Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
mario1985
PostNapisane: 2011-12-17, 01:02 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.12.2011, 00:29
Posty: 6
Lokalizacja: WROCLAW
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam jestem tu nowy, nie wiem czy w odpowiednim miejscu pisze. Jak nie to przepraszam.
Mam v50 2.0d 2005r. Cały czas mam problem. Od kiedy go mam, na zimnym silniku auto chodziło na 3-cylindry szarpanie itp. jak osiągnął temperaturę było ok. Sprawdzałem wtryski, okazało się niby że szrot kupiłem. Następne z auta o przebiegu 30tys i dalej to samo. Z błędów tylko egr, który już był odłączony i zaślepiony więc postanowiłem zmierzyć ciśnienie. Sprawdzane było przez świece żarowe, więc odłączyliśmy kostki od wtryskiwaczy i po zmontowaniu auta zonk. Nie można odpalić. Jak już odpalił chodził na 3 cylindry. Odłączyliśmy kostkę od wtrysku na chodzącym silniku i teraz chodzi tylko na 2 cylindry. Czy ktoś miał taki przypadek??? Bo już mi ręce opadają z tym autem.

Edytował
darek76
Dodałem nawiasy w temacie i przetłumaczyłem na język polski.
Kolejny post bez polskich liter, kropek na końcu zdania, przecinków i dużych liter na początku zdania, a będziesz miał pod górkę nie tylko z samochodem.
Jednym zdaniem: :pisz:


Ostatnio edytowano 2011-12-17, 12:23 przez mario1985, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2011-12-17, 01:55 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 14013
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 163, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 217000
Nr z parady volvo: 0
Witaj mario1985

Użyj też opcji "szukaj" taki temat mógł już być ,albo podobny.

A teraz do rzeczy:

Czy jakieś błędy na komputerze się pokazały oprócz tego od EGR?

Jak robiłem test przelewowy z mechanikiem w Mercedesie S320 CDI 2000r. to odłączyliśmy wtryskiwacze żeby sprawdzić czy przelew pójdzie. Odłączenie w tym przypadku skutkowało jedynie zapisanym błędem ,który potem został usunięty. O ile w Volvo przy wymianie wtrysków wystarczy też podpiąć i muszą działać ( niekiedy wymagana jest kalibracja ,ale jedni robią ,a drudzy niby nie i działa)

U Ciebie też powinno działać ,bo nie sądzę żeby komputer mógł coś zablokować, ale mogę się mylić. Jednak sprawa też jest taka ,że w przypadku wtryskiwaczy piezo odłączenie skutkuje rozkodowaniem

Dlaczego ktoś zawór EGR zaślepił?

Robiłeś taki myk żeby zresetować komputer? odłączyć akumulator na jakiś czas.

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05


Naprawa i pomoc w rozwiązywaniu problemów.
Kontakt PW


Ostatnio edytowano 2013-03-23, 21:28 przez Mateusz LKR, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Andrzejeu
PostNapisane: 2011-12-17, 16:04 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 2.08.2008, 23:14
Posty: 577
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2001
Był na spocie: 5
Przebieg: 256
Nr z parady volvo: 436
Pisałem to już gdzieś, że aby z grubsza sprawdzić czy wtrysk jest sterowany wystarczy woltomierz ustawiony na zakres powiedzmy do 100 wolt i już coś wiemy a tak to wróżenie. Jeśli chodzi to na listwie ciśnienie jest to i do wtrysków dociera (chyba, że nie czysto zrobione i jakis brud blokuje) zatem jeśli nie pali na jeden cylinder to albo brak sterowania elektrycznego albo brak kompresji albo źle zamontowany wtryskiwacz. A co na to komputer na parametrach bierzących coś powinno być widać.
p.s. A jaki u Ciebie jest układ paliwowy bosch czy simens jeśli w ogóle występował w Volvo simens? Natomiast nie wiem co Mateusz rozumie pod pojęciem kalibracji. A o ile się nie mylę to w Twoim silniku wtryskiwacze wymagają chyba kodowania i tutaj już jest trochę zonk z używanymi ale można spróbować przekodować. O ile bosch często pracuje dobrze bez kodowania o tyle w simensie już różne rzeczy się dzieją.


Ostatnio edytowano 2011-12-17, 16:15 przez Andrzejeu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
mario1985
PostNapisane: 2011-12-17, 17:29 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.12.2011, 00:29
Posty: 6
Lokalizacja: WROCLAW
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam
więc tak, zakładałem dzisiaj inne wtryskiwacze i tak samo na te same nie pracuje. Wiec nie idzie na nie impuls.Gazu można dodać do 1200obrotów. Dla pewności założyłem inny komputer dokodowałem immo i na nowym też chodzi na 2cylinderki ale na 1i2 a na starym chodzi 2i3.
Układ siemens komputer sid3


Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2011-12-17, 19:59 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 14013
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 163, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 217000
Nr z parady volvo: 0
Andrzejeu napisał(a):
A o ile się nie mylę to w Twoim silniku wtryskiwacze wymagają chyba kodowania


to miałem na myśli. Kodowanie. Może nie jasno się wyraziłem używając słowa kalibracja.

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05


Naprawa i pomoc w rozwiązywaniu problemów.
Kontakt PW


Góra
 Zobacz profil  
 
Andrzejeu
PostNapisane: 2011-12-17, 21:15 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 2.08.2008, 23:14
Posty: 577
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2001
Był na spocie: 5
Przebieg: 256
Nr z parady volvo: 436
mario1985 to zamień wtryski miejscami i zobaczysz czy pracują na innych cylindrach powinny działać. Z tego co piszesz to tylko 4 nigdy nie pali. A jeśli sprawdziłeś woltomierzem, że nie ma sterowania na wtrysku to sprawdź wiązkę kabli do sterownika te od wtrysków są przeważnie grubsze ze względu na prądy nimi płynące. A kodowałeś wtryskiwacze, bo coś mi tutaj właśnie tym pachnie? A miałeś nowe czy używane wtryskiwacze?
p.s. A co pokazał pomiar kompresji jakieś wyniki były, próba olejowa była?


Góra
 Zobacz profil  
 
mario1985
PostNapisane: 2011-12-18, 14:57 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.12.2011, 00:29
Posty: 6
Lokalizacja: WROCLAW
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam
Wiec tak, przemieniałem wtryskiwacze miejscami i zawsze nie chce chodzić na te same cylinderki czyli 1 oraz 4. Co do kompresji najgorszy cylinder miał 30 a najlepszy miał 33, wiec jest ok. Wiązkę sprawdzałem na początku i też jest dobra, już nawet mam wiązkę wyprowadzoną na zewnątrz z kompa ściągniętą pokrywkę i sprawdzałem czy przypadkiem kostka nie łączy, ale okazało się ze jest ok.
Ale na forum czytałem że też ktoś tak miał lecz nie było odpowiedzi jak rozwiązał ten problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Andrzejeu
PostNapisane: 2011-12-18, 15:31 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 2.08.2008, 23:14
Posty: 577
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2001
Był na spocie: 5
Przebieg: 256
Nr z parady volvo: 436
A robiłeś pomiary napięcia na wtryskiwaczu, żeby definitywnie stwierdzić czy jest sterowany czy nie? A co z kodowaniem a co na to wszystko komputer mówi, parametry bierzące masz jakis interfejs podłączony?


Góra
 Zobacz profil  
 
mario1985
PostNapisane: 2011-12-18, 16:19 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.12.2011, 00:29
Posty: 6
Lokalizacja: WROCLAW
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Patrzyłem i nie wychodzi impuls, narazie diagnozuje kts-em oraz st600, jutro zamówię Volvo Vida Dice


Góra
 Zobacz profil  
 
Andrzejeu
PostNapisane: 2011-12-18, 19:24 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 2.08.2008, 23:14
Posty: 577
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2001
Był na spocie: 5
Przebieg: 256
Nr z parady volvo: 436
Jeśli ze sterownika (na pinie sterownika) nie wychodzi impuls sterujący wtryskiwaczem to masz uwalony sterownik zwłaszcza, że na dwa idzie prąd a na dwa nie. Może ten drugi sterownik jest też wadliwy. I nie sądzę aby dice z vidą coś pomógł. A miałeś jakieś przygody z tym autem długo go masz czy świeży nabytek. Piszesz, że egr zaślepiony może jauż ktoś coś tam zepsuł i przez to masz problemy. Nie wiem ile nowy sterownik kosztuje ale nie wiem czy tym to sie nie skończy.


Góra
 Zobacz profil  
 
mateo027
PostNapisane: 2011-12-18, 21:09 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.05.2010, 11:22
Posty: 594
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: C70 Cabrio / Audi S4
Silnik: 2.4T B5244T7 / 2.7T AZB
KW/KM/NM: 193 / 400+
Rok: 2003
Był na spocie: 99
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Chyba sterownik to sid803, a nie 3. Jeśli nie ma sterowania na wtryskach to proste, że sterownik, o ile ciągłość obwodu sprawdzona. Czym robiłeś immo?Jakie masz usterki?Do tego sprzętu nie trzeba za bardzo skomplikowanego sprzętu do diagnozy, wystarczy coś co dobrze robi PSA.

_________________
Diagnostyka VOLVO oryginalnym urządzeniem!
MY04 S60 R, 6MT
MY03 C70 Cabrio, 5MT


Góra
 Zobacz profil  
 
mario1985
PostNapisane: 2011-12-19, 08:57 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.12.2011, 00:29
Posty: 6
Lokalizacja: WROCLAW
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
witam
tak sterownik si803 pomyłka w druku:))
czyli twierdzisz ze np planeta lub lexia się połączy ?? bo np w fordzie jest to samo ale IDS się w życiu nie połączy ze sterownikiem mimo że to te same stery


Góra
 Zobacz profil  
 
mario1985
PostNapisane: 2011-12-29, 10:19 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.12.2011, 00:29
Posty: 6
Lokalizacja: WROCLAW
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam
Powracam z tematem. Autko już odpaliłem, ale jest dalej w takim stanie jak wcześniej czyli odpalanie z rana to chodzenie silnika na może 3 cylinderki i dymek z tyłu autka. Fakt wcześniej było gorzej ale przy okazji wymieniłem 2 świeczki bo okazały się spalone. Chwilowo nie wiem czego sie czepić bo wtryski nowe, ciśnienie cylindrów ok, filtry itp. sprawdzone, świeczki nowe, klapa od kolektora ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
dukemajki
PostNapisane: 2012-03-13, 22:13 
Offline
V
V

Dołączył(a): 28.07.2007, 16:11
Posty: 6
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Kolego - udało Ci się naprawić opisywany problem? Tak jestem ciekawy. Ogólnie jeśli coś nie tak w EGR lub FAP-ie to może nie wysterowywać wtrysków albo podawać długie czasy otwarcia. Jak tam u Ciebie?

_________________
Dukemajki!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: batarki, bojownik, czaki58, QompaQ i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL