czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1172
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: cezarpl » 2022-05-21, 10:03

nurek pisze:
2022-05-20, 13:52
Ile robisz na rezerwie? i przy jakiej prędkości
Średnio jakieś 100 km.
Malenstwo8 pisze:
2022-05-20, 13:31
@Blaisee, Ty też z tych, co myślą, że prąd bierze się z gniazdka?
Pochówku Rodziców oczywiście szczerze współczuję, ale resztę nie wiem jak skomentować. Zmiana zawodu/pracy, to rzeczywiście Ty jesteś jednak „wujek dobra rada”
Mam jeszcze pytanie, czy wiesz jaki procent zanieczyszczeń generują auta w skali świata?
Dokładnie. Kolejny przykład moralizatorskiej erystyki w stylu "ja tak uważam, mi to pasuje, mnie na to stać - czyli wszyscy powinni tak robić, a jeśli nie chcą to trzeba ich zmusić normami prawnymi". Sorry ale na tym polega wolność, że jeśli coś nie jest zabronione, to jest dozwolone...

kowalma
VOLVO
VOLVO
Posty: 1057
Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
Imię: Marcin
VOLVO: szrot zwany XC60 MY17
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2017
Średnie spalanie: 8.7l
Przebieg: 33000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: kowalma » 2022-05-21, 17:39

cezarpl pisze:
2022-05-21, 10:03
Średnio jakieś 100 km.
To z nowych aut elektrycznych chyba wszystko poza Mazda MX30 i Dacia Spring robi 200km zimą.

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1172
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: cezarpl » 2022-05-21, 19:13

kowalma pisze:
2022-05-21, 17:39
To z nowych aut elektrycznych chyba wszystko poza Mazda MX30 i Dacia Spring robi 200km zimą.
To była raczej ironia... Mamy w firmie - ze względów promocyjno-wizerunkowych (sic!) - Kię e-Niro 64 kW. W papierach to auto ma ponad 400 km zasięgu, w praktyce zimą to jakieś 250, gorącym latem niewiele więcej. Poza tym po 1.5 roku wydaje się, że pojemność baterii mocno spadła...

AdamDMI
Posty: 0
Rejestracja: 2017-04-15, 14:56
Imię: Adam
VOLVO: C30
Silnik: D4164T
KW/KM/NM: 80/109/240
Rok: 2009
Przebieg: 221800
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: AdamDMI » 2022-05-21, 22:42

Nie wiem czy warto czy nie warto... Ja natomiast jestem zadowolony z wożenia się właśnie z dieslem pod maską i nie zamieniłbym typu silnika na nic innego :) Brnąc dale, przyznam się, że trochę zazdroszczę sąsiadom zza Odry tego, że mogą zrobić sobie TUV i starszym modelem mogą pomykać z instalacją na Mineralöl :)

Malenstwo8
VOL
VOL
Posty: 494
Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
Imię: Marcin
VOLVO: XC90
Silnik: B5 Diesel
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2021
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 35000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Malenstwo8 » 2022-05-22, 08:26

Niemcy mają dobre podejście do diesla i pracują nad paliwami syntetycznymi. Zresztą VW, Mercedes chcą dalej produkować diesla.

FUX
VOL
VOL
Posty: 467
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 42
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: FUX » 2022-05-22, 08:38

Bo diesel nie jest zły. Bezsensowne jest kulanie się nim po kilka km dziennie.

Malenstwo8
VOL
VOL
Posty: 494
Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
Imię: Marcin
VOLVO: XC90
Silnik: B5 Diesel
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2021
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 35000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Malenstwo8 » 2022-05-22, 08:48

Jasne, że nie jest zły, natomiast mówimy o ekologii, która to eliminuje coraz bardziej diesla i długość tras nie ma tu nic do rzeczy. Diesel sam w sobie to bardzo dobry i wydajny napęd.

kowalma
VOLVO
VOLVO
Posty: 1057
Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
Imię: Marcin
VOLVO: szrot zwany XC60 MY17
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2017
Średnie spalanie: 8.7l
Przebieg: 33000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: kowalma » 2022-05-22, 23:35

AdamDMI pisze:
2022-05-21, 22:42
Kię e-Niro 64 kW. W papierach to auto ma ponad 400 km zasięgu, w praktyce zimą to jakieś 250, gorącym latem niewiele więcej.
Dziwnie te liczby.
Zobacz tutaj testy gościa z NO: https://tbtp-ev.github.io/tbtp-results-range.html

Mam od jesieni Leaf'a 2 40'tke (aktualne zostało mu 36kWh pojemności - utrata 8% przez 4 lata) z pompą ciepła kupiony na miasto. Zimą ok 170zrobi , klima nie robi większego wpływu na zasięg.
I o ile zimą te 170km to mało, dlatego wtedy na wypady częściej w ruch chodziło xc60, szczególnie biorąc ilość stacji ładowania :)
Jeszcze niedawno Poznań-Wroclaw nie bylo nic z teraz jest w połowie drogi więc luz.

Od marca xc60 zrobiło ok 130km w tym czasie leaf ok 6000km.

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1172
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: cezarpl » 2022-05-23, 09:13

kowalma pisze:
2022-05-22, 23:35
Dziwnie te liczby.
Dla mnie też dziwne. Różnica jest taka, że to auto głównie jeździ w trasie i na pewno z nieco większymi prędkościami...

mowczar
VO
VO
Posty: 292
Rejestracja: 2016-12-10, 22:58
Imię: mariusz
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 107/136/320
Rok: 2004
Średnie spalanie: 6,3
Przebieg: 218300
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: mowczar » 2022-06-19, 17:50

Sądzę się że to tak nie przejdzie. W Polsce sieci energetyczne praktycznie sa na skraju swoich możliwości przesyłowych. W perspektywie tych paru lat jakie pozostały do wdrożenia powszechnie elektryków nie ma takich możliwości technicznych, przerobowych, decyzyjnych (pozwolenia na budowę, wywłaszczenia gruntów) ani finansowych aby rozbudować sieci przesyłowe, a o punktach do ładowania nie wspomnę. To typowe czerwono lewackie chciejstwo nawiedzonych tumanów albo skorumpowanych lewaków.
Ostatnio zmieniony 2022-06-21, 22:07 przez mowczar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1172
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: cezarpl » 2022-06-20, 09:20

mowczar, Piszesz rzeczy oczywiste zapominając jednak o podstawowej sprawie - wszelkie lewackie ideologie są "impregnowane" na zdroworozsądkowe argumenty. Historia pokazuje również, że pomysły socjalistów nieuchronnie prowadzą do katastrofy...

BK
VO
VO
Posty: 304
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: BK » 2022-06-23, 10:05

Jeśli obecne ceny paliwa się utrzymają to przesiadka na elektryka będzie ekonomicznie uzasadniona... :?

Keniutek
V
V
Posty: 50
Rejestracja: 2012-02-01, 03:25
Imię: Kenny
VOLVO: XC60/V90cc
Silnik: D5/T6
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Gdansk
Status: Online

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Keniutek » 2022-06-23, 14:38

Zależy od tego, o ile ten elektryk jest droższy ;)
Bo porównując te same modele, różnica w zakupie jest często za duża żeby się to kalkulowało (bez zakładania, że auto ma być z nami 10 lat czy zrobić 250k km).

Malenstwo8
VOL
VOL
Posty: 494
Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
Imię: Marcin
VOLVO: XC90
Silnik: B5 Diesel
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2021
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 35000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Malenstwo8 » 2022-06-23, 15:38

@BK właśnie dlatego podnoszą ceny paliwa. Potem podniosą ceny prądu.

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 201
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 279000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: chancevought » 2022-06-23, 18:30

Tak dla jasności i dobrego rachunku ceny prądu mają wzrosnąć ok. 15 razy od poziomu dzisiejszych...

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T)
4 lata temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
2 lata temu S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
w tym roku C30 1.6D ((D4162T)

Eiderstedter
Posty: 0
Rejestracja: 2019-02-06, 17:03
Imię: da
VOLVO: Amazon
Silnik: 1,5l
Rok: 1972
Przebieg: 100000
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Eiderstedter » 2022-06-24, 17:22

FUX pisze:
2022-05-19, 06:50
No zdarza mnie się korzystać z roweru zamiast auta, ku zazdrości wielu, że mogę sobie na to pozwolić. Taka robota.
Ja też wolę jeździć na rowerze

PrzemekNF
V
V
Posty: 84
Rejestracja: 2015-05-01, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: V 70
Silnik: 2.0T AUT
KW/KM/NM: 132KW/180PS
Rok: 2002
Przebieg: 220000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: PrzemekNF » 2022-07-15, 01:43

Każdy broni swego ! Ja od zawsze byłem wrogiem diesla. Dzisiaj chyba już nie na żadnego uzasadnienia ekonomicznego, żeby wybierać diesla. Takie nastały czasy....

BK
VO
VO
Posty: 304
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: BK » 2022-08-03, 09:34

Za dieslem przemawia np. możliwość dłuższego przechowywania oleju napędowego. Benzynę można przechowywać krócej. Ale z drugiej strony obecne paliwa z dodatkiem "bio" pewnie po roku już mogą być ryzykowne dla czułych silników. :evil:

wegier
VO
VO
Posty: 201
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: v40 cc
Silnik: T4 Polestar
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 60000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2022-08-03, 21:35

BK pisze:
2022-08-03, 09:34
Za dieslem przemawia np. możliwość dłuższego przechowywania oleju napędowego.
no ALE przecież ON na stacjach też ma różne standardy i dodatki(ON napędowy: letni, przejściowy, zimowyy) nie zapomnę jak kumpel w nowce land cruiser załapał się pewnie jeszcze na letni ON przy pełnym tankowaniu i miał go w garażu aby był zawsze "ready to go" i wyjechał w pilną delegację samolotem/ wrócił po kilku miesiącach chcąc wyskoczyć z rodziną na święta... i samochód w podgrzewanym garażu odpalił "od strzała" mieli jechać nad morze... w połowie drogi gdy stopniowo ropa w baku obniżała temp i wytrącała się parafina zablokowały się filtry i zostali w środku nocy z całą rodziną "in the middle of the nowhere" czekając lata świetlne na pomoc i kontynuację drogi. takie akcje tylko z dieslem :D

FUX
VOL
VOL
Posty: 467
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 42
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: FUX » 2022-08-04, 07:03

Zawiódł czynnik ludzki w ogniwie a nie sprzęt.

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLV
VOLV
Posty: 537
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,2
Przebieg: 222222
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2022-08-04, 08:11

Raz mi się zdarzyło że w jadącym aucie skrystalizowała się parafina; ale to był furgon i w Rzeszowie nocna temperatura była poniżej -20 C. W okolicach lat 80 zeszłego stulecia. Pozdrawiam Hermogenes

mowczar
VO
VO
Posty: 292
Rejestracja: 2016-12-10, 22:58
Imię: mariusz
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 107/136/320
Rok: 2004
Średnie spalanie: 6,3
Przebieg: 218300
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: mowczar » 2022-09-18, 11:26

Przed silnikami wysokoprężnymi jest świetlana przyszłość, zwłaszcza na rynku samochodów użytkowych i wojskowych (w tym samolotów). Obecna sytuacja goeopolityczna obnażyla słabość zamysłu i hipokryzję animatorów "zielonej" transformacji. Elektryki (takie jakie teraz znamy) wydają się być ślepym zaułkiem rozwoju motoryzacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”