co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
jak w temacie.
nie dość że czystymi strefami chcą nas zniechęcić, dodatkowymi podatkami, przeciągnięciem warunków dla samochodów na żółte to teraz jeszcze TO!
ale wszędzie cisza i nie dają nam alternatywy-coś jak z konsultacjami z sprawie powstania SCT!
z auto świat: "To już pewne. Orlen potwierdził w rozmowie z serwisem Business Insider, że od 1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach paliw nie będzie już można zatankować klasycznej benzyny Pb95. Zastąpi ją benzyna o oznaczeniu E10. To naprawdę duża zmiana i ważna informacja, bo wiele aut nie jest przystosowanych do tankowania nowego paliwa."
P.S.
skoro nowe paliwo zredukuje cząstki stałe we wszystkich samochodach-to po co SCT?
https://energetyka24.com/ropa/wiadomosc ... o-tej-pory
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... go/4dh2thj
nie dość że czystymi strefami chcą nas zniechęcić, dodatkowymi podatkami, przeciągnięciem warunków dla samochodów na żółte to teraz jeszcze TO!
ale wszędzie cisza i nie dają nam alternatywy-coś jak z konsultacjami z sprawie powstania SCT!
z auto świat: "To już pewne. Orlen potwierdził w rozmowie z serwisem Business Insider, że od 1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach paliw nie będzie już można zatankować klasycznej benzyny Pb95. Zastąpi ją benzyna o oznaczeniu E10. To naprawdę duża zmiana i ważna informacja, bo wiele aut nie jest przystosowanych do tankowania nowego paliwa."
P.S.
skoro nowe paliwo zredukuje cząstki stałe we wszystkich samochodach-to po co SCT?
https://energetyka24.com/ropa/wiadomosc ... o-tej-pory
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... go/4dh2thj
-
- VOLVO
- Posty: 2296
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Można sprawdzić przystosowanie samochodu do E10
https://e10.klimat.gov.pl/
https://e10.klimat.gov.pl/
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT
-
- VO
- Posty: 156
- Rejestracja: 2012-04-21, 23:26
- Imię: Piotr
- VOLVO: V70 II T5 / V70 II 2.5T
- Silnik: 2.3 + 2.5
- KW/KM/NM: 250KM / 209KM
- Rok: 2003
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,5
- Przebieg: 680000
- Lokalizacja: Kalisz, wielkopolskie
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
nie ma w wyszukiwarce 850-tki.
Czyżby robota Sasina?
Czyżby robota Sasina?
SVART SKUGGA
- coonrado
- Moderatorzy
- Posty: 23257
- Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80 Titanium Gray
- Silnik: 2.5T AW55-50SN
- KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
- Rok: 2006
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: 12l/100km
- Przebieg: 234567
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Pozwoliłem dodać ankietę do głosowania w tym temacie
- leo55555
- VO
- Posty: 203
- Rejestracja: 2017-11-11, 18:41
- Imię: Maciej
- VOLVO: S80 II
- Silnik: był D5,jest 2.5T+LPG
- KW/KM/NM: 147+/200+/300+
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 11Pb/13LPG
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Kutno, łódzkie
- Status: Offline
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
no ale sam silnik to nie wszystko-liczy się też data produkcji(zmiany konstrukcyjne)-nowe syfne paliwo przyspiesza też korozję baków, przewodów, starzenie uszczelek itp. więc liczy się też konstrukcja całego układu.
jeżeli wierzyć tej stronce to corolla 8gen która weszła na rynek w 97 roku i z tym samym dokładnie silnikiem była robiona aż do ok 2000 w 97 była nie przystosowana ALE już w 98 jest! (ten sam silnik) pomijam fakt, że np wersja hatchback na europę robiona w jp miała metalowy bak a w tym samym czasie liftback produkcji UK miał plastikowy.
żeby było weselej w tv właśnie mowili, że nie ma obowiązku zmiany oznaczeń na dystrybutorach więc może zostać przy PB95 nadal E5 mimo, że tankujemy nowy syf od stycznia. ciekawe, że tak o wszystkim na ostatnią chwilę się informuje całe społeczeństwo o takich zmianach.
przy okazji mówiono, że biokomponenty są DROŻSZE niż benzyna więc nie zdziwię się jeżeli ceny podniosą a 98 zdrożeje jeszcze bardziej żeby "nie kusiło"
-
- V
- Posty: 60
- Rejestracja: 2023-02-10, 11:46
- Imię: Bart
- VOLVO: Jest
- Silnik: T4
- Rok: 2019
- Przebieg: 50000
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Ale D5 to zdaje się diesel.
- coonrado
- Moderatorzy
- Posty: 23257
- Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80 Titanium Gray
- Silnik: 2.5T AW55-50SN
- KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
- Rok: 2006
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: 12l/100km
- Przebieg: 234567
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
zamiast tabeli zrobionej przez naszych imbecyli proponuję niemiecką bardziej dokładną tabelę
co ciekawe wg tamtejszych informacji równie ważne jest czy samochód jest z oficjalnego rynku europejskiego czy na inne rynki bo wtedy ten sam model i rok produkcji może oznaczać, że europejski może używać e10 a z importu już nie
https://www.dat.de/fileadmin/de/downloa ... chkeit.pdf
co ciekawe wg tamtejszych informacji równie ważne jest czy samochód jest z oficjalnego rynku europejskiego czy na inne rynki bo wtedy ten sam model i rok produkcji może oznaczać, że europejski może używać e10 a z importu już nie
https://www.dat.de/fileadmin/de/downloa ... chkeit.pdf
-
- VOL
- Posty: 422
- Rejestracja: 2022-01-30, 09:24
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 238/320
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: 12.5
- Przebieg: 82000
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Fajnie w tej Polsce sie dzieje,a w niemczech bez zmian bo 95e5 nadal bedzie. Jak nie ma 95 e5 to leje sie 98 no chyba ze komus nie zalezy i jak sie rozleci kupi inny zlom.
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
wiele to sugeruje odnośnie benzynowych aut z niemieckiego i innych importu(nie da się udokumentować lanego, tańszego paliwa E10 po 2010 w de, itp) bo kto by zbierał wszystkie paragony ze stacji co tankował i je jeszcze archiwizował z numerami blach z ostatnich 13 lat te z polskiego salonu były tylko i wyłącznie od ZAWSZE aż do 2024 "skazane" na max E5! chyba krajowe(nie tylko volvo) znowu jeszcze bardziej podrożeją! w europie i nie tylkoMartinussTrucker pisze: ↑2023-12-02, 16:09no chyba ze komus nie zalezy i jak sie rozleci kupi inny zlom.
- Marcin.Ś.
- VO
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-04-25, 14:58
- Imię: Marcin
- VOLVO: 744'90,745'92
- Silnik: B230F+M47,B230F+AW70L
- KW/KM/NM: 85kW/115KM/183Nm
- Rok: 1990
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12-13l LPG
- Przebieg: 445000
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
W Volvo ponoć wszystko powyżej serii 200 (a i tam zależy od silnika) jest przystosowane do e10 za wyjątkiem wczesnych GDI. Ja będę lał 98 ze względu na LPG.
Volvo 740 '90 B230F+M47
Volvo 740 '92 B230F+AW70L
Virago 535 '93
ex Jawa TS350 '89
ex Jawa 640 '94
Volvo 740 '92 B230F+AW70L
Virago 535 '93
ex Jawa TS350 '89
ex Jawa 640 '94
-
- VOLVO
- Posty: 2661
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
A co ma piernik do wiatraka?
Generalnie nie wiem o co chodzi z tą obawa o tą benzynę? Że niby rozpuści przewody paliwowe? Nigdzie nie mogę się doszukać treściwych artykułów. Wszędzie tylko są powielane jedne i te same informacje. Że niby szkodzi silnikom z gaźnikiem i tym bez katalizatora. Ale dlaczego szkodzi? Bo co im się tam robi? Że niby etanol rozpuści uszczelki gumowe. Benzyny one się nie boją a mają ulec alkoholowi?
-
- V
- Posty: 105
- Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90 CC
- Silnik: B5
- KW/KM/NM: 264KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 0
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Z tym LPG i 98 to chyba chodzi o to że na podczas jazdy na gazie paliwo zużywa się w niewielkim stopniu przez co dłużej jest w baku. Ponieważ 98 jest dalej E5 to będzie mieć mniejsze właściwości hydroskopijne czyli teoretycznie taka benzyna będzie się dłużej nadawać do jazdy. Nie oceniam czy to w praktyce ma sens.
- Marcin.Ś.
- VO
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-04-25, 14:58
- Imię: Marcin
- VOLVO: 744'90,745'92
- Silnik: B230F+M47,B230F+AW70L
- KW/KM/NM: 85kW/115KM/183Nm
- Rok: 1990
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12-13l LPG
- Przebieg: 445000
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Dokładnie chodzi mi o higroskopijność paliwa. Przy jeździe na benzynie nie przejmowałbym się. A tak dołożę sobie te parę złotych i będę wierzył, że robię dobrze autu. 98 przecież mu nie zaszkodzi.
Volvo 740 '90 B230F+M47
Volvo 740 '92 B230F+AW70L
Virago 535 '93
ex Jawa TS350 '89
ex Jawa 640 '94
Volvo 740 '92 B230F+AW70L
Virago 535 '93
ex Jawa TS350 '89
ex Jawa 640 '94
-
- VOLVO
- Posty: 2661
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Chyba trochę przesadzacie. Ale jeśli macie czuć się z tym lepiej. Generalnie nie zaszkodzi ale też nie widzę sensu.
-
- V
- Posty: 21
- Rejestracja: 2021-07-26, 20:31
- Imię: Marek
- VOLVO: v70
- Silnik: D5244T
- KW/KM/NM: 120 kW
- Rok: 2005
- Przebieg: 274000
- Lokalizacja: Słupsk
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Kiedyś jak paliwa nie były na spirytusie to para kondensowała się w zbiorniku i trzeba było specjalnie dodawać spirytus, wylewać wodę z filtrów, czyścić zbiorniki. Teraz jak jeździmy na E czy B ileś to wody nigdzie nie ma. E10 nie pochłonie więcej wody niż było przy E5 bo nie zostaje nigdzie nadmiar. Brazylijczycy jeżdżą na czystym i jakoś dają radę więc moim zdaniem + 5 % niewiele zmieni. Przy gazie problemem jest starzenie się benzyny czyli parowanie lżejszych frakcji i to chyba mało zależy od biokomponentów.
-
- VOL
- Posty: 422
- Rejestracja: 2022-01-30, 09:24
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 238/320
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: 12.5
- Przebieg: 82000
- Status: Offline
-
- VOLVO
- Posty: 2661
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Zgłębiłem trochę temat. Tu chodzi tylko o uszczelki i węże w układzie paliwowym. Jeśli są wykonane z EPDM to on może reagować z alkoholem i puchnąć. Natomiast jak już jest guma NBR to nie ma takiego ryzyka. Więc o nic innego. Żadna higroskopijność itd.
-
- VOL
- Posty: 422
- Rejestracja: 2022-01-30, 09:24
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 238/320
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: 12.5
- Przebieg: 82000
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Nadal bede tankowal 95 e5
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
w sumie już wiadomo skąd się to wzieło
https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualn ... 13162.html
do tego po przeczytaniu kilkunastu rolniczych stron branżowych chodzi też o "zagospodarowanie" ukraińskich nadwyżek rolnych do nas napływających z którymi nie wiadomo co robić
https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualn ... 13162.html
do tego po przeczytaniu kilkunastu rolniczych stron branżowych chodzi też o "zagospodarowanie" ukraińskich nadwyżek rolnych do nas napływających z którymi nie wiadomo co robić
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Tak tak, oczywiśie... Z pewnością rolnicy w odpowiedzi na nadwyżki sprzed paru miesięcy zdążyli nanieść zmiany w przepisach, namówić całe środowisko, a potem jeszcze postawić infrastrukturę do produkcji etanolu. I to wszystko w kilka miesięcy xD
-
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2018-02-26, 08:20
- Imię: M
- VOLVO: -
- Silnik: -
- KW/KM/NM: -
- Rok: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Kurde, nie wiem co jeszcze ludzie wymyślą...
Czapki ze sreberka sobie jeszcze na głowy nałóżcie.
O paliwie E10 mówi się już od LAT. W UK jest to domyślne paliwo od 2021 r. (i jakoś auta jeżdżą), w Niemczech jest równolegle sprzedawane od chyba 10 lat (pewnie Niemcy przewidzieli, że 10 lat później będzie wojna ), ale oczywiście jak cysterna z tym paliwem przekroczy granicę PL, to jest niszczycielskim eliksirem, narzędziem ucisku, represji i ciemiężenia, atakiem na wolność, czy o zgrozo metodą na zagospodarowanie nadwyżek płodów rolnych z Ukrainy... Nic głupszego już chyba dzisiaj nie przeczytam...
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Czapki ze sreberka sobie jeszcze na głowy nałóżcie.
O paliwie E10 mówi się już od LAT. W UK jest to domyślne paliwo od 2021 r. (i jakoś auta jeżdżą), w Niemczech jest równolegle sprzedawane od chyba 10 lat (pewnie Niemcy przewidzieli, że 10 lat później będzie wojna ), ale oczywiście jak cysterna z tym paliwem przekroczy granicę PL, to jest niszczycielskim eliksirem, narzędziem ucisku, represji i ciemiężenia, atakiem na wolność, czy o zgrozo metodą na zagospodarowanie nadwyżek płodów rolnych z Ukrainy... Nic głupszego już chyba dzisiaj nie przeczytam...
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- VOLV
- Posty: 588
- Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
- Imię: Marcin
- VOLVO: Lexus RX
- Silnik: 350H
- Rok: 2023
- Średnie spalanie: 6,2
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
@rower, bo w tym kraju 80% społeczeństwa to debile. Czego się spodziewałeś? Jakby zostawili napis E5, a dali E10, to gawiedź by lała i wszystko było ok. Ponad 90% aut, które jeżdżą po naszych drogach bez problemu to przepali, ale Polak musi się napłakać, zwęszyć teorie spiskową i wysunąć swoje dogłębne przemyślenia i analizy Ja bym się zastanowił jaki jest skład prądu, bo jeszcze nam telewizory popali
-
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2018-02-26, 08:20
- Imię: M
- VOLVO: -
- Silnik: -
- KW/KM/NM: -
- Rok: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?
Szkoda gadać...
Do wszystkich "tęgich głów", żeby już zakończyć ten idiotyczny temat:
Paliwo E10 jest w powszechnym użytku w wielu europejskich krajach, tylko oczywiście żaden z Was nie poświęcił kilku minut, by to sprawdzić. Finladnia, Szwecja, Dania, Francja, Słowacja, Belgia, Węgry, Niemcy, Bułgaria, Rumunia, Austria i jeszcze kilka innych (w sumie chyba 18 krajów ma już E10).
Połowa z Was jeździ furami pościąganymi z krajów, gdzie je na E10 radośnie upalano, a teraz robicie raban jakby świat miał się skończyć...
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Do wszystkich "tęgich głów", żeby już zakończyć ten idiotyczny temat:
Paliwo E10 jest w powszechnym użytku w wielu europejskich krajach, tylko oczywiście żaden z Was nie poświęcił kilku minut, by to sprawdzić. Finladnia, Szwecja, Dania, Francja, Słowacja, Belgia, Węgry, Niemcy, Bułgaria, Rumunia, Austria i jeszcze kilka innych (w sumie chyba 18 krajów ma już E10).
Połowa z Was jeździ furami pościąganymi z krajów, gdzie je na E10 radośnie upalano, a teraz robicie raban jakby świat miał się skończyć...
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka