Może diagnosta wiedział jakie są normy dla Twojego auta i nie robił larum bo wszystko było w normie. Tego nie przeskoczysz, tyle auto daje "czadu" jak zostało zaprojektowane i raczej nic tego nie zmieni, no chyba że odstawisz do kasacji.
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
-
- VOL
- Posty: 352
- Rejestracja: 2016-12-10, 22:58
- Imię: mariusz
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0D
- KW/KM/NM: 107/136/320
- Rok: 2004
- Średnie spalanie: 6,1
- Przebieg: 238000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
-
- VO
- Posty: 210
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Sam mi powiedział jakie są normy, a ja widziałem ile jest na ekranie. Co nie przeskoczysz? Filtr cząstek stałych spokojnie da się dołożyć, a o wymianie kata na nowego nawet nie wspominam.
-
- VO
- Posty: 168
- Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 176/240/500
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 98000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Dokładnie tak, pojazd ma spełniać takie normy jak przy homologacji i tyle.
Diagnosta nie sprawdza wszystkich parametrów.
Dokładanie DPFa czy kata to głupota!
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy
/biegły sądowy
-
- VO
- Posty: 210
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Dołożenie dpfa w celu umożliwienia wjazdu do strefy to głupota? Lepiej na złom oddać, tak?Luckyy pisze:Dokładnie tak, pojazd ma spełniać takie normy jak przy homologacji i tyle.
Diagnosta nie sprawdza wszystkich parametrów.
Dokładanie DPFa czy kata to głupota!
Wysłane z mojego Pixel 6 przy użyciu Tapatalka
-
- VOL
- Posty: 352
- Rejestracja: 2016-12-10, 22:58
- Imię: mariusz
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0D
- KW/KM/NM: 107/136/320
- Rok: 2004
- Średnie spalanie: 6,1
- Przebieg: 238000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Sądzisz że wystarczy dołożyć DPF lub FAP żeby auto spełniało najnowsze normy emisji? To nie takie proste, bo instalacja filtra cząstek stałych wymaga ingerencji nie tyle w układ wydechowy co w układ sterowania silnikiem co może okazać się wyzwaniem lub przedsięwzięciem kosztownym czy wręcz nieopłacalnym. Pozostaje jeszcze problem z emisją CO2 i starsze konstrukcje ich niestety nie spełnią, a przeróbka głowicy, dolotu i sterowania znów nie będą ekonomicznie opłacalne. No chyba że sprawy wezmą tak zły obrót, że wzorem Kubańczyków będzie się remontować starocie i je usprawniać bo poniesiony w tym celu koszt będzie niższy niż zakup nowego współczesnego samochodu. A wszystko ku temu, jak się zdaje, zmierza.
Np. Stelantis przyjął już taką strategię że będzie skupował produkowane przez siebie samochody (nie wyrejestrowane) i przywracał je do stanu fabrycznego. Pewnie zostanie tylko blacha z VIN, albo ją też "odświeżą".
-
- VO
- Posty: 168
- Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 176/240/500
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 98000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Tak, a te strefy to głupota do kwadratu!
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy
/biegły sądowy
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Uczestniczyłem w pierwszej fazie konsultacji społecznych STC dotyczących Wrocławia, w skrócie niesmieszna farsa.
1) Badania poziomu trucia NOx / Pyłów zlecono SPPA, stowarzyszenie działające na rzecz paliw alternatywnych, które z założenia lobbuje aby były tylko elektryki i auta zasilane wodorem.
2) Jedyną bazą danych jakiej użyto aby w przybliżeniu określić wiek aut był CEPIK - według którego po Wrocławiu nadal jeździ 70k fiatów 126p.
3) Był to jednostronny monolog przedstawiciela UMW, na pytania niewygodne lał wodę i odpowiadał wymijająco.
Przykładowo, czy dojdzie do wykluczenia komunikacyjnego - "Nie, no ludzie jakoś dadzą sobie radę, mamy MPK." Czy będą dopłaty na wymianę aut - "Nie bo i tak jako kierowcy trujemy, więc nie możemy przyłożyć się do wymiany jednego trującego auta na inne".
Jako wzór stawiano Londyn, Mediolan i Antwerpię. Na stwierdzenie, że mają przecież te miasta Metro - woda w usta - my mamy tramwaje, rowery itp. Obiecywali tramwaj na Jagodno i Psie Pole.
Ogólnie smutno, bo każdy wariant poza pierwszym gdzie wsadzono tylko rynek to będzie dramat, przykładowo jeśli ktoś będzie chciał starszym samochodem przejechać spod Ołówka i Kredki na Gaj to przez Wschodnią Obwodnicę Wrocławia nadlożenie ok. 20 km. Jako granice wariantów stref poza pierwszą brano cieki wodne i linie kolejowe...
90% ludzi było na nie, 5% na tak, 5% robiło sobie jaja (dofinansowanie na konia itp.)
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
1) Badania poziomu trucia NOx / Pyłów zlecono SPPA, stowarzyszenie działające na rzecz paliw alternatywnych, które z założenia lobbuje aby były tylko elektryki i auta zasilane wodorem.
2) Jedyną bazą danych jakiej użyto aby w przybliżeniu określić wiek aut był CEPIK - według którego po Wrocławiu nadal jeździ 70k fiatów 126p.
3) Był to jednostronny monolog przedstawiciela UMW, na pytania niewygodne lał wodę i odpowiadał wymijająco.
Przykładowo, czy dojdzie do wykluczenia komunikacyjnego - "Nie, no ludzie jakoś dadzą sobie radę, mamy MPK." Czy będą dopłaty na wymianę aut - "Nie bo i tak jako kierowcy trujemy, więc nie możemy przyłożyć się do wymiany jednego trującego auta na inne".
Jako wzór stawiano Londyn, Mediolan i Antwerpię. Na stwierdzenie, że mają przecież te miasta Metro - woda w usta - my mamy tramwaje, rowery itp. Obiecywali tramwaj na Jagodno i Psie Pole.
Ogólnie smutno, bo każdy wariant poza pierwszym gdzie wsadzono tylko rynek to będzie dramat, przykładowo jeśli ktoś będzie chciał starszym samochodem przejechać spod Ołówka i Kredki na Gaj to przez Wschodnią Obwodnicę Wrocławia nadlożenie ok. 20 km. Jako granice wariantów stref poza pierwszą brano cieki wodne i linie kolejowe...
90% ludzi było na nie, 5% na tak, 5% robiło sobie jaja (dofinansowanie na konia itp.)
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 210
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Jako mieszkaniec południowego "prestiżowego" osiedla na początku parsknąłem śmiechem, a potem zrobiło mi się smutno jak bardzo są oderwani od rzeczywistości. Swoją drogą nawet w centrum tramwaj w godzinach szczytu jest pełny na 110%. Osobiście na Legnicką dojeżdżam hulajnogą i problem mnie dotyczyć nie będzie, ale to ja jestem z tych wyjątkowych. To doprowadzi do totalnego paraliżu komunikacji zbiorowej. Niech się jeszcze rogatki wywalą jak zawsze i ciekawe co te autobusy zrobią.
-
- VOL
- Posty: 352
- Rejestracja: 2016-12-10, 22:58
- Imię: mariusz
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0D
- KW/KM/NM: 107/136/320
- Rok: 2004
- Średnie spalanie: 6,1
- Przebieg: 238000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Bo to komuchy są. A komuchy są tak zaślepieni i podnieceni swoimi ideami (a w Europie mają znów swoje 5 min. po 150 latach), że nie słuchają i nie myślą a tym bardziej przewidują. A oczami wyobraźni już widzą jak będzie się wspaniale żyć. Dzięki nim, oczywiście. A durnie są prowadzeni niczym barany na rzeź przez paru światowych bezwzględnych cwaniaków, którzy chcą za ryj wziąć społeczeństwa tak jak zrobili to Lenin, Stalin, Mao, Pol Pot.
-
- V
- Posty: 24
- Rejestracja: 2021-04-09, 18:48
- Imię: Tomek
- VOLVO: xc60
- Silnik: 3,0 T6
- Rok: 2015
- Przebieg: 10500
- Lokalizacja: Wieliczka
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
W punkt.mowczar pisze: ↑2023-04-17, 20:14Bo to komuchy są. A komuchy są tak zaślepieni i podnieceni swoimi ideami (a w Europie mają znów swoje 5 min. po 150 latach), że nie słuchają i nie myślą a tym bardziej przewidują. A oczami wyobraźni już widzą jak będzie się wspaniale żyć. Dzięki nim, oczywiście. A durnie są prowadzeni niczym barany na rzeź przez paru światowych bezwzględnych cwaniaków, którzy chcą za ryj wziąć społeczeństwa tak jak zrobili to Lenin, Stalin, Mao, Pol Pot.
Pozdrawiam Tomek
-
- V
- Posty: 31
- Rejestracja: 2017-12-01, 13:03
- Imię: Michal
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 216/512
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 8
- Przebieg: 265000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
-
- VOLV
- Posty: 656
- Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
- Imię: FUX
- VOLVO: YV1ZZL
- Silnik: B5
- Rok: 21
- Przebieg: 89
- Status: Offline
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1058
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Jakoś nie mogę zrozumieć Waszych stanowisk. Na forach, grzybach i spotkaniach koleżeńskich wszyscy potępiają "ptfu" wybrańców narodu; kiedy przychodzi do sprawdzianu większość mandatów zdobywa wytykana komuna. Może czas wziąć się w garść i dokonać wyboru zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. I niech one będą wolą suwerena . Pozdrawiam Hermogenes ( W skrytości sumienia liczę na to )
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
życie nauczyło mnie, że w tym kraju na kogo się nie zagłosuje i czego by nie objecywał przed wyborami to i tak kończy się tak samo ( może dlatego,że nie możemy podejmować suwerennych decyzji jako kraj tylko takie zaaprobowane przez bank światowy i inne instytucje w których jesteśmy zadłużeni, watykan bo konkordat z którego nie możemy jednostronnie zrezygnować. odnośnie elektryków to decyzja UE, zboża z ukrainy też nie bo to decyzja w kompetencji UE a nie jej członków itp itd-jesteśmy krajem wydmuszką tylko nie wszyscy się zorientowali).
sorry za off top
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1058
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
wegier, Pokrętne to Twoje rozumowanie. Czy UE kazała z tej pszenicy robić mąkę/ czy bank zmuszał do zadłużania / czy Ursula obiecała milion elektryków. Może ONZ kazał kupić respiratory albo przydzielać "wybranym" bezzwrotne dotacje; podpisywać umowy z sektami kupczyć kasą OFE. Może wszyscy na około są winni i nie mogą zrozumieć że naszym trzeba zmieniać pieluchy nawet gdy "łowią" ośmiorniczki. Pozdrawiam Hermogenes
-
- VO
- Posty: 210
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Ta akcja z pszenicą to jest największy paszkwil ostatnich miesięcy jak się dobrze rozpozna co tam miało miejsce. Tak naprawdę dobrze, że nie możemy podejmować części decyzji i stoją nad nami inne umowy z batem, bo nie chcę nawet myśleć, co by się tutaj działo.
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
unia dopuściła tę pszenicę bez cła a problem jest nie tylko Polski bo inne kraje też zablokowały nie bez powodu swoje granice dla niego. zresztą chodzi nie tylko o pszenice ale i inną paszę dla ludzi pochodzącą z ukrainy. no właśnie wczoraj UE przyjeła fit for 55 więc tak- zostaniemy zmuszeni do elektryków. a co do tego czy ktoś nas do kredytów zmuszał? wszystkie poprzednie rządy od 89 zadłużały i każdy nowy w przyszłości który przyjdzie będzie już miał te kredyty na głowie i wytyczne banków więc może sobie co najwyżej "pogadać" podobnie jak lempart która tak ładnie mówiła o hasłach w stylu "księża na księżyc" ale się nie zająkneła przemawiając do młodych że nic nie zrobi jeżeli na klęczkach watykanu nie poprosi i on się na to zgodzi(w co wątpię gdyż nie po to uczestniczył w zmianie ustroju). ewidentnym przykładem młodych gniewnych anty systemowych polityków jest np kukiz PRZED wyborami a jak się skończyło? takjak ze wszystkimi przed nim i tych którzy będą po nimHermogenes pisze: ↑2023-04-19, 08:35Czy UE kazała z tej pszenicy robić mąkę/ czy bank zmuszał do zadłużania / czy Ursula obiecała milion elektryków.
-
- VOLV
- Posty: 656
- Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
- Imię: FUX
- VOLVO: YV1ZZL
- Silnik: B5
- Rok: 21
- Przebieg: 89
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Sugeruję te dywagacje polityczne wydzielić.
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
nie ma co już więcej dywagować i wydzielać gdyż jest to forum motoryzacyjne a nie polityczne.
po prostu już zakończmy ten spontaniczny offtopic
po prostu już zakończmy ten spontaniczny offtopic
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Zatem wracając do pytania autora tematu, uważam że nie opłaca się trzymać diesla do miasta.
Za to w trasę chyba jeszcze nie wymyślono nic lepszego od diesla. Tankujesz do pełna i masz często ponad 1000 km zasięgu.
Za to w trasę chyba jeszcze nie wymyślono nic lepszego od diesla. Tankujesz do pełna i masz często ponad 1000 km zasięgu.
-
- VO
- Posty: 168
- Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 176/240/500
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 98000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Nie po to, Audi od 10 lat inwestuje w paliwa typu e-diesel aby teraz był zakaz dla silników spalinowych.
Silniki się zmienią nieznacznie lub wcale, a paliwo będzie inne, droższe.
Silniki się zmienią nieznacznie lub wcale, a paliwo będzie inne, droższe.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy
/biegły sądowy
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2023-10-02, 22:36
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC40
- Silnik: B3
- Rok: 2024
- Przebieg: 0
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Dobry, mocny diesel za cztery lata będzie bardzo poszukiwany. Wspomnisz moje słowa. Ja czekam na X5 40d /352 KM/ i nawet przez moment benzyna ani elektryk nie chodziły mi po głowie.
Przy moich 40 tys. km rocznie benzyna byłaby zbyt kosztowna, a elektryk odpada w dalsze podróże. Poza tym to ostatnie chwile 6 cylindrów diesla w BMW, które nawet w dieslu brzmią pięknie, a jaką bym musiał nabyć benzynę, żeby mieć 730 Nm momentu obrotowego? Taka benzyna to już tylko X5M Competition i spalanie 20 l.? Nie dzięki. Auto samo w sobie już jest drogie i nie chcę potem co 300 km tankować.
Ja tam kocham dobre i mocne diesle.
A żonce spodobało się Volvo XC40, ona robi max 10 tys. km rocznie, więc może być w benzynie.
Przy moich 40 tys. km rocznie benzyna byłaby zbyt kosztowna, a elektryk odpada w dalsze podróże. Poza tym to ostatnie chwile 6 cylindrów diesla w BMW, które nawet w dieslu brzmią pięknie, a jaką bym musiał nabyć benzynę, żeby mieć 730 Nm momentu obrotowego? Taka benzyna to już tylko X5M Competition i spalanie 20 l.? Nie dzięki. Auto samo w sobie już jest drogie i nie chcę potem co 300 km tankować.
Ja tam kocham dobre i mocne diesle.
A żonce spodobało się Volvo XC40, ona robi max 10 tys. km rocznie, więc może być w benzynie.
-
- VOL
- Posty: 422
- Rejestracja: 2022-01-30, 09:24
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 238/320
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: 12.5
- Przebieg: 82000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Od przyszlego roku podpisane juz jest podniesienie oplat myta i przez to zdrozeje transport a wiec zdrozeje wszystko. Niemcy juz mowia ze cena benz i ropy od stycznia to bedzie min 2.30 € a od 2025 min 2.50€ i bedzie rosla tak ze w 2026 bedzie sie zaczynac od 3€. Zeby bylo smieszniej na elektryczne ciezarowki myto do 2025 bedzie nieodplatne
Na sile elektryfikacja albo ceny tak wy***ie do gory ze wszyscy w calej uni albo wyjdziemy na ulice albo bedziemy zapierdzielac z buta
Na sile elektryfikacja albo ceny tak wy***ie do gory ze wszyscy w calej uni albo wyjdziemy na ulice albo bedziemy zapierdzielac z buta
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4683
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Agenda 2030 - nie będziesz nic miał i będziesz szczęśilwy
Kiedyś komunizm był czerwony teraz wciskają nam zielony. Jest to dalej komunizm - globaliści mówią jak ludzie mają żyć.
Kiedyś komunizm był czerwony teraz wciskają nam zielony. Jest to dalej komunizm - globaliści mówią jak ludzie mają żyć.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła