Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
MIJAWO
PostNapisane: 2012-05-21, 19:07 
Offline
V
V

Dołączył(a): 31.10.2008, 14:38
Posty: 120
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: 2435
Rok: 1993
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 193000
Nr z parady volvo: 0
Głowica oddana do regeneracji. Nie będzie zajmować się tym mechanik ściągający głowicę. Element oddałem do firmy która zajmuje stricte głowicami.
Widziałem tam zregenerowane głowice czyste wymyte.
Do wymiany trzy zawory i oczywiście wszystkie operacje które trzeba wykonać po takim strzale.
Firma znajduje się w Mysłowicach.
Bardziej obawiam się składania. Postaram się uczestniczyć w składaniu i uwzględniać Wasze uwagi które tu zamieściliście. Na częściach oczywiście nie nie będę oszczędzał.
Mam jesnak pytanie co sądzicie o tych koła wałków rozrządu?
Dlaczego dwie śróby są zielone, dlaczego na jednym kole jest jedna kreska, a na drugim wygląda na to, że są dwie.
Obrazek
Obrazek
I jeszcze jedno pytanie,
Czy nie był złożony za wąski pasek?
Proszę zwrócić uwagę na miejsce jakie zaznaczył na kole zębatym wałka rozrządu.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Ostatnio edytowano 2012-05-21, 23:19 przez MIJAWO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
venom
PostNapisane: 2012-05-21, 20:26 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.05.2007, 19:54
Posty: 5987
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 470
MIJAWO, co to za firma?

_________________
olewaj spoty/zloty, które masz pod nosem...
później stękaj, że nic się nie dzieje...

:513:

:: moja torpeda ::

:: sprzedam felgi 16 - persus" ::


Góra
 Zobacz profil  
 
MIJAWO
PostNapisane: 2012-05-21, 21:54 
Offline
V
V

Dołączył(a): 31.10.2008, 14:38
Posty: 120
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: 2435
Rok: 1993
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 193000
Nr z parady volvo: 0
venom ta firma to Technicom.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
jon-x
PostNapisane: 2012-05-22, 23:29 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.08.2011, 04:39
Posty: 354
Lokalizacja: ST
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: tdi
KW/KM/NM: 128/174/330
Rok: 1996
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 800800
Nr z parady volvo: 0
Cytuj:
Postaram się uczestniczyć w składaniu i uwzględniać Wasze uwagi które tu zamieściliście.


Jak to będzie robił ktoś kto zna się na rzeczy to lepiej nie uczestnicz i nie mów mu co ma robić...


Góra
 Zobacz profil  
 
MIJAWO
PostNapisane: 2012-05-23, 17:03 
Offline
V
V

Dołączył(a): 31.10.2008, 14:38
Posty: 120
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: 2435
Rok: 1993
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 193000
Nr z parady volvo: 0
jon-x masz rację nikt nie lubi jak mu się na ręce patrzy i go poucza.
Powtórzę moje pytanie dotyczące wałków rozrządu.
Czy te zielone śróby mają jakieś znaczenie?
Ustawiając rozrząd brać tylko uwagę znaczniki na kołach?
Czy koła zębate od wałków rozrządu mogły być odkręcone i jakoś inaczej przykręcone i dlatego ktoś oznaczył te śróby na zielono?
Pozdrawiam.
P.S. Głowica po regeneracji, wymienione 3 zawory,prowadnice tych 3 zaworów, uszczelniacze.
Została wymyta, sprawdzona i mam na nią gwarancję. Koszt 300zł.
Uszczelka zamówiona firmy: GOETZE MOTORENTEILE (67zł).
Czytałem, żenie jest to zała firma jeszcze do wyboru miałem firmy Ajusa(72zł), lecz ta firma ma raczej słabe opinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
FRED 460
PostNapisane: 2012-05-25, 21:36 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.04.2008, 10:09
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków/okolice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo 850
Silnik: 2.5 20V
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 18
Był na spocie: 6
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 198
Cytuj:
Mam jesnak pytanie co sądzicie o tych koła wałków rozrządu?
Dlaczego dwie śróby są zielone, dlaczego na jednym kole jest jedna kreska, a na drugim wygląda na to, że są dwie.

Z kołami wszystko jest OK. Co do kolorowych śrubek, to tak robi fabryka, żeby było widać, czy ktoś odkręcał daną śrubę, czy nie. Rodzaj plomby.
Co się tyczy przykręcenia kół, to dopiero po naciągnięciu rozrządu, a wałki ustawiasz na matrycy za tyły wałków.
MIJAWO napisał(a):
Ustawiając rozrząd brać tylko uwagę znaczniki na kołach

Nie. Jak wyżej.
Co do uszczelki, to fabrycznie jest Reinz.

_________________
Odwaga nie polega na głupocie.....
Jak pomogłem, to się z tego cieszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
MIJAWO
PostNapisane: 2012-06-01, 18:24 
Offline
V
V

Dołączył(a): 31.10.2008, 14:38
Posty: 120
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: 2435
Rok: 1993
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 193000
Nr z parady volvo: 0
Powoli silnik jest składany. Wszystkie elementy są czyszczone na błysk :).
Mam jeszcze dwa pytania:
1. Czym uszczelnić pokrywę zaworów (mam coś takiego: http://technicoll.pl/index.php?lang=pl& ... php?id=82# ) ale mechanik mówi, że potrzebny jest jakiś specjalny klej, bo tym to można kanały olejowe zapchać.
2. Czy teraz zalać silnik olejem takim jak podawany jest w instrukcji?
Do tej pory zalany był 10w40 Mobil, a w instrukcji zalecany jest 5w40 syntetyczny.
Ja jestem w tej chwili za tym drugim, tym bardziej, że wszystko jest wyczyszczone.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
swital
PostNapisane: 2012-06-01, 18:38 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 29.08.2006, 23:43
Posty: 5278
Lokalizacja: Płock
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michal
VOLVO: 3x480,3x740,v70,245,850
Silnik: B20F,B230F,D5252T,B230FT,D24T
Rok: 0
Był na spocie: 24
Przebieg: 222635
Nr z parady volvo: 169
Dalej lej 10W40.

_________________
480S B20F 94
480ES B18E 88
480 Coll 158 B20F 95
740GL USA B230F + 4HP22 85
740GLE USA B230F + M47 88
v70 D5252T + AW50-42 00
745 USA B230FT + 4HP22 89
245 USA D24T+ + M46 84
850 T-5R B5234T5 + AW50-42 95
ex 480S 480ES v70 945 944 440
Diagnostyka Volvo - Vida


Góra
 Zobacz profil  
 
MIJAWO
PostNapisane: 2012-06-04, 17:11 
Offline
V
V

Dołączył(a): 31.10.2008, 14:38
Posty: 120
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: 2435
Rok: 1993
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 193000
Nr z parady volvo: 0
Więc zaleje go 10w40 tak jak to robiłem do tej pory.
Mam jednak pytanie dotyczące kleju anaerobowego którego trzeba użyć do uszczelnienia pokrywy zaworów.
Ile potrzeba tego specyfiku?
Znalazłem: Technicqll 5518 (ma oznaczenie prawie jak loctite 518 tylko ma jeszcze jedną 5 więcej)
Jest w opakowaniach 15g, 50, 250g.
Czy 15g wystarczy? Ceny 15g-20zł, 50g-60zł.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
wilczek1118
PostNapisane: 2012-06-07, 23:52 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 22.02.2009, 14:30
Posty: 392
Lokalizacja: Końskie,50km na połnoc od Kielc
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 70
Silnik: 2.5 t b5254t
KW/KM/NM: 142/193 kM
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 280000
Nr z parady volvo: 0
wystarczy loctite do gwintów

_________________
od pierwszego dnia za kierownicą volvo do ostatniego w życiu
było 244 2.0 b+g
było 264 2.7 b+g
było 764 2.4 td
jest s 70 2.5 b+g
szukam części do 164e 74r kontakt na


Góra
 Zobacz profil  
 
Chalski
PostNapisane: 2012-06-08, 17:00 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 6124
Lokalizacja: Otwock/Grodzisk Maz.
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T(B4204T2)
KW/KM/NM: seria
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: ok 15 l(LPG)/??
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
MIJAWO napisał(a):
Powoli silnik jest składany. Wszystkie elementy są czyszczone na błysk :).
Mam jeszcze dwa pytania:
1. Czym uszczelnić pokrywę zaworów (mam coś takiego: http://technicoll.pl/index.php?lang=pl& ... php?id=82# ) ale mechanik mówi, że potrzebny jest jakiś specjalny klej, bo tym to można kanały olejowe zapchać.
2. Czy teraz zalać silnik olejem takim jak podawany jest w instrukcji?
Do tej pory zalany był 10w40 Mobil, a w instrukcji zalecany jest 5w40 syntetyczny.
Ja jestem w tej chwili za tym drugim, tym bardziej, że wszystko jest wyczyszczone.
Pozdrawiam.


Pokrywę do głowicy kleić np na Loctite 518 (trochę inne właściwości niż klej do gwintów), lub odpowiednik, 20 g może nie wystarczyć - wziął bym 50g (na to samo można kleić miskę olejową)
Oleum zalej taki jak był (chyba że nie brał oleju to może być syntetyk)

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen


Góra
 Zobacz profil  
 
MIJAWO
PostNapisane: 2012-06-08, 18:22 
Offline
V
V

Dołączył(a): 31.10.2008, 14:38
Posty: 120
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: 2435
Rok: 1993
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 193000
Nr z parady volvo: 0
Oleju nie brał, myślę by zalać go valvoline maxlife 10w40, bo te mobile i i inne castrole to czesto podrabiane oleje ( takie opinie w necie) . Ten technicoll 5518 to zamiennik Loctite 518.
Jutro odbieram auto mam nadzieję, że wszystko będzie ok.
Dam znać.
P.S. Zainwestowałem we wszystkie uszczelki, oringi itp.
A i jeszcze jedna sprawa koszt robocizny wzrósł do 500zł ale wszystko powoli składane , czyszczony każdy element i po trzykroć sprawdzane dopasowanie. Najlepsze jest to, ze mechanik korzystał z info zamieszczanych na naszym forum (chwała mu za to) :)

[ Dodano: 2012-06-09, 16:11 ]
Silnik poskładany, lecz auto nie odpala.
Zachowuje się tak jak, by był zapowietrzony układ paliwowy.
Już tak kiedyś miałem jak zabrakło mi paliwa, dojechałem do stacji, i nastąpił problem z odpaleniem.
Bardzo proszę o jakieś sugestje.


Góra
 Zobacz profil  
 
FRED 460
PostNapisane: 2012-06-09, 17:59 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.04.2008, 10:09
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków/okolice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo 850
Silnik: 2.5 20V
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 18
Był na spocie: 6
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 198
MIJAWO, czy poskładane wałki są na 100% w odpowiedniej pozycji?
Bo coś mi tu nie pasuje. Co do odpowietrzenia, to kwestia tak ze trzy/cztery razy stacyjka w pozycję kontrolek, odczekać po każdej próbie po parę sekund, a listwa sama się odpowietrzy.
Ale mi to śmierdzi źle ustawiony wałkiem wydechowym.
Sprawdź(mechanik), czy jest iskra na świecach. Jak brak, to i brak sygnału na wtryskach, czyli błąd odczytu na czujniku położenia wałka.
Cytuj:
ale mechanik mówi, że potrzebny jest jakiś specjalny klej, bo tym to można kanały olejowe zapchać

Bo już samo to stwierdzenie, daje wiele do myślenia. :?

_________________
Odwaga nie polega na głupocie.....
Jak pomogłem, to się z tego cieszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
zavitase
PostNapisane: 2012-06-10, 09:56 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.05.2010, 17:43
Posty: 585
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Rok: 0
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
1. Czy przewody zapłonowe w odpowiedniej kolejności (1,2,4,5,3)
2. Czy nie ma żadnego błędu i czy wszystkie czujniki podpięte
3. Listwa odpowietrza się dość długo, ja kręciłem autem z przerwami ładnych kilka minut, aż w końcu odpalił jak gdyby nic ;)

_________________
Było:
744 - 1989 - b230k
744 - 1990 - b200f
460 - 1994 - d19t
850 - 1994 - b5204t
745 - 1989 - b230ft


Góra
 Zobacz profil  
 
MIJAWO
PostNapisane: 2012-06-10, 23:46 
Offline
V
V

Dołączył(a): 31.10.2008, 14:38
Posty: 120
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: 2435
Rok: 1993
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 193000
Nr z parady volvo: 0
FRED 460 miałeś 100% racje. Mechanik który prowadzi garażowy warsztacik okazał się profesjonalistą. Dla potrzebujących na Śląsku/Zagłębiu mogę podać adres na priv. Okazało się, że ten Pan zajmował się Scaniami. Auto pięknie mruczy. Dziękuję Wszystkim którzy mnie wspomagali.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL