdejmij węzyk i powąchaj go - jak poczujesz woń charakterystyczną dla LPG to reduktor do kosza / regeneracji / skręcenia.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
a wtryski jestem w stanie jakoś sprawdzić ?
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
Zgaś auto na LPG i po ok 30 min - godzinie sprawdź czy jest gaz pod ciśnieniem na odcinku reduktor - wtryskiwacze - poluzuj jakąś opaskę i zdejmij wąż - powinno kichnąć gazem.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- krajes
- VO
- Posty: 316
- Rejestracja: 2013-10-27, 21:03
- Imię: Pawel
- VOLVO: V70 II + manual + zaciski 6 tł
- Silnik: 2,3 T5
- KW/KM/NM: 250 KM
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 277000
- Lokalizacja: Toruń
- Status: Offline
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
U mnie kicha gazem, czyli coś zostaje w wężach i coś zostaje przez noc w kolektorze po przepuszczaniu z wtrysku.Chalski pisze:Zgaś auto na LPG i po ok 30 min - godzinie sprawdź czy jest gaz pod ciśnieniem na odcinku reduktor - wtryskiwacze - poluzuj jakąś opaskę i zdejmij wąż - powinno kichnąć gazem.
Zdjąłem wężyk podciśnienia wpadający do czujnika i nie było czuć gazu.Chalski pisze:Zdejmij węzyk i powąchaj go - jak poczujesz woń charakterystyczną dla LPG to reduktor do kosza / regeneracji / skręcenia.
Czyli na 100% któryś wtrysk przepuszcza!
Jeszcze inny test zrobiłem, wracając z trasy zrobiłem ostatnie 15km na benzynie i nie spuszczałem gazu z węży.
Następnego dnia rano normalnie odpalił.
No ale denerwujące jest to że trzeba za każdym razem gasić na benie.
Trzeba z tym żyć do czasu wymiany kompletu wtrysków na Barracuda.
- Swap na Manual M56L 4,25
- Swap zacisków 6 tłoczkowych z Porsche
- Gauge V70R
- Ori xenon headlights
- Sport steering wheel
- Lift interior
- Lift taillights
- Front bumper V70R
- Rear spoiler
- Eibach pro Kit
- Rims 19" Japan Racing JR21 8,5j ET35
- Front Strut Bar
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
Inna opcja że jest marnie zestrojony i na tyle rozjeżdża mapy paliwowe w ECU że rano ma problem z załapaniem.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
wężyk podciśnienia odłączyłem , gazu nie czuć. Psiknąłem pianką do sprawdzania szczelności - bąbel nie powstał. Sprawdziłem na wyłączonym oraz na włączonym silniku.
Jak mi się uda to dziś odkręcę filtr gazu i sprawdzę czy po godzinie syknie.
A może faktycznie coś w strategii przełączania Pb-LPG mam źle ustawione ? Chalski znasz się na BRC ? cyknął bym foty z ustawień.
Jak mi się uda to dziś odkręcę filtr gazu i sprawdzę czy po godzinie syknie.
A może faktycznie coś w strategii przełączania Pb-LPG mam źle ustawione ? Chalski znasz się na BRC ? cyknął bym foty z ustawień.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
alkesaltzer, mam interfejs i program do BRC ale jak mam być szczery to grzebałem w tym raz i włos mi się jeży jak sobie przypomnę co i gdzie tam jest pochowane.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3602
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
eee tam, kwestia przyzwyczajenia
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
Struna, masz jak w banku że przy nadarzającej się okazji wykonam "telefon do przyjaciela"
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3602
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
Spoko, będzie okazja do rewanżu
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- bodzio82
- V
- Posty: 48
- Rejestracja: 2014-11-14, 20:53
- Imię: BOGDAN
- VOLVO: 850
- Silnik: 2.0 T5
- KW/KM/NM: 155/211
- Rok: 1994
- Średnie spalanie: DUŻO
- Przebieg: 236000
- Status: Offline
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
alkesaltzer, trzeba przenieść zasilanie po zapłonie w inne miejsce gdzie prąd pojawia sie po przekręceniu stacyjki a po wył zanika ,problem z odpalaniem może być spowodowany tym że w pewnym momecie idzie impuls na wtryskiwacze które się na chwile otworzą tak jak podczas pracy na gazie i przyleją silnik .
-
- VO
- Posty: 230
- Rejestracja: 2015-05-25, 10:41
- Imię: Marek
- VOLVO: V70 T5
- Silnik: B5234T3
- KW/KM/NM: 184/250/329
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12 PB / 15 LPG
- Przebieg: 420
- Lokalizacja: Wołomin
- Status: Offline
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
Witam,
znalazł już ktoś miejsce gdzie by się można wpiąć do stałego plusa po przekręceniu stacyjki ? Mam inny problem co prawda (instalacja landi renzo - nie chce przełączyć na gaz). Również zauważyłem takie same objawy dot. faktu że nie można odpalić auta w trybie awaryjnym
znalazł już ktoś miejsce gdzie by się można wpiąć do stałego plusa po przekręceniu stacyjki ? Mam inny problem co prawda (instalacja landi renzo - nie chce przełączyć na gaz). Również zauważyłem takie same objawy dot. faktu że nie można odpalić auta w trybie awaryjnym
co pięć garków to nie cztery
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
Prawdopodobnie padł czujnik ciśnienia i temperatury LPG - ten co jest przykręcony do jednej z listw wtryskiwaczy.klax pisze:instalacja landi renzo - nie chce przełączyć na gaz
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- VO
- Posty: 230
- Rejestracja: 2015-05-25, 10:41
- Imię: Marek
- VOLVO: V70 T5
- Silnik: B5234T3
- KW/KM/NM: 184/250/329
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12 PB / 15 LPG
- Przebieg: 420
- Lokalizacja: Wołomin
- Status: Offline
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
A można to jakoś zdiagnozować ? Byłem u gaziarza ale nic mu nie wyszło - niby wszystko sprawne ale wówczas jeszcze przełączał się na gaz z tym że już coraz rzadziej. Od przedwczoraj w ogóle nie chce się przełączyć.Chalski pisze:Prawdopodobnie padł czujnik ciśnienia i temperatury LPG - ten co jest przykręcony do jednej z listw wtryskiwaczy.klax pisze:instalacja landi renzo - nie chce przełączyć na gaz
co pięć garków to nie cztery
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
Trzeba się podpiąć do komputera gazowego, ew podmienić czujnik.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
w poniedziałek idę do gazownika na poprawkę zasilania po stacyjce.
Be mu ułatwić zadanie mam zamiar wyprowadzić +12V z CEM bo jak wiemy w stacyjce nie ma stałego zasilania.
Po operacji powiem czy wszystko działa lecz przy obecnym obniżeniu temperatury pewnie poprawy nie zaobserwuje.
Pytanie mam inne
W BRC w opisie znalazłem opis przewodu biało-fioletowego z oplotu M który to powinien być podpięty pod sygnał położenia przepustnicy.
Wg opisu podaje on położenie przepustnicy do centralki LPG.
Moja wiązka z przepustnicy jest nienaruszona . W jaki kabelek powinno być to wpięte ? bo wydaje mi sie że ja tego nie mam lub mam w całkiem innym miejscu niż myślę.
Drugie pytanie
Moja instalacja nie jest podpięta do sondy. Czy podłączenie sondy do BRC coś pomaga ?
Pytam bo skoro idę do innego gazownika na poprawki to chciał bym za jednym razem załatwić wszystkie moje znaki zapytania.
Be mu ułatwić zadanie mam zamiar wyprowadzić +12V z CEM bo jak wiemy w stacyjce nie ma stałego zasilania.
Po operacji powiem czy wszystko działa lecz przy obecnym obniżeniu temperatury pewnie poprawy nie zaobserwuje.
Pytanie mam inne
W BRC w opisie znalazłem opis przewodu biało-fioletowego z oplotu M który to powinien być podpięty pod sygnał położenia przepustnicy.
Wg opisu podaje on położenie przepustnicy do centralki LPG.
Moja wiązka z przepustnicy jest nienaruszona . W jaki kabelek powinno być to wpięte ? bo wydaje mi sie że ja tego nie mam lub mam w całkiem innym miejscu niż myślę.
Drugie pytanie
Moja instalacja nie jest podpięta do sondy. Czy podłączenie sondy do BRC coś pomaga ?
Pytam bo skoro idę do innego gazownika na poprawki to chciał bym za jednym razem załatwić wszystkie moje znaki zapytania.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3602
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
Ani sonda, ani przepustnica nie są potrzebne/wymagane dla kompa lpg.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- bodzio82
- V
- Posty: 48
- Rejestracja: 2014-11-14, 20:53
- Imię: BOGDAN
- VOLVO: 850
- Silnik: 2.0 T5
- KW/KM/NM: 155/211
- Rok: 1994
- Średnie spalanie: DUŻO
- Przebieg: 236000
- Status: Offline
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
alkesaltzer, a z czujnika stopu może tam jest prąd po zapłonie ,popatrz tez przy skrzynce z bezpiecznikami nieraz masz wolne miejsca może tam coś zlokalizujesz jesli nie zlokalizujesz to zostaje wiązka przy kompie .
Co do przełączania na gaz jeśli szybko miga dioda w przełączniku po przełączeniu na lpg to pewnie uwalony map sensor,zawór gazowy nie otwiera posprawdzaj czy idzie gaz ze zbiornika ,jak wolno to raczej czujnik temp ,brak sygnału obrotów lub nastawy sterownika ,coś z tych rzeczy.
Co do przełączania na gaz jeśli szybko miga dioda w przełączniku po przełączeniu na lpg to pewnie uwalony map sensor,zawór gazowy nie otwiera posprawdzaj czy idzie gaz ze zbiornika ,jak wolno to raczej czujnik temp ,brak sygnału obrotów lub nastawy sterownika ,coś z tych rzeczy.
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
Zasilanie gazu przeniesione.
Tak jak gazownik twierdził tak było. Brązowy (zasilający) przewód był zlutowany z zasilaniem wtrysku benzyny.
Analizując schemat elektryczny łosia okazało się że stały + jest w stacyjce.
Lewa kostka, przewód niebiesko-czerwony. Zasilanie jest na pozycji 2 i 3 stacyjki.
'Nowy' gazownik zasilanie przerobił. Teraz tylko czekam na chwilowe ocieplenie klimatu by sprawdzić czy temat mój problem rozwiązał.
Obecnie kontrolka gazu gaśnie od razu gdy gaszę silnik
Tak jak gazownik twierdził tak było. Brązowy (zasilający) przewód był zlutowany z zasilaniem wtrysku benzyny.
Analizując schemat elektryczny łosia okazało się że stały + jest w stacyjce.
Lewa kostka, przewód niebiesko-czerwony. Zasilanie jest na pozycji 2 i 3 stacyjki.
'Nowy' gazownik zasilanie przerobił. Teraz tylko czekam na chwilowe ocieplenie klimatu by sprawdzić czy temat mój problem rozwiązał.
Obecnie kontrolka gazu gaśnie od razu gdy gaszę silnik
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
- krajes
- VO
- Posty: 316
- Rejestracja: 2013-10-27, 21:03
- Imię: Pawel
- VOLVO: V70 II + manual + zaciski 6 tł
- Silnik: 2,3 T5
- KW/KM/NM: 250 KM
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 277000
- Lokalizacja: Toruń
- Status: Offline
[XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem
Skrzynka bezpieczników pod kierownicą. Bezpiecznik od ABS i DTSC