[S60 2006 2.4 T5 20V] Wymiana jednej Barracudy 130?

ODPOWIEDZ
wod2u
VOL
VOL
Posty: 479
Rejestracja: 2014-11-12, 15:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 232
Lokalizacja: Kraków

[S60 2006 2.4 T5 20V] Wymiana jednej Barracudy 130?

Post autor: wod2u » 2019-04-06, 13:09

Padła mi Barracuda 130, jedna sztuka, przejechane na nich ok 65 tys. km, nie wiem czy minęło 500km od ostatniego serwisu. Na gazie nie dało się jechać, po odpaleniu gasł, z kompa odczytałem wypadanie zapłonów cyl 1 i 2. Na benzynie OK. Zrobiłem sobie w techu test szczelności z wtryskiwaczem wyjętym z wężyka i dmucha gazem aż miło.
Jest sens wymieniać jeden wtrysk?
Bo rozumiem, że to nie może być kwestia sterowania/elektryki bo domyślnym stanem wtrysku jest zamknięcie?
Jeśli trzeba wszystkie to co zakładać? Bo jak mam płacić za komplet to Barracudy już nie chcę, głupie hany w poprzednim samochodzie przepuściły z 50% więcej gazu i jakoś nie padły.

PS: filtry KME, zmieniane regularnie, nie tankuję na stacjach krzak.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2012-02-29, 00:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Kontakt:

Re: [S60 2006 2.4 T5 20V] Wymiana jednej Barracudy 130?

Post autor: Mikaell » 2019-04-06, 19:26

Sens wymiany pojedynczego widzę umiarkowany, choć Barracudy raczej w bardzo niewielkim stopniu zmieniają wydatek.
Ja bym jednak nie ryzykował. Miałeś pecha, wymieniaj znów na Barracudy, nic lepszego nie kupisz. Jak się bardzo upierasz to możesz spróbować ACW03... a raczej ACW031 BFC.
Alternatywnie wyślij to co masz do Alexa. Czyszczenie bodaj 20zet netto incl. sprawdzenie wydatku.

wod2u
VOL
VOL
Posty: 479
Rejestracja: 2014-11-12, 15:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 232
Lokalizacja: Kraków

Re: [S60 2006 2.4 T5 20V] Wymiana jednej Barracudy 130?

Post autor: wod2u » 2019-04-06, 22:08

AC mi raczej nie wejdą między pokrywę zaworów a listwę benzynową.
A np Hercules BF? Patrzę po danych i ma teoretycznie większą wydajność niż Barak.
W ogóle to czy przy mocy z cylindra zbliżonej do max-a wydajności wtrysku mam się spodziewać, że padną wcześniej?
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2012-02-29, 00:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Kontakt:

Re: [S60 2006 2.4 T5 20V] Wymiana jednej Barracudy 130?

Post autor: Mikaell » 2019-04-07, 18:40

Co do związku z wykorzystaniem "pełnej" wydajności wtryskiwacza z krótszą żywotnością to trudno stwierdzić.
Co miałoby się dziać ? Spalenie cewki ? Nie wydaje mi się, nie mam takich obserwacji.
Herkulesy chwalą głownie dystrybutorzy AGC :) ale też prawdą jest, że dużych narzekań na lpg-forum nie zauważyłem, więc jak bardzo chcesz eksperymentuj. Nie sądzę aby w czymkolwiek były lepsze od Barracudy, ale być może nie są istotnie gorsze.

wod2u
VOL
VOL
Posty: 479
Rejestracja: 2014-11-12, 15:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 232
Lokalizacja: Kraków

Re: [S60 2006 2.4 T5 20V] Wymiana jednej Barracudy 130?

Post autor: wod2u » 2019-04-12, 11:51

Mikaell pisze:Sens wymiany pojedynczego widzę umiarkowany, choć Barracudy raczej w bardzo niewielkim stopniu zmieniają wydatek.

Skończyło się na wymianie jednej Barracudy, właśnie ze względu na dobre doświadczenia instalatora ze zmianą wydatku tego konkretnego typu wtryskiwacza. Drugi argument to jeszcze akceptowalny przebieg na starym, przy przebiegach 90+ tys. instalator proponuje wymianę wszystkich.
Podejrzenie co do przyczyny śmierci - jazda z prędkościami bliskimi maksymalnej podczas strojenia tydzień wcześniej :mrgreen: Ale pewności nie ma i raczej nie będzie.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3017
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Kontakt:

Re: [S60 2006 2.4 T5 20V] Wymiana jednej Barracudy 130?

Post autor: Struna » 2019-04-12, 13:29

wod2u pisze:Podejrzenie co do przyczyny śmierci - jazda z prędkościami bliskimi maksymalnej podczas strojenia tydzień wcześniej

Nie ma związku, chyba że leciałeś kilka minut non-stop w zapętleniu, to może i faktycznie by się mogły upalić.

wod2u
VOL
VOL
Posty: 479
Rejestracja: 2014-11-12, 15:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 232
Lokalizacja: Kraków

Re: [S60 2006 2.4 T5 20V] Wymiana jednej Barracudy 130?

Post autor: wod2u » 2019-04-12, 15:16

Struna pisze:
wod2u pisze:Podejrzenie co do przyczyny śmierci - jazda z prędkościami bliskimi maksymalnej podczas strojenia tydzień wcześniej

Nie ma związku, chyba że leciałeś kilka minut non-stop w zapętleniu, to może i faktycznie by się mogły upalić.

Było jechane 200+ przez kilka minut i w tym czasie dobijane do 240+ (licznikowych) też kilkukrotnie. Wszystko na niemieckiej autostradzie.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3017
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Kontakt:

Re: [S60 2006 2.4 T5 20V] Wymiana jednej Barracudy 130?

Post autor: Struna » 2019-04-12, 15:20

Możesz i 300 lecieć jak się da, jeśli warunki pracy są odpowiednie to nic się nie uszkodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”