czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

ODPOWIEDZ
mowczar
VOL
VOL
Posty: 352
Rejestracja: 2016-12-10, 22:58
Imię: mariusz
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 107/136/320
Rok: 2004
Średnie spalanie: 6,1
Przebieg: 238000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: mowczar » 2023-03-08, 10:05

BK pisze:
2023-02-16, 11:35
Pozwól, że sprostuję te bzdury.
Sprawność współczesnych silników spalinowych to z grubsza 40%. Czyli 60% straty!
Nie wiem jaka jest "sprawność" transportu cysternami, ale, gdyby taka ciężarówka-cysterna brała paliwo nie ze swojego baku, a z cysterny to mielibyśmy te straty ładnie pokazane.

Sprawność współczesnych silników elektrycznych to z grubsza 80%.
Ogólna sprawność przesyłu energii elektrycznej w Polsce to około 75%.
Nie uwzględniłeś w swoich dywagacjach sprawności wytwarzania prądu elektrycznego w Polsce, którego produkcja opiera się głównie i jeszcze na węglu i wynosi maks. 60%.
Teraz możesz odejmować od energii zawartej w surowcu do produkcji prądu wszystkie procenty strat po drodze do wtyczki ładującej.
Wyjdzie z palcem w d..ie że elektryki są mniej sprawne od spalinówek i stanowią większe (może nie bezpośrednie) źródło zanieczyszczeń emisjami.
A teraz wyobraź sobie że wszyscy jeżdżą elektrykami, i w tej ilości w jakiej są spalinowe.
Widzę już oczami wyobraźni znane mi z czasów komuny komunikaty w mediach publicznych o stopniach zasilania energią dla regionów i miast, również ogłaszane przez RCB. Tą ciemność w domach i niemożność ugotowania zimą herbaty, bo przecież w ramach zielonego ładu nie można mieć w domu kuchenki ani ogrzewania na gaz. Nie wspomnę o problemach sieci przesyłowych, które zwyczajnie nie mają takich mocy i długo mieć nie będą.
Lewactwo charakteryzuje podział na dwie grupy. Na kompletnie bezrefleksyjnych i zauroczonych "szczytnymi ideami" idiotów, powtarzających bzdury za "lewakami" cwaniakami, którzy kombinują jak przejąć rządy (w tym dusz) nad społeczeństwem i przy tym się obłowić.
Poczytaj sobie manifesty komuchów z 19 wieku i z 20 wieku. Właśnie je po stuleciu niepowodzeń realizują i małymi kroczkami wprowadzają totalitaryzm.

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-03-08, 14:10

dzisiaj ( w dniu kobiet) o 17.30 na kanale youtube odbędzie się druga tura konsultacji "na żywo" zapraszam do komentowania i zadawania pytań prowadzącym.
https://www.youtube.com/@konsultacje-Warszawa

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4652
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: krzysztof_1973 » 2023-03-08, 15:28

Przecież to już jest "klepnięte". Konsultacje są bo tego wymaga prawo. Zrobią co chcą.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 654
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 89
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: FUX » 2023-03-08, 16:36

Niemcy już pokazali faka pomysłowi elektryfikacji.
Trzeba być debilem bez wyobraźni aby wierzyć, że tankowanie prądem, w dającej się przewidzieć przyszłości, będzie trwało tyle, ile nalanie paliwa.
O tysiącach km trzyżyłowych kabli o przekroju uda nawet nie wspominam.
No i jeszcze jednostki wytwórcze na gwizdek.

Chore.

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4652
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: krzysztof_1973 » 2023-03-08, 16:40

FUX pisze:
2023-03-08, 16:36
Chore.
Oczywiście, że chore z tym, że jest to nasz punkt widzenia. Globaliści chcą doprowadzić do tego aby jak najmniej ludzi posiadało samochody ( będą tak drogie, że zwykły europejczyk nie kupi, co najwyżej wypożyczy) więc nie potrzeba za bardzo rozbudowywać sieci ładowania. Oczywiście ograniczenia nie będą dotyczyć wybranych marek pojazdów z dużymi silnikami i uwaga jachtów.
To jest neokomunizm i neomarksizm w czystej postaci.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-03-08, 16:51

czyli musimy wyjść z UE aby być suwerennym państwem...inaczej tego nie widzę

krejzi_los
VO
VO
Posty: 156
Rejestracja: 2012-04-21, 23:26
Imię: Piotr
VOLVO: V70 II T5 / V70 II 2.5T
Silnik: 2.3 + 2.5
KW/KM/NM: 250KM / 209KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 680000
Lokalizacja: Kalisz, wielkopolskie
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: krejzi_los » 2023-03-08, 17:16

zakaz na auta spalinowe,
nakaz na auta elektryczne.
...a ilość "łódek" wielkości stadionów piłkarskich napędzanych mazutem na morzu śródziemnym i portach w obrębie rośnie lawinowo, ale UE nie widzi w tym problemu, pomimo, że trują takie wycieczkowce jak stado starych kamazów i miasta portowe podczas wizyty takiego wycieczkowca mają wskazania jakości powietrza jak w Bombaju
SVART SKUGGA

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1051
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 238238
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2023-03-08, 17:17

Nie wyjdziemy; zbyt wiele intratnych stanowisk zostało by utraconych i gdzie te rzesze teraz zatrudnić. Popatrz na to z tej perspektywy. Pozdrawiam Hermogenes

adj1
V
V
Posty: 19
Rejestracja: 2013-03-02, 09:12
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197+14
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 77
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: adj1 » 2023-03-08, 22:56

Ogółem nie popieram elektryków na ten moment. Ale co będzie w 2035. Nie wiem. Być może nasza sieć energetyczna będzie sprawna i eko, auta będziemy szybciej ładować i częściej tak jak dzisiaj smartfony. Jestem za rozwojem technologi. Nadchodzi rewolucja i tyle. Postępu i rozwoju nie unikniemy.

mowczar
VOL
VOL
Posty: 352
Rejestracja: 2016-12-10, 22:58
Imię: mariusz
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 107/136/320
Rok: 2004
Średnie spalanie: 6,1
Przebieg: 238000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: mowczar » 2023-03-09, 08:48

adj1 pisze:
2023-03-08, 22:56
Być może nasza sieć energetyczna będzie sprawna i eko, auta będziemy szybciej ładować i częściej tak jak dzisiaj smartfony. Jestem za rozwojem technologi. Nadchodzi rewolucja i tyle. Postępu i rozwoju nie unikniemy.
Jeśli chodzi o sieci energetyczne to może tak będzie, choć szczerze wątpię znając polskie realia. Ale przebudowy sieci energetycznej na taką aby potrafiła uciągnąć takie zapotrzebowanie na energię elektryczną nie uciągnęliby nawet bogaci Niemcy, o elektrowniach nie wspominając. Przełomem będzie wynalezienie trwałych na dziesiątki lat magazynów energii elektrycznej i wydajniejszych paneli fotowoltaicznych. Ale na razie nie zanosi się na taki przełom.
Postęp jak najbardziej ale na warunkach konkurencji a nie w trybie nakazowo-rozdzielczym, który Polska już przerabiała i wiemy jak to się skończyło.

adj1
V
V
Posty: 19
Rejestracja: 2013-03-02, 09:12
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197+14
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 77
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: adj1 » 2023-03-09, 11:04

A my volvo kochamy, które już zaraz porzuci nawet mild hybrid. Trzeba cieszyć się z tego co jest teraz

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 2263
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5254T11
KW/KM/NM: 231
Rok: 2010
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 214418
Lokalizacja: Podkarpacie
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hatton » 2023-03-09, 13:07

adj1 pisze:
2023-03-09, 11:04
A my volvo kochamy, które już zaraz porzuci nawet mild hybrid. Trzeba cieszyć się z tego co jest teraz

A my nie kochamy nowych Volvo.
Mało rzeczy w naszym kraju robi się w sposób dobrze zaplanowany i zorganizowany. Brakuje nam elektrowni na poziomie mocy Bełchatowa żeby pokryć zapotrzebowanie na nadchodzące kolejne auta elektryczne.
Poza tym już to widzę, jak każdy kolejny obywatel ma w domu fotowoltaikę z magazynem energii i pomieszczeniem spełniającym normy (dla budunków) do tego przystosowanym. Ale kogo to obchodzi. Reszta świata ma nas europejczyków w du*** i emituje sobie dalej CO2.
Ostatnio zmieniony 2023-03-09, 13:43 przez Hatton, łącznie zmieniany 1 raz.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 654
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 89
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: FUX » 2023-03-09, 13:35

krzysztof_1973 pisze:
2023-03-08, 16:40
Oczywiście, że chore z tym, że jest to nasz punkt widzenia. Globaliści chcą doprowadzić do tego aby jak najmniej ludzi posiadało samochody ( będą tak drogie, że zwykły europejczyk nie kupi, co najwyżej wypożyczy) więc nie potrzeba za bardzo rozbudowywać sieci ładowania.
To przeczytaj, co napisałeś, bo to spójne nie jest.

Przed godziną na S5
Tesla między dwoma ciężarówkami, czapka na głowie, kurtka, szyby mgła.

:one:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Luckyy
VO
VO
Posty: 166
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-03-26, 19:14

Niemcy już likwidują strefy bo nie mają sensu i ograniczenia dotyczące silników nie mają zauważanego wpływu na jakość powietrza:
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,6644438
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Ar_czi
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
Imię: Artur
VOLVO: v60 Inscription MY'21
Silnik: B4 B Mild-Hybrid
KW/KM/NM: 197KM + 14KM
Rok: 2020
Średnie spalanie: jest ok
Przebieg: 61000
Lokalizacja: Polska centralna
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ar_czi » 2023-03-26, 22:24

Najlepiej produkowac nowe auta i sztucznie dopasowywac je do normy tyle w tescie wypadlo dobrze. Pozniej to olac bo nikt tego nie sprawdzi a auto emituje o wiele wiecej zanieczyszczen co w/g normy a w miedzyczasie nakrecac ze elektryki szkodza bardziej i ich utylizacja. Ciekawe ile naprawde zanieczyszczen emituja te VW i MB bez programu oszukujacego test emisji zanieczyszczen. Oby nie "o wiele wiecej" bo to by znaczylo ze ulubiony temat konibijcow (elektryk i jego utylizacja) okaze sie mniejszym zlem :roll:
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??

Luckyy
VO
VO
Posty: 166
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-04-01, 17:44

"Mniejsze zło" to nadal zło i należy go unikać!
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Ar_czi
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
Imię: Artur
VOLVO: v60 Inscription MY'21
Silnik: B4 B Mild-Hybrid
KW/KM/NM: 197KM + 14KM
Rok: 2020
Średnie spalanie: jest ok
Przebieg: 61000
Lokalizacja: Polska centralna
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ar_czi » 2023-04-01, 18:16

Luckyy pisze:
2023-04-01, 17:44
"Mniejsze zło" to nadal zło i należy go unikać!
... a powietrze tez jest zanieczyszczone.
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??

theo-g
V
V
Posty: 142
Rejestracja: 2012-02-08, 11:40
Imię: J
VOLVO: V70 98r.
Silnik: B5254FS /2,4 20v
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: theo-g » 2023-04-01, 20:08

Ostatnio Motobieda zapodal występ o tych strefach i wszystko pięknie wyłuszczył, i jakie firmy udające fundacje stoją za badaniami (hp, vw) czemu pchają te strefy. Nic nie warte badania i konsultacje.
Po prostu wręcz poziom dziennikarstwa śledczego.
https://youtu.be/X6Tb3F2YY4E


Mam nadzieję że w Krakowie to upadnie.

Awatar użytkownika
luckyboy
V
V
Posty: 50
Rejestracja: 2013-03-12, 09:47
VOLVO: 940
Silnik: D24T
KW/KM/NM: 122KM
Rok: 1992
Był na spocie: 0
Przebieg: 320000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: luckyboy » 2023-04-02, 15:40

Będzie jak z preparatami na covida - będą cisnąć ile się da, a później skończy się nagonka na auta spalinowe.

Przynajmniej jest taki plan, aby przekonać do aut elektrycznych jak najwięcej osób...
"Niezawodność tkwi w prostocie"

Awatar użytkownika
Ar_czi
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
Imię: Artur
VOLVO: v60 Inscription MY'21
Silnik: B4 B Mild-Hybrid
KW/KM/NM: 197KM + 14KM
Rok: 2020
Średnie spalanie: jest ok
Przebieg: 61000
Lokalizacja: Polska centralna
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ar_czi » 2023-04-02, 15:52

theo-g pisze:
2023-04-01, 20:08
aby przekonać do aut elektrycznych jak najwięcej osób...
... bo to nie jest zly plan tylko sztuczne zamieszanie jest chore. To auta jak kazde inne : "dobrze dobrane" spelnia swoja swoja role i tyle.
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??

carlo497
VO
VO
Posty: 196
Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
Imię: Karol
VOLVO: v60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197KM
Rok: 2023
Przebieg: 8000
Status: Online

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: carlo497 » 2023-04-02, 15:59

Ar_czi pisze:
2023-04-02, 15:52
sztuczne zamieszanie jest chore
Ja bym pocisnął stacje przeglądu aby nie było opcji zrobić przeglądu bez porządnej kontroli spalin, a jednocześnie dał możliwość jazdy starymi autami po montażu katalizatora oraz dpfa i corocznym teście spalin. To nie w autach jest problem, a stacjach kontroli pojazdów. W sumie wystarczyło by parę razy ustawić partol, który sprawdzałby na losowym starym autom spaliny i w przypadku dużych rozbieżności od norm kontrolował stacje, która robiła przegląd. Myślę, że przy takiej strategi bardzo szybko by się nauczyli nie dawać pozytywów wszystkim.
W sumie ja miałem podczas przeglądu wpiętą sondę do wydechu, wszystkie pomiary poza normą, bo auto z 97 roku i bez kata i diagnosta nawet słowa nie powiedział. Za to powinni ładować kary i zamykać całe stacje.

Awatar użytkownika
Ar_czi
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
Imię: Artur
VOLVO: v60 Inscription MY'21
Silnik: B4 B Mild-Hybrid
KW/KM/NM: 197KM + 14KM
Rok: 2020
Średnie spalanie: jest ok
Przebieg: 61000
Lokalizacja: Polska centralna
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ar_czi » 2023-04-02, 16:10

Odwlekaja wprowadzenie zdjec i dokumentacji z przegladow ale za chwile koniec i zaden sie nie podlozy. Tez mam auto z '94 bez kata. Na podziemnym parkingu wlancza alarm o przekroczeniu normy spalin. Robie tym autem 100-200km rocznie. Kat nowy lezy w garazu. Wspawanie to 2-3h roboty. Wiekszym problemem sa nowe spalinowki z oszukanymi pomiarami - te same ktore sa niby bardziej eko niz elektryki :lol:
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??

Luckyy
VO
VO
Posty: 166
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-04-07, 19:29

carlo497 pisze:
2023-04-02, 15:59
Ja bym pocisnął stacje przeglądu aby nie było opcji zrobić przeglądu bez porządnej kontroli spalin, a jednocześnie dał możliwość jazdy starymi autami po montażu katalizatora oraz dpfa i corocznym teście spalin. To nie w autach jest problem, a stacjach kontroli pojazdów. W sumie wystarczyło by parę razy ustawić partol, który sprawdzałby na losowym starym autom spaliny i w przypadku dużych rozbieżności od norm kontrolował stacje, która robiła przegląd. Myślę, że przy takiej strategi bardzo szybko by się nauczyli nie dawać pozytywów wszystkim.
W sumie ja miałem podczas przeglądu wpiętą sondę do wydechu, wszystkie pomiary poza normą, bo auto z 97 roku i bez kata i diagnosta nawet słowa nie powiedział. Za to powinni ładować kary i zamykać całe stacje.
Problem w tym, że to nie spaliny są głównym problemem.
W zanieczyszczeniach z komunikacji, spaliny to ok 10%, więcej zanieczyszczeń generują opony, klocki hamulcowe i pył podniesiony z jezdni. Każda z tych kategorii to ponad 20%!
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Luckyy
VO
VO
Posty: 166
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-04-07, 19:33

Ar_czi pisze:
2023-04-02, 16:10
Odwlekaja wprowadzenie zdjec i dokumentacji z przegladow ale za chwile koniec i zaden sie nie podlozy. Tez mam auto z '94 bez kata. Na podziemnym parkingu wlancza alarm o przekroczeniu normy spalin.
Sąsiad ma 4 letnie S8 i jak odpali to po kilku sekundach uruchamia się alarm w garażu.
Czujniki reagują na CO2, nie wiem na co jeszcze ale każdy benzyniak powoduje uruchomienie alarmu, a klekoty nie. :)
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Ar_czi
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
Imię: Artur
VOLVO: v60 Inscription MY'21
Silnik: B4 B Mild-Hybrid
KW/KM/NM: 197KM + 14KM
Rok: 2020
Średnie spalanie: jest ok
Przebieg: 61000
Lokalizacja: Polska centralna
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ar_czi » 2023-04-07, 23:13

Luckyy pisze:
2023-04-07, 19:33
ale każdy benzyniak powoduje uruchomienie alarmu, a klekoty nie.
No nie. Jezdzilem tam chcby Toyka i nie bylo problemu. Kolega Mondkiem w klekocie i to samo - cisza. Parkuje tam 50 aut codziennie i niema wycia.
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”