Strona 3 z 4

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-07-03, 17:02
autor: Seti_1
Ktoś z forumowiczów powyżej napisał że jeździ na całorocznych bo ma mało czasu i szkoda go marnować na wymianę, ja z tego samego powodu zmieniam co sezon letnie na zimowe i odwrotnie bo szkoda mi czasu na naprawę po stłuczce. I nie twierdzę że moje postępowanie ma więcej sensu tylko ten przykład pokazuje jak różne są podejścia do tego samego tematu i że tak naprawdę nie ma się o co spierać bo każdy wybierze najlepsze dla siebie wyjście. Mam dwa auta i w tym miejskim jak dojadę zestaw zima lato to być może też spróbuję z wielosezonowymi by wyrobić sobie opinię. W Volvo S60 które służy za auto żony oraz to w trasy nie ma opcji na taki eksperyment bo lubię gdy auto dobrze się prowadzi i przeszkadza mi gdy opona jest miękka a wielosezonowa latem będzie bardziej miękka od letniej i to dla mnie cały problem. Dodatkowo co roku Chorwacja a zimą narty więc jednak zbyt duże różnice temperatur by zaoszczędzić te 2 godziny na wymianę i pójść na kompromis z wielosezonami.

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-07-05, 14:56
autor: bell
Vector 4 seasons jest niestety glosniejszy niż letnie Conti eco contact.140 km/h na Conti to ok 120/h km na Goodyear pod wzgledem głośności..

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-08-05, 22:30
autor: Iwan
wieloryb pisze:
2021-07-01, 10:43
Zauważ, że nie każdy ma piwnicę, ale też i chęci.
Ale zdam Ci zasadne w naszym kimacie pytanie: CZy jak np w marcu jest+20 to wymieniasz na letnie , czy chechłasz świadomie zimowe,
bardziej jednak przemawiają do mnie sytuacje skrajne, a nie przejściowe
Jak mam zimówkę na aucie a jest w miarę ciepły dzień, do tego mokro to jadę po prostu inaczej trochę aniżeli miałbym na aucie typowo deszczową oponę
naprawdę, przy jeździe bez wariowania, nieszczególnie zauważyłem problemy z zimówkami w temperaturze niezbyt zimowej, natomiast doświadczyłem delikatnie się wyrażając, spore niedogodności na gumie letniej kiedy zdawało się że będzie ok, ale trafiła się lekka posypka śniegu - dlatego też okresy przejściowe bardziej staram się na zimówce, i też dlatego, że wg mnie starsza opona letnia jest bardziej dopuszczalna niż starsza zimówka. Kombinuję więc, żeby zimówki zedrzeć szybciej niż wolniej - w tym roku sprzedałem diesla na zimówkach z 2014 r, kupione w 2015, więc 6 lat użytkowane - nie mierzyłem, ale bieżnika spokojnie miały jeszcze 4-5 mm

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-09-27, 22:49
autor: wieloryb
I dokładnie po to są całoroczne opony. Żebyś nie czuł niedogodności kiedy zaskoczy cię zimowa aura na letnich i nie musiał kombinować i zajeżdżać na siłę zimowych opon w maju, wyraźnie zwalniając a przy tym idąc na kompromisy w zakresie bezpieczeństwa...

Cały problem w dyskusji na temat opon polega na tym, że lekko licząc 90% przeciwników najnowszych opon całorocznych nigdy nie miała osobiście z nimi doczynienia... Coś jak z antyszczepionkowcami... Mają swoje badania i swoich ekspertów. Ja osobiście na nie znam osoby, a w necie można znaleźć tysiące opinii ludzi, którzy po spróbowaniu NAJNOWSZYCH typów opon wielosezonowych nigdy nie wrócili do starego schematu
.

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-09-28, 07:15
autor: FUX
To jakiś tekst sponsorowany?
:mrgreen:

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-09-28, 08:41
autor: BPG
Mój sąsiad ma psa. Bestia wściekła okrutnie. Za swoim płotem. Gdy zdarzy mu się wyjść poza kwadrat normalnie potulny jak owieczka... I tak troszkę myślę jest z nami tu na tym forum... :mrgreen: :D :lol:
Jaaacy my to nie jesteśmy miszczaaami kierownicyyyy, jak my to nie zaaapylamy po naszych drogach, z jakimi to prędkościaaami i to bez względu na waruunki atmosferyyyczne, jak my to się znamy na mechaaanice... itd, itp... a rzeczywistość jest jak rzodkiewka... z wierzchu pięknie zarumieniona a wewnątrz normalnie- blaado.
Jeśli potrzeby mamy doobrze rozpoznane, realnie na świat popatrzymy to okaże się, że większości z nas nowoczesne wielosezony idealnie a śmiem twierdzić że z zapasem spełnią oczekiwania pokładane w ogumieniu. W dzisiejszym świecie technologii i inżynierii materiałowej stworzyć mieszankę która będzie wystarczająco elastyczną w zimie i równie wystarczająco sztywna latem nie jest problemem. Rzeźba bieżnika- tu jest sedno sprawy ale i to producenci już mają opanowane.
Myślę, że najtrudniej jest zmienić przyzwyczajenia, utarte schematy. Jak Kolega powyżej napisał-najprawdopodobniej większa część przeciwników nawet nigdy nie spróbowała takiego ogumienia alllee to jest bleeeee, nie dooobreee. Na pewnym etapie życia zaczynamy sobie nie tylko JE-Życie bardzo cenić, ale również święty spokój, wygodę. Zaczynamy dostrzegać, rozumieć, że to tylko pudło, kupa złomu a nie kapliczka do modlenia czy bolid F1 a skarbonka bez dna. Ale najpierw trzeba do tego etapu właśnie dojść.
Szwedzi są raczej bardzo pragmatyczni w wielu kwestiach. Opony wielosezonowe to naprawdę dobre rozwiązanie dla baardzo wielu z nas ale trzeba się do tego przekonać no i zmienić na takie właśnie ogumienie.
Lokowanie produktu??? Eeee chyba nieee.
Najtrudniej jest zmienić mentalność.
Pozdrawiam.

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-09-28, 09:34
autor: FUX
Podsumujmy.
Komplet opon letnich dla przeciętnego użytkownika, który robi 15-20 kkm/rok, wystarczy na X (3-5) lat.
Kupując nowy samochód na letnich oponach, nie widzę sensu kupowania opony wielosezonowej. Co mam zrobić z letnimi? Wyrzucić?
Sens wielosezonowej jest wtedy, może?, gdy tłuczemy się po mieście, które ma jakoś tam utrzymane drogi w ciągu zimy. Wyjazd poza drogi I kolejności zimowego utrzymania jest chybiony.
Dlaczego Szwedzi tak do tego podchodzą?
Nie wiem.

Tak, jak średnio przyjemne jest chodzenie w półbutach za kostkę latem przy 30 st. C, tak bezsensowne użytkowanie tychże przy kilku/kilkunastu stopniach mrozu zimą.

Testy opon wielosezonowych także wypadają przeciętnie.



Co do porównania z psem.
Są różni fantaści, jeżeli chodzi o umiejętności, etc.

Zrobiłem pod 2 mln km różnymi autami i nie odważę się napisać, że jestem miszczem zapierdalania po krajówkach w różnych warunkach.
Fakt, doświadczenie pomaga wielokrotnie, myślenie za innych imbecyli, którzy uparli się aby mieć PJ, którego nie powinni mieć.

Auto, droga, autostrada, góry, itp. powinno uczyć pokory.

Opona jest jednym z czynników, które mają wpływ na to, czy pojedziemy i wrócimy.
Ale nie tylko ona.

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-09-28, 23:38
autor: mossberg
Zawsze miałem dwa komplety opon, a często nawet całych kół.
W poprzednim aucie (Jeep Grand Cherokee) po raz pierwszy zacząłem jeździć na oponach całorocznych. Najpierw były to Yohohama Geolandar, a potem Pirelli Scorpion Verde All Season. W obu przypadkach nie zauważyłem żadnych niedogodności. Wręcz uznałem, że to super wygodnie rozwiązanie.
Obecnie w XC60 mam opony letnie w sumie tylko dlatego bo tak auto było wyposażone. Uznałem, że nie ma sensu zdejmować nowych opon, kupować i zakładać całoroczne gumy. Dlatego dokupiłem drugi komplet na zimę. Ot tak

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-10-14, 19:05
autor: wieloryb
FUX pisze:
2021-09-28, 09:34
Zrobiłem pod 2 mln km różnymi autami i nie odważę się napisać, że jestem miszczem zapierdalania po krajówkach w różnych warunkach.
A ile km zrobiłeś na oponach całorocznych?
Rozumiem, że przynajmniej z 50 tyś, aby.obiektywnie móc się wypowiedzieć w temacie?
Co do testów, to jak wcześniej pisałem. Najlepsze opony całoroczne w warunkach mokrej polskiej zimy na plusie wypadają ZNACZNIE lepiej od typowo.zimowych.
Natomiast różnica w lecie do letnich jest minimalna. Bo to są de facto opony bliższe tych letnich..

A co zrobić z nowymi oponami z salonu? Zdjąć i sprzedać nówki fanatykom opon sezonowych... Zrobiłem tak przy 2 ostatnich autach i dokładnie tak samo zrobię za kilka miesięcy,jak odbiorę nowe auto...
Nie dla wygody,nie dla oszczędności, a dla bezpieczeństwa przy skrajnych zmianach pogodowych naszego klimatu...

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-10-14, 19:17
autor: ewemarkam
Od lat jeżdżę na wielosezonie, wiele testowałem. Teraz mam Nokiany, w Foresterze miałem Vredstein, w Ignis małożonka jeździła na Uniroyal, w Hyundai Atos mieliśmy debice (śliskie na mokrym, nie polecam), w Toyocie miałem michelin. Najlepsze z tych wszystkich były Michelin cross climate w toyocie (kupione w zasadzie jak się tylko pojawiły na rynku). Nokiany troche głośne ale to pewnie dlatego że są XL, Vredstein ciche, były naprawdę OK. Nie wrócę znów do sezonowych opon, bez sensu. z 60-70 tyś zrobiłem na takich oponach przez te wszystkie lata. Dodam że do każdego samochodu musiałem kupić nowe, bo poprzedni właściciele byli zwolennikami sezonowych opon, trzymania kompletu drugich kół albo czekania w kolejkach.

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-10-14, 23:04
autor: FUX
wieloryb pisze:
2021-10-14, 19:05
A ile km zrobiłeś na oponach całorocznych?
A co to ma do rzeczy?

Ja napisałem wyżej; nie wyrzucę (oddam za 1/4 ceny) nowych letnich opon w imię kupienia wielosezonowych.

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-10-18, 20:34
autor: wieloryb
Zasadniczo ma bardzo dużo do rzeczy, bo aby obiektywnie i rzeczowo coś ocenić wg mnie należy wiedzieć o czym się piszę, czytaj mieć z tym odpowiednio długi kontaktu. Inaczej to bajkopisarstwo... A niestety cała masa negatywnych opinii zaczyna się od zadania "sąsiad miał i...."
Ponieważ nowoczesne opony całoroczne są dostępne dosłownie od 5 lat, każdy który je ocenia miał długi albo baaaaaardzo długi kontakt z oponami sezonowymi. Innych nie było.a te, co były, były całkiem inne- czytaj fatalne.
I Można zauważyc miażdżącą przewagę pozytywnych ocen wśród użytkowników obu typów. Ja osobiście byłem już 3 razy na całorocznych oponach w Alpach. Wcześniej używałem Ok 12 lat opon tradycyjnych. Np
2 letnie zimowe Barum Polaris 2( albo 3) z przebiegiem max 15 tys km i idealnym bieżnikiem nie były w stanie zapewnić mi w Czechach bezpiecznej reakcji na świerzo naśnieżonej drodze asfaltowej...
To przykład rzeczowej opinii. Nie bajkopisarstwa typu: " jeśli coś jest do wszystkiego, znaczy, że jest do niczego"
Lub " w zimie nie chodzi się w sandałach"

Zatem opisz proszę Twoje doświadczenia z kilku sezonów użytkowania obu opon. Podaj przykłady. Wtedy dyskusja będzie merytoryczna...
120 Lat temu producenci bryczek konnych też hejtowali pierwsze auta spalinowe. Jak dobrze, że znaleźli się chętni, którzy nie uwierzyli w opowieści o sąsiadach...😀

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-10-18, 20:52
autor: wieloryb
wieloryb pisze:
2021-10-18, 20:34
Ja napisałem wyżej; nie wyrzucę (oddam za 1/4 ceny
Nowe bez przebiegu sprzedasz za 3/4 ceny...

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-10-19, 08:51
autor: rezon
mossberg pisze:
2021-09-28, 23:38
Wręcz uznałem, że to super wygodnie rozwiązanie.
Obecnie w XC60 mam opony letnie w sumie tylko dlatego bo tak auto było wyposażone. Uznałem, że nie ma sensu zdejmować nowych opon, kupować i zakładać całoroczne gumy.
Bo tak jak piszesz całoroczne są wygodne. Jak ktoś mało jeździ, głównie po mieście to dwa komplety kół są nieekonomiczne, nieekologiczne i nielogiczne. Opony wytrzymują u mnie ok. 60-80kkm czyli na dwóch kompletach daje to średnio łączny przebieg 140kkm. Nigdy nie zjeżdżam opon do min. wysokości bieżnika - zwłaszcza zimówek, czyli jakby się ktoś uparł to jeszcze 2x20kkm zrobiłby. Jak ktoś jeździ mało to jest 7-8 lat, bardzo mało to jest nawet i 15lat. Opony zimowe - nawet premium zaczynają twardnieć po ok. 5-6 latach i zaczynają być śliskie. Sprawdzone kilka razy. Wymiana opon zimowych z bieżnikiem >5mm na nowe ma średni sens. Mam obecnie "pod opieką" cztery samochody - jeden na wielosezonowej Dębicy. Głośna, ale zachowuje się przyzwoicie. Samochód robi 6-8kkm rocznie, generalnie wolno, więc szukałem opony budżetowej. Pozostałe są na dwóch kompletach i spokojnie dwa mogłyby przejść na wielosezonowe, tylko mają w miarę dobre dwa komplety, więc szkoda wyrzucać. Tylko łosiem robię ok. 40kkm rocznie, więc dwa komplety zdążę zjechać zanim się zestarzeją.

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-11-13, 19:19
autor: Hermogenes
https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/w ... ar-AAQEPeq A tak to jest na naszym podwórku. Pozdrawiam Hermogenes

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-11-16, 22:30
autor: adj1
Ja zapewne letnie nówki od razu sprzedam a założę Michelin CrossClimate 2 - takie same Volvo do elektryków dołącza.
Głównie jazda po dużym mieście, Trójmiasto, 15kkm.

Głównie chodzi o wygodę.

Ps. Ktoś z was kto ma 2 komplety kół i opon jak wygląda kwestia z czujnikami ciśnienia?

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-11-16, 22:34
autor: BPG
Volvo z ABS'u przelicza... jeśli się nie mylę...

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-11-17, 08:10
autor: wieloryb
adj1 pisze:
2021-11-16, 22:30
Nieprzeczytany post 2021-11-16, 23:30

Ja zapewne letnie nówki od razu sprzedam a założę Michelin CrossClimate 2 - takie same Volvo do elektryków dołącza.
Ja je ściągnę jeszcze w salonie przed odbiorem. I na 90% też założę crossclimaty. To będzie 3 komplet już na całorocznych... I nie dla wygody,bo wulkanizację i przechowalnie. akurat mamy obecnie w budynku, gdzie pracuję. Nie dla pieniędzy, bo to wychodzi podobnie,jak 2 komplety opon premium- a dla bezpieczeństwa.
Wolę w taką pogodę, jaka jest mokro na lekkim plusie ( typowa polska zima w mieście) całoroczne od zimowych.

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-11-17, 08:15
autor: rezon
wieloryb pisze:
2021-11-17, 08:10
Nie dla pieniędzy, bo to wychodzi podobnie,jak 2 komplety opon premium- a dla bezpieczeństwa.
Wolę w taką pogodę, jaka jest mokro na lekkim plusie ( typowa polska zima w mieście) całoroczne od zimowych.
taka sama naciągana argumentacja jak u innych oszczędności 150zł na wymianach. Opony zimowe nie są tylko na śnieg - no może po za Dębicą Frigo.
adj1 pisze:
2021-11-16, 22:30
Ktoś z was kto ma 2 komplety kół i opon jak wygląda kwestia z czujnikami ciśnienia?
zmieniasz koła, uruchamiasz kalibrację, jedziesz kilkadziesiąt m i masz skalibrowane. Tak jak pisał BPG większość modeli Volvo korzysta z czujników ABS i ma pośrednie wykrywanie spadku ciśnienia tj. bez czujników ciśnienia

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-11-22, 23:14
autor: Iwan
wieloryb pisze:
2021-11-17, 08:10
mokro na lekkim plusie ( typowa polska zima w mieście) całoroczne od zimowych
I pewnie racja. W duży mieście się to sprawdzi.
Dodam coś takiego, Polska to kraj ani duży, ani mały, ale znajoma mieszkającą w Krakowie od iluś tam lat, przeprowadziła się z pn-zach krańca Polski z miejscowości Płoty. Kiedyś wyraziła się tak, że dopiero tu przekonała się co to zima, zimno itd. Więc zakładam, że do opon zimowych też inaczej podejdzie ktoś z rejonu Szczecina, Gdańska, Zielonej Góry, a inaczej ktoś z Krosna, Gorlic, Suchej Beskidzkiej. Bo raz, że zima inna (choć te ostatnie zimy, to lipa a nie zimy), dwa inne ukształtowanie terenu, inaczej trzeba jeździć i tyle.

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-11-24, 22:32
autor: wieloryb
No tylko że opona markowa całoroczna traci do zimowej tylko w Kopnym Śniegu. Z Wrocławia jest blisko do Karkonoszy. Tam jeżdżę na narty. Na ferie w Alpy
I nigdy e życiu kopnego śniegu na drodze nie spotkałem. Jak już wpadnie to jest momentalnie rozjeżdżony lub zgarnięty pługiem...
Raz jeszcze i ostatni. Niech ktoś spróbuje 2 lata pojeździć na markowych całorocznych. To nie jest majątek,a jesteśmy na forum Volvo a nie Fiata. I wtedy może uczciwie powiedzieć,że są do du**... Bo zimowe świetnie mu trzymają w ulewie w lutym przy +10🙃
Inaczej to jest dyskusja bez większego sensu...

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-11-25, 07:31
autor: FUX
Jaki jest przeciętna żywotność takiej opony?
60-70 kkm?

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-11-26, 12:26
autor: rezon
wieloryb pisze:
2021-11-24, 22:32
o tylko że opona markowa całoroczna traci do zimowej tylko w Kopnym Śniegu.
no nie tylko. Markowa opona całoroczna, będzie jednak gorsza od równie markowej sezonowej (np. głośniejsza latem, nieco gorsza trakcja zimą z uwagi na mniejszą liczbę lamelek). Przy rocznych przebiegach pow. 30kkm rocznie - IMO lepiej się będą sprawdzać sezonowe. Przy mniejszych, zwłaszcza do 20kkm - szkoda zawracać sobie głowy sezonowymi.

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-11-26, 13:15
autor: BPG
FUX pisze:
2021-11-25, 07:31
Jaki jest przeciętna żywotność takiej opony?
60-70 kkm?
2lata... czyli 75/80kkm u mnie jako sezonowe.
U żony podobny przebieg 70/75kkm ale tu średnio 5lat.
U córki bywało różnie-dziury bywają groźne we Wrocku i jedna para ma już 3lata i pod 50kkm a druga 1.4roku-jakieś 25kkm.
Wielosezony dają radę. Zawsze te same: Goodyear Vector 4Seasons- tylko generacje się zmieniają.
Polecam.

Volvo rezygnuje z opon zimowych. Szwedzi poszli po rozum do głowy

: 2021-12-29, 12:58
autor: jakubpda
Miałem opony CC1 generacji (ok miesiąc po premierze w PL) 5 lat na nich latałem, w zeszłą zimę zauważyłem, znaczące pogorszenie się trakcji na śniegu ale guma była już mocno zmęczona. Obecnie mam CC2 generacji (ok miesiąc po premierze w PL) trakcja na śniegu jest bardzo poprawiona w stosunku do CC1 oraz CC+. Jak ktoś się zastanawia to CC2 można brać w ciemno.