Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
borysf
PostNapisane: 2013-08-05, 14:27 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5.08.2013, 14:17
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Borys
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 D5 (D5244T5)
KW/KM/NM: 163 ŁM
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8,5/100
Przebieg: 255000
Nr z parady volvo: 0
Witajcie,

Volvo 850 kombi, 1994, 2.5 / 170 KM.

Przeszukalem troche forum i znalazlem kilka podobnych tematow, jednak zaden nie opisywal w 100% tego, co obserwuje u siebie. Mianowicie objawy sa takie, ze najczesciej podczas wolnej jazdy, nawet gdy nie hamuje, sam z siebie wlacza sie ABS (slychac silnik). Gdy w tym momencie nacisne hamulec to sila hamowania jest odczuwalnie wieksza niz normalnie a takze czuc uskakiwanie pedalu hamulca (czyli tak - to ABS). Zauwazylem tez, ze problem wystepuje bardzo czesto podczas jazdy na wybojach (np. progi zwalniajace, nierowna/dziurawa nawierzchnia). Nie wiem czy dotyczy to wszystkich kol, ale na pewno daje sie to odczuc na przednich bo wtedy samochod "wzyna sie w asfalt". Dzieje sie to dosc losowo i dosc czesto, natomiast potrafie to powtorzyc tylko w jednej sytuacji. Gdy jade powoli i skrecam ostro w lewo (skrzyzowanie 90*) i hamuje podczas skretu (do zatrzymania zaraz po skrecie) to ABS wlacza sie zawsze. Kontrolka od ABS nie zapala sie nigdy. Kilka miesiecy temu czyszczone byly czujniki jednakze to nie pomoglo, a problem zaczyna sie nasilac i dzieje sie to coraz czesciej. Co to moze byc?

Z gory dzieki za wszelkie sugestie :)

Edit: dzieje sie tak niezaleznie od tego czy TRACS jest wlaczony czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
wasil
PostNapisane: 2013-08-05, 22:07 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.01.2013, 12:19
Posty: 46
Lokalizacja: Chorzów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: V70
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 140KM
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: Zima 7,6l
Przebieg: 360000
Nr z parady volvo: 0
a kolega podłączał komputer pod ABS i czytał błędy?
Podejrzewam że jak skręcasz i przejeżdżasz prze nierówności to komputer z absu nie łapie kontaktu z czujnikiem i widzi że koło stoi dlatego abs się uruchamia aby zapobiec poślizgowi.
Podjedź na serwis niech się podłączą do absu i sprawdzą w czasie jazdy który czujnik nie działa tak jak powinien.
Problem się sam rozwiąże a bez serwisu możesz kupić jeden czujnik sprawny i podkładać w miejsce starego i tak na każdym kole aż się uspokoi.

_________________
DIESEL - Nie ma ognia bez dymu.
Wymiana rozrządu, naprawa zawieszenia, elektryka i diagnostyka silnika. +48514738999


Góra
 Zobacz profil  
 
borysf
PostNapisane: 2013-08-05, 22:32 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5.08.2013, 14:17
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Borys
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 D5 (D5244T5)
KW/KM/NM: 163 ŁM
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8,5/100
Przebieg: 255000
Nr z parady volvo: 0
Niestety ale wszystkie warsztaty ktore odwiedzilem twierdzily, ze nie sa w stanie podlaczyc komputera bo za stary samochod i wejscie do komputera nie pasuje, wiec wszystkie dotychczasowe diagnozy, m.in. koniecznosc wyszyszczenia czujnikow, robili na czuja :/ Pech chcial, ze takze przy zadnym mechaniku problem nie wystepowal i uznawali go za rozwiazany. Kody migowe tez "milcza" na temat abs.


Góra
 Zobacz profil  
 
maskek
PostNapisane: 2013-08-07, 11:44 
Offline
VIP
VIP

Dołączył(a): 12.01.2006, 17:23
Posty: 4687
Lokalizacja: wwa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: C 70
Silnik: 2,3t
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Do sprawdzenia: w pierwszej kolejnosci wiazki abs przy przednich kołach, czystośc wtyczeka, czystosc koronek abs, czy nie sa pekniete albo pokorodowane, czy zaden z czujnikow nie jest odsuniety od koronki za daleko. Jak nie pomoze to rzeba by oscyloskopem zbadac przebiegi pradowe na wszystkich czujnikach po kolei, moze wtedy cos sie wyjasni.

_________________
Zamienię c70 2.3 na V70 II w dobrej opcji. D5 lub Pb z t.


Góra
 Zobacz profil  
 
borysf
PostNapisane: 2013-08-11, 20:30 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5.08.2013, 14:17
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Borys
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 D5 (D5244T5)
KW/KM/NM: 163 ŁM
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8,5/100
Przebieg: 255000
Nr z parady volvo: 0
dzieki :) posprawdzam, moze cos sie okaze.


Góra
 Zobacz profil  
 
FAN VOLVO 90
PostNapisane: 2013-08-13, 23:05 
Offline
VOLVO
VOLVO

Dołączył(a): 23.01.2011, 14:00
Posty: 1653
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: C70
Silnik: 2.0T 20V (b5204t3)
KW/KM/NM: 225KM/317Nm zdrowa seria:)
Rok: 1999
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 13-18
Przebieg: 251
Nr z parady volvo: 0
u mnie czasami ABS potrafił pompować na prostej suchej drodze jak tylko dotknąłem hamulca kiedyś miałem przez to ciepło bo pedał odbijał a auto nie hamowało. Powodem tego był uszkodzony sterownik.

_________________
S60R 2003r europa całe na części
C70 2.4 turbo 2000r europejczyk całe na części
C70 2.0 turbo 2003r lift na części


Góra
 Zobacz profil  
 
coonrado
PostNapisane: 2013-08-14, 09:55 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.02.2010, 22:56
Posty: 7276
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80 Black Edition
Silnik: D5 AW55-50SN
KW/KM/NM: 163 łosie pod maską
Rok: 2002
Był na spocie: 12
Średnie spalanie: 8,55 l/100km
Przebieg: 262000
Nr z parady volvo: 59
borysf, :pisz:

_________________
VIDA - profesjonalna diagnostyka Volvo, wgrywanie języka polskiego - Kraków
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
marek2367
PostNapisane: 2013-08-14, 10:09 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.01.2008, 20:54
Posty: 1275
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 350000
Nr z parady volvo: 448
FAN VOLVO 90 napisał(a):
Powodem tego był uszkodzony sterownik.

Odkąd korzystam z Forum i mam swoje VOLVO, jeszcze nie słyszałem, o innej przyczynie, poza kostką stacyjki, problemów z ABS. Może właśnie od przelutowania płytki sterownika należy zacząć? Choć w tym przypadku może też szukałbym uszkodzenia przewodu od czujnika :?

_________________
Sprzedam nowy drążek kierowniczy Swag 14 mm, do przekładni TRW. 60 zł z przesyłką.
Kupię czarne narożniki oparć siedzeń (L i P) do 850 kombi.


Góra
 Zobacz profil  
 
venom
PostNapisane: 2013-08-14, 10:37 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.05.2007, 19:54
Posty: 5987
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 470
U mnie już się świeci od miesiąca i jakoś nie mam natchnienia żeby wymontować i przelutować kompa...
Najpierw zacząłbym od błędów - w moim przypadku wyskakują wszystkie czujniki i jeszcze dwa inne błędy, jest mało prawdopodobne żeby wszystkie cztery padły w jednym czasie, czyli wina leży ewidentnie po stronie kompa. W tych upałach jak mi konkretnie wygrzało samochód to i lampki absu zgasły, do pierwszej większej dziury :evil:
Może przez ten wikend się uda :?

_________________
olewaj spoty/zloty, które masz pod nosem...
później stękaj, że nic się nie dzieje...

:513:

:: moja torpeda ::

:: sprzedam felgi 16 - persus" ::


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL