Volvo C40 weekendowy test
- Rom33
- Przyjaciele
- Posty: 802
- Rejestracja: 2012-05-29, 09:12
- Imię: Romek
- VOLVO: v50
- Silnik: 2.0D D4204T
- KW/KM/NM: wystarczająco
- Rok: 2008
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 6.0 i niech zostanie
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Pawłowice
- Status: Offline
Volvo C40 weekendowy test
Ostatnio miałem okazję testować nowe Volvo C40, które polską premierę miało kilkanaście dni temu. Samochód jak dla mnie trochę egzotyczny z racji napędu pozostawił po sobie całkiem ciekawe wrażenia. Model który testowałem to C40 Recharge Twin o mocy 408KM i momencie obrotowym 660Nm, wersja Twin Motor doskonale przyspiesza, wg. danych producenta 4,7s/100km i to nie mija się z prawdą. W zależności od warunków atmosferycznych, techniki jazdy zasięg jest różny i może się różnić od deklarowanych 440km w cyklu mieszanym ale o tym w dalszej części tekstu. Dostępny jest również model Single Motor o mocy 231KM, 330 Nm i zasięgu 432km.
Nowo wprowadzony model bazujący na płycie XC40 przykuwa uwagę linią stylizacyjną, ścięty dach w tylnej części nawiązuje sylwetką do sportowego Coupe. Nowe lampy, oświetlenie klapy bagażnika, część tylna samochodu budzi różne emocje, moim zdaniem na pierwszy rzut oka wygląda „dziwnie”, jednak po bliższym przyjrzeniu się można się przekonać do wyglądu. Oczywiście nie każdy się z tym zgodzi i nie każdemu będzie się podobać. Prócz zmiany linii dachu i bagażnika, zmieniono również grill, pełna osłona jest symbolem modeli elektrycznych Volvo. Przednie lampy pikselowe oświetlają bardzo skutecznie drogę wycinając pojazdy z naprzeciwka by uniknąć oślepienia kierowcy nadjeżdżającego samochodu.
Wymiary samochodu to: szerokość z lusterkami 2034mm, długość 4440mm, wysokość 1591mm, prześwit 171mm.
Co do wnętrza, zrezygnowano całkowicie z zastosowania skór, użyto materiałów tekstylnych, wełny, oraz materiału Microtech. Tapicerka z tych materiałów wraz ze świetnym oświetleniem wnętrza wraz z elementami ozdobnymi Topography tworzą bardzo dobry klimat.
Zgodnie z nowymi wersjami wyposażenia C40 możemy skonfigurować w trzech wersjach: Core, Plus i Ultimate. Różnią się one podstawowym wyposażeniem.
I tak wersja Plus bogatsza jest od Core o:
- Adaptacyjny tempomat ACC, Pilot Assist,
- Klimatyzacja: CleanZone, filtr powietrza, Elektrycznie sterowane drzwi bagażnika, System bezkluczykowy z obsługiwanymi bez użycia rąk elektrycznie sterowanymi drzwiami bagażnika,
- Bagażnik: Siatka zabezpieczająca, Składana podłoga bagażnika z przegrodą bagażu i uchwytem na torby z zakupami
Natomiast najbogatsza wersja Ultimate zawiera dodatkowo:
- Regulowany elektrycznie fotel pasażera, Elektrycznie składane zagłówki siedzeń tylnych, Regulowany elektrycznie fotel kierowcy z funkcją pamięci
- Reflektory Pixel LED, Spryskiwacze reflektorów, Światła przeciwmgielne, Układ wspomagania parkowania
- Kamera o zasięgu 360°, Przedni, tylny i boczny układ wspomagania parkowania
- Harman Kardon Premium Sound, Wentylowany głośnik niskotonowy
Można dokonać zmian koloru nadwozia, tapicerki, rozmiar kół, przyciemnić szyby czy zamówić pakiet Climate, z dodatkowych akcesoriów pozostają kable i stacja do ładowania, hak holowniczy.
Wszystkie wersje wyposażenia mają panoramiczny dach.
Czas na wnioski po kilkudniowym testowaniu.
Samochód prowadzi się bardzo pewnie, świetnie trzyma się drogi szczególnie na krętych drogach, na szybkich zakrętach odczuwa się że samochód jest wyższy lecz nie ma się wrażenia „pływania”. Jeździ się praktycznie cały czas operując tylko pedałem gazu – odpuszczenie pedału powoduje hamowanie samochodu. Spodobał mi się taki rodzaj jazdy gdzie cały czas (poza tempomatem) bawimy się pedałem gazu, podróż nie jest nudna. Reakcja na wciśnięcie pedału jest szybka. Podwyższone zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z dziurami czy nierównym terenem.
Środek wykonany bardzo komfortowo, elementy tapicerki, listwy ozdobne, podświetlenie robią bardzo dobry klimat, myślę że jeden z najlepszych w gamie nowych modeli Volvo. Nowy wyświetlacz kierowcy i system Google to kolejny krok do przodu, przydatną rzeczą jest w nawigacji Google wskaźnik poziomu naładowania baterii na koniec ustalonej podróży, pozwoli to na zaplanowanie ładowania. Bagażnik 413 litrów w dość ustawnej przestrzeni jest wystarczający dla przeznaczenia tego auta. Przestrzeń pasażerska jest dość przestronna, sprawia wrażenie większej niż patrząc na auto z zewnątrz. Podróżując w trzy osoby dorosłe plus dziecko w foteliku nie brakowało miejsca.
Baterie. Pozostawiając poza tematem ekologię i jej koszty oraz całą sprawę z sensem użytych technologii, podróżuje się tym autem bardzo wygodnie, trzeba jednak mieć na oku poziom baterii. Podczas moich testów, przy kilkustopniowej plusowej temperaturze, przy jeździe w cyklu mieszanym (droga szybkiego ruchu, miasto, górskie drogi) realny zasięg na pełnej baterii to około 220-250km.
Statystyki podróży:
Dobrym pomysłem jest system odzyskiwania energii podczas hamowania czy zjeżdżania ze wzniesień, oczywiście nie jest to znaczący przyrost ale daje to dodatkowe kilka % energii.
Czy warto kupić Volvo C40?
Myślę że jeśli mamy dostęp w domu do energii z własnej elektrowni lub miejsca gdzie możemy niskim kosztem szybko ładować baterię to jest to bardzo dobra propozycja na samochód elektryczny. Osiągi, komfort, poziom bezpieczeństwa, wyposażenie jest jak najbardziej na plus dla Volvo. Kupując tego typu samochód musimy bardziej zwrócić uwagę na sposób jego użytkowania. Na pewno sprawdzi się jako drugie auto w domu, do dojazdów do pracy, centrów miast, niedalekich podróży. Do wyjazdu na wakacje trzeba będzie zrobić pauzę na ładowanie, latem na pełnej baterii z pewnością przejedziemy np. z południa nad Bałtyk z jedną przerwą na ładowanie. Cena samochodu może i jest wysoka jednak biorąc pod uwagę wyposażenie, materiały, technologię wart jest zainteresowania.
Dziękuję za udostępnienie samochodu dealerowi Volvo, Auto-Boss z Bielska-Białej.
Pełna specyfikacja samochodu testowego:
Volvo C40
Silnik i skrzynia biegów: Recharge P8 Elektryczny 408 KM Napęd elektryczny
Wersja: Recharge Twin
Kolor: Fjord Blue
Koła: 19-calowe, 5-ramienne Diamond Cut/Black 235/50 R19 - przód, 255/45 R19 - tył
Tapicerka: R980 Tapicerka Connect tekstylna/Microtech w tonacji czerni (Charcoal), wnętrze w tonacji czerni (Charcoal)
Wykończenie wnętrza: Wykończenie wnętrza Topography
Kierownica: Kierownica trójramienna, Sportowa
Dźwignia zmiany biegów: Dźwignia zmiany biegów Unideco
Komfort: 2-strefowa automatyczna klimatyzacja, Czujnik wilgotności powietrza, Przewietrzenia + ogrzewanie kabiny ciepłem szczątkowym po wyłączeniu silnika, Przyciemniany dach panoramiczny, Podgrzewana kierownica, Keyless Entry - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu, Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne oraz lusterka boczne, Czujnik deszczu, uchwyty fotelika Isofix, Przyciski sterowania na kierownicy, Zawieszenie Touring
Wsparcie kierowcy: Światła przeciwmgielne przednie, Wysokociśnieniowy układ oczyszczania lamp, Regulowany ogranicznik prędkości - speed limiter, Adaptacyjny tempomat, System wspomagający unikanie kolizji, Układ utrzymania pasa ruchu LKA, System Bezpieczeństwa Intellisafe Surround zawiera: Blind Spot Information System (BLIS) martwe pola widoczności, Cross Traffic Alert ostrzeganie o zbliżających się obiektach z tyłu pojazdu, Kamera parkowania 360°, Czujniki parkowania trzeciej generacji, przednie, tylne i boczne, Drive Mode - wybór trybów jazdy, Asystent podjazdu, Asystent Zjazdu, Komunikacja pomiędzy pojazdami - ostrzeganie o śliskiej drodze i światłach awaryjnych, RSI (ROAD SIGN INFORMATION) - układ informowania o znakach drogowych, System monitorowania ciśnienia w oponach iTPMS
Nadwozie: Przednie listwy progowe, metalowe Recharge, Elektrycznie otwierana klapa bagażnika, Grill BEV w kolorze nadwozia, Klamki lakierowane w kolorze nadwozia z podświetleniem (tylko z keyless), Dach w kolorze Solid Black (019), Lusterka zewnętrzne w kolorze czarnym, Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, Glossy black Skid Plates, Front & Rear
Wnętrze: Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, Wstawki wewnątrz samochodu w kolorze Charcoal, Pakiet oświetlenia wnętrza poziom III, Haczyk na torebkę w schowku deski rozdzielczej, Pojemnik na śmieci z siatką w tunelu środkowym, Tunel środkowy wykończony w czerni z połyskiem, Podsufitka w kolorze charcoal, Podsufitka w kolorze czarnym, Aluminiowa listwa ochronna bagażnika, Listwy wokół szyb bocznych w kolorze czarnym błyszczącym, 2 porty USB Typu C w tunelu środkowym
Bagaż i Ładunek: Uchwyt na zakupy w bagażniku, rozkładany z podłogi bagażnika, Miękka siatka odgradzająca przestrzeń bagażową, Bagażnik przedni
Bezpieczeństwo i Zabezpieczenia: Pompa ciepła, Autoalarm Volvo Guard, Wewnętrzny czujnik ruchu dla Alarmu, Czujnik przechyłu dla alarmu, Elektryczna blokada otwarcia drzwi tylnych, Blokada zamka centralnego z diodą w przednich drzwiach, Hartowane szkło - szyby boczne i szyba tylna, Trójkąt ostrzegawczy, Reflektory przednie w technologii Pixel, Ostrzeganie innych użytkowników drogi o gwałtownym hamowaniu EBL, Ostrzeganie przed kolizją i łagodzenie skutków kolizji, tył, Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, Poduszka kolanowa - strona kierowcy, SIPS (SIDE IMPACT PROTECTION SYSTEM) – system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych, Kurtyny boczne, system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego WHIPS, Czujnik zapięcia pasów - wszystkie siedzenia, Napinacze pirotechniczne pasów bezpieczeństwa, Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, System mocowania fotelika ISOFIX na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy
Fotele: Fotele komfortowe, Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, Elektrycznie regulowany fotel pasażera, Elektryczna 4-stopniowa regulacja odcinka lędźwiowego, Mechanicznie regulowane podparcie ud dla fotela kierowcy i pasażera, Podgrzewane siedzenia przednie, Mechaniczne składanie drugiego rzędu siedzeń, Elektrycznie składane zagłówki foteli tylnych z wyświetlacza centralnego, Podłokietnik środkowy z uchwytami na kubki
Technika i Dźwięk: 12,3-calowy graficzny wyświetlacz kierowcy, System audio Harman Kardon Premium Sound, 9-calowy dotykowy wyświetlacz centralny, Łączność Bluetooth, Wyjście 5 volt (2 porty USB) w tylnej części konsoli środkowej, Subwoofer z technologią Fresh Air™, System Infotainment nowej generacji z nawigacją i połączeniem internetowym, Volvo On Call - powiadamianie służb ratowniczych i zdalny dostęp do samochodu, Bezprzewodowy Apple CarPlay & AndroidAuto (usługa aktywna od 1 kwartału 2022 roku), Tuner radia cyfrowego DAB, Indukcyjne ładowanie telefonu + NFC
Ładowanie: Przewód Mode 2, 10 A, Schuko (7 m)
Pozostałe: 3 letni pakiet serwisowy, Emblemat 'RECHARGE TWIN', Chłodzenie cieczą akumulatora wysokonapięciowego, Podgrzewany przedni emblemat - radar LIDAR, 5-miejscowy, Zestaw naprawczy koła, Apteczka, DIN 13164, Brak oznaczenia na klapie, Napęd na wszystkie koła, Akumulator wysokonapięciowy 396V 197Ah 78kWh, Przedni silnik elektryczny (204KM), Electric Rear Axle Drive 6 (204PS), Ograniczenie prędkości 180 km/h, Hamulce tylne 18", Opony wielosezonowe, Instrukcja obsługi w języku polskim, Język Polski, Cyfrowa instrukcja obsługi w systemie samochodu
Cena katalogowa samochodu: 264 940 pln
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo. Zapraszam do kontaktu.
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
- Rom33
- Przyjaciele
- Posty: 802
- Rejestracja: 2012-05-29, 09:12
- Imię: Romek
- VOLVO: v50
- Silnik: 2.0D D4204T
- KW/KM/NM: wystarczająco
- Rok: 2008
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 6.0 i niech zostanie
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Pawłowice
- Status: Offline
Volvo C40 weekendowy test
W czasie działań wojennych skonfiskują Ci karnistry
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo. Zapraszam do kontaktu.
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
- Nair
- VOL
- Posty: 426
- Rejestracja: 2010-04-24, 23:00
- VOLVO: v40
- Silnik: B4184S
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 8,6
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Volvo C40 weekendowy test
Jak dla mnie tył ładniejszy niż przód, przez ten zabudowany grill kojarzy mi się z jakimś zaporożcem
- tomekbomek
- V
- Posty: 2
- Rejestracja: 2020-09-05, 16:57
- Imię: Tomek
- VOLVO: V60
- Silnik: B3
- KW/KM/NM: 177
- Rok: 2020
- Przebieg: 5500
- Status: Offline
Volvo C40 weekendowy test
Miałem to na weekend, Jezusicku to jest demon. Wilk w owczej skórze, jak to zapiernicza. I ten moment obrotowy od początku do końca. Wsiadłem do swojej v60 b3 i mówię panie, to nie jedzie… po paru jazdach już jest lepiej, ale po przesiadce szok.
V60 B3 Rdesign MY21
-
- VOL
- Posty: 434
- Rejestracja: 2012-05-04, 22:45
- Imię: X
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- KW/KM/NM: 300
- Rok: 2014
- Był na spocie: 10
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mazury
- Status: Offline
Volvo C40 weekendowy test
Przy 281tys za 600 konną EV6 GT myślę że Volvo nie ma czego szukać na rynku.
-
- VOL
- Posty: 422
- Rejestracja: 2022-01-30, 09:24
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 238/320
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: 12.5
- Przebieg: 82000
- Status: Offline
Volvo C40 weekendowy test
Elektryczny shit.
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
Volvo C40 weekendowy test
a czy w tym samochodzie mozna jakąś zapasową fazę w wiaderku przewozić w bagażniku jakby bateria padła a prundu nie było w okolicy lub trzeba by było zatankować auto do pełna w 5 minut żeby du..pę chrnić? zamiast czekaćx godzin aby pokonac kolejne 200 km
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1057
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
Volvo C40 weekendowy test
Samochody elektryczne to jest przyszłość motoryzacji; tylko że nie na akumulatory wbudowane. To jest dobre do zabawek i ogólnie małych odbiorników. O ile pierwotnie był konsensus w sprawie jednorodnej baterii i punktów wymiany owych, teraz tylko w państwie środka coś tam wdrażają. Pozdrawiam Hermogenes
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
Volvo C40 weekendowy test
z życia wzięte-z c40 byłoby podobnie https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... cs&utm_v=2
"Ukrainka zmuszona była przenocować w Sybinie. Potrzebne było specjalne urządzenie, aby do pełna móc podładować jej auto. Sprowadzono je z innego miasta. Warto podkreślić, że Ukraince zaoferowano nie tylko pomoc z autem, ale również nocleg i wyżywienie."
ciekawe jaka byłaby pomoc gdyby samochodem kierował facet
"Ukrainka zmuszona była przenocować w Sybinie. Potrzebne było specjalne urządzenie, aby do pełna móc podładować jej auto. Sprowadzono je z innego miasta. Warto podkreślić, że Ukraince zaoferowano nie tylko pomoc z autem, ale również nocleg i wyżywienie."
ciekawe jaka byłaby pomoc gdyby samochodem kierował facet
- cezarpl
- VOLVO
- Posty: 1187
- Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
- Imię: Cezary
- VOLVO: XC60
- Silnik: D5 D4204T23 Polestar
- KW/KM/NM: 177/240/500
- Rok: 2019
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 6300
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Volvo C40 weekendowy test
Wydaje się, że aktualna sytuacja geopolityczna ostudzi nieco rozpalone głowy wyznawców eko-religii i uchroni ludzi, którzy nie podróżują jedynie "w koło komina" od nakazu używania czegoś takiego...