UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1051
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 238238
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: Hermogenes » 2020-08-24, 08:47

bodzio528 pisze:
2020-08-24, 08:38
Jednego systemu mi brakuje najbardziej. Systemu szkolenia kierowców.
To nawet byłby ciekawy system- samochód odpytuje kierowcę z przepisów; nie zdałeś, nie jedziesz. Pozdrawiam Hermogenes

theo-g
V
V
Posty: 142
Rejestracja: 2012-02-08, 11:40
Imię: J
VOLVO: V70 98r.
Silnik: B5254FS /2,4 20v
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: theo-g » 2020-08-24, 14:31

Przed pierwszym uruchomieniem samochodu kierowca musiałby przejść przez tutorial i zaliczyć test :)

theo-g
V
V
Posty: 142
Rejestracja: 2012-02-08, 11:40
Imię: J
VOLVO: V70 98r.
Silnik: B5254FS /2,4 20v
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: theo-g » 2020-08-24, 14:32

bodzio528 pisze:
theo-g pisze:
2020-08-23, 20:59
ale jak ktoś zaśnie za kierownicą jadąc na drogowych, to system je wyłączy, co jest lepsze niż by dalej tak jechał i oślepiał
Eee... a nie lepiej nie wsiadać sennym będąc za kierownicę? No to by wymagało pomyślenia zawczasu, a nie już w sytuacji podbramkowej.

Właśnie przez tego typu argumenty wszelkie propozycje UE dot wyposażenia aut mają tak szeroki poklask. Jeden system od zmieniania świateł, drugi system od zmiany pasa, trzeci system monitorowania martwego pola, kolejny system od hamowania awaryjnego, system od trzeźwości kierowcy, system od zmęczonego kierowcy... A na koniec i tak kierowca wpiernicza się przy 140 w bariery energochłonne (jak ma szczęście), albo na czołówkę z zestawem (jak szczęścia zabraknie) - żaden system nie pomoże, gdy człowiek-kierowca zawiedzie.

Jednego systemu mi brakuje najbardziej. Systemu szkolenia kierowców. Za to nikt się nie chce wziąć, a jak już się bierze, to brak kompetencji nadrabia entuzjazmem i jest gorzej niż było.
To była ironia jakby co, gorzka

Awatar użytkownika
Waluś
V
V
Posty: 19
Rejestracja: 2011-10-23, 00:46
Imię: Andrzej
VOLVO: V40
Silnik: 1969D
KW/KM/NM: 140/190/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: A to się okaże
Przebieg: 0
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline
Kontakt:

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: Waluś » 2020-08-24, 17:18

theo-g pisze:
2020-08-24, 14:31
Przed pierwszym uruchomieniem samochodu kierowca musiałby przejść przez tutorial i zaliczyć test
To byłoby piękne, chcesz jechać do szpitala sąsiada autem bo dziecko złamało nogę, a tu cyk godzinny egzamin w aucie. 🧐
https://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=2 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
https://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=1 ... 7#p1447397" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bodzio528
VOLV
VOLV
Posty: 684
Rejestracja: 2017-10-23, 12:48
Imię: Bogumil
VOLVO: S80
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 272KM/380Nm
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 380000
Lokalizacja: Wroclaw
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: bodzio528 » 2020-08-25, 16:49

theo-g pisze:
2020-08-24, 14:32
To była ironia jakby co, gorzka
Ironia ironią, ale za dużo osób bierze to na serio, żebym mógł tak zostawić bez odpowiedzi :)

MarioWro
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2020-06-03, 22:52
Imię: Mariusz
VOLVO: XC60
Silnik: D4
KW/KM/NM: 181KM/400Nm
Rok: 2017
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: MarioWro » 2020-08-26, 09:39

Wg mnie sprzeczne z bezpieczeństwem jest wiele elektryczno-elektronicznych usprawnień.
Np. elektryczny hamulec postojowy, kompletna pomyłka jeśli chodzi o sytuacje naprawdę awaryjne i bezpieczeństwo.

Jako początkujący kierowca kiedyś miałem takie zdarzenie. Miałem proste auto z manualem.
Stałem przed granicą w kolejce, wtedy kiedy jeszcze były takie kontrole :-)
Akurat na drodze był lekki spadek aż do szlabanu.
Dla oszczędności i ekologii nacisnąłem hamulec i wyłączyłem silnik.
Kolejka się ruszyła, puściłem hamulec aby przesunąć się kilka metrów do przodu, auto się toczy.
Próbuję nacisnąć hamulec nożny i nic, szok, nie mogę go wcisnąć, hydraulika przestała działać, bo silnik był wyłączony.
Ale wtedy tego nie rozumiałem. Załapałem tylko że coś nie działa.

Już prawie walę auto przede mną i nagle ocknienie, chwyt za hamulec ręczny i ostro do góry.
Auto się zatrzymało ! :-) Zwykła linka bez prądu zadziałała !

VTech na facebooku właśnie podał przykład, że kuna przegryzła przewód/linkę hamulca elektrycznego i XC90 przyjechało na lawecie do nich.

Hamulec ręczny powinien być pomiędzy pomiędzy pasażerem a kierowcę, aby pasażer mógł też go użyć awaryjnie.
I powinien być prosty i działać mechanicznie, bez prądu, bez silnika.

z1000
V
V
Posty: 96
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: sprzedałem xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: zbyt niskie
Przebieg: 666
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: z1000 » 2020-08-26, 14:34

@up
przecież elektryczny hamulec "ręczny" zadziałałby dokładnie tak samo jak mechaniczny...
MarioWro pisze:
2020-08-26, 09:39
Hamulec ręczny powinien być pomiędzy pomiędzy pasażerem a kierowcę, aby pasażer mógł też go użyć awaryjnie.
żeby tylko decydenci, wsłuchując się w oczekiwania kolegi, nie poszli o krok dalej i nie wprowadzili obowiązku montowania dźwigni hamulca pomocniczego również na zewnątrz samochodu, żeby umożliwić awaryjne jego użycie również innym, coś jak hamulec bezpieczeństwa w pociągach, będą obowiązkowe sprawdzania plomb na tym hamulcu i informacja, że nieuzasadnione użycie będzie karane...
szukam... logiki z postępowaniu administracji tego forum... jak na razie bezskutecznie

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: jaaano » 2020-08-26, 19:28

Tytułowe pomysły "ułatwiające" prowadzenie auta powodują wyjałowienie wypełnienia czaszki, zwolnienie z myślenia i przewidywania czyli procesów mających zasadnicze znaczenie dla kierowcy będącego w ruchu.
Jak życie pokazuje włącznie z tragediami na drogach zwolnienie przez technologie chociażby z zmieniania biegów, włączania świateł, utrzymywania odpowiedniej odległości od poprzedzającego czy nawet nie używania kluczyków małymi kroczkami na siłę wpaja się maluczkim konsumentom że będą bardziej wolnymi ludźmi kiedy będą mniej musieli.
Nie musisz zmieniać biegów, nie musisz włączać świateł, nie musisz hamować, nie musisz umieć parkować, nie musisz zamykać auta, nic nie musisz - będziesz totalnie wolny tylko kup nasze auto ! i co najważniejsze nie musisz mieć pieniędzy by je kupić ba ! nawet nie musisz być właścicielem - my Ci je wynajmiemy :lol:
Niczym się nie przejmuj, opony, olej, stłuczka czy awaria - my to załatwimy - oto jest wyraz totalnej wolności która dzień w dzień zbiera swoje ofiary na drogach.
Kiedyś dość popularna akcja "włącz myślenie na drodze" dziś już jest nieaktualna z uwagi na brak urządzeń gdzie to działanie można faktycznie włączyć :/

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1051
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 238238
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: Hermogenes » 2020-08-26, 22:01

Zapomniałeś dopisać; że mogą iść dalej, nie musisz mieć samochodu wystarczy aplikacja na telefon wybrany samochód podstawi się na wskazaną lokalizację o wyznaczonej porze. Pozdrawiam Hermogenes

z1000
V
V
Posty: 96
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: sprzedałem xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: zbyt niskie
Przebieg: 666
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: z1000 » 2020-08-27, 09:19

jaaano pisze:
2020-08-26, 19:28
Tytułowe pomysły "ułatwiające" prowadzenie auta powodują wyjałowienie wypełnienia czaszki, zwolnienie z myślenia i przewidywania czyli procesów mających zasadnicze znaczenie dla kierowcy będącego w ruchu.
hmm.. w tytule stoi - UE - pomysły "ułatwiające" prowadzenie auta, kolega zaś odniósł się do pomysłów producentów i oczekiwań klientów, które nijak mają się do jakichkolwiek dyrektyw...
szukam... logiki z postępowaniu administracji tego forum... jak na razie bezskutecznie

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: jaaano » 2020-08-27, 16:38

A nie odnosisz wrażenia że dyrektywy są "na zamówienie" koncernów ?

z1000
V
V
Posty: 96
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: sprzedałem xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: zbyt niskie
Przebieg: 666
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: z1000 » 2020-08-27, 17:56

jaaano pisze:
2020-08-27, 16:38
A nie odnosisz wrażenia że dyrektywy są "na zamówienie" koncernów ?
o ile mi wiadomo, to żadne z poniższych:
jaaano pisze:
2020-08-26, 19:28
Nie musisz zmieniać biegów, nie musisz włączać świateł, nie musisz hamować, nie musisz umieć parkować, nie musisz zamykać auta, nic nie musisz
nie jest regulowane dyrektywami i do tego się odniosłem; czy lobby samochodowe wpływa (bądź próbuje wpływać) na urzędników aby wydawali dyrektywy "pod nich"? myślę, że na pewno próbują, natomiast radosna twórczość samych urzędników zapewne potrafi zaskoczyć (i to nie zawsze pozytywnie) nawet samych producentów
szukam... logiki z postępowaniu administracji tego forum... jak na razie bezskutecznie

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: jaaano » 2020-08-27, 20:08

Wiesz ? kto chce to zobaczy dokąd te cienkie nitki pajęczyny powiązań prowadzą a utyskiwanie koncernów w temacie wprowadzanych dyrektyw to tylko jedna scenka z całego scenariusza przedstawienia granego w mediach dla ludu.

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: BK » 2020-08-31, 15:06

Łosia Samosia pisze:
2019-03-28, 08:43
Zastanawiam się jaki wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym ma kamera cofania? Ile było ofiar śmiertelnych lub poważnych obrażeń spowodowanych przez cofający samochód osobowy?
To poszukaj informacji jak ojciec przejechał własne dziecko na podwórku.
Łosia Samosia pisze:
2019-03-28, 12:15
jaaano, o kamerze cofania pisałam bardziej w kontekście "niezbędności" jej posiadania do wykonania manewru oraz o jej wydumanym wpływie na zmniejszenie ofiar wypadków. Dla mnie to zbędny gadżet, bo czujniki z tyłu w zupełności wystarczają. Są prostsze, tańsze i spełniają swoją rolę.
Niestety, ale czujniki nie wszystko widzą. Połączenie czujników i szerokokątnej kamery jest moim zdaniem najlepsze.

P.S.
Aktywny tempomat sobie chwalę ale trzeba raczyć przeczytać instrukcję i wiedzieć jakie ma ograniczenia.
Podobnie funkcja przygotowania do hamowania, jak i automatyczne awaryjne hamowanie.
W instrukcji mojego auta jest wyraźnie napisane, że samochód zaczyna sam hamować gdy uderzenie w poprzedzający pojazd jest już nieuniknione. Automatyczne hamowanie ma za zadanie tylko zmniejszyć prędkość uderzenia. NIE chroni przed wjechaniem komuś w tyłek.

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: BK » 2020-08-31, 15:13

A z systemów poprawiających bezpieczeństwo planuję sobie niebawem zamontować... szkolenie z kontroli poślizgów. :mikolaj:

Awatar użytkownika
bodzio528
VOLV
VOLV
Posty: 684
Rejestracja: 2017-10-23, 12:48
Imię: Bogumil
VOLVO: S80
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 272KM/380Nm
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 380000
Lokalizacja: Wroclaw
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: bodzio528 » 2020-09-08, 13:01

BK pisze:
2020-08-31, 15:13
A z systemów poprawiających bezpieczeństwo planuję sobie niebawem zamontować... szkolenie z kontroli poślizgów.
Ja tak samo. Początek października i na płytę poślizgową :D

Awatar użytkownika
Ernio
VO
VO
Posty: 311
Rejestracja: 2008-07-07, 17:53
Imię: Ernest
VOLVO: C70
Silnik: 2.0T
KW/KM/NM: 120/163/230
Rok: 2000
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: XXl
Przebieg: 284000
Lokalizacja: Koszalin
Status: Offline
Kontakt:

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: Ernio » 2020-09-10, 21:27

Czytając ten temat nasuwa się pewien wniosek - śledząc obecne trendy koncernów motoryzacyjnych zauważyłem podobieństwo do transportu morskiego. Statki już od dłuższego czasu są wyposażone w różne systemy wspomagające szeroko pojętą nawigację, co w głównej mierze ma za zadanie poprawić bezpieczeństwo (radary, autopilot, itd.). Trzeba przyznać, że to ma sens i działa do momentu aż... nie zabraknie prądu :P
Otóż jako nawigator na statkowym mostku moim głównym zadaniem jest sprawdzanie poprawności działania tych systemów i wygląda na to, że motoryzacja zmierza do tego samego :? W przyszłości nie będzie kierowców tylko nawigatorzy, piloci i operatorzy pojazdów hehe :mrgreen: Mam tylko nadzieję, że nie trzeba będzie zdobywać kosztownych licencji na owe systemy jak w przypadku morskiego biznesu :/ Chociaż z drugiej strony - może o to właśnie chodzi... :?
Sprzedam welurowy fotel pasażera do S/V70

Awatar użytkownika
sapaczeq
VOL
VOL
Posty: 426
Rejestracja: 2015-07-21, 14:54
Imię: Jacek
VOLVO: S80
Silnik: D5244T14 +Polestar
KW/KM/NM: 195KM
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Przebieg: 283000
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: sapaczeq » 2020-09-11, 09:56

Ernio pisze:
2020-09-10, 21:27
Statki już od dłuższego czasu są wyposażone w różne systemy wspomagające szeroko pojętą nawigację, co w głównej mierze ma za zadanie poprawić bezpieczeństwo (radary, autopilot, itd.)
Mnie, szaremu człowiekowi, wydaje się to zupełnie uzasadnione. Od statków bowiem oczekuje się, żeby przewiozły towar lub ludzi bezpiecznie i bez kłopotu... A jak ktoś chce poszaleć, to śmiga motorówką, czyż nie? I tak musi mieć świadomość praw i obowiązków na wodzie.
Wobec powyższego, dlaczego tak bardzo chce się pozbawić ludzi analogicznego wyboru w samochodach? Chcemy przewieźć grupę ludzi lub towar bezpiecznie - ciągnik siodłowy / roadtrain (patrz Australia) albo autobus autonomiczny. Ale jak chcesz pojeździć sam, wsiadasz w auto i jedziesz.
I motorówką można sobie i innym zrobić krzywdę, i samochodem.

Tak, wiem, że to tylko jedna strona medalu. Ale po stokroć bardziej wolałbym tępić wśród ludzi ciemnotę i inwestować w kształcenie, a także okroić oporne jednostki z uprawnień, niż wciskać wszystkim ludziom jedynie słuszną wersję wydarzeń.
Nuży mnie już i smuci słuchanie o ludziach, którym "się wszystko należy" i którzy "wszystko mogą, bo im wolno". A potem się okazuje, że z myśleniem, to trochę na bakier.
Z jednej strony zawdzięczamy im postęp technologiczny. Z drugiej - głupotę.

Wylałem trochę bólu, może już będzie mi lepiej. Położę się pod kocykiem, zamknę oczy i wrócę do marzeń, które odeszły bezpowrotnie.

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: jaaano » 2020-09-11, 11:04

sapaczeq pisze:
2020-09-11, 09:56
Ale po stokroć bardziej wolałbym tępić wśród ludzi ciemnotę i inwestować w kształcenie
Życzę powodzenia :lol:
Jeśli myślisz zdroworozsądkowo i masz ku temu podstawy a na drodze umiesz przewidywać to gwarantuję Ci że nie dogadasz się z amebą drogową a tym bardziej nie będziesz miał wpływu na jego wypełnienie czaszki i "procesy" tam zachodzące czyt. kształcenie :>
Uprawnienia jako takie dają choć cień szansy że dany delikwent ma pojęcie przynajmniej po której stronie drogi się poruszać ale przykładowo definitywne nie określenie kto może się poruszać po drogach stwarza zbyt dużo luk umożliwiających uczestnictwo w ruchu drogowym osobom i pojazdom bez jakichkolwiek uprawnień a co za tym idzie bez znajomości obowiązujących przepisów.
Tymczasem jest to tylko wykroczenie a powinno to być przestępstwo z uwagi na inną kwalifikacje czynu a tym bardziej na zagrożenie jakie stwarza dla innych uczestników ruchu.

Szczepan2020
Posty: 0
Rejestracja: 2020-10-06, 11:19
Imię: Szczepan
VOLVO: v40
Silnik: 1,8
KW/KM/NM: 122
Rok: 2003
Średnie spalanie: 9,2
Przebieg: 285
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: Szczepan2020 » 2020-10-06, 14:52

Rzadzenie ludzmi polega na tym ze oni maja sluchac. Wszystkie te systemy, sa nie po to bysmy sobie lepiej zaczeli radzic na drodze, ale po to bysmy w ogole przestali sobie radzic, bo z czasem osobiste prowadzenie auta bedzie zbyt niebezpieczne. Wiec auto owszem pojedzie, ale samo - z nami, ale jednak bez nas. A jaki to da poziom kontroli nad spoleczenstwem - morky sen niejednego dyktatora. :-) :-)

Pozdrawiam i przepraszam za brak polskich czcionek. :-(

ireo
V
V
Posty: 45
Rejestracja: 2007-03-10, 22:40
VOLVO: V70
Silnik: 2.4T
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: W-wa
Status: Offline
Kontakt:

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: ireo » 2021-06-22, 01:37

z1000 pisze:
2020-08-26, 14:34
żeby tylko decydenci, wsłuchując się w oczekiwania kolegi, nie poszli o krok dalej i nie wprowadzili obowiązku montowania dźwigni hamulca pomocniczego również na zewnątrz samochodu, żeby umożliwić awaryjne jego użycie również innym
- Ale przecież to właśnie się dzieje. Pierwsze doniesienia o planach wprowadzenia obowiązkowej instalacji systemów zdalnego zatrzymywania pojazdów w UE pojawiły się ok. 2013 r. Potem okazało się, że żadne specjalne modyfikacje samochodów nie są do tego potrzebne. Wystarczy skonstruować urządzenie wytwarzające impuls elektromagnetyczny o odpowiednich parametrach. Wyjdzie szybciej i taniej, bo nie trzeba będzie czekać, aż się producenci aut potulnie dostosują i zamontują taki "zatrzymywacz" w każdym samochodzie. Można wprowadzić kolejną unijną dyrektywę i używać od razu. Ułatwi to elektronika w naszym własnym pojeździe, za którą sami zapłaciliśmy kupując ten pojazd, bo im jej więcej, tym łatwiej łatwiej będzie zatrzymać nasze auto każdemu, kto posiada wspomniane urządzenie. Proszę, artykuł sprzed pięciu lat https://cordis.europa.eu/article/id/119 ... ehicles/pl, a ten już znacznie nowszy, o udostępnieniu takiego właśnie systemu naszym dzielnym stróżom prawa i porządku https://www.scigacz.pl/System,zdalnego, ... 41328.html. I co?
ireo

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: BK » 2021-07-02, 11:07

ireo pisze:
2021-06-22, 01:37
Wystarczy skonstruować urządzenie wytwarzające impuls elektromagnetyczny o odpowiednich parametrach. Wyjdzie szybciej i taniej, bo nie trzeba będzie czekać, aż się producenci aut potulnie dostosują i zamontują taki "zatrzymywacz" w każdym samochodzie.
Za dużo filmów science fiction się naoglądałeś. :564:

ireo
V
V
Posty: 45
Rejestracja: 2007-03-10, 22:40
VOLVO: V70
Silnik: 2.4T
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: W-wa
Status: Offline
Kontakt:

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: ireo » 2021-07-04, 23:35

Nie umiesz czytać, otwierać linków, albo masz inny problem.
ireo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”