Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
ziomek
PostNapisane: 2007-09-27, 11:43 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.03.2007, 16:43
Posty: 458
Lokalizacja: Cała Polska :)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: By³o 850 T5
Silnik: 2.3 TURBO
KW/KM/NM: 175/238/355
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam mam pytanie co do wezykow podcisnieniowych od turbo. Pod filtrem powietrza jest takie ustrojstwo co ma 2 kable z pradem i 3 przewody wychodza z teho. Kazde wyjscie ma u mnie jakis inny kolor. Z tego co wiem jak sie cos tam zle podlaczy to nie ma doladowania i ogolnie turbina szaleje. I u mnie jest chyba cos nie tak. Ten pret od zaworu westage na turbinie powinien sie chowac do srodka jesli plucami zaciagne powietrze przez wezyk , ktory wchodzi do turbo. Ale u mnie jest co nie tak, on tam nie whcodzi ani 1 mm bo on tam siedzi non stop. Jak zaciagam powietrze to sie nic nie dzieje a jak dmchne do srodka to lapka wychodzi na zewnatrz.

A tak wogole to w jakiej pozycji zawor powinien byc tak ustawiony zeby turbina dmuchala na maxa? Ma ktos moze jakas fotke lub mogl by ktos zrobic zdjecie i ulozyc zawor bez tej lapki tak zeby widzial dokladnie w jakiej jest pozycji?

Prosze o jakis schemat podlaczenia tych wezykow ktory gdzie ma isc.


Dzieki z gory :)

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=OTqBO6ykxrA


Góra
 Zobacz profil  
 
DrRedDevil
PostNapisane: 2007-09-28, 00:40 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.08.2006, 16:08
Posty: 1206
Lokalizacja: UNIT Racing (ex PRT)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Ale to nie Volvo :)
Silnik: 2.0 Turbo
KW/KM/NM: 175
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Schemat wężyków od tego ustrojstwa był już wałkowany wiele razy, poszukaj szukajką. Dla ułatwienia, jest to elektrozawór, który odpowiada za sterowanie wastegate'm. Co do samej klapki i pręta, to masz poprawnie, bo to działa tylko na nadciśnienie, czyli wychyla się w jedną stronę, a właściwie to otwiera. Czyli jak dmuchasz, to pręt powinien się wysuwać. Najlepiej, to zdejmij pręt z klapki (z kowadełka, które wystaje z turbiny). To kowadełko odchyla się tylko w jedną stronę (zgodnie z wskazówkami zegara). Czyli maksymalnie w lewo zamknięty, a maksymalnie w prawo otwarty. Masz ustawić tak, aby był maksymalnie zamknięty, a oczko od pręta ma swobodnie wchodzić na kowadełko, które po założeniu blokujesz zawleczką.

_________________
UNIT Racing - FanPage na FB
Zdjęcia Volvo


Góra
 Zobacz profil  
 
ziomek
PostNapisane: 2007-11-10, 14:46 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.03.2007, 16:43
Posty: 458
Lokalizacja: Cała Polska :)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: By³o 850 T5
Silnik: 2.3 TURBO
KW/KM/NM: 175/238/355
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Przyznaje punkcik dla DrRedDevil za rade , ktora u mnie zadziałała :) Dzieki i pozadrawiam:)

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=OTqBO6ykxrA


Góra
 Zobacz profil  
 
Squad
PostNapisane: 2007-11-10, 15:24 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 7.01.2007, 15:00
Posty: 506
Lokalizacja: warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850 R
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 184/250/350
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
juz gdzies to wrzucałem ale moge jeszcze raz.
poniżej fotka przedstawia ten bajer o którym piszesz, z niego wychodzą trzy przewodziki jak pisałeś do turbiny idą tylko dwa: żółty i czerwony.
Obrazek
poniżej masz turbinke z zaznaczonymi kolorami co i gdzie.
Obrazek
jedynie niebieski idzie z kolektora ssącego. to Wszystko. pozdrawiam.

_________________
www.Fajna-Felga.pl

6,63 0-60 mph on g-tech :) yeah right

FVO For Vikings Only


Góra
 Zobacz profil  
 
ziomek
PostNapisane: 2007-11-11, 17:53 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.03.2007, 16:43
Posty: 458
Lokalizacja: Cała Polska :)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: By³o 850 T5
Silnik: 2.3 TURBO
KW/KM/NM: 175/238/355
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
dzieki squad ale u mnie niepomaga zadna kombinacja. Pomoglo zaslepienie wezyka od westetage, tak doradzil mi DrRedDevil. Niemam innej definicji na to niz uszkodzony elektrozawor.

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=OTqBO6ykxrA


Góra
 Zobacz profil  
 
bone
PostNapisane: 2013-11-16, 12:31 
Online
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.04.2009, 09:38
Posty: 1769
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S70
Silnik: B5254T LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 1998
Był na spocie: 31
Średnie spalanie: 13 PB
Przebieg: 320
Nr z parady volvo: 0
DrRedDevil napisał(a):
Co do samej klapki i pręta, to masz poprawnie, bo to działa tylko na nadciśnienie, czyli wychyla się w jedną stronę, a właściwie to otwiera. Czyli jak dmuchasz, to pręt powinien się wysuwać. Najlepiej, to zdejmij pręt z klapki (z kowadełka, które wystaje z turbiny). To kowadełko odchyla się tylko w jedną stronę (zgodnie z wskazówkami zegara). Czyli maksymalnie w lewo zamknięty, a maksymalnie w prawo otwarty. Masz ustawić tak, aby był maksymalnie zamknięty, a oczko od pręta ma swobodnie wchodzić na kowadełko, które po założeniu blokujesz zawleczką.


żeby u mnie było tak jak napisałeś to musiałem sporo cofnąć jak widać na zdjęciu.. nakrętka została na miejscu a jedynie cofnąłem tę "nakrętkę z dziurką". Rozumiem że mówimy o regulowaniu na wyłączonym silniku?

zobaczyłem filmik http://www.youtube.com/watch?v=MK6V3G-yfh8 i od 6 minuty pokazują inną regulację tzn dopiero jak podadzą na gruchę żądane ciśnienie to wtedy regulują WG...

która metoda lepsza?


Załączniki:
P1130200.JPG
P1130200.JPG [ 72.57 KiB | Przeglądane 201 razy ]

_________________
Wyremontuję/ wykończę Ci mieszkanie. od A do Z.
Drogo i byle jak :)
tel 720887996

było 440, 440, 855, 954. Obecne S70
Góra
 Zobacz profil  
 
DrRedDevil
PostNapisane: 2013-11-16, 15:11 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.08.2006, 16:08
Posty: 1206
Lokalizacja: UNIT Racing (ex PRT)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Ale to nie Volvo :)
Silnik: 2.0 Turbo
KW/KM/NM: 175
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Źle, w ten sposób go otwierasz. Inaczej, kowadełko pchane w stronę zimnego korpusu turbiny będzie w pozycji zamkniętej. Kowadełko pchane w stronę downpipe'a będzie w pozycji otwartej. Musisz ustawić je w pozycji zamkniętej, i skracać długość pręta acutatora, aby bolec kowadełka był mniej więcej w połowie otworu pręta acutatora. Wtedy lekko naciągasz pręt, tak by wsunąć otwór na bolec kowadełka. Na filmiku ustawia próg otwarcia acutatora, tak by się zaczynał otwierać przy wyższym doładowaniu. A u Ciebie trzeba wstępnie ustawić klapkę wastegate, żeby w pozycji startowej w ogóle była zamknięta.

_________________
UNIT Racing - FanPage na FB
Zdjęcia Volvo


Góra
 Zobacz profil  
 
bone
PostNapisane: 2013-11-16, 15:24 
Online
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.04.2009, 09:38
Posty: 1769
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S70
Silnik: B5254T LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 1998
Był na spocie: 31
Średnie spalanie: 13 PB
Przebieg: 320
Nr z parady volvo: 0
DrRedDevil, na zdjęciu kowadełko jest ma maksa zamknięte... czyli teraz muszę jeszcze o pół otworu cofnąć, naciągnąć pręt na kowadełko i za kontrować nakrętką?

_________________
Wyremontuję/ wykończę Ci mieszkanie. od A do Z.
Drogo i byle jak :)
tel 720887996

było 440, 440, 855, 954. Obecne S70


Góra
 Zobacz profil  
 
DrRedDevil
PostNapisane: 2013-11-16, 16:09 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.08.2006, 16:08
Posty: 1206
Lokalizacja: UNIT Racing (ex PRT)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Ale to nie Volvo :)
Silnik: 2.0 Turbo
KW/KM/NM: 175
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Dokładnie tak.

_________________
UNIT Racing - FanPage na FB
Zdjęcia Volvo


Góra
 Zobacz profil  
 
bone
PostNapisane: 2013-11-16, 17:25 
Online
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.04.2009, 09:38
Posty: 1769
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S70
Silnik: B5254T LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 1998
Był na spocie: 31
Średnie spalanie: 13 PB
Przebieg: 320
Nr z parady volvo: 0
Żeby doprowadzić do tego stanu musiałem wydłużyć pręt o ok 1 cm. Jeżeli dobrze rozumuje to nie spuszczało mi nadmiaru ciśnienia i ładowało powyżej normy? Czyli jak dla LPT to chyba powyżej 0.4 bara. 1 cm to przekładało się na duże zwiększenie doładowania? może to ono mi rozsadziło blok? :D

_________________
Wyremontuję/ wykończę Ci mieszkanie. od A do Z.
Drogo i byle jak :)
tel 720887996

było 440, 440, 855, 954. Obecne S70


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL