Daimler i Volvo łączą siły w sprawie ogniw paliwowych dla ...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 206
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Daimler i Volvo łączą siły w sprawie ogniw paliwowych dla ...

Post autor: chancevought » 2020-11-05, 22:47

https://www.geekweek.pl/news/2020-11-05 ... iezarowek/

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

BK
VOL
VOL
Posty: 352
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Daimler i Volvo łączą siły w sprawie ogniw paliwowych dla ...

Post autor: BK » 2020-11-09, 14:15

Wiadomym jest, że ciężarówki nie będą zasilane z akumulatorów, bo mały zasięg i długie ładowanie. Ogniwa wodorowe (obecnie dostępne) rozwiązują ten problem tylko połowicznie. Wodór szybko się tankuje i można w ciężarówce zmieścić zbiorniki aby zasięg był zadowalający. Ale problem jest z mocą ogniw. Musiałyby być ogromne, żeby zapewnić odpowiednią moc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”