Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
bengaret
PostNapisane: 2010-05-22, 10:39 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.07.2009, 12:26
Posty: 10
Lokalizacja: regulice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v 70
Silnik: 2,4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
witam.
1. w czasie jazdy zerwało mi pasek rozrządu i pasek alternatora. czy jak będę wymieniał rozrząd muszę także wymienić rolki paska alternatora? słyszałem że volvo tak zaleca.
2. jakie są zalecane okresy między wymianami? ja na tym pasku zrobiłem tylko 65tkm.
3. czy ten silnik jest bardzo kolizyjny? co mogło uledz uszkodzeniu i z jaką kwotą na naprawę muszę się liczyć?

[mod] darek76 ładna robota :mrgreen: [/mod]


Ostatnio edytowano 2010-05-24, 11:24 przez bengaret, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
FRED 460
PostNapisane: 2010-05-24, 11:30 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.04.2008, 10:09
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków/okolice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo 850
Silnik: 2.5 20V
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 18
Był na spocie: 6
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 198
Witam
bengaret:
1) raczej tak. Ale trzeba ustalić przyczynę zerwania paska. Starość, czy zablokowanie rolki.
2) Szukajka
3) Z tym pytaniem, to do wróżki. Bez rozebrania, nikt Ci nie powie, co zostało zniszczone. A, że to silnik kolizyjny, to niestety prawda.

_________________
Odwaga nie polega na głupocie.....
Jak pomogłem, to się z tego cieszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
HIRO
PostNapisane: 2010-05-24, 13:18 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 1.03.2008, 14:52
Posty: 416
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60
Silnik: D5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
1 Jak wymienisz stare na nowe to będziesz miał jakąś tam pewność, że nie zaczną za jakiś czas zacierać się, i będziesz miał pewność że są sprawne.
2 Oryginalny pasek wymienia sie po 150tys km.
3 Ten silnik jest kolizyjny jak każdy diesel. W najlepszym przypadku będziesz miał do wymiany zawory i dźwigienki w najgorszym cala głowice.

Niektórzy twierdzą że zerwanie paska osprzętu wielorowkowego w D5 może spowodować zerwanie paska rozrządu. Nie wiem jak do tego dochodzi, czy pasek wielorowkowy rozbija osłonę rozrządu, czy pasek klinowy podchodzi pod pasek rozrządu na wale. W każdym razie cos w tym musi być bo normalnie przy zerwaniu paska rozrządu nie zrywa sie pasek osprzętu.


Góra
 Zobacz profil  
 
bengaret
PostNapisane: 2010-05-24, 17:38 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.07.2009, 12:26
Posty: 10
Lokalizacja: regulice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v 70
Silnik: 2,4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Niektórzy twierdzą że zerwanie paska osprzętu wielorowkowego w D5 może spowodować zerwanie paska rozrządu. Nie wiem jak do tego dochodzi, czy pasek wielorowkowy rozbija osłonę rozrządu, czy pasek klinowy podchodzi pod pasek rozrządu na wale. W każdym razie cos w tym musi być bo normalnie przy zerwaniu paska rozrządu nie zrywa sie pasek osprzętu.


właśnie zadzwonił do mnie mechanik i powiedział że zerwanie paska rozrządu nastąpiło na skutek zerwania paska alternator. pasek wielorowkowy się zerwał i wkręcił w koło wału napędzającego rozrząd. więc chyba jednak jest prawdą co niektórzy twierdzą...


Góra
 Zobacz profil  
 
Chalski
PostNapisane: 2010-05-24, 17:52 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 6254
Lokalizacja: Otwock/Grodzisk Maz.
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T(B4204T2)
KW/KM/NM: seria
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: ok 15 l(LPG)/??
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
To prawda kumpel tak kiedyś miał we Fiacie Bravo HGT - silnik po generalce, nie mógł od razu dostać jednej rolki prowadzącej do paska klinowego - ten się urwał uszkodził osłonę rozrządu i pasek no i bałagan na silniku po dużej generalce - łącznie z tulejowaniem.
Niestety to się zdarza.

Dlatego nie ma to jak silnik z łańcuszkiem lub jak kiedyś robili z kołami zębatymi do napędu rozrządu - niestety teraz już mało który producent tak robi.

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen


Góra
 Zobacz profil  
 
bengaret
PostNapisane: 2010-05-24, 22:05 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.07.2009, 12:26
Posty: 10
Lokalizacja: regulice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v 70
Silnik: 2,4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
jak na razie to 2 zawory do wymiany i 2 koniki. niestety trzeba ściągać głowicę. używana dolna osłona rozrządu kosztuje ok 150 PLN. jakaś wysoka cena jak dla mnie za kawałek blachy...
dzisiaj byłem u mechanika. niestety głowica nie nadaje się do niczego...


Góra
 Zobacz profil  
 
Chalski
PostNapisane: 2010-05-25, 21:53 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 6254
Lokalizacja: Otwock/Grodzisk Maz.
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T(B4204T2)
KW/KM/NM: seria
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: ok 15 l(LPG)/??
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
A co z układem korbowo - tłokowym - ciekawe czy pierścienie nie stanęły w rowkach po ciosie?

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen


Góra
 Zobacz profil  
 
HIRO
PostNapisane: 2010-05-25, 22:08 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 1.03.2008, 14:52
Posty: 416
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60
Silnik: D5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Czy coś takiego jak stanięcie pierścieni w rowkach jest możliwe? i zresztą na czym to ma polegać? Spotkałem się tylko z "stemplowaniem" tłoków i z popękaniem które można stwierdzić na pierwszy rzut oka, ale ze stanięciem pierścieni nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Chalski
PostNapisane: 2010-05-25, 22:11 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 6254
Lokalizacja: Otwock/Grodzisk Maz.
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T(B4204T2)
KW/KM/NM: seria
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: ok 15 l(LPG)/??
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Jest to możliwe.
Nie zawsze tak jest ale się zdarza - powoduje wzrost spalania oleju i /lub spadek osiągów.
Niestety żeby to sprawdzić trzeba zdjąć miskę olejową i wyjąć tłoki.

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen


Góra
 Zobacz profil  
 
HIRO
PostNapisane: 2010-05-25, 22:35 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 1.03.2008, 14:52
Posty: 416
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60
Silnik: D5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ale co powoduje, że te pierścienie mają stanąć?


Góra
 Zobacz profil  
 
FILIP.N
PostNapisane: 2010-05-25, 22:38 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 22.08.2009, 21:04
Posty: 163
Lokalizacja: WARSZAWA
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S70R
Silnik: B5234T4
KW/KM/NM: CA£KIEM SPORO
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Trzeba też zwrócić uwagę jak stoją tłoki w GMP bo niestety potrafi się korba zgiąć szczególnie w silnikach które mają zawory ustawione w pionie.(ale w tym silniku mało prawdopodobne bo wałek nie naciska bezpośrednio na szklanki )

_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI !


Góra
 Zobacz profil  
 
Chalski
PostNapisane: 2010-05-26, 00:45 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 6254
Lokalizacja: Otwock/Grodzisk Maz.
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T(B4204T2)
KW/KM/NM: seria
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: ok 15 l(LPG)/??
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
HIRO napisał(a):
Ale co powoduje, że te pierścienie mają stanąć?


No jak co - uderzenie w zawór.

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen


Góra
 Zobacz profil  
 
HIRO
PostNapisane: 2010-05-26, 01:05 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 1.03.2008, 14:52
Posty: 416
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60
Silnik: D5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
No tak tylko napisz co ma zblokować te pierścienie, pólki tloka nie popękają od uderzenia zaworu, zreszta pękniete półki nie blokują pierścieni sprawdzone w subaru :) . Tlok nie zniekształci się tak, żeby przekosić pierścień, zresztą pierścień nie siedzi na tłoku na styk, tylko ma luz. Wiec jest to dla mnie dziwne , spotkałem się nawet z takim przypadkiem gdzie podwiesił sie zawór i wybił na środku tłoka dziure, dokładnie nad korbowodem i zaklinował się. Po rozebraniu wszystkiego pierścienie normalnie obracały się na tłoku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Chalski
PostNapisane: 2010-05-26, 07:27 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 6254
Lokalizacja: Otwock/Grodzisk Maz.
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T(B4204T2)
KW/KM/NM: seria
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: ok 15 l(LPG)/??
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Zdarza się to szczególnie w głowicach gdzie zawory są pod kątem - wtedy gdy uderzenie jest mocne - mała powierzchnia zaworu wali blisko krawędzi tłoka - poprzez odkształcenie materiału prowadzi to do zakleszczenia pierścienia - skutki wiadome raz mniej raz bardziej dokuczliwe.

A koszty sprawdzenia tego jak ma się już zdjętą głowicę - tyle co uszczelka pod miskę/klej do niej.

W każdym razie warto to sprawdzić zawsze gdy są mocno pokrzywione zawory, jak jest tylko lekki ślad zawory na tłoku można sobie odpuścić

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen


Góra
 Zobacz profil  
 
bengaret
PostNapisane: 2010-05-26, 17:18 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.07.2009, 12:26
Posty: 10
Lokalizacja: regulice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v 70
Silnik: 2,4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
na tłokach nie ma śladu uderzenia... to dość dziwne ale sam widziałem. może wiecie gdzie kupić używaną głowicę ( nie regenerowaną)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL