Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Mateusz LKR
PostNapisane: 2013-12-11, 18:12 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13861
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 163, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 214000
Nr z parady volvo: 0
coonrado, ale ja nie mam webasto ,a szybciutko mi się nagrzewa :)

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05

VIDA - komputerowa diagnostyka Volvo
Menu komputera pokładowego dla Twojego Volvo
Naprawa i pomoc w rozwiązaniu problemu
Kontakt PW


Góra
 Zobacz profil  
 
coonrado
PostNapisane: 2013-12-11, 18:17 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.02.2010, 22:56
Posty: 7276
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80 Black Edition
Silnik: D5 AW55-50SN
KW/KM/NM: 163 łosie pod maską
Rok: 2002
Był na spocie: 12
Średnie spalanie: 8,55 l/100km
Przebieg: 262000
Nr z parady volvo: 59
Mateusz LKR, mi bez webasto łapie temperaturę roboczą po około 5 km, z webasto 2 razy krócej.
Oczywiście mowa tutaj o płynnej jeździe a nie stanie w korkach czy na światłach.

_________________
VIDA - profesjonalna diagnostyka Volvo, wgrywanie języka polskiego - Kraków
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2013-12-11, 18:24 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13861
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 163, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 214000
Nr z parady volvo: 0
coonrado, A Ja mówię o jeździe po mieście (Kraśnik, Lublin)

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05

VIDA - komputerowa diagnostyka Volvo
Menu komputera pokładowego dla Twojego Volvo
Naprawa i pomoc w rozwiązaniu problemu
Kontakt PW


Góra
 Zobacz profil  
 
Tregarth
PostNapisane: 2013-12-28, 00:18 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.03.2012, 23:07
Posty: 115
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Patrycjusz
VOLVO: V70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6.8
Przebieg: 318000
Nr z parady volvo: 0
Włączę się odrobinę do tematu: miałem podobne problemy, do 70 C było ok, potem miałem problem, by dogrzać auto do 90-92. Okazało się, że termostat był praktycznie cały czas otwarty - po wyciągnięciu okazało się, że wlanie wody z jednej strony powodowało kapanie z drugiej (woda umykała a w tym momencie zawór powinien być zamknięty). Nowy termostat załatwił sprawę. Wcześniej był zrobiony rozrząd i wymieniona pompa wody, przy której ktoś coś majstrował - część łopatek została spiłowana. Prawdopodobnie ktoś chciał, by pompa nie pompowała tyle wody i by samochód w korkach zachował wyższą temperaturę (na biegu jałowym). Efekt - zapieczony korek od zbiorniczka wyrównawczego (tak przynajmniej wydaje się patrząc na całość sprawy). Rozrząd po zakupie trzeba było wymienić, więc problem pompy rozwiązany, termostat wymieniony, korek z intercarsa (za jakieś 23 zł zamiast 120 w serwisie volvo) i wszystko grało. Do czasu. Obecnie znów mam problem z dogrzewaniem silnika - tym razem jednak na własne życzenie - przy wymianie termostatu ubyło nieco płynu z chłodnicy - postanowiłem zatem wymienić płyn na tą zimę, by nie zamarzło mi to, co zostało w chłodnicy. Hepu G11 czy G12 (jest to opisane na forum) do silników "nie wygrzewających się". Niestety chyba mam zbyt duże stężenie specyfiku i silnik przestał się tak samo szybko nagrzewać pomimo webasto (u mnie jest tylko automatyczne i nie ma nawet komunikatów, kiedy się włącza/wyłącza). Tragedii jednak nie ma - jakieś 7-8 km z czego jakieś 6 jest po trasie z prędkością 100-120 i wskazówka dobija do oczekiwanej wartości na skali. W trasie problem zupełnie znika i samochód cały czas jest dogrzany i nie mam żadnych problemów nawet, jeżeli utknę w jakimś korku na kilka minut.
Mam jednak inne pytanie - wskazówka dobija do właściwej pozycji, silnik rozgrzany, zatrzymuję się i czekam aż silnik się uspokoi po jeździe (mniej więcej 15 km pół na pół miasto/trasa). Po 2-3 minutach od zatrzymania załączam na 26 stopni nawiew i daję na 4-5 kratek moc nawiewu i powietrze (sporadycznie) leci niekoniecznie gorące a najwyżej letnie. W drodze nagrzałem auto do najwyżej 22. Z waszych opisów wynika, że nie powinienem się niepokoić ale czy na pewno? Dodam, że sama temperatura nie spada z 90 C (czyli wskaźnik centralnie na 12:00)


Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2013-12-28, 00:51 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13861
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 163, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 214000
Nr z parady volvo: 0
Tregarth, ja bym się nie martwił.

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05

VIDA - komputerowa diagnostyka Volvo
Menu komputera pokładowego dla Twojego Volvo
Naprawa i pomoc w rozwiązaniu problemu
Kontakt PW


Góra
 Zobacz profil  
 
Tregarth
PostNapisane: 2014-01-21, 17:24 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.03.2012, 23:07
Posty: 115
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Patrycjusz
VOLVO: V70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6.8
Przebieg: 318000
Nr z parady volvo: 0
Mały update - wygląda na to, że samochód na biegu jałowym przestał całkowicie grzać. Aby zaczęło lecieć ciepłe powietrze (letnie, nie gorące) przy ustawieniu oczekiwanej temperatury na max muszę podbić obroty do mniej więcej 1300-1500. Niestety jak puszczę gaz od razu przestaje grzać. Przeszukałem wątki na forum i znalazłem informację, że może to być zapowietrzona nagrzewnica - odkręciłem zatem korek, pokręciłem się trochę po okolicy, to co wyleciało, uzupełniłem, i tak dwa razy, na koniec dolałem do właściwego poziomu i zakręciłem korek - niestety bez rezultatu. Jak na jałowym biegu zaglądam do zbiorniczka wyrównawczego to praktycznie nic tam się nie dzieje. Pompa wody wymieniona razem z rozrządem ledwo kilka tys. km temu. Termostat też wymieniony. Obie części nowe. Próbowałem nawet pojeździć nieco na wyższych obrotach dobijając do 3000-3500 jednak nadal nic nie wydaje się odpowietrzać. Czyżby nagrzewnica do wymiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
coonrado
PostNapisane: 2014-01-22, 09:27 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.02.2010, 22:56
Posty: 7276
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80 Black Edition
Silnik: D5 AW55-50SN
KW/KM/NM: 163 łosie pod maską
Rok: 2002
Był na spocie: 12
Średnie spalanie: 8,55 l/100km
Przebieg: 262000
Nr z parady volvo: 59
Tregarth, w załączniku instrukcja wymiany nagrzewnicy o którą prosiłeś.


Załączniki:
V70_2003_wymiana_nagrzewnicy.pdf [902.52 KiB]
Pobrane 17 razy

_________________
VIDA - profesjonalna diagnostyka Volvo, wgrywanie języka polskiego - Kraków
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
 
Tregarth
PostNapisane: 2014-01-22, 12:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.03.2012, 23:07
Posty: 115
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Patrycjusz
VOLVO: V70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6.8
Przebieg: 318000
Nr z parady volvo: 0
@coonrado

Dzięki - jeżeli dobrze widzę, to wystarczy zatamować wężyki, odłączyć i wyciągnąć nagrzewnicę - nie trzeba nic robić pod tunelem tylko wszystko jest w komorze silnika : ) - fajnie teraz tylko małe, tajwańskie rączki by się przydały do pracy : )

-- 22 sty 2014, o 21:23 --

Ok, obyło się bez ekscesów - adaptacja klimatyzacji pomogła - więcej tutaj: viewtopic.php?p=886558#p886558


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL