[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Dawniej: Styling/News
Zderzaki, grill, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, progi, felgi, powłoka nadwozia (lakierowanie, oklejanie, kalkomania)
Awatar użytkownika
OVS WDOWCZYK
VOLV
VOLV
Posty: 574
Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
Imię: Tomek
VOLVO: Amazon/C70/S90
Silnik: 2.0/T5.D5
KW/KM/NM: Łoj Panie...
Rok: 2019
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 16000
Lokalizacja: Radom
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: OVS WDOWCZYK » 2018-03-05, 16:20

Bez sprzętu i wiedzy na temat programowania i liczenia chcks nic nie ogarnięcie :(
Obrazek
kontakt tylko przez FB

norbskib
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2018-02-08, 20:50
Imię: Dawid
VOLVO: XC60
Silnik: D4 2.4
Rok: 2014
Przebieg: 106000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: norbskib » 2018-03-05, 16:26

Nie ma w tym żadnej magi...

do danego modelu samochodu trzeba dobrać odpowiedni DIM. Dla przykładu do mojego XC60 pasuje DIM 31414910 - możecie to zrobić tutaj http://accessories.volvocars.com/pl-pl/XC60(-17" onclick="window.open(this.href);return false;)/Accessories/Document/VCC-473223/2014/D4%20AWD/Manual

Wymieniasz DIM na "pasujący" do Twojego Volvo, podłączasz VIDE, reload softu do DIM + można jeszcze dodać bajery w CEM i wszystko działa - tak to robią w serwisie Volvo. Dziecko w podstawówce to zrobi.

Temat komplikuje się, jak się chce to zrobić prywatnie. Niestety są dwa problemy:
(i) kupno DIM z hardware zgodnym z samochodem - do mojego na przykład na rynku wtórnym nie ma więc jak kupisz inny to ryzyk fizyk,
(ii) reload DIM - można w serwisie, albo w innych warsztatach które mają dostęp do serwerów oprogramowania Volvo. Można to zrobić samemu chińskim DICE ale trzeba kupić dostęp do oficjalnej platformy serwisowej Volvo za ponad 130$/3dni + dany software https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... tions.main" onclick="window.open(this.href);return false; . Generalnie szkoda czasu versus serwis ponieważ wyjdzie kosztowo na to samo.

I teraz, są inteligentne warsztaty które w ten czy inny sposób ogarniają temat miksu harwearu i softwearu mając lub nie mając dostęp do serwerów oprogramowania Volvo, albo kombinując na zasadzie doświadczeń nabytych w różnymi hardwerami DIM i róznym oprogramowaniem.

Generalnie nowy DIM + reload oprogramowania DIM w serwisie Volvo to 3030zł.

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-05, 17:29

W przypadku, tak jak moim poniżej 2012 sytuację komplikuje CEM, który podobno jest inny niż w nowszych modelach i nie ma adresu nowego DIMa. Sytuację ratuje rzeźba w sofcie DIMa i niestety nie Vida przez Obd. Kluczem jest wiedza.
PS. Sumy kontrolne i # potrafię liczyć ;)
Zastanawiam się tylko, jak rzeźba wpłynie na np. Service 2.0 jak ktoś lubi jeździć do serwisu.
Aha, jeden z lekka zaprzyjaźniony serwis autoryzowany twierdzi że to tylko kwestia kwestia reloadu Cema nawet u mnie. Puki co licznika już nie mam więc nie zaryzykuję.
Bardziej podoba mi się podejście vespera, gdzie sterowanie do licznika zrobione jest na osobnym hardware i jest przezroczyste. W środku siedzi arduino (podobno) - reszta to znajomość obiektów Can w volvo. Cena już mi się nie podoba 500 jura za interface.

Wysłane z Atari 800XL.

Awatar użytkownika
OVS WDOWCZYK
VOLV
VOLV
Posty: 574
Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
Imię: Tomek
VOLVO: Amazon/C70/S90
Silnik: 2.0/T5.D5
KW/KM/NM: Łoj Panie...
Rok: 2019
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 16000
Lokalizacja: Radom
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: OVS WDOWCZYK » 2018-03-05, 17:55

Dobrze jutro nagrywam film od podłączenia do próby wgrania reload VIDA z odpowiednim HW. Z tematem walczyłem kilka ładnych nieprzespanych nocy i nie jest to VIDA, reload, Enter... Ale to już nie moja rola uczyć ;) Codziennie montuję te liczniki dla aut z całej Europy i jakby było to takie proste to nie przyjechało by do nas 5 aut z czeskiego forum ;)
Obrazek
kontakt tylko przez FB

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-05, 20:40

OVS WDOWCZYK pisze:Jeżeli uzbieracie min 5 osób to jestem w stanie zrobić fajnà akcję ;)
A inaczej - napisz jakie są koszty przy np. 5 osobach, 10ciu.. 'Fajną' jeden sobie wyobraża 1300 inny 500 ;) Będzie jasno i przejrzyście. Przecież możemy ładnie scalić wszystkie wątki (e... znaczy moderator może.. Zapomniałem, że tu nie jestem modem :lol: ) i zrobić coś w rodzaju zamówienia akcji grupowej. Ja wiem jaki jest dla mnie nie przekraczalny próg, dlatego próbuję coś kombinować sam, żeby się zmieścić w budżecie.

I odpowiedz proszę na 2 pytania:

1. Po Twojej modyfikacji, jak zachowa się Vida w serwisie - czy nie plujnie błędami przy akcji Service 2.0
2. to już możesz na priv - dla mojej osobistej wściekłej ciekawości - różnice w CEM do 2011 włącznie vs nowsze 'sensusowe'

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-12, 15:52

Inne CEMy są ?

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-14, 18:07

Mój ostatnio ulubiony wątek :)
Dziś wpadł do testów licznik z 2013 XC70 D5 Asb (I tu podziękowania dla pewnego kolegi, jak się zgodzi to go ujawnię ;)

edit 1 : 15.03.2018 - zgodził się - ujawniam: v70t4 MY14

) i podobnie jak wcześniej ciemność.. Ciemność totalna czyli nic.. Nawet podświetlanie tft nic. Trzeba było dołożyć $$$$ i kupić 2012.. Co prawda różne testy i szukanie informacji trwa, ale obawiam się że przy moim modelu 2011 z czarno białym ICM, będziecie kicha..

edit 2: 15.03.2018

volvo xc70, D5 2010 - low CEM.. testuje v70t4 MY14

licznik 06.2015 z modelu V60 @2016. Efekty:

licznik wstaje, pokazuje logo startowe i potem tylko tyle. Nie zczytał przebiegu (a powinien) - brak komunikacji /niepełna z CEM..

Licznik z 2014 ciemność

W planach jest podrzucenie HS can do licznika i zobaczymy ;)

Były jesczcze inne testy ale to juz v70t4 MY14 napisze ;) Coś tam działamy kombinujemy.. Z naszych kombinacji wynika że najbardziej bezproblemowa jest linia 60..

Wysłane z Atari 800XL.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
v70t4 MY14
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 976
Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: t4 1,6 EcoBoost
KW/KM/NM: 180KM
Rok: 2014
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 205000
Lokalizacja: Sverige
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: v70t4 MY14 » 2018-03-15, 13:15

waldemaras pisze:Coś tam działamy kombinujemy.. Z naszych kombinacji wynika że najbardziej bezproblemowa jest linia 60..
Dokładnie ... coś tam kombinujemy i testowane v60 s60II ( xc60 w kolejce ) wydają sie być bardzo podatne na przeszczepy zegara TFT. Co ciekawe to to, że zegary z wczesnych 2014 miały "pasować najlepiej" a mam wrażenie, że nowsze zegary są podatniejsze na wszelakie operacje.
Prosze wziąść pod uwagę, że w chwili obecnej są to tylko testy.
Dla zainteresowanych tematem wklejam kilka fotek z testu na s60-2011 2.0t w manualu i Low spec CEM on board. Licznik z połowy 2015 z modelowego 2016.
:loss:

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-15, 14:58

Wrzuć jeszcze fotkę, jak na liczniku TFT widnieje ten sam przebieg, co na starym - bo nam nie uwierzą, że to działa ;)

Awatar użytkownika
v70t4 MY14
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 976
Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: t4 1,6 EcoBoost
KW/KM/NM: 180KM
Rok: 2014
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 205000
Lokalizacja: Sverige
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: v70t4 MY14 » 2018-03-15, 16:01

Fotki są już po zassaniu przebiegu i oba zegary pokazują 100 055 km ... chociaż z tego co widzę to TRIP się nie zgadza.
Jeśli chodzi o kwestię wiary, to mi to osobiście nie robi w co kto wierzy ... :P

-- 2018-03-17, 13:25 --

Kolejne testy odbyły się na v60 R-design ... niestety brakuje troche wiedzy w temacie, więc znowu problemy i niedociągniecia w funkcjonalności licznika.
waldemaras, prowadzi dialog z jakimś majstrem od interfejsu, ale zdaje się, że ten gadżet też nie jest dopracowany ;(
Wklejam kolejne fotki ....
:loss:

Awatar użytkownika
perkusista
V
V
Posty: 93
Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
Imię: Marcin
VOLVO: S80 II USA
Silnik: 4.4
KW/KM/NM: 316
Rok: 2007
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: perkusista » 2018-03-17, 15:36

A co z S80 II czy jest temat już opracowany w 100% jest ktoś kto jest w stanie zagwarantować poprawna wymiane tego licznika?

Awatar użytkownika
gamgit
VIP
VIP
Posty: 9267
Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
Imię: Piotr
VOLVO: XC60
Silnik: 2,4 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2016
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 105000
Lokalizacja: Kaszëbë
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: gamgit » 2018-03-18, 12:04

v70t4 MY14, włóż do tej erki licznik, ten który działał wcześniej na zwykłym. Wtedy wiadomo będzie czy softowo się zgadzają ;)
OVS WDOWCZYK pisze:Do wyboru są różne motywy: czarny, brązowy, rdesign... pojemności baków ,ASO nic nie zmieni. Więcej niestety powiedzieć nie mogę
Motywy możliwe że da się zamienić, jak dojdzie licznik sprawdzę czy się da :mrgreen: .

Awatar użytkownika
Adam_2K
VO
VO
Posty: 204
Rejestracja: 2013-01-21, 19:17
Imię: Adam
VOLVO: S90L T5 AWD
Silnik: T5
KW/KM/NM: 254KM/350Nm
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12-20/100km (LPG)
Przebieg: 76000
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: Adam_2K » 2018-03-18, 12:56

perkusista pisze:A co z S80 II czy jest temat już opracowany w 100% jest ktoś kto jest w stanie zagwarantować poprawna wymiane tego licznika?
Zerknij tutaj -> " onclick="window.open(this.href);return false;
Always Look On The Bright Side Of Life...

Awatar użytkownika
perkusista
V
V
Posty: 93
Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
Imię: Marcin
VOLVO: S80 II USA
Silnik: 4.4
KW/KM/NM: 316
Rok: 2007
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: perkusista » 2018-03-18, 13:23

Widziałem ten filmik, lecz czy w PL ktoś jest w stanie to zrobić, bo byłem w jednym z polecanych przez was warsztatów, lecz niestety po założeniu licznika tylko się zaświecił i nic więcej. Zapewnienia właściciela serwisu zdały się na nic, że to będzie działało, bo zostałem odprawiony z kwitkiem.

Z tego co widziałem to Szwedzi też już mają u siebie taki moduł w sprzedaży tylko kwestia ceny...
Ostatnio zmieniony 2018-03-18, 13:44 przez perkusista, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gamgit
VIP
VIP
Posty: 9267
Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
Imię: Piotr
VOLVO: XC60
Silnik: 2,4 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2016
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 105000
Lokalizacja: Kaszëbë
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: gamgit » 2018-03-18, 13:30

perkusista, były tu takie wpisy, zostały wyedytowane (usunięte) przez kolegę i tylko liczniki od 2011- w górę robią.
jako jedyni zakładamy zegary TFT i soft w CEM to tylko jeden z tematów do zaprogramowania... założyłem i zaprogramowałem już 11 w autach od 2006 po 2017 :)

Pewnie nas poinformuje jak coś się zmieni.

Awatar użytkownika
perkusista
V
V
Posty: 93
Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
Imię: Marcin
VOLVO: S80 II USA
Silnik: 4.4
KW/KM/NM: 316
Rok: 2007
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: perkusista » 2018-03-18, 13:46

No ciekawe kiedy coś ruszy na poważnie bo chciał bym już u siebie to zrobić

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-18, 15:15

Panowie, na razie spokojnie. Puki co trudno nam o jakieś sensowne wnioski, bo np. licznik który powinien nie ruszyć, działa. Co do swojego auta, czyli platformy P3 70/80 to 2011 z wyświetlaczem czarnobialym, widzę to puki co słabo. Linia P3 60 wydaje się być podatniejsza.

Wysłane z Atari 800XL.

Awatar użytkownika
perkusista
V
V
Posty: 93
Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
Imię: Marcin
VOLVO: S80 II USA
Silnik: 4.4
KW/KM/NM: 316
Rok: 2007
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: perkusista » 2018-03-18, 17:21

A co myślicie o tym rozwiązaniu Ruskich z tym modułem dokładanym co oni tam nakombinowali w środku że to działa bez żadnego programowania. Może zakupić taki moduł rozebrać i odkryć tą tajemnice :-)

Awatar użytkownika
Volcano
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1637
Rejestracja: 2006-03-14, 21:51
Imię: Gabriel
VOLVO: Było S60 I, jest S80 II
Silnik: Było D5244T, jest D5244T4
KW/KM/NM: 210KM/490Nm
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Było 5,2 jest 6,9
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: Volcano » 2018-03-18, 20:13

Na pewno tam siedzi jakieś Arduino, wiec niewiele podejrzysz. Jest opcja sklonowania zawartości i wgrania do kolejnego Arduino.

Dzisiaj mają promocję, tylko 300 Euro :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wskaźnik wypalania DPF (i innym parametrów) do S/V60II, S80II, XC/V70III, XC60 rocznik 2006 - 2014.
Więcej w wątku https://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=72&t=92117" onclick="window.open(this.href);return false;
Szczegóły PW.
Mam Dice/Vide, Wrocław, pisz PW.

Awatar użytkownika
gamgit
VIP
VIP
Posty: 9267
Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
Imię: Piotr
VOLVO: XC60
Silnik: 2,4 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2016
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 105000
Lokalizacja: Kaszëbë
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: gamgit » 2018-03-18, 20:16

v70t4 MY14 pisze: waldemaras napisał(a):
Coś tam działamy kombinujemy.. Z naszych kombinacji wynika że najbardziej bezproblemowa jest linia 60..
Dokładnie ... coś tam kombinujemy i testowane v60 s60II ( xc60 w kolejce ) wydają sie być bardzo podatne na przeszczepy zegara TFT. Co ciekawe to to, że zegary z wczesnych 2014 miały "pasować najlepiej" a mam wrażenie, że nowsze zegary są podatniejsze na wszelakie operacje.
Prosze wziąść pod uwagę, że w chwili obecnej są to tylko testy.
Dla zainteresowanych tematem wklejam kilka fotek z testu na s60-2011 2.0t w manualu i Low spec CEM on board. Licznik z połowy 2015 z modelowego 2016.

Jeszcze jedno małe pytanko :mrgreen:

Z tego co piszecie, to tylko przekładacie te liczniki. Podaliście do tego licznika dodatkowe dwa kabelki dla CAN HS L i HS H z OBD ? -> http://forums.swedespeed.com/showthread ... hlight=TFT" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrzyłem na schematy i brakuje tam dodatkowych kabli.

Jak zatrybi to tylko zostanie jak nie zadziała power i eco :
jeżeli chcemy Power i eco guide to wymiana CEM na model 2013 w górę oraz jego kodowanie.

Lakier
VOLV
VOLV
Posty: 502
Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/300
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9/14
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: Lakier » 2018-03-18, 20:24

Jeżeli chodzi o ten ruski adpater, to działa on na tej samej zasadzie co ELM327, czyli pobiera wszystkie dostepne informacje z OBDII i przesyła do licznika. Tylko przy okazji je "tłumaczy" na język licznika. Dla mnie takie coś jest półśrodkiem i nawet gdybym chciał taki licznik, to bym się na to nie zdecydował.

Awatar użytkownika
Volcano
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1637
Rejestracja: 2006-03-14, 21:51
Imię: Gabriel
VOLVO: Było S60 I, jest S80 II
Silnik: Było D5244T, jest D5244T4
KW/KM/NM: 210KM/490Nm
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Było 5,2 jest 6,9
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: Volcano » 2018-03-18, 21:22

Nie zgodzę się z Tobą. ELM327 nie jest w stanie odczytać danych z ASB, czyli położenia drążka zmiany biegów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wskaźnik wypalania DPF (i innym parametrów) do S/V60II, S80II, XC/V70III, XC60 rocznik 2006 - 2014.
Więcej w wątku https://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=72&t=92117" onclick="window.open(this.href);return false;
Szczegóły PW.
Mam Dice/Vide, Wrocław, pisz PW.

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-19, 10:38

gamgit pisze:
v70t4 MY14 pisze: [..]

Jeszcze jedno małe pytanko :mrgreen:

Z tego co piszecie, to tylko przekładacie te liczniki. Podaliście do tego licznika dodatkowe dwa kabelki dla CAN L i H z OBD ? -> http://forums.swedespeed.com/showthread ... hlight=TFT" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrzyłem na schematy i brakuje tam dodatkowych kabli CAN.

Jak zatrybi to tylko zostanie jak nie zadziała power i eco :
jeżeli chcemy Power i eco guide to wymiana CEM na model 2013 w górę oraz jego kodowanie.
Pewnie że zatrybi. Power i Eco bez nowszego CEMa nie ruszy. Na razie brak czasu nie pozwala - praca zawodowa itd.

-- 2018-03-19, 12:42 --
Volcano pisze:Nie zgodzę się z Tobą. ELM327 nie jest w stanie odczytać danych z ASB, czyli położenia drążka zmiany biegów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dokładnie tak ! u ruskich siedzi prawie na 100% arduino + interface CAN + ktoś się trochę naklepał kodu. Podstawa to znajomość CANa w volvo, obiektów i adresowania i obsługi. Trzeba pobrać info które leci do starego licznika i trobić translację na obiekty nowego licznik. w teorii proste, ale tka jak pisałem w poprzednim zdaniu. Z tego co wiem, interface jest jednokierunkowy - nie emulują obecności starego licznika w aucie..

raspiras
VOLV
VOLV
Posty: 995
Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
Imię: Greg
VOLVO: v70 asb
Silnik: D5
KW/KM/NM: 171/231/498
Rok: 2012
Średnie spalanie: 4,1
Przebieg: 228000
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: raspiras » 2018-03-20, 19:31

To i ja wrzucę swoje 5 groszy do tego ogródka - za namową i przy wsparciu kolegów waldemaras oraz v70t4 MY14 podłączyłem dzisiaj cyfrowy licznik do swojej v70 (MY2012). Ruszył od razu, automatycznie zmienił język na PL (zdaje się, że z SE), wyświetlił przebieg. Na chwilę obecną nie działa wskazanie średniego spalania oraz położenie drążka biegów - to kwestia dociągnięcia dwóch przewodów z OBD2. Nie działa też resetowanie dziennego licznika przebiegu. Tryby power i eco nie działają, kwestia softu? Choć przyznam, że niespecjalnie mi na nich zależy. Ogólnie - nie wiem czy jest "lepiej", na pewno jest "inaczej" ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2018-03-20, 19:36 przez raspiras, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Volcano
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1637
Rejestracja: 2006-03-14, 21:51
Imię: Gabriel
VOLVO: Było S60 I, jest S80 II
Silnik: Było D5244T, jest D5244T4
KW/KM/NM: 210KM/490Nm
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Było 5,2 jest 6,9
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: Volcano » 2018-03-20, 19:35

Widzę, że mój wskaźnik przestał pokazywać ilość paliwa w zbiorniku. Nie jestem zaskoczony. Korekta tego wymaga podpięcia Dice/Vida i ponowne zalogowanie komunikacji CAN.
Ogólnie zazdroszczę zmiany.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wskaźnik wypalania DPF (i innym parametrów) do S/V60II, S80II, XC/V70III, XC60 rocznik 2006 - 2014.
Więcej w wątku https://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=72&t=92117" onclick="window.open(this.href);return false;
Szczegóły PW.
Mam Dice/Vide, Wrocław, pisz PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”