Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
Myszon
PostNapisane: 2017-05-11, 19:06 
Offline
V
V

Dołączył(a): 9.02.2017, 00:02
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mysz
VOLVO: V50
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Przebieg: 270
[V50 2,4b 140 KM 2004r. BRC] Pompa paliwa hałasuje wyje po zamontowaniu instalacji gazowej BRC

Przed montażem instalacji wszystko bez zarzutu. Po zamontowaniu BRC kilka tygodni temu, pompa paliwa zaczęła hałasować na gazie i na benzynie (na benzynie powyżej 2000 obr./min nie było już wycia pompy).
Pojawiała się kontrolka CHECK. Po mojej interwencji zmieniono urządzenie sterujące.
Teraz pompa paliwa hałasuje jedynie podczas pracy gazu (rzadziej i bez reguły), a na benzynie nawet przy 600 obr/min już jej nie słychać.
Nie może tak być, żeby pompa wyła, mimo że pracuje podczas zasilania gazem.
Podsumowując, czy pompa już się skończyła, czy powinienem zlecić coś konkretnego specom od instalacji gazowej.

_________________
Volvo V50
2,4 140 KM 2004 BRC-2017


Ostatnio edytowano 2017-05-18, 23:28 przez Myszon, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tomlodz
PostNapisane: 2017-05-11, 20:21 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.03.2016, 16:47
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: S40
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2004
Przebieg: 200
Problem emulatora ciśneinia paliwa. Zły zamontowany albo wyregulowany nieprawidłowo. U mnie jak niewspółpracował dobrze to pompa wydawała dziwne dźwięki własnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Myszon
PostNapisane: 2017-05-13, 19:04 
Offline
V
V

Dołączył(a): 9.02.2017, 00:02
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mysz
VOLVO: V50
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Przebieg: 270
tomlodz napisał(a):
Problem emulatora ciśneinia paliwa. Zły zamontowany albo wyregulowany nieprawidłowo. U mnie jak niewspółpracował dobrze to pompa wydawała dziwne dźwięki własnie.


Jaki emulator Pan posiada?
Ewentualnie proszę napisać, jaki powinien być o ile posiada Pan taką wiedzę.
Proszę również napisać jaką ma Pan instalację gazową.
Z góry dziękuję.

_________________
Volvo V50
2,4 140 KM 2004 BRC-2017


Ostatnio edytowano 2017-05-13, 21:12 przez Myszon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tommitmx
PostNapisane: 2017-05-13, 19:39 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.08.2007, 17:48
Posty: 1115
Lokalizacja: KRA
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 250000
Myszon, nie PANujemu na forum

_________________
Obrazek

ŁOŚ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Myszon
PostNapisane: 2017-05-13, 19:46 
Offline
V
V

Dołączył(a): 9.02.2017, 00:02
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mysz
VOLVO: V50
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Przebieg: 270
tommitmx napisał(a):
Myszon


Ok, dziękuję za uwagę. Spróbuję się poprawić.

_________________
Volvo V50
2,4 140 KM 2004 BRC-2017


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tomlodz
PostNapisane: 2017-05-14, 10:13 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.03.2016, 16:47
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: S40
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2004
Przebieg: 200
Miałem zakładane jakieś dwa i żaden nie działał poprawnie. Potem gazownik skontaktował się z górą BRC i podesłali mu ustawienia takie że sterownik gazowy upuszcza trochę benzyny z listwy wtryskowej bez emulatora. Taki dotrysk benzyny jakby.

Spala przy autostradowej jeździe 0,2 l na 100 km benzyny więc do przeżycia i wszystko działa w porządku od 13 tys km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Myszon
PostNapisane: 2017-05-18, 23:30 
Offline
V
V

Dołączył(a): 9.02.2017, 00:02
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mysz
VOLVO: V50
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Przebieg: 270
tomlodz napisał(a):
Miałem zakładane jakieś dwa i żaden nie działał poprawnie. Potem gazownik skontaktował się z górą BRC i podesłali mu ustawienia takie że sterownik gazowy upuszcza trochę benzyny z listwy wtryskowej bez emulatora. Taki dotrysk benzyny jakby.

Spala przy autostradowej jeździe 0,2 l na 100 km benzyny więc do przeżycia i wszystko działa w porządku od 13 tys km.



Uprzejmie proszę o podanie szczegółowych informacji dot. zakładanych modeli sterowników.

_________________
Volvo V50
2,4 140 KM 2004 BRC-2017


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tomlodz
PostNapisane: 2017-05-20, 20:05 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.03.2016, 16:47
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: S40
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2004
Przebieg: 200
Nie za bardzo kumam pytanie, ale instalacje mam założóną BRC Alba.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pawmatras
PostNapisane: 2017-12-10, 19:46 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.12.2017, 23:25
Posty: 14
Lokalizacja: Warszwa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: v50
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 186000
Jakiś tydzień temu zakładałem instalacje STAGa . Zwróciłem również uwagę mechanikowi przy odbiorze auta ze hałasuje pompa na włączonym gazie.
Jak wyłączę gaz to pompa cichnie. Jak znowu go włączę to po 10 sek znowu słychać pompę paliwa.
Czyli jak pewnie wytworzy ciśnienie w pomie to zaczyna ją być słychać
Mechanik powiedział że nic się z tym nie dzieje . Chociaż moim zdaniem nie powinno tak być.
Proszę o pomoc bo wkońcu nie wiem czy tak być może czy nie , i co może się stać z pompą .
Gaz mam na gwarancji i już raz samochód był na poprawce. Jeśli znowu coś jest nie tak to po prostu wchodzę tam z siekierą.

_________________
najpierw w mi nie chodził dzieciak :562:
teraz chodzi lepiej...
później zacznie biegać dzieciak :562: tak już jest na świecie :609:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pljack663
PostNapisane: 2018-05-15, 18:46 
Offline
V
V

Dołączył(a): 5.12.2017, 20:27
Posty: 7
Płeć: Nie określono
Imię: Jacek
VOLVO: s40
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Przebieg: 180000
witam czy któryś z kolegów doszedl do tego czemu ta pompa chalasuje po przelaczeniu na gaz? mam ten sam problem gaz zalozony w marcu

-- 2018-05-15, 18:52 --

dodam jeszcze ze sprawdzałem ciśnienie na listwie wtryskowej i po przelaczeniu na gas rosnie do okolo5 bara a ten chalas to chyba nie pompa tylko zawor bezpieczeństwa w zbiorniku choć nie jestem pewien. Tylko tak mysle ze emulator powinien być taki zamontowany który będzie regulowal również to ciśnienie paliwa a nie tylko oszukiwal sygnal z listwy wtryskowej ze wszystko jest ok a pompa robi co jej pasuje. Mam zalozony zwykly emulator fpe niby zalecany do 2.4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Maly0606
PostNapisane: 2018-05-30, 08:45 
Offline
V
V

Dołączył(a): 9.08.2017, 20:30
Posty: 51
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: 2.4i
KW/KM/NM: 140
Rok: 2006
Przebieg: 160000
Czesc u mnie podobne problemy auto działało dobrze przez 10 tysiecy problemy zaczeły sie po remoncie alternatora nie wiem czy po wyjeciu akumualtora na wiecej niz godzine ustawienia gazu sie resetuja ? ale po remoncie przejechalem jakies 2 tysiace i pompa zaczela piszczec ,wymieniłem ją i jakieś 2 tysiace kilometorw i znowu to samo.
Caly uklad sie zapowietrza po odkreceniu korka wlewu slychac syczenie wieksze niz powinno być a po odkreceniu korka na dzialajacym silniku widac paliwo na wierzchu , nie wiem czy też miales takie problemy ? jak sobie z tym poradziliscie ? to jest cos dla serwisu z gazem czy uklad paliwowy ?

Pompa paliwowa będzie znowu do wymiany czy po regulacji emulatora paliwa będzie wszystko ok ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pawmatras
PostNapisane: 2018-06-15, 21:27 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.12.2017, 23:25
Posty: 14
Lokalizacja: Warszwa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: v50
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 186000
Przejechałem jakieś 8tyś km i teraz jak się nie wsłucham to jej nie słyszę. Jakoś jeździ. Nie zdążyłem tematu dalej. Jak ktoś wykryje to jako usterkę proszę pisać

_________________
najpierw w mi nie chodził dzieciak :562:
teraz chodzi lepiej...
później zacznie biegać dzieciak :562: tak już jest na świecie :609:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
bodek1939
PostNapisane: 2018-06-15, 23:32 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.01.2015, 19:10
Posty: 489
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: v 70, V90
Silnik: 2,5 TDI ASB, 2,5 ASB
KW/KM/NM: 140km,170km
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 8,3/7,2
Przebieg: 420
Ciekawi mnie ten temat bo miałem taki przypadek i nie jestem zadowolony z efektów pracy. Zmiana pompy paliwa dała efekt przestało buczeć. Po odkręceniu korka kaskada paliwa z przewodu odpowietrzającego i do tego podciśnienie przy odkręcaniu korka -Przed wymianą i po wymianie bez zmian. buczenie po wymianie ustało niestety na chwilę po kilku tygodniach wróciło. Panowie i Panie temat ciekawy. Czy macie filtr paliwa? Czy wszystkie opisane wyżej objawy też Was dotyczą? Z moich ustaleń:
temat popularny właśnie w V50 2,4 z gazem. Mam takie pomysły:
1. Zła emulacja - po stronie lpg
2. Zawór na listwie paliwa.
3. filtr węglowy, za pomocą którego jest separowane paliwo do powrotu do baku a odpowietrzenie układu paliwa.
4. Skoro nie ma filtra paliwa zewnętrznego to jest w koszu / tu przyznam że miałem w rękach ale nie rozebrałem bo było super czysto..
5. Z moich oględzin baku powrót paliwa do zbiornika jest ustawiony na wprost rurki odpowietrzenia wlewu i kiedy całość paliwa wraca do baku z dużym ciśnieniem wchodzi bezpośrednio w wąż odpowietrzenia. Dodam że próbowałem tam wsadzić przez otwór po smoku swą chudą rączkę by założyć na wejście odpowietrzenia gumowe kolanko do dołu ale brak mi jednego zgięcia.. dodatkowego łokcia :lol:


Pacjent V50 2,4 b. 2006r Instalacja STAG
Może ktoś coś dopowie, poprawi? Ma podobnie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pawmatras
PostNapisane: 2018-06-16, 22:08 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.12.2017, 23:25
Posty: 14
Lokalizacja: Warszwa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: v50
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 186000
bodek1939 napisał(a):
Ciekawi mnie ten temat bo miałem taki przypadek i nie jestem zadowolony z efektów pracy. Zmiana pompy paliwa dała efekt przestało buczeć. Po odkręceniu korka kaskada paliwa z przewodu odpowietrzającego i do tego podciśnienie przy odkręcaniu korka -Przed wymianą i po wymianie bez zmian. buczenie po wymianie ustało niestety na chwilę po kilku tygodniach wróciło. Panowie i Panie temat ciekawy. Czy macie filtr paliwa? Czy wszystkie opisane wyżej objawy też Was dotyczą? Z moich ustaleń:
temat popularny właśnie w V50 2,4 z gazem. Mam takie pomysły:
1. Zła emulacja - po stronie lpg
2. Zawór na listwie paliwa.
3. filtr węglowy, za pomocą którego jest separowane paliwo do powrotu do baku a odpowietrzenie układu paliwa.
4. Skoro nie ma filtra paliwa zewnętrznego to jest w koszu / tu przyznam że miałem w rękach ale nie rozebrałem bo było super czysto..
5. Z moich oględzin baku powrót paliwa do zbiornika jest ustawiony na wprost rurki odpowietrzenia wlewu i kiedy całość paliwa wraca do baku z dużym ciśnieniem wchodzi bezpośrednio w wąż odpowietrzenia. Dodam że próbowałem tam wsadzić przez otwór po smoku swą chudą rączkę by założyć na wejście odpowietrzenia gumowe kolanko do dołu ale brak mi jednego zgięcia.. dodatkowego łokcia :lol:


Pacjent V50 2,4 b. 2006r Instalacja STAG
Może ktoś coś dopowie, poprawi? Ma podobnie ?

Jak wyłączysz gaz dalej huczy?

_________________
najpierw w mi nie chodził dzieciak :562:
teraz chodzi lepiej...
później zacznie biegać dzieciak :562: tak już jest na świecie :609:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
bodek1939
PostNapisane: 2018-06-18, 08:28 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.01.2015, 19:10
Posty: 489
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: v 70, V90
Silnik: 2,5 TDI ASB, 2,5 ASB
KW/KM/NM: 140km,170km
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 8,3/7,2
Przebieg: 420
Witaj, nie wiem właśnie bo autko gania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Maly0606
PostNapisane: 2018-07-09, 20:35 
Offline
V
V

Dołączył(a): 9.08.2017, 20:30
Posty: 51
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: 2.4i
KW/KM/NM: 140
Rok: 2006
Przebieg: 160000
Tak huczy :( to mój przypadek ... napisałem nowy temat

--------------

Po miesiącu jeżdzenia po mechanikach piszcząca pompa paliwa w końcu jestem bliski rozwiązania:
Otóż u mnie w samochodzie zostało założone obejscie trójnóg które powoduje że paliwo wraca do baku zarówno jak pracuje na paliwie i na gazie , pompa pracuje caly czas na wysokich obrotach i zuzywa sie szybciej, w kwietniu po wymianie zaraz po miesiacu znowu zaczeła piszczeć więc zamiast wymieniać zacząłem szukać przyczyny...
Byłem u mechanika/gazownika dzisiaj i zaproponował mi dwa rozwiązania albo
- elektryczny emulator -> minusy podobno często wystepują błedy typu check engine / uboga mieszanka i ogólnie ciezko ustawić ale podobno te nowe emulatory są już lepsze i nie ma tragedi..
- zawór przy tym trójnogu który odciązy pompę paliwo bedzie wracało tylko kiedy auto pracuje na gazie - > i tutaj minus podobno jak paliwo wraca pod cisnieniem przewód paliwowy lubi sparcieć i trzeba to kontrolować

tutaj pytanie jak macie u siebie ? macie jakieś doświadczenia i któreś z tych rozwiań możecie polecić ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pljack663
PostNapisane: 2018-09-13, 12:33 
Offline
V
V

Dołączył(a): 5.12.2017, 20:27
Posty: 7
Płeć: Nie określono
Imię: Jacek
VOLVO: s40
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Przebieg: 180000
Witam ponownie problem z pompą rozwiązałem. Mianowicie pod kanapą tylną znajduje się sterownik pompy paliwa, odpaliłem auto na i po przejściu na gaz rozłączyłem wtyke od pompy w celu sprawdzenia czy auto nie będzie głupieć gdy pompa przestanie działać (mam oczywiście emulator najzwyklejszy fpe) volviak oczywiście nie stwierdził usterki bo emulator robi go w balona ze ciśnienie jest w porządku. Zakupiłem wiec proste elektroniczne ustrojstwo typu "wyłącznik pompy paliwa" (koszt ok 50zł) który odbiera sygnał z elektrozaworu w butli lub reduktorze (ja mam przy butli) odnalazłem kabel zasilający pompe i po przecięciu wpiąlem się szeregowo oczywiście lutując łączenie itd. z zastosowaniem bezpiecznika 5A (wszystko w instrukcji podlaczenia wyłącznika). Oczywiście wcześniej sprawdziłem czy ciśnienie na listwie nie spada po kilku godzinach lub po nocy - to również można łatwo sprawdzić mianowicie auto chodziło na gazie zostawiłem na noc w garażu rano rozpiołem wtyke od pompy paliwa i odpaliłem chodziło około 10 sekund wiec wiadomo ze ciśnienie trzyma. Moim skromnym zdaniem jest to tanie i proste rozwiązanie i przynajmniej nie ma potrzeby jeżdżenia po pseudo mechesach. A i ten wyłącznik ma opóźnienie czasowe 15s no i tez jadac na gazie przerzucałem na benzynę i zero szarpania czyli reakcja jest momentalna tego ustrojstwa i lepsze chyba to niż jakies przelewy czy manualne wyłączniki. Gdyby ktoś miał jakieś pytania w tym temacie to służe pomocą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2018-09-16, 11:23 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 624
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
pljack663 napisał(a):
Witam ponownie problem z pompą rozwiązałem.(...)
Moim skromnym zdaniem jest to tanie i proste rozwiązanie i przynajmniej nie ma potrzeby jeżdżenia po pseudo mechesach.

Skoro działa to jest racjonalne :). Ale moim zdaniem nie rozwiązałeś problemu, tylko zastosowałeś jego obejście.
Rozwiązaniem problemu jest emulacja czujnika ciśnienia paliwa. Nie występują minusy wspomniane przez Maly0606 we wcześniejszym poście.

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pljack663
PostNapisane: 2018-09-17, 09:24 
Offline
V
V

Dołączył(a): 5.12.2017, 20:27
Posty: 7
Płeć: Nie określono
Imię: Jacek
VOLVO: s40
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Przebieg: 180000
A jaki emuloator by kolega zastosował do tego silnika żeby na 100% nie wyrzucało checka i pompa nie buczała?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2018-09-19, 13:50 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 624
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Najbardziej lubimy "programowalne" Torpedo z Alexa, wbudowane również w sterownik Expert.
Jest oczywiście pytanie czy samochód wymaga emulatora....

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pljack663
PostNapisane: 2018-09-19, 22:41 
Offline
V
V

Dołączył(a): 5.12.2017, 20:27
Posty: 7
Płeć: Nie określono
Imię: Jacek
VOLVO: s40
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Przebieg: 180000
Oczywiscie ze wymaga. Nie ma przelewu wiec pompa bedzie walic cisnienie na maxa a ze jest czujka na listwie wtryskowej to komp zglupieje i bedzie wywalal check i wdodatku mapy sie rozjada benzynowe. Kolejne pytanie ile kosztuje to cudo Torpedo wraz z montazem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2018-09-20, 09:15 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 624
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Emulator to np. 120 zet
https://www.agsiedlik.pl/emulator-czujn ... i3163.html
A ile kto policzy za lutowanie paru kabelków, za wiedzę których :) oraz wypełnienie liczbami matrycy 16x16 :) to trudno powiedzieć.
Niewątpliwą zaletą wyłącznika pompy jest niska cena....

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL