kup najtańsze zimówki - ja kupiłem kormoran suv coś tam - wzmocnione extra load, 16" za 699zł w tym wysyłka - w lecie na prawdę dają rade- sprawdzone na feriach w zakopcumpmp pisze:Lakier,
bardzo dziękuję za opinię.
Zastanawiałem się nad zakupem tych opon, Twoja opinia mnie wyprostowała
Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
-
- VO
- Posty: 268
- Rejestracja: 2018-07-22, 09:44
- Imię: M
- VOLVO: V70
- Silnik: 2,4D
- KW/KM/NM: 163
- Rok: 2005
- Przebieg: 555555
- Lokalizacja: WRC
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
- amdr
- VOLVO
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70
- Silnik: T5 - B5234T3
- KW/KM/NM: 176/240/330
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Zimy mamy jakie mamy, szczególnie w mieście, więc takie Micheliny uważam za dobrą opcję do słabszych wersji silnikowych i do przebiegów, przy których 2 komplety opony starzeją się a nie zużywają. Żona w Grande Punto od 4 lat ma całoroczne Uniroyale i są świetne, zero problemów, a co tydzień jeździ do mamy na wieś, kilometr po gruntowej drodze i czuć żeby brakowało zimówek. Samochód słabszy, lżejszy, zdecydowanie lepiej tu pasują niż do ciężkiego dość mocnego volvo.
Ja przejeździłem 4 lata na całorocznych Pirelli i z przyczepnością w zakrętach było bardzo dobrze ale gorzej przy hamowaniu w gorące dni oraz w deszczu. W zimie mimo raczej niezimowego bieżnika także OK, poddawały się w kopnym śniegu. Po 6 latach bieżnik z przodu zszedł do 5mm i opony z całkiem przestały trzymać. Kiedyś przy ostrym zapięciu dwójki na suchym ładnie kleiły, teraz kontrola trakcji mruga nawet na 3. W deszczu dramat jak na chińczykach. Z tyłu mam jeszcze 7mm bieżnika i tył zachowuje się poprawnie.
W tym roku kupiłem nowe letnie Hankooki, nie wiem jeszcze co z zimą.
Ja przejeździłem 4 lata na całorocznych Pirelli i z przyczepnością w zakrętach było bardzo dobrze ale gorzej przy hamowaniu w gorące dni oraz w deszczu. W zimie mimo raczej niezimowego bieżnika także OK, poddawały się w kopnym śniegu. Po 6 latach bieżnik z przodu zszedł do 5mm i opony z całkiem przestały trzymać. Kiedyś przy ostrym zapięciu dwójki na suchym ładnie kleiły, teraz kontrola trakcji mruga nawet na 3. W deszczu dramat jak na chińczykach. Z tyłu mam jeszcze 7mm bieżnika i tył zachowuje się poprawnie.
W tym roku kupiłem nowe letnie Hankooki, nie wiem jeszcze co z zimą.
-
- V
- Posty: 27
- Rejestracja: 2017-07-23, 09:38
- Imię: Michal
- VOLVO: XC90
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 10.00
- Status: Offline
Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Dorzucę swoje wrażenia z Crossclimate w XC90 po sezonie letnim i przejechaniu blisko 10tyś km. Muszę powiedzieć, że są ciche obiektywnie, tzn. nie tylko jak na całoroczne. Jeśli chodzi o przyczepność na suchym i mokrym, są tak samo dobre jak średniej klasy letnie gumy (wcześniej jeździłem n Falken Azenis). Nie wiem czy to ze względu na wyższą masę auta, jednak auto gorzej się na nich prowadzi. Jest trochę gumowe, trudniej mu zachować tor jazdy. Przejawia się w konieczności delikatnego kontrowania kierownicy do toru jazdy (żeby nie został źle zrozumiany, nie dzieje się tak jak na filmach z lat 60tych gdzie występowało kręcenie kierownicy w jeździe na wprost). To o czym piszę jest minimalnie, ale jednak wyczuwalne.
Całościowo zalety i wada znoszą się wzajemnie, dlatego nie mam negatywnych odczuć do tych opon. Zobaczymy jak będą sprawdzać się zimą. Wówczas też napiszę o wrażeniach.
Całościowo zalety i wada znoszą się wzajemnie, dlatego nie mam negatywnych odczuć do tych opon. Zobaczymy jak będą sprawdzać się zimą. Wówczas też napiszę o wrażeniach.
- ayrsen
- Przyjaciele
- Posty: 1729
- Rejestracja: 2008-02-28, 05:39
- Imię: ayrsen
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.5T AWD GT
- KW/KM/NM: 188/255/405
- Rok: 0
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
- Kontakt:
Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Będzie tak samo jak latem - czyli poniżej dolnej niskiej rynkowej. Marne latem, marne zimą - marność nad marnościami...
I tak, oczywiście - „w Szczecinie w ubiegłym roku były trzy dni ze śniegiem” oraz „jeżdżę mało, prawie wyłącznie po centrum dużego nizinnego miasta” itd - pytanie tylko, dlaczego nie kupić starszego samochodu od dowolnego posiadanego - przecież będzie tylko trochę gorszy, a nie najgorszy. A tego jakoś nikt albo prawie nikt nie robi - ciekawe dlaczego, może dlatego, że lepsze jest wrogiem dobrego?
I tak, oczywiście - „w Szczecinie w ubiegłym roku były trzy dni ze śniegiem” oraz „jeżdżę mało, prawie wyłącznie po centrum dużego nizinnego miasta” itd - pytanie tylko, dlaczego nie kupić starszego samochodu od dowolnego posiadanego - przecież będzie tylko trochę gorszy, a nie najgorszy. A tego jakoś nikt albo prawie nikt nie robi - ciekawe dlaczego, może dlatego, że lepsze jest wrogiem dobrego?
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip & Valance - 18" Pegasus | Garmin RTI