Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
bogdan1961
PostNapisane: 2010-02-03, 20:24 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.06.2009, 12:08
Posty: 10
Lokalizacja: Żywiec
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v50
Silnik: 2d
KW/KM/NM: 136
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam szanownych forumowiczów.
Po różnych drobnych awariach w moim v50, w których usunięciu mi pomogliście niestety przyszła kolej na poważną sprawę.
Autko jeździło super, zaparkowałem i już nie odpaliłem. Wszystko działa rozrusznik kręci a zapalić się nie da. Autko w garażu, wymieniłem filtr paliwa był nawet czysty a w pojemniku na filtr mało czarnych drobnych nieczystości. Nie było wyjścia na lawetę i zawiozłem do serwisu. W serwisie jakimś sposobem auto odpalili / nie naprawili / i dokonali diagnozy – uszkodzona pompa wtryskowa. Po odpaleniu i zgaszeniu wyjęli filtr paliwa wymieniony przeze mnie dzień wcześniej i stwierdzono na nim opiłki chyba aluminium, które mają pochodzić z uszkodzonej pompy / droga opiłek: pompa - bak – filtr /. Pompa do wymiany lub regeneracji i ma być OK. Koszt nowej pompy - lepiej zmilczę, zaproponowali regenerację, jeżeli się da / okaże się po rozebraniu / za ok. 2000, -. Myślę o kupnie używanej np. z allegro koszt ok.800 – 1000, - i niektórzy sprzedawcy dają kilkudniową gwarancję na rozruch.
Teraz mam do kolegów pytania:
1. Na allegro są pompy wtryskowe do V 50 2D. Ale sprzedawcy nie wiedzą /a ci co wiedzą nie dają gwarancji/, jakiej firmy, jaki nr, jaki rocznik itd., ale za to wszyscy wiedzą, że pochodzą z samochodów z małym przebiegiem.
Jakie pompy wtryskowe są w V50 2D silnik D4204T ??? Moja uszkodzona pompa / spróbuje dać w załączniku / z tabliczki na niej to simens WDO K06-01-20 PSA 96 546 155 80 i jeszcze jakieś inne cyfry. Czy w tym modelu występują pompy innych firm, o innych parametrach w różnych rocznikach czy może wszystkie mają jednakowe / nie byłoby problemu z zakupem/. Jeżeli ktoś zechce sprawdzić w swoim aucie to nazwa firmy i nr jest na pompie od góry obok przewodu dopływu paliwa patrząc od strony szyby.
2. Jeżeli po uruchomieniu auta w serwisie opiłki metalu z pompy znalazły się w baku a potem w filtrze czy aby takie same opiłki z pompy nie mogły/ mogą zanieczyścić wtrysków? Jeżeli mogły to, co z tym zrobić, czy da się to jakoś wyczyścić ?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam


Załączniki:
Komentarz: tak oznaczona jest moja pompa
1_f.jpg
1_f.jpg [ 90.72 KiB | Przeglądane 3481 razy ]

_________________
bodzio


Ostatnio edytowano 2010-03-17, 08:22 przez bogdan1961, łącznie edytowano 2 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
korozja
PostNapisane: 2010-02-03, 22:05 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.12.2009, 22:06
Posty: 24
Lokalizacja: kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v50
Silnik: 2.0d
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
moim zdaniem robią Cię w Ch...
Wymieniłeś filtr i oni na nowym nie używanym znaleźli opiłki, a ty wcześniej na starym ich nie znalazłeś ?? coś jest nie tak??
Odpalili samochód powiedzieli ci w jaki sposób ??
Prawdopodobnie przyczyną braku rozruchu jest zawieszenie się zaworu EGR lub przepustnicy, która ma za zadanie odciąć powietrze do silnika podczas gaszenia, sterowanej podciśnieniem , i teraz chcą naciągnąć cię na wymianę pompy żeby zarobić


Góra
 Zobacz profil  
 
Daro71
PostNapisane: 2010-02-03, 22:20 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.12.2009, 22:18
Posty: 102
Lokalizacja: okol. Częstochowy
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 945
Silnik: B230FB
KW/KM/NM: 96/131
Rok: 1991
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Pompe masz włoską LIZARTE robioną dla Siemensa, są jeszcze z Belgii firmy TEAMEC.
Pompa i chyba silnik są używane jeszcze przez Peugeota, Citroena i Forda.


Góra
 Zobacz profil  
 
Remo Z.
PostNapisane: 2010-02-03, 22:27 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.12.2007, 16:51
Posty: 1346
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Remo
VOLVO: S 70
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: Do sprawdzenia :)
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 5 trasa / 9 miasto
Przebieg: 297
Nr z parady volvo: 94
bogdan1961 napisał(a):
Nie było wyjścia na lawetę i zawiozłem do serwisu. W serwisie jakimś sposobem auto odpalili / nie naprawili / i dokonali diagnozy – uszkodzona pompa wtryskowa


Ciekawe jak można odpalić silnik diesla z niesprawną pompą paliwa :?

_________________
Pozdrawiam Remo
MÓJ TRAKTOR :-)
SPRZEDAM ZACISKI HAMULCOWE


Góra
 Zobacz profil  
 
Biernik
PostNapisane: 2010-02-03, 23:37 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.01.2006, 09:17
Posty: 3849
Lokalizacja: sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: XC70
Silnik: 2.5 T
KW/KM/NM: ----/210/----
Rok: 2004
Był na spocie: 14
Średnie spalanie: nie wiem
Przebieg: 103000
Nr z parady volvo: 526
Remo Z. napisał(a):
Ciekawe jak można odpalić silnik diesla z niesprawną pompą paliwa :?

normalnie.
nie zawsze pompa jest padnięta w takim stopniu że nie daje ciśnienia wystarczającego do odpalenia.
Inaczej jest jak się zawiesi elektrozawór na pompie.
Opiłki zazwyczaj oznaczają koniec pompy.
niedawno przerabiałem problem pompy w moim .
bogdan1961 napisał(a):
Koszt nowej pompy - lepiej zmilczę,
nie przebije mojej 26000 pln, chyba zintegrowana z silnikiem.
Opiłki raczej się nie przedostaną przez filtr do wtrysków, po to właśnie jest filtr.

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, Urojenie wielu to Religia


Góra
 Zobacz profil  
 
bogdan1961
PostNapisane: 2010-02-04, 09:40 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.06.2009, 12:08
Posty: 10
Lokalizacja: Żywiec
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v50
Silnik: 2d
KW/KM/NM: 136
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
To może jeszcze dla wyjaśnienia.
Po napisaniu tematu dzwoniłem jeszcze do serwisu dopytać i dowiedziałem się, że:
- silnik odpalili wtryskując do kolektora powietrza / chyba tak się to nazywa / ,,PLAK" to taki spray.
- Opiłek na starym filtrze nie było, bo pompa nie chodziła, po uruchomieniu silnika ruszyła i coś w niej musiało obcierać stąd opiłki.
- opiłki z baku nie dostaną się przez filtr do układu wtryskowego, ale z tych, co poszły z pompy do baku część mogła iść w stronę układu wtryskowego - listwa, wtryski - jak to sprawdzić i wyczyścić nie wiem???

Ad Kol. korozja
Jeżeli to zawór ERG lub przepustnica to skąd opiłki ?????????

Ad Kol. Daro71
Wielkie dzięki za info już wiem, że są dwa rodzaje pompy. Czy można je stosować zamiennie czy muszę założyć taką samą, co mam?

Kol. biernik - Jeżeli miałeś podobnie z tymi opiłkami czy wymieniłeś tylko pompę czy jeszcze coś robiłeś?

Czekam jeszcze na jakieś podpowiedzi szczególnie interesuje mnie czy wystarczy wymienić pompę i można będzie jeździć ? Coś mi się wydaje i tak mi potwierdzili w serwisie, że te opiłki mogły zanieczyścić układ wtryskowy. Stwierdzili, że trzeba czyścić bak i wszystkie przewody, ale z układem wtryskowym nie wiedza, co zrobić. Boję się że po wymianie pompy i odpaleniu ewentualne opiłki / jeżeli tam są / uszkodzą listwę i wtryski.

Pozdrawiam

_________________
bodzio


Góra
 Zobacz profil  
 
korozja
PostNapisane: 2010-02-04, 11:20 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.12.2009, 22:06
Posty: 24
Lokalizacja: kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v50
Silnik: 2.0d
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
mi dalej nie pasują te opiłki
Tak na zdrowy rozum samochód jeździł cały czas nic się nie działo zgasiłeś i już nie odpaliłeś wymieniłeś filtr paliwa stwierdzając że nie jest brudny, zawiozłeś do serwisu oni odpalili "auto startem" tak jak się benzyniaki odpala i stwierdzili opiłki w filtrze ??.
Ile samochód mógł u nich chodzić z zapalonym silnikiem 5-10 min ?? w tym czasie wytworzyło się tyle opiłków że zawaliły cały bak w takim stopniu że pociągnęło aż do filtra??, w takim razie wtryski już dawno były by do wymiany.
Widziałeś te opiłki na filtrze ?? czy tylko Ci powiedzieli o nich ??

Nie wieżę w cudowne popsucie pompy w jednym momencie - działała/rzuca opiłkami

Weź moje zdanie pod uwagę przed zakupami, zasięgnij opinii innego mechanika żeby potwierdził lub zaprzeczył ich wersji
Bardzo łatwo wydać pare tysięcy lecz trudno je zarobić :>


Góra
 Zobacz profil  
 
Andreas
PostNapisane: 2010-02-04, 16:12 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.03.2007, 21:28
Posty: 646
Lokalizacja: Dębica / Wa-wa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: V70 II; ex 850
Silnik: D5
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 12
Przebieg: 220
Nr z parady volvo: 78
korozja napisał(a):
mi dalej nie pasują te opiłki
Tak na zdrowy rozum samochód jeździł cały czas nic się nie działo zgasiłeś i już nie odpaliłeś wymieniłeś filtr paliwa stwierdzając że nie jest brudny, zawiozłeś do serwisu oni odpalili "auto startem" tak jak się benzyniaki odpala i stwierdzili opiłki w filtrze ??.

Uważam podobnie jak korozja. I wg mnie nie jest możliwe odpalenie diesla z uszkodzoną pompą paliwa na samym autostarcie. Silnik do pracy potrzebuje paliwa a jak pompa paliwa nie podaje to silnik nie chodzi. A jak gościom się udało odpalić bez pompy paliwa to wymyślili perpetum mobile.
bogdan1961 zabierz auto szybko, opatentuj i będziesz mógł kupić Volvo od Forda przed chińczykami. :>

_________________
Pozdrowionka
Andreas ;)

"Los obchodzi się ze mną łagodnie.
Nie chce, bym stał się zbyt sławny zbyt młodo."


Góra
 Zobacz profil  
 
Remo Z.
PostNapisane: 2010-02-04, 18:22 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.12.2007, 16:51
Posty: 1346
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Remo
VOLVO: S 70
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: Do sprawdzenia :)
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 5 trasa / 9 miasto
Przebieg: 297
Nr z parady volvo: 94
Andreas napisał(a):
Silnik do pracy potrzebuje paliwa a jak pompa paliwa nie podaje to silnik nie chodzi. A jak gościom się udało odpalić bez pompy paliwa to wymyślili perpetum mobile.


Nie do końca p.m, ale naciągać próbują. Common rail ma na dzień dobry 1200 do 1500 bar, przy mniejszym ciśnieniu nie zostanie rozpylona mieszanka i będzie problem z zapłonem.
bogdan1961, diagnostyka komputerowa wykonana?

[ Komentarz dodany przez: FRED 460: 2010-06-14, 23:53 ]
Remo Z.- do odpalenia wystarczy 700- 800 bar. Jazda, to co innego.

_________________
Pozdrawiam Remo
MÓJ TRAKTOR :-)
SPRZEDAM ZACISKI HAMULCOWE


Góra
 Zobacz profil  
 
bogdan1961
PostNapisane: 2010-02-05, 12:32 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.06.2009, 12:08
Posty: 10
Lokalizacja: Żywiec
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v50
Silnik: 2d
KW/KM/NM: 136
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Koledzy na mechanice się nie znam, tyle wiem, co mi powiedzieli.
Auto jest w domu w garażu odpalili plakiem i dojechałem - od przyjazdu nie używam. Mam odpalić na plaku i przyjechać do nich jak zdecyduje, co z pompą - wymiana czy regeneracja. Odkręciłem filtr i faktyczne w obudowie filtra są opiłki.
Myślę, że za waszą radą podjadę do innego mechanika niech zobaczy.
Jeżeli bym kupował używana pompę to oprócz tego, że tej samej firmy to czy jeszcze te numery muszą się zgadzać, jeżeli tak to, które?
Dzięki za każdą podpowiedź, może ktoś coś jeszcze wie?
Pozdrawiam!

_________________
bodzio


Góra
 Zobacz profil  
 
dan147
PostNapisane: 2010-02-05, 13:26 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2009, 16:34
Posty: 6
Lokalizacja: wieden
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v50
Silnik: 2.0d
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ja wymienialem dwa razy filtr paliwa w tym silniku...i za kazdym razem byly tam opilki ale tylko sladowe ilosci....., moj mechanik powiedzial ze w tych silnikach to norma, a zna sie na nich dosyc dobrze. Zrobilem juz w tym czasie 50tys. i uklad wtryskowy jak dzialal tak dziala:) Interesuje mnie tez jak dojechales do domu z niedzialajaca pompa wtryskowa;). Naprawde zglos sie do jakiegos normalnego mechanika...


Góra
 Zobacz profil  
 
StanleY
PostNapisane: 2010-02-05, 13:47 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5.12.2007, 20:06
Posty: 9323
Lokalizacja: Szczecin/Police
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
VOLVO: V70 (I)
Silnik: 2,5TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2000
Był na spocie: 96
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 360
Nr z parady volvo: 0
bogdan1961 napisał(a):
Mam odpalić na plaku
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: To może zacząć od sprawdzenia prawidłowości pracy świec żarowych :shock: :shock:
dan147 napisał(a):
Naprawde zglos sie do jakiegos normalnego mechanika...
To będzie najlepsze wyjście.

_________________
Niedostępny do odwołania
Pozdrawiam. Staszek.


Góra
 Zobacz profil  
 
FRED 460
PostNapisane: 2010-02-05, 13:56 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.04.2008, 10:09
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków/okolice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo 850
Silnik: 2.5 20V
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 18
Był na spocie: 6
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 198
Witam
Przy układach wtrysku CR ,są dwie pompy. Elektryczna , niskie ciśnienie i mechaniczna (badz elektryczna), wysokiego ciśnienia. Jedna w baku, druga przy silniku. Pierwsza nabija wstępnie układ paliwem, a druga podaje paliwo na wtryski. Jeżeli masz opiłki w filtrze, to mogą pochodzić jedynie z tej małego ciśnienia, bo nie ma możliwości aby to były z pompy wysokiego.

Pozdro

_________________
Odwaga nie polega na głupocie.....
Jak pomogłem, to się z tego cieszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
skrab
PostNapisane: 2010-03-16, 23:23 
Offline
V
V

Dołączył(a): 31.01.2010, 20:52
Posty: 19
Lokalizacja: dubidze
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v50
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 136
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam i jak skończyła się ta sprawa pompy?


Ostatnio edytowano 2010-03-17, 00:45 przez skrab, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
preeezess
PostNapisane: 2010-06-12, 15:44 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.01.2010, 21:15
Posty: 9
Lokalizacja: Siedlce
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 40 SUMMUM
Silnik: 2000
KW/KM/NM: 100/136/
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7l/100
Przebieg: 281000
Nr z parady volvo: 0
Nie w kazdym CR jest pompa paliwa w zbiorniku u mnie na SIEMENSIE nie ma :( wiem bo wyjmowałem zbiornik.Tez myslałem że jest i jest padnieta bo auto nie chce chodzić co ciekawe jak zasililem pompe paliwa bezposrednio szlaufem z butelki auto chodzi myślałem więc ze to wina pompki w baku.Teraz mam dylemat co jest przyczyną niedomagania auta.Zaczeło się od spadku mocy musiałem bardzo delikatnie dodawac gazu zeby silnik sie rozpędzał,każde gwałtowne nacisnięcie gazu konczyło sie spadkiem mocy.Wymieniłem filtr paliwa w obudowie filtra znalazłem opiłki metalu jak równierz w odstojniku w zbiorniku.

Edit by: FRED460

[ Komentarz dodany przez: FRED 460: 2010-06-14, 23:57 ]
preeezess bądz tak dobry i popraw swoj podpis : niezna życia ten kto niejezdził 440stką"

_________________
"nie zna życia ten kto nie jezdził 440stką"


Ostatnio edytowano 2010-06-14, 23:39 przez preeezess, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: simon188 i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL