Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
borysf
PostNapisane: 2013-08-05, 14:27 
Offline
V
V

Dołączył(a): 5.08.2013, 14:17
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: Borys
VOLVO: 850 kombi
Silnik: 2.5
KW/KM/NM: 170
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 800000
Nr z parady volvo: 0
Witajcie,

Volvo 850 kombi, 1994, 2.5 / 170 KM.

Przeszukalem troche forum i znalazlem kilka podobnych tematow, jednak zaden nie opisywal w 100% tego, co obserwuje u siebie. Mianowicie objawy sa takie, ze najczesciej podczas wolnej jazdy, nawet gdy nie hamuje, sam z siebie wlacza sie ABS (slychac silnik). Gdy w tym momencie nacisne hamulec to sila hamowania jest odczuwalnie wieksza niz normalnie a takze czuc uskakiwanie pedalu hamulca (czyli tak - to ABS). Zauwazylem tez, ze problem wystepuje bardzo czesto podczas jazdy na wybojach (np. progi zwalniajace, nierowna/dziurawa nawierzchnia). Nie wiem czy dotyczy to wszystkich kol, ale na pewno daje sie to odczuc na przednich bo wtedy samochod "wzyna sie w asfalt". Dzieje sie to dosc losowo i dosc czesto, natomiast potrafie to powtorzyc tylko w jednej sytuacji. Gdy jade powoli i skrecam ostro w lewo (skrzyzowanie 90*) i hamuje podczas skretu (do zatrzymania zaraz po skrecie) to ABS wlacza sie zawsze. Kontrolka od ABS nie zapala sie nigdy. Kilka miesiecy temu czyszczone byly czujniki jednakze to nie pomoglo, a problem zaczyna sie nasilac i dzieje sie to coraz czesciej. Co to moze byc?

Z gory dzieki za wszelkie sugestie :)

Edit: dzieje sie tak niezaleznie od tego czy TRACS jest wlaczony czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
wasil
PostNapisane: 2013-08-05, 22:07 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.01.2013, 12:19
Posty: 63
Lokalizacja: Chorzów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: V70
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 140KM
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: Zima 7,6l
Przebieg: 360000
Nr z parady volvo: 0
a kolega podłączał komputer pod ABS i czytał błędy?
Podejrzewam że jak skręcasz i przejeżdżasz prze nierówności to komputer z absu nie łapie kontaktu z czujnikiem i widzi że koło stoi dlatego abs się uruchamia aby zapobiec poślizgowi.
Podjedź na serwis niech się podłączą do absu i sprawdzą w czasie jazdy który czujnik nie działa tak jak powinien.
Problem się sam rozwiąże a bez serwisu możesz kupić jeden czujnik sprawny i podkładać w miejsce starego i tak na każdym kole aż się uspokoi.

_________________
DIESEL - Nie ma ognia bez dymu.
Wymiana rozrządu, naprawa zawieszenia, elektryka i diagnostyka silnika. +48514738999


Góra
 Zobacz profil  
 
borysf
PostNapisane: 2013-08-05, 22:32 
Offline
V
V

Dołączył(a): 5.08.2013, 14:17
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: Borys
VOLVO: 850 kombi
Silnik: 2.5
KW/KM/NM: 170
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 800000
Nr z parady volvo: 0
Niestety ale wszystkie warsztaty ktore odwiedzilem twierdzily, ze nie sa w stanie podlaczyc komputera bo za stary samochod i wejscie do komputera nie pasuje, wiec wszystkie dotychczasowe diagnozy, m.in. koniecznosc wyszyszczenia czujnikow, robili na czuja :/ Pech chcial, ze takze przy zadnym mechaniku problem nie wystepowal i uznawali go za rozwiazany. Kody migowe tez "milcza" na temat abs.


Góra
 Zobacz profil  
 
maskek
PostNapisane: 2013-08-07, 11:44 
Online
VIP
VIP

Dołączył(a): 12.01.2006, 17:23
Posty: 4635
Lokalizacja: wwa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: C 70
Silnik: 2,3t
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Do sprawdzenia: w pierwszej kolejnosci wiazki abs przy przednich kołach, czystośc wtyczeka, czystosc koronek abs, czy nie sa pekniete albo pokorodowane, czy zaden z czujnikow nie jest odsuniety od koronki za daleko. Jak nie pomoze to rzeba by oscyloskopem zbadac przebiegi pradowe na wszystkich czujnikach po kolei, moze wtedy cos sie wyjasni.


Góra
 Zobacz profil  
 
borysf
PostNapisane: 2013-08-11, 20:30 
Offline
V
V

Dołączył(a): 5.08.2013, 14:17
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: Borys
VOLVO: 850 kombi
Silnik: 2.5
KW/KM/NM: 170
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 800000
Nr z parady volvo: 0
dzieki :) posprawdzam, moze cos sie okaze.


Góra
 Zobacz profil  
 
FAN VOLVO 90
PostNapisane: 2013-08-13, 23:05 
Offline
VOLVO
VOLVO

Dołączył(a): 23.01.2011, 14:00
Posty: 1532
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: C70
Silnik: 2.0T 20V (b5204t3)
KW/KM/NM: 225KM/317Nm zdrowa seria:)
Rok: 1999
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 13-18
Przebieg: 251
Nr z parady volvo: 0
u mnie czasami ABS potrafił pompować na prostej suchej drodze jak tylko dotknąłem hamulca kiedyś miałem przez to ciepło bo pedał odbijał a auto nie hamowało. Powodem tego był uszkodzony sterownik.

_________________
S60R 2003r europa całe na części
C70 2.4 turbo 2000r europejczyk całe na części
C70 2.0 turbo 2003r lift na części


Góra
 Zobacz profil  
 
coonrado
PostNapisane: 2013-08-14, 09:55 
Online
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.02.2010, 22:56
Posty: 6437
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80 Black Edition
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 163 łosie pod maską
Rok: 2002
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 8,55 l/100km
Przebieg: 260000
Nr z parady volvo: 59
borysf, :pisz:

_________________
VIDA - profesjonalna diagnostyka Volvo, wgrywanie języka polskiego - Kraków
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
marek2367
PostNapisane: 2013-08-14, 10:09 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.01.2008, 20:54
Posty: 1276
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 350000
Nr z parady volvo: 448
FAN VOLVO 90 napisał(a):
Powodem tego był uszkodzony sterownik.

Odkąd korzystam z Forum i mam swoje VOLVO, jeszcze nie słyszałem, o innej przyczynie, poza kostką stacyjki, problemów z ABS. Może właśnie od przelutowania płytki sterownika należy zacząć? Choć w tym przypadku może też szukałbym uszkodzenia przewodu od czujnika :?

_________________
Sprzedam nowy drążek kierowniczy Swag 14 mm, do przekładni TRW. 60 zł z przesyłką.
Kupię czarne narożniki oparć siedzeń (L i P) do 850 kombi.


Góra
 Zobacz profil  
 
venom
PostNapisane: 2013-08-14, 10:37 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.05.2007, 19:54
Posty: 5889
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 470
U mnie już się świeci od miesiąca i jakoś nie mam natchnienia żeby wymontować i przelutować kompa...
Najpierw zacząłbym od błędów - w moim przypadku wyskakują wszystkie czujniki i jeszcze dwa inne błędy, jest mało prawdopodobne żeby wszystkie cztery padły w jednym czasie, czyli wina leży ewidentnie po stronie kompa. W tych upałach jak mi konkretnie wygrzało samochód to i lampki absu zgasły, do pierwszej większej dziury :evil:
Może przez ten wikend się uda :?

_________________
olewaj spoty/zloty, które masz pod nosem...
później stękaj, że nic się nie dzieje...

:513:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Dawid_gda i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL