Badanie techniczne a kwestia eCall

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yarecki
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 10807
Rejestracja: 2007-05-03, 23:11
Imię: Jarek
VOLVO: S80 D3/S90 T6
Silnik: D5204T/B420TT27
KW/KM/NM: 181 320
Rok: 2017
Był na spocie: 300
Średnie spalanie: ---
Przebieg: 122
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Badanie techniczne a kwestia eCall

Post autor: yarecki » 2022-06-30, 07:41

Ciekawa kwestia dotycząca systemu eCall - w projekcie rozporządzenia o zmianie w badaniach technicznych zapisano sprawdzenie, czy pojazd dzwoni na alarmowy numer 112. Dotyczyć to będzie aut po 2018 roku.

Zatem pozostaje systemowo przeprogramować wszystkie pojazdy Volvo wyposażone w ten system na numer 112 - czyli PL. Jest to do zrobienia, przy modyfikacji lub wymianie modułu VCM - ale łatwo nie będzie... m. in. temat gorący szczególnie dla aut z USA. Jednak coś mi mówi, że to będzie martwy przepis, chyba, że Diagnosta będzie musiał potwierdzić odbycie rozmowy z operatorem 112?

-= link do artykułu =-

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23051
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Badanie techniczne a kwestia eCall

Post autor: coonrado » 2022-06-30, 08:07

yarecki pisze:
2022-06-30, 07:41
Jednak coś mi mówi, że to będzie martwy przepis
Prawdopodobnie tak i będzie, chyba, że chcą przy okazji zwiększyć ilość zatrudnionych osób na linii alarmowej :mrgreen:

kowalma
VOLVO
VOLVO
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
Imię: Marcin
VOLVO: było XC60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2017
Średnie spalanie: 8.7l
Przebieg: 129500
Status: Offline

Badanie techniczne a kwestia eCall

Post autor: kowalma » 2022-06-30, 09:08

yarecki pisze:
2022-06-30, 07:41
Dotyczyć to będzie aut po 2018 roku.
Uszczegółowię - chodzi o aut które dostały homologację po 2018 roku -

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”