czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

ODPOWIEDZ
BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: BK » 2023-10-03, 15:23

Warto pamiętać, że wolność jednego kończy się tam gdzie zaczyna się wolność drugiej osoby.

carlo497
VO
VO
Posty: 218
Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
Imię: Karol
VOLVO: v60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197KM
Rok: 2023
Przebieg: 8000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: carlo497 » 2023-10-03, 15:41

To jest dla wielu zbyt trudny argument do pojęcia. Albo w ogóle odpala on serię pod tytułem "Kiedyś to było i nikomu nie przeszkadzało..."

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3009
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: nonline » 2023-10-03, 23:29

Tylko dlaczego my mamy siebie karać jak inni na świecie to mają w za przeproszeniem du***?
We Wrocławiu znowu dosrali progów gdzie się dało, miasto rozkopane, autobus który postanowił się zepsuć pod dworcem dzisiaj zakorkował pół centrum - miał czelność paść na torach :lol: i jedna z głównych arterii MPK radośnie stała.

Często mam wrażenie, że rozwiązanie frapujących nas problemów jest robione w 15 minut, byle jak, aby tylko zdążyć do bufetu lub na lunch, a potem się zobaczy - i to wszędzie, nie tylko w PL.

carlo497
VO
VO
Posty: 218
Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
Imię: Karol
VOLVO: v60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197KM
Rok: 2023
Przebieg: 8000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: carlo497 » 2023-10-04, 08:45

nonline pisze:
2023-10-03, 23:29
Tylko dlaczego my mamy siebie karać jak inni na świecie to mają w za przeproszeniem du***?
mogę też zapytać dlaczego mam wąchać rozpieprzonego diesla sąsiada, który sobie go odpalił i grzeje silnik przed oknami, który odjeżdżając zostawia za sobą ślad spalin na jezdni.

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3009
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: nonline » 2023-10-04, 09:27

carlo497 pisze:
nonline pisze:
2023-10-03, 23:29
Tylko dlaczego my mamy siebie karać jak inni na świecie to mają w za przeproszeniem du***?
mogę też zapytać dlaczego mam wąchać rozpieprzonego diesla sąsiada, który sobie go odpalił i grzeje silnik przed oknami, który odjeżdżając zostawia za sobą ślad spalin na jezdni.
Mówisz o skrajnym przypadku, a co jeśli zamiast sąsiada byłbym ja w 20 letnim S80 z silnikiem 2.4 D5, który jest w świetnej kondycji, po generalnym remoncie, szczelny dolot, nowe turbo, układ wtryskowy po regeneracji, nowy katalizator?

Z ich punktu widzenia nie ma znaczenka czy 20 letni trup jedzący 50/50 ropę z olejem czy 20 letni zadbany i serwisowany na bieżąco w Vtechu samochód.

Dlaczego nie można wypracować metody aby gruzy odsiewać, a auta które spełniają swoją rolę i trwają na posterunku w dobrej kondycji zostawić w spokoju?

Moj stary diesel jest bardziej ekologiczny niż nowa Tesla, ponieważ dawno już odpracowal swój ślad węglowy.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


carlo497
VO
VO
Posty: 218
Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
Imię: Karol
VOLVO: v60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197KM
Rok: 2023
Przebieg: 8000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: carlo497 » 2023-10-04, 09:53

nonline pisze:
2023-10-04, 09:27
nowy katalizator
Błagam, to Ty mówisz o skrajnym przypadku i pewnie wręcz promilu starych aut. Bardziej popularną praktyką jest wycinanie wszystkiego co się da w dieslach, bo mówimy tutaj o nawet kilkunastu tys. w kieszeni.

Na ten moment jeszcze rok temu dostałem polecenie na dużej stacji diagnostycznej wspawania sobie pustej puszki w miejsce po katalizatorze żeby nie było, że jest tylko rura. Oczywiście badanie spalin było. Jak wyszło? Nie wiem, ale do tego uwag nie było.

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1058
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 242242
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2023-10-04, 09:59

Ta i jeszcze trochę koksu podlać na tłoki żeby "somsiadowi" dać wąchać spaliny; a co niech ma za to grzanie na jałowych. :lol: Pozdrawiam Hermogenes

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3009
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: nonline » 2023-10-04, 10:19

carlo497 pisze:
nonline pisze:
2023-10-04, 09:27
nowy katalizator
Błagam, to Ty mówisz o skrajnym przypadku i pewnie wręcz promilu starych aut. Bardziej popularną praktyką jest wycinanie wszystkiego co się da w dieslach, bo mówimy tutaj o nawet kilkunastu tys. w kieszeni.

Na ten moment jeszcze rok temu dostałem polecenie na dużej stacji diagnostycznej wspawania sobie pustej puszki w miejsce po katalizatorze żeby nie było, że jest tylko rura. Oczywiście badanie spalin było. Jak wyszło? Nie wiem, ale do tego uwag nie było.
Czyli to Ty jesteś z tych trujących ;)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


carlo497
VO
VO
Posty: 218
Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
Imię: Karol
VOLVO: v60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197KM
Rok: 2023
Przebieg: 8000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: carlo497 » 2023-10-04, 10:27

nonline pisze:
2023-10-04, 10:19
Czyli to Ty jesteś z tych trujących
Byłem, auta już nie ma. Zresztą to była benzyna z LPG także problem znacznie mniejszy.

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3009
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: nonline » 2023-10-04, 11:08

Niech pierwszy rzyci kamieniem co nie miał strumienicy w miejscu kata.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2627
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: ewemarkam » 2023-10-04, 11:37

nonline, ja nie miałem nigdy. Generalnie raz tylko w samochodzie wycinałem w starym dieslu z 15 lat temu. Tamto w każdym miałem. W starym Foresterze z 98 nawet dwa były.

carlo497
VO
VO
Posty: 218
Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
Imię: Karol
VOLVO: v60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197KM
Rok: 2023
Przebieg: 8000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: carlo497 » 2023-10-04, 11:55

nonline pisze:
2023-10-04, 11:08
Niech pierwszy rzyci kamieniem co nie miał strumienicy w miejscu kata.
To, że poprzedni właściciel tak zrobił to nie znaczy, że byłem z tego zadowolony. Generalnie jestem za zatrzymywaniem dowodu za wykrycie takiego czegoś na stacji. Do odebrania po rozszerzonym badaniu i spełnieniu wszystkich norm. A za modyfikacje przy systemach poprawy jakości spalin brałbym przykład z naszych zachodnich sąsiadów - 10 tys. euro kary

Ppablosss
Posty: 0
Rejestracja: 2023-10-02, 22:36
Imię: Pawel
VOLVO: XC40
Silnik: B3
Rok: 2024
Przebieg: 0
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ppablosss » 2023-10-04, 16:23

Ależ Wy tu pierniczycie o farmazonach.... Tytuł wątku był prosty: czy warto inwestować w diesla?
Moim zdaniem warto, póki są w sprzedaży, bo mało palą, bo wysoki moment obrotowy itd. . Ale zamiast argumentów wy się bawicie tu w pi***olenie o głupotach jak dzieci jakieś.

carlo497
VO
VO
Posty: 218
Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
Imię: Karol
VOLVO: v60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197KM
Rok: 2023
Przebieg: 8000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: carlo497 » 2023-10-04, 16:48

Ppablosss pisze:
2023-10-04, 16:23
czy warto inwestować w diesla
Według mnie to zależy czy chcesz się z tym autem wiązać czy nie. Jak robisz rocznie 50 tys. kilometrów to pewnie warto. Z drugiej strony jak oglądam relacje z serwisów volvo to 90% usterek dotyczy albo haldexa albo układów typowych dla spalania diesla. Gdzie tu oszczędność? Spal nawet te 2 litry mniej, co jest wynikiem skrajnym ale załóżmy, że tak jest:
- 12 zł taniej na 100 km
- 120 zł taniej na 1000 km
- 12 tys. zł taniej na 100 tys. km
Dopłata do diesla to chyba 11 tys. zł. Czyli z czysto ekonomicznego punktu widzenia na zero wychodzimy mając niecałe 100 tys. kilometrów. Mamy za to w aucie masę awaryjnych części.

Ppablosss
Posty: 0
Rejestracja: 2023-10-02, 22:36
Imię: Pawel
VOLVO: XC40
Silnik: B3
Rok: 2024
Przebieg: 0
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ppablosss » 2023-10-04, 21:51

carlo497, ja jeżdżę od lat BMW i nie znam takich usterek. Volvo żonie kupiłem, ale na razie jeszcze nie dojechało.

Ppablosss
Posty: 0
Rejestracja: 2023-10-02, 22:36
Imię: Pawel
VOLVO: XC40
Silnik: B3
Rok: 2024
Przebieg: 0
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ppablosss » 2023-10-04, 21:55

carlo497 ale jaka benzyna cywilna da ci tyle Nm co diesel? Ty serio dużo jeździsz?

carlo497
VO
VO
Posty: 218
Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
Imię: Karol
VOLVO: v60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197KM
Rok: 2023
Przebieg: 8000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: carlo497 » 2023-10-04, 23:35

Ppablosss pisze:carlo497, ja jeżdżę od lat BMW i nie znam takich usterek. Volvo żonie kupiłem, ale na razie jeszcze nie dojechało.
Nie znasz usterek diesla bmw? Parę dni temu ogłosili drugą albo trzecia akcje naprawę tych samych EGRow, bo możliwy jest samozaplon, który w PL wystąpił przynajmniej kilka razy.

Ale po co mi w rodzinnym wozidle więcej nm? Mam B4 PB i kompletnie nie narzekam na brak mocy przy starcie. Bez problemu można ruszyć z piskiem opon, a po ruszeniu to benzyna według tabelek ma lepszą dynamikę.

Wysłane z mojego Pixel 6 przy użyciu Tapatalka


ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2627
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: ewemarkam » 2023-10-05, 07:39

Ciągle jak ktoś tak zachwala diesla to przypomina mi się anegdota... Chciał zaoszczędzić kupił diesla, wymienił już dwumas, pompę, turbo i wtryski. Nie mniej diesel w moim przypadku pewnie by spalił mniej. Może taniej. Generalnie dziennie robię ok 80km. Daje mi to 1600km na miesiąc średnio. Mój staruszek wciąga ok 11 LPG na 100 w trasie, licząc 520-530 PLN na miesiąc licząc LPG po 3 PLN za litr. Drugi z pracy jeździ ta samą trasę (razem pracujemy ale na innych zmianach) ma 2 litrowego diesla BMW serii 3 rocznik po 2012 jakoś tak. Jemu wciąga 5.5 średnio. Licząc ON po 6.30pln. to jego jazda kosztuje tylko ciut drożej bo niecałe 600pln . Ale gdybym jeździł na benzynie według średniego spalania to wciągało by mi paliwa za prawie 1000 PLN. Wiem że to może żadne porównanie, on ma nowszy samochód, ośka, niższy. Nie wiem ile pali w trasie Volvo w dieslu z podobnego rocznika do mojego. W obecnych czasach jak kupujesz nowy samochód to nie wiem czy pakował bym się w diesla robiąc rocznie jak kiedyś 12tys. Ale teraz to bym pewnie kupił. Choćby z faktu że nie tankuje co 400 km tylko pewnie zalewalbym co 1000km albo i więcej pełny bak.

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3009
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: nonline » 2023-10-05, 07:46

Polska - Chorwacja na jednym zbiorniku, a dokładniej Kłodzko - Vodice (środkowa Dalmacja), ale nie przekraczając 140 na GPSie. Tyle 20 letni D5 o mocy 163 koni jest w stanie z siebie wydusić, dwie osoby, dużo bagażu (nie rozumiem po co jej dwie maty na plażę i ekspres do kawy XD).

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


carlo497
VO
VO
Posty: 218
Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
Imię: Karol
VOLVO: v60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197KM
Rok: 2023
Przebieg: 8000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: carlo497 » 2023-10-05, 08:42

ewemarkam pisze:
2023-10-05, 07:39
emu wciąga 5.5 średnio. Licząc ON po 6.30pln. to jego jazda kosztuje tylko ciut drożej bo niecałe 600pln . Ale gdybym jeździł na benzynie według średniego spalania to wciągało by mi paliwa za prawie 1000 PLN.
I kiedyś to miało bardzo duży sens - diesel palił 1/3 tego co benzyna, a dodatkowo był na stacji złotówkę tańszy. A teraz? Zwykle litr w porywach 2 mniej.
nonline pisze:
2023-10-05, 07:46
Polska - Chorwacja na jednym zbiorniku
Argument o zatrzymaniu się na stacji po 1100 kilometrach zamiast po 900 totalnie do mnie nie trafia. I tak mam w międzyczasie dwa postoje choćby do toalety.
Według mnie diesel zwłaszcza w erze hybryd nie ma sensu. Kiedyś było lepsze przyspieszenie, ale teraz z dołu zryw masz z elektryka, który jest jeszcze lepszy od diesla.

Luckyy
VO
VO
Posty: 168
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-10-08, 20:44

Ppablosss pisze:
2023-10-03, 13:11
Poza tym to ostatnie chwile 6 cylindrów diesla w BMW
Podobno, szef szefów w BMW powiedział, że nie poda daty wycofania się BMW z silników spalinowych.
Podobno bo sam tego nie słyszałem tylko od dziennikarza.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-10-08, 21:29

Luckyy pisze:
2023-10-08, 20:44
Podobno, szef szefów w BMW powiedział, że nie poda daty wycofania się BMW z silników spalinowych.
może chodziło o produkcję dla bardziej cywilizowanych i niezależnych krajów z poza EU...

littlewine
V
V
Posty: 99
Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
Imię: Lukasz
VOLVO: V90 CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 264KM
Rok: 2023
Przebieg: 0
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: littlewine » 2023-10-08, 21:30

Jako osoba która całe życie jeździ benzynami, jestem pod wrażeniem jak się jeździ i ile pali doładowana benzyna w miękkiej hybrydzie. Prywatnie nie ma już takiej opcji bym kupił diesla. Więcej NM będą nadrabiać silniki elektryczne w hybrydah,taką wróżę przyszłość

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-10-08, 21:40

w strefach SCT hybrydy będą rowne spalinowym-więc ich dni są tak samo policzone

carlo497
VO
VO
Posty: 218
Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
Imię: Karol
VOLVO: v60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197KM
Rok: 2023
Przebieg: 8000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: carlo497 » 2023-10-09, 09:03

wegier pisze:
2023-10-08, 21:40
w strefach SCT
W strefach SCT samochód to raczej zło konieczne. Dzisiaj 7 kilometrów pokonywałem 50 minut. Ścieżkami rowerowymi robię ten dystans w 25 minut.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”