Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
antiloop
PostNapisane: 2018-08-27, 08:13 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.01.2018, 18:27
Posty: 9
Lokalizacja: 3Miasto
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: V70II
Silnik: B5234T3
Rok: 2002
Średnie spalanie: ~9,5
Przebieg: 291000
Witam was drodzy forumowicze.
Zwracam się do was z ogromną prośbą o wydanie opinii na temat instalacji LPG którą założyłem do Volvo jak w tytule, gdyż czuję lekkie zaniepokojenie iż instalacja została nie do końca dobrana poprawnie pod poje auto...
Słowem wstępu napisze kilka zdań wprowadzających tak aby zrobić jak najlepsze tło całości sytuacji.
Po zakupie mojego pierwszego Volvo jak w tytule, długo szukanego po całej Polsce i po wykonaniu niezbędnych napraw i serwisu tak aby auto pracowało jak należy, przyszedł czas na instalacje gazową.
Jako iż jestem z pomorza, oczywiście udałem się do zakładu który na pomorzu ma bardzo wysokie opinie i oceny oraz wcześniej w tym zakładzie założyłem instalację to Toyota Avensis 1.8 110 KM która sprawuję się bez zastrzeżeń.
Graty które mi polecono i założono to :
Sterownik - Stag Qmax plus
Reduktor - Stag R02 Twin
Wtryskiwacze - AC W03
Butla - Bormech 680x225 67 litrow
Parownik - Niestety nie pamiętam - uzupełnię
Przewody - Faro

Oczywiście przed odbiorem auto zostało przetestowane i sprawdzone w warunkach drogowych czy instalacja jest w stanie "ogarnąć" silniczek, jak pracuje - wszystko bez zastrzeżeń.

Pytanie moje i obawy wzbudzają wtryskiwacze - auto ma lub miało po wyjechaniu z fabryki 250 KM co daje nam ~50 KM na cylinder a wtryskiwacze są w stanie obsłużyć przy ciśnieniu 1,2 bar max 45 KM.
Jak sobie składam 2+2 to wydaje się iż wtryskiwacze podczas pracy będą niestety wąskim gardłem dla całości instalacji (przez to iż nie o końca będą w stanie zasilić cyinder)a tego bym nie chciał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
gmiter
PostNapisane: 2018-08-27, 12:10 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 19.01.2014, 11:15
Posty: 300
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC90/IS300
Silnik: B5254T2/2JZ-GE
KW/KM/NM: 163/218/290
Rok: 2005
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: trasa/miasto 11/15
Przebieg: 255000
antiloop napisał(a):
przy ciśnieniu 1,2 bar max 45 KM.

Ciśnienie do góry i będzie śmigało.

_________________
Tu mój nabytek :)
viewtopic.php?f=30&t=137064


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
antiloop
PostNapisane: 2018-08-27, 12:44 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.01.2018, 18:27
Posty: 9
Lokalizacja: 3Miasto
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: V70II
Silnik: B5234T3
Rok: 2002
Średnie spalanie: ~9,5
Przebieg: 291000
gmiter napisał(a):
antiloop napisał(a):
przy ciśnieniu 1,2 bar max 45 KM.

Ciśnienie do góry i będzie śmigało.


A czy nie będzie to ze stratą na trwałości dla instalacji?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
klax
PostNapisane: 2018-08-27, 12:47 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 25.05.2015, 10:41
Posty: 218
Lokalizacja: Wołomin
Płeć: Nie określono
Imię: Marek
VOLVO: V70 T5
Silnik: B5234T3
KW/KM/NM: 184/250/329
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 PB / 15 LPG
Przebieg: 420
Jaka średnica Faro ?

_________________
co pięć garków to nie cztery :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
antiloop
PostNapisane: 2018-08-27, 12:54 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.01.2018, 18:27
Posty: 9
Lokalizacja: 3Miasto
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: V70II
Silnik: B5234T3
Rok: 2002
Średnie spalanie: ~9,5
Przebieg: 291000
klax napisał(a):
Jaka średnica Faro ?

Niestety nie wiem - w dokumentacji nie mam wzmianki o średnicy ale podejrzewam ze bedzie to 8 mm.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Vanb
PostNapisane: 2018-08-27, 18:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.07.2015, 23:05
Posty: 42
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
Komponenty trochę na styk dobrane, chociaż możliwe ,że jak dobrze zestrojone to działać będzie. Wtryski faktycznie, trochę przymaławe dla T5, kilka wątków wcześniej jest
wzmianka o T5 i tam barracudy 130 nie dawały rady, (a tutaj masz jeszcze ciut mniejszy przepływ -125) dopiero ustawienie tam 1,5-1,6bar na reduktorze rozwiązało problem,
więc ciekawe czy u ciebie nie ma problemu z pętlącymi wtryskami przy max. bucie. Reduktor też na 280KM więc zapas nie duży, pytanie jakie ma spadki ciśnienia przy bucie.
Tak czy inaczej, bez podłączenia się kablem i sprawdzenia tych parametrów to jedynie domysły.
Szkoda ,że nie napisałeś przed instalacją jaki zestaw Ci gaziarz zaproponował...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
antiloop
PostNapisane: 2018-08-27, 21:47 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.01.2018, 18:27
Posty: 9
Lokalizacja: 3Miasto
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: V70II
Silnik: B5234T3
Rok: 2002
Średnie spalanie: ~9,5
Przebieg: 291000
W momencie odbioru auta testowaliśmy auto z max butem ( co prawda był to krótki odcinek ale było to 4 bieg i 6200-6400 obrotów i 3 bieg do odcinki czyli ok 6800/6900 obrotów ) i wg mnie wszystko śmigało dobrze i bez zastrzeżeń tj nie słyszałem aby auto przełączyło się na benzynę ( trudno jest jednak prowadzić jak auto dość szybko jedzie i patrzeć w komputer ).
Dziś dodatkowo przy starcie spod domu zapalił się check engine - ECM-250A Long-term fuel trim - Upper limit
Także tego - gaz do regulacji i to raczej sporej.

Nie pisałem o gratach bo to gaziarz wielokrotnie polecany tu na forum i lpgforum z Trojmiasta, ponadto to już drugie auto które u niego zagazowałem i z poprzednim nie było problemów.

Dobra w celu gratów - jak to można jeszcze podratować?
Reduktor raczej zostawię ale wtryski wg mnie powinny być wymienione na bardziej wydajne.
Jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Vanb
PostNapisane: 2018-08-28, 20:31 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.07.2015, 23:05
Posty: 42
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
Trudno powiedzieć z tymi wtryskami, sam chce zmienić swoje hany, a szukając info to ac-w03 są raczej polecane i dają radę przy takich mocach jak Twoje, kwestia
tego ciśnienia jakie jest ustawione i spadków. Jak wywaliło check'a to raczej na pewno leci na ubogiej mieszance (szczególnie przy przyspieszaniu), czy gazownik stroił
auto z podglądem korekt? bo to jest kluczowe przy volvo, strojenie na samą mapę to za mało. Miałem podobnie u siebie z tym Long-term fuel trim i dużo nerów i czasu
kosztowało mnie doprowadzenie tego do ładu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
antiloop
PostNapisane: 2018-08-29, 08:20 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.01.2018, 18:27
Posty: 9
Lokalizacja: 3Miasto
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: V70II
Silnik: B5234T3
Rok: 2002
Średnie spalanie: ~9,5
Przebieg: 291000
Hey dzięki za zainteresowanie i cenne uwagi.
Vanb napisał(a):
Trudno powiedzieć z tymi wtryskami, sam chce zmienić swoje hany, a szukając info to ac-w03 są raczej polecane i dają radę przy takich mocach jak Twoje, kwestia
tego ciśnienia jakie jest ustawione i spadków.

Temat gratów i ich doboru wyjaśniłem sobie już z innym gazownikiem z trójmiasta, bardzo polecanym na lpg-forum i wg niego zestaw jest ok i będzie hulać jak trzeba.

Vanb napisał(a):
Jak wywaliło check'a to raczej na pewno leci na ubogiej mieszance (szczególnie przy przyspieszaniu), czy gazownik stroił
auto z podglądem korekt? .bo to jest kluczowe przy volvo, strojenie na samą mapę to za mało. Miałem podobnie u siebie z tym Long-term fuel trim i dużo nerów i czasu
kosztowało mnie doprowadzenie tego do ładu.

Tu w tym stwierdzeniu jest wszystko - gazownik który to zakładał uznał iż system wystroi się sam - tak mi to sprzedał, a ja niestety w to uwierzyłem i jest zonk który muszę ogarnąć.
Podjąłem decyzje iż nie zaufam po raz drugi gazownikowi który wypuścił mnie bez dokładnego strojenia instalacji stwierdzając że "komputer zrobi to sam".
W niedziele jestem umówiony na dokładne strojenie instalacji właśnie u gazownika który już wielu ludziom pomógł i opisze dokładnie jak sprawa wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
gmiter
PostNapisane: 2018-08-29, 10:13 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 19.01.2014, 11:15
Posty: 300
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC90/IS300
Silnik: B5254T2/2JZ-GE
KW/KM/NM: 163/218/290
Rok: 2005
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: trasa/miasto 11/15
Przebieg: 255000
antiloop, Ulisses? :)

_________________
Tu mój nabytek :)
viewtopic.php?f=30&t=137064


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
antiloop
PostNapisane: 2018-08-29, 12:37 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.01.2018, 18:27
Posty: 9
Lokalizacja: 3Miasto
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: V70II
Silnik: B5234T3
Rok: 2002
Średnie spalanie: ~9,5
Przebieg: 291000
gmiter napisał(a):
antiloop, Ulisses? :)

:shock: Jasnowidz??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
gmiter
PostNapisane: 2018-08-29, 12:53 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 19.01.2014, 11:15
Posty: 300
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC90/IS300
Silnik: B5254T2/2JZ-GE
KW/KM/NM: 163/218/290
Rok: 2005
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: trasa/miasto 11/15
Przebieg: 255000
antiloop, Dlaczego ?:)

_________________
Tu mój nabytek :)
viewtopic.php?f=30&t=137064


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
antiloop
PostNapisane: 2018-08-29, 14:57 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.01.2018, 18:27
Posty: 9
Lokalizacja: 3Miasto
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: V70II
Silnik: B5234T3
Rok: 2002
Średnie spalanie: ~9,5
Przebieg: 291000
gmiter napisał(a):
antiloop, Dlaczego ?:)

Trafiłeś bardzo dobrze :mrgreen: ale jeszcze większe zaskoczenie moje było jak Ulisses rozpoznał po zdjęciu gdzie robiłem instalacje. :galy:
Szok!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Vanb
PostNapisane: 2018-08-29, 19:55 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.07.2015, 23:05
Posty: 42
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
antiloop, to powodzenia, dobry gazownik szybko ogarnie te poprawki, więc auto będzie śmigać, T5 którą stroiłem ma już ponad 70kkm na gazie bez żadnych problemów
,więc te silniki dobrze znoszą lpg, pod warunkiem właściwego ich wystrojenia :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
gmiter
PostNapisane: 2018-08-29, 20:57 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 19.01.2014, 11:15
Posty: 300
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC90/IS300
Silnik: B5254T2/2JZ-GE
KW/KM/NM: 163/218/290
Rok: 2005
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: trasa/miasto 11/15
Przebieg: 255000
antiloop, pewnie Vanos jak masz zrobioną w Trójmieście i wybierasz jego na poprawki:)

_________________
Tu mój nabytek :)
viewtopic.php?f=30&t=137064


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
antiloop
PostNapisane: 2018-08-29, 21:40 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.01.2018, 18:27
Posty: 9
Lokalizacja: 3Miasto
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: V70II
Silnik: B5234T3
Rok: 2002
Średnie spalanie: ~9,5
Przebieg: 291000
gmiter napisał(a):
antiloop, pewnie Vanos jak masz zrobioną w Trójmieście i wybierasz jego na poprawki:)

:galy: 100% procent skuteczności w antycypowaniu!!!
Znasz może cyferki na sobotę? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL