Sprawa ma się tak:
Ja wsadziłem do swojego owy DIM z XC60 '15 "just plug & play". Jak się okazało sporo rzeczy/ funkcji działa!
To co nie działa to:
- stan paliwa ... (pradopodobnie przez fakt, że XC60 ma inny rezystor nastawny w pływakach pompy lub drugi powód z kwestia po której szynie CAN idą te ramki)
- EcoGudie, Power z motywów (problem z brakiem takich informacji z w rocznikach starszych niż bodajże MY13)
- spalanie [l/100km], [ l/h]
Według wątku na sweedespeed firma ze stanów wymieniona przez kolegę powyżej XeMODeX zajęła się tą sprawą i wypuściła produkt, który ma to niwelować. Skontakowałem się z nimi opisując problem i pytając czy ichniejszy KIT w mojej wersji rocznikowej to naprawia. Odpowiedzieli "it should work" wraz z zachętą do kupna "translatora". Jednak przytoczyłem ich własny post z tego samego tematu na sweedespeed gdzie napisali, że się poddają i nie będzie wsparcia dla punktu 2) wymienionego przeze mnie. Teoretycznie w autach z przed 2012 ma działać 1) i 3). Chociaż jeden użytkownik z indii bodjaże kupił do do swojej S60 '11 T5'tki i nie działało mu 2) i 3).
Problem z nowym klastrem jest taki, że do niektórych funkcji (jak sądzę te które nie działają), wymaga drugiej szyny CAN'a a konkretnie w wersji high-speed, gdzie to ów ramki CANa są rozsyłane. Problem rozwiązuje wcześniej wspomniany translator, ale nie widzę problemu spróbować podlutować H-S'a do wtyczki z okablowania do DIMa. Resztę rzeczy trzeba pradopodobnei parsować, a EcoGuide'a i Power sztucznie wyliczać i wgrać do ECM obok map, czego nie trzeba robić, jak mniemam do nowszych platform S/V/XC 60.
Aktualnie jestem w trakcie dopytywania użytkowników "translatora" jak i samego producenta jak to w końcu jest. Sam zajmuję się przeglądnięciem dokumentacji elektryki w obu platformach (11-12/13)(13-).
Tak czy siak, w bagażniku jeżdzę ze starym DIMem, a od dzisiaj będę mieć interfejs po Wi-Fi ze stanem paliwa
także bólu nie mam, a nowe wodotryski za kierą robią świetną robotę
PS Limit Velocity, Cruise Controle u mnie działają, oglądam się za kompatybilnością z ACC, BLIS i RSI, ale wydaje mi się, że nie powinno być problemu