Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Awatar użytkownika
kiler
VOL
VOL
Posty: 387
Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
Imię: marek
VOLVO: v70
Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
Rok: 2011
Przebieg: 140000
Lokalizacja: poznań
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: kiler » 2020-03-07, 21:44

pawel-krasnik pisze:
2020-03-07, 20:35
W takim razie co proponujesz?
w pierwszej kolejności poszukać dobrego warsztatu bo źle założona instalka nawet na najlepszych komponentach będzie źródłem wyłącznie problemów a nie oszczędności

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3566
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2020-03-08, 17:17

Co tam akurat danemu gazownikowi bardziej leży - ważniejsze to właśnie dobrego gazownika trafić, taki Ci założy to co trzeba i jak trzeba, a na koniec solidnie wystroi.
Kraśnik niedaleko Lublina to może Adam Rogowski
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2020-03-09, 13:32

Magic
Yeti
Tech 326OBD

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3566
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2020-03-09, 15:10

Z punktu widzenia ewentualnego serwisowania Stag jest chyba najpopularniejszy i prawie wszędzie ( bez względu na to czy ktoś umie czy nie ) ktoś się do tego podłączy.
Im bardziej egzotyczne sterowniki tym większa muka jak się coś wysypie lub majster nie będzie ogarniał.
Z kolei łatwość regulacji - szybciej się wystroi LPGTecha czy Optimę niż Staga czy KME.
KME z kolei chyba ma największe możliwości ( przy czym 95% i tak pewnie nigdy z nich nie skorzysta )
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 939
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: w0jt4s2 » 2020-03-09, 23:00

dobrech fachowca, nie flachowca...

Awatar użytkownika
taifun
VOLV
VOLV
Posty: 601
Rejestracja: 2014-03-23, 20:00
Imię: Lukasz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 125/170
Rok: 2001
Średnie spalanie: 13 LPG
Przebieg: 210000
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: taifun » 2020-03-15, 09:21

Reduktor od Staga nie wyrabia. Miałem sprawdziłem. Przy normalnej jeździe daje radę. Ale jak gwałtownie dajecie gazu do podłogi to rozłacza.

artur k.
V
V
Posty: 15
Rejestracja: 2018-05-21, 12:05
Imię: Artur
VOLVO: V 70
Silnik: 2.4T
Rok: 2001
Przebieg: 300100
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: artur k. » 2020-03-23, 13:39

taifun pisze:
2020-03-15, 09:21
Reduktor od Staga nie wyrabia. Miałem sprawdziłem. Przy normalnej jeździe daje radę. Ale jak gwałtownie dajecie gazu do podłogi to rozłacza.
miałeś zweryfikowane że to wina reduktora? co wsadziłeś zamiast staga?

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2020-03-23, 16:13

taifun pisze:
2020-03-15, 09:21
Reduktor od Staga nie wyrabia
I tu muszę stanąć trochę w obronie Staga (ciężko mi to przychodzi ale cóż :lol: ), to nie wina Staga tylko pseudoinstalatora że go tam wsadził. To nie jest tak, że reduktor sam w sobie jest zły, poprostu jest źle dobrany. Zazwyczaj producenci podają większe wartości niż dany reduktor jest w stanie uciągnąć, niestety tak jest i dobry fachowiec ma tego świadomość i zakłada większy z zapasem.
Niestety cena często robi swoje, trochę się przytnie na reduktorze, trochę na wtryskach, trochę na materiałach i szybkiej robocie (wrzucenie a nie montaż :lol: ) i później są tego efekty.

Awatar użytkownika
taifun
VOLV
VOLV
Posty: 601
Rejestracja: 2014-03-23, 20:00
Imię: Lukasz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 125/170
Rok: 2001
Średnie spalanie: 13 LPG
Przebieg: 210000
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: taifun » 2020-04-16, 11:33

Zamiast Staga wsadzili mi kme gold do 350 km który też nie daje rady. 2x stag red do 250 km dają radę. Także na 1 parowniku nie polecam robić chyba że jeździć jak dziadek

wredny
V
V
Posty: 77
Rejestracja: 2017-09-01, 10:06
Imię: LOLO
VOLVO: XC70
Silnik: T6
Rok: 0
Przebieg: 138
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: wredny » 2020-04-16, 11:47

Ja mam t6 po polestar i z jednym extreme daje rade.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2020-04-16, 12:59

taifun pisze:
2020-04-16, 11:33
Także na 1 parowniku nie polecam robić
Można to zrobić na jednym i będzie działać. Wszystko zależy od wiedzy i doświadczenia instalatora. Magic III Power bez problemu da sobie radę.
Jeszcze jedna sprawa, w obecnych instalacjach sekwencyjnych jest REDUKTOR, nie parownik, nazywajcie proszę rzeczy prawidłowo.

pyy69
VO
VO
Posty: 152
Rejestracja: 2019-02-10, 14:01
Imię: dar
VOLVO: s60
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 180
Rok: 2013
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8.4
Przebieg: 120400
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: pyy69 » 2020-04-16, 17:11

Czarny82 pisze:
taifun pisze:
2020-04-16, 11:33
Także na 1 parowniku nie polecam robić
Można to zrobić na jednym i będzie działać. Wszystko zależy od wiedzy i doświadczenia instalatora. Magic III Power bez problemu da sobie radę.
Jeszcze jedna sprawa, w obecnych instalacjach sekwencyjnych jest REDUKTOR, nie parownik, nazywajcie proszę rzeczy prawidłowo.
Zgadza się. Ten jeden w zupełności wystarczy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pawel-krasnik
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2017-09-09, 21:31
Imię: Pawel
VOLVO: V 70
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2007
Przebieg: 0
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: pawel-krasnik » 2020-06-19, 15:45

A może ktoś z Was wie jaką można największą butlę wsadzić do XC 70 rocznik 2010?

wredny
V
V
Posty: 77
Rejestracja: 2017-09-01, 10:06
Imię: LOLO
VOLVO: XC70
Silnik: T6
Rok: 0
Przebieg: 138
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: wredny » 2020-06-19, 16:00

pawel-krasnik pisze:A może ktoś z Was wie jaką można największą butlę wsadzić do XC 70 rocznik 2010?
W moim 2012 weszła 67l.

ulysse1988
VO
VO
Posty: 328
Rejestracja: 2018-10-17, 14:38
Imię: Lukasz
VOLVO: XC70
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 185
Rok: 2006
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 9
Przebieg: 390
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: ulysse1988 » 2020-06-19, 16:28

Dokładnie, nic większego raczej nie wejdzie. Też taka mam

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka


pawel-krasnik
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2017-09-09, 21:31
Imię: Pawel
VOLVO: V 70
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2007
Przebieg: 0
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: pawel-krasnik » 2020-06-19, 20:46

Możecie podać rozmiar i model butli? I trzeba bedzie coś wyginać by ją włożyć?

ulysse1988
VO
VO
Posty: 328
Rejestracja: 2018-10-17, 14:38
Imię: Lukasz
VOLVO: XC70
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 185
Rok: 2006
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 9
Przebieg: 390
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: ulysse1988 » 2020-06-22, 07:34

viewtopic.php?f=63&t=30106&start=75

Tu masz zdjęcia i wymiary

Bormech 650/250 67L

pawel-krasnik
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2017-09-09, 21:31
Imię: Pawel
VOLVO: V 70
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2007
Przebieg: 0
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: pawel-krasnik » 2020-07-03, 23:32

Ktoś pisał o 680x225 to jaki wymiar?

Fireblade_89
V
V
Posty: 46
Rejestracja: 2019-02-24, 15:37
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: B6304t4
KW/KM/NM: 224/304/440
Rok: 2012
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 136
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Fireblade_89 » 2020-10-05, 18:58

Śląsk marcar Rybnika 4500tys zrobione 30 tys i rewelacja spalanie bp 11-15 LPG +2.5-3l

Awatar użytkownika
shalashaska
VOLV
VOLV
Posty: 785
Rejestracja: 2010-08-08, 11:09
Imię: Dominik
VOLVO: V70/S40 T4/V70II
Silnik: 2.5TDI/1.9T/2.3T
KW/KM/NM: 103KW/147KW
Rok: 2000
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 2.3T 13l
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: shalashaska » 2020-11-27, 18:32

Trochę poczytałem tutaj bo sam jestem na etapie wyboru sterownika lpg do mojej V70 2.3t T5. Czy w tym silniku jest czujnik ciśnienia paliwa o którym wspominacie? Na chwilę obecną doradzono mi tech 326 OBD

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2020-11-27, 23:41

shalashaska pisze:
2020-11-27, 18:32
Czy w tym silniku jest czujnik ciśnienia paliwa o którym wspominacie? Na chwilę obecną doradzono mi tech 326 OBD
Bardzo dobry sterownik, jeżdżę na nim już kilka lat.
Co do czujnika, sam musisz sprawdzić czy na końcu listwy wtryskowej się on znajduje. Najprawdopodobniej go niema, ale gdyby był, to zakłada się emulator z techa i wszystko działa

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3566
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2020-11-27, 23:51

Najsensowniejszy emulator ma Optima i w zasadzie wybierając cały sterownik w wersji Expert mamy go od razu w pakiecie (sam sterownik ma to w sobie)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2020-11-28, 12:10

Struna pisze:
2020-11-27, 23:51
Najsensowniejszy emulator ma Optima i w zasadzie wybierając cały sterownik w wersji Expert mamy go od razu w pakiecie (sam sterownik ma to w sobie)
Brak mi doświadczenia z tym sterownikiem dlatego nie mogę powiedzieć nic konkretnego. Z tego co zauważyłem to sam system i sposób działania wygląda sensowniej niż wszechobecny i zachwalany Stag, który działa na wartościach uśrednionych a nie takich jakie akurat są wymagane dla danych obrotów i obciążenia.
Emulator Techa wiem że działa tak jak powinien, wadą jednak jest to, że jest jako osobny sterownik i niestety też swoje kosztuje. Niemniej jednak działa i radzi sobie z Volvo i Oplem (który jest dość problematyczny).

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3566
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2020-11-28, 12:39

E tam, do opli jest dedykowany emulator i działa od kopa.
Problematyczne to są Jaguary i czasem właśnie niektóre modele Volvo oraz fordy z tymi silnikami (ale też tylko nieliczne)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2020-11-28, 12:56

Struna pisze:
2020-11-28, 12:39
E tam, do opli jest dedykowany emulator i działa od kopa.
Problematyczne to są Jaguary i czasem właśnie niektóre modele Volvo oraz fordy z tymi silnikami (ale też tylko nieliczne)
No właśnie, dedykowany do Opla a mi się rozchodzi o emulator, który działa wszędzie a ten z Techa właśnie taki jest, jak pisałem wyżej, Volvo i Opla bez problemu, Maserati też obrobił więc zakładam że Jaguara też załatwi :D
W sumie to nieważne jaki emulator się włoży, ważne żeby działał właściwie dla danego auta a wybór emulatora to tak naprawdę decyzja dobrego instalatora który odpowiada za poprawny montaż i strojenie. Niestety z tymi dobrymi instalatorami jest największy problem, najzwyczajniej jest ich poprostu garstka :lol:
Co do sterownika, musi być zaawansowany i mieć dobry działający algorytm. Stabilna mapa 3D i cała gama korekt (ciśnienia, temperatury itp) na obecne czasy podstawa. Zabawa w mnożnik ze skaczącą kropeczką i dwiema kreseczkami :lol: nigdy dobra nie była, prędzej czy później gwarantowała rozjazdy i konieczności ponownego dostrajania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”