ciekawe czy zrobią u nas tak jak brytole-na stacjach jest TYLKO E10 o mniejszej kaloryczności i większej ilości "BIO" a jak taka nie pasuje to trzeba brać wysokooktanowe i przepłacać za 98kę jak to czytałem jakiś czas temu to się cieszyłem,że u nas jest normalność...ale nie na długo
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ac/myxs64f
od stycznia E10 na polskich stacjach :(
-
- VO
- Posty: 255
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
-
- VOLVO
- Posty: 2172
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: XC70 US
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 208
- Rok: 2002
- Średnie spalanie: 11-20L LPG
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
od stycznia E10 na polskich stacjach :(
Czasami się dziwię. Tuningi takie naprawdę grube celowo dotryskuja etanol żeby zmniejszyć EGT oraz przypadłość na spalanie stukowe. Więc co za problem to lać do samochodu. Nie widzę zagrożenia co się można tak naprawdę dziać z silnikiem. Jest wzmianka o wodzie w paliwie, korozji elementów aluminiowych negatywnego wpływu na uszczelnienia. To ostatnie już najmniej do mnie przemawia.
Może ktoś tu wyjaśni mi dlaczego tak naprawdę to jest złe?
Może ktoś tu wyjaśni mi dlaczego tak naprawdę to jest złe?
- Hermogenes
- VOLV
- Posty: 917
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,0
- Przebieg: 233332
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
od stycznia E10 na polskich stacjach :(
To benzyna powinna Wam troszkę stanieć o jakieś 40 zł za tonę. Ale zobaczymy czy nie zaliczą tego jako wyroby spirytusowe
Pozdrawiam Hermogenes

-
- VO
- Posty: 255
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
od stycznia E10 na polskich stacjach :(
na tyle na ile czytałem zagraniczne fora to "kaloryczność" jest mniejsza i na pełnym baku e10 przejedziesz sporo mniej niż na e5 a do tego argumenty z artykułu: -pochłania wilgoś więc gorsza dla bezpośrednich wtrysków oraz (tego nie wiedziałem) powoduje wzrost cen żywności-pewnie w sensie wzrostu popytu oleju rzepakowego itp a w korelacji do wojny na ukrainie gdzie jest jego deficyt idący na cały świat to jest to obecnie strzelanie w stopę(olej rzepakowy nawet stosował nokian w swoich oponach jako eko surowiec no aqle w czasie wojny i deficytu...)
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2022-05-16, 15:55
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4 T
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 229000
- Status: Offline
od stycznia E10 na polskich stacjach :(
Czy ktoś już tankował i przetestował ten wynalazek? Z tego co publikują benzynę E10 można lać śmiało do wszystkich silników Volvo po 1976 z wyjątkiem GDI. Pytanie czy to nie będzie skórka za wyprawkę?