Witam mam 2 pytanka :
1. Co jest powodem rozgrzewania się do czerwoności kolektora wydechowego?
2. jaki kąt zapłonu?
U mnie jest około 7 stopni ustawione na osłonie rozrządu na punkt na kole zamachowym pokazuje 7 stopni.
b20f grzanie się kolektora wylotowego
-
- V
- Posty: 36
- Rejestracja: 2009-08-18, 21:12
- VOLVO: 440 gle
- Silnik: 2.0i
- KW/KM/NM: 110
- Rok: 1994
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Skubianka
- Status: Offline
- Kontakt:
- StanleY
- Moderatorzy
- Posty: 9244
- Rejestracja: 2007-12-05, 19:06
- Imię: Staszek
- VOLVO: V70 (I)
- Silnik: 2,5TDI
- KW/KM/NM: 103/140/290
- Rok: 2000
- Był na spocie: 200
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 524000
- Lokalizacja: Szczecin/Police
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: b20f grzanie się kolektora wylotowego
gizmo114,
Drugim pytaniem odpowiedziałeś sobie na pierwsze.
Drugim pytaniem odpowiedziałeś sobie na pierwsze.
Przed, czy za GPZ (GMP) ????gizmo114 pisze:około 7 stopni
Niedostępny do odwołania
Pozdrawiam. Staszek.
Pozdrawiam. Staszek.
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: b20f grzanie się kolektora wylotowego
Hm, w takich silnikach ustawia się zapłon? Pytam bo moje stare 343 miało "elektroniczny".
855...
-
- V
- Posty: 36
- Rejestracja: 2009-08-18, 21:12
- VOLVO: 440 gle
- Silnik: 2.0i
- KW/KM/NM: 110
- Rok: 1994
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Skubianka
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: b20f grzanie się kolektora wylotowego
Dobrze a w takim razie ile powinno być?
- StanleY
- Moderatorzy
- Posty: 9244
- Rejestracja: 2007-12-05, 19:06
- Imię: Staszek
- VOLVO: V70 (I)
- Silnik: 2,5TDI
- KW/KM/NM: 103/140/290
- Rok: 2000
- Był na spocie: 200
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 524000
- Lokalizacja: Szczecin/Police
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: b20f grzanie się kolektora wylotowego
Teoretycznie????gizmo114 pisze:w takim razie ile powinno być?
"Kąt wyprzedzenia zapłonu jest to kąt o który obróci się wał korbowy od chwili
zapłonu mieszanki od iskry na świecy do chwili dojścia tłoka do GMP. Kąt ten zatem
określa położenie wału korbowego przed GMP w momencie zapłonu.
Kąt wyprzedzania zapłonu mieści się w granicach 5 do 30 stopni i zależy między innymi
od prędkości obrotowej silnika.
Można mówić o prawidłowym ustawieniu zapłonu, o zbyt wczesnym zapłonie (za duży kąt
wyprzedzenia zapłonu) lub zbyt późnym zapłonie (za mały kąt wyprzedzenia zapłonu).
Jeżeli zapłon jest zbyt wczesny to gwałtowny wzrost ciśnienia następuje wtedy, gdy tłok
jest jeszcze znacznie oddalony od GMP, co przeciąża układ tokowo-korbowy, powoduje
spadek mocy silnika i wywołuje tzw. spalanie stukowe (detonacyjne).
Zbyt późny zapłon wydłuża III okres spalania (występuje wtedy przewlekłe spalanie).
Spalanie może przeciągnąć się nawet na suw wylotu i niekiedy świeża mieszanka
wchodząca do cylindra zapala się dopalających się spalin i wywołuje tzw. strzały
w gaźniku lub w rurze dolotowej."*
Czyli mieścisz się w podanym zakresie
*źródło-" autowiedza.republika/pl."
Niedostępny do odwołania
Pozdrawiam. Staszek.
Pozdrawiam. Staszek.