Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Chcesz kupić Volvo ? Ten dział jest stworzony dla Ciebie! Tutaj zadajemy pytania o wszystkie nie wymienione niżej modele...
ODPOWIEDZ
moonwalker37
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: moonwalker37 » 2006-05-20, 16:24

Zakup samochodu to bardzo trudna rzecz. Najlepiej nie robić tego samu ale znaleźć sobie mechanika który pomoże Wam w ocenie stanu technicznego samochodu. Żeby dowiedzieć się czegoś więcej o stanie silnika i elektroniki trzeba poddać wymarzone Volve diagnostyce komuterowej

Na co zwracac uwage przy kupnie

Kupując samochód musisz pamiętać że niezwykle ważne to jak był uzytkowany przez poprzedniego właściciela. Samochody zadbane i serwisowana na czas zwykle sa droższe. Kupując tani samochód musisz sie liczyć z tym że nie będzie on spełniał Twoich oczekiwań a co gorsze może okazać się bardzo kosztowny w reanimacji. Dlatego lepiej dołożyc kilka złotych więcej i nabyc zadbany egzemplarz.



Karoseria

Kupując samochód musisz liczyć się z tym że jest on bardzo dobrze przyszykowany do sprzedaży, czysta tapicerka i lśniący lakier mają obniżyć Twój krytycyzm. Nie daj zwieść się zapewnienią że nie był bity i że właścielem był starszy Pan który jeździł nim do kościoła i do hipersklepu.
Większość samochodów sprzedawanych w komisch czy portalach internetowych jest po większych lub mniejszych stłuczkach. Więc problemem nie jest czy samochód był naprawiany ale jak mocno był rozbity i jak dobrze został naprawiony.
Wszytskie elementy nadwozia muszą być dobrze spasowane, szpary pomiedzy elementami muszą być równe, drzwi muszą się zamykać bez używania dużej siły. Czasam warto przejechać sie do salonu i sprawdzic na nowym salonowym egzemplarzu ktory jest "szczelny". Drzwi w takich samochodach zamykają sie z wytworzeniem ciśnienie w kabinie pasażerskiej co sprawia wrażenie lekkiego oporu w końcowej fazie zamykania drzwi.
Popatrz pod światło i oceń lakier. Musi być on połozony równo , bez pofałdowań. Sprawdź elementy naprawiane czy nie łuszczy się na rantach i w rogach. Oceń czy nie ma ognisk rdzy na podszybiach i w nadkolach. Jeżeli samochód ma założone piękne chromowane cyrkle to może znaczyc że sprzedający próbuje zamaskować ogniska rdzy.
Zwróć uwagę na stan usczelek, czy przylegają równo, czy nie sa pomalowane
Komora silnika nie powinna razić czystością lub świeżym lakierem. Może to świadczyc o naprawie silnika.
Ocen podłużnice, czy są proste i wolne od rdzy. Całe podłużnice nie świadczą o tym że samochód składa sie z jednego kawałka. Przecięcie samochodu za fotelami kierowcy i na słupkach A (to słupki kierowcy) oszczędza podłużnice i kielichy.
Obejrzyj dokładnie szyby i sprawdź czy są oryginalne i czy wszystkie pochodzą z tego samego okresu. Jeśli którac szyba jest z młodsza niż pozostałe świadczy to o tym że była wymieniana

Wnętrze

Tutaj najbardziej widać zu zycie samochodu.
Obejrzyj dokadnie kierownicę, gałke zmiany biegów, dzwignie kierunkowskazów, pedały oraz progi. Wyślizgane świadczą o częstym i długim uzytkowaniu.
Fotel kierowcy nie powinien być zapadniety a tapicerka poprzecierana
Jężlei kupujesz samochód użytkowany w Polsce to szacunkowy roczny przebieg to 15-17 kkm. Jeżeli w Niemczech to ok 25 kkm
Sprawdż czy po przekręceniu kuczyka świecą się wszytskie kontrolki i czy gasną po chwili. Nie zapalenie sie jakiejś kontrolki może sugerować jej odłączenie aby ukryć awarie ukłądu
Jeżeli samochód ma klimatyzacje to sprawdź czy działa. Jeżeli sa z nią problemy to ustal przyczynę najlepiej w wyspecjalizowanym punkcie. Tak diagnostyka nawet jeśli kosztuje na wet 200 PLN może ustrzec Cie przed wydatkiem nawet kilku tysiecy PLN po zakupie.

Silnik

Nie dowiesz sie za duzo na ucho. Nie baw sie w Mozarta.
Oceń czy nie ma wycieków. Czysty, wymyty silnik może być próbą ich ukrycia.
Zimny powinien zapalac bez trudu. I pracować równo, bez szarpania.
Zapal i zgaś go kilka razy a dowiesz sie jaki jest stan akumulatora.
Ciepły silnik (trzeba nim zrobić min. kilkanaście kilometrów) powinien zapalać również od ręki. Problemy z zapłonem na ciepło to oznaka słabej pompy paliwowej
Jeżeli kupujesz turbo to poproś sprzedającego(ma sens jezeli to właściciel a nie komis) żeby "pokazał co ta furka potrafi" tuż przd końcem jazdy próbnej. Jeżeli po szalonej jeździe zgasi od razu to odpuśc sobie bo naprawdopodobnie turbo będzie do wymiany. Taki silnik po ostrej jeździe musi popraqcować na jałowym biegu ok 1 min przed zgaszeniem.
Można również zajrzeć do intercoolera. Jesli jest dużo oleju w płynie znaczy ze turbo pada. Podobnie jesli jest rzeka oleju w rurze idącej do turbiny albo z turbiny. tego nie wiem ale poszukam
Dym z rury powinien byc neutralny. Jeśli wkrecony na pełne obroty silnik dymi na biało - uczelka pod głowica do roboty, na niebiesko - bierze olej, na czarno jakieś problemy ze spalaniem
Dobrze jest też zmnierzyć stopień sprężania na każdym z cylindrów. to jest najlepszy wyznacznik zużycia silnika.

Zawieszenie

Ze strony zawieszenia nie powinny dochodzić żadne trzaski i stukania. Najlepiej ocenić to w porządnej stacji diagnostycznej w której dowiecie sie gdzie sa luzy i ile to będzie kosztować.
W trakcie jazdy samochód powinien jechac prosto i nie zbaczać z toru jazdy. Nie powinna drżeć kierownica (źle wyważone koła, zle ustawiona zbierzność, albo nienaprawialne uszkodzenie po dzwonie)
Dzwignia zmiany biegów również powinna zostac niewzruszona (drgania wskazuja na uszkodzenie poduszki skrzyni biegów). Biegi powinny wchodzić gładko bez zgrzytania.
Podczas hamowania pedał nie powinien odbijać (zwichrowane tarcze hamulcowe)

Koniecznie trzeba sprawdzić numery nadwozia . Moze okazac się że nasz wymarzony samochód ma kuper od innego egzemplarza a i silnik nie ten co trzeba. Najlepiej udać sie do ASO Volvo i tam skonsultowac rzeczywistośc z fantazją sprzedającego.

Dobrze jak samochód posiada niemiecką kartę pojazdu czyli Brief. Książka serwisowa i komplet kluczyków sa tez mile widziane. Jeden kluczyk może byc oznaką że samochód został skradziony w Niemczech w celu wyłudzenia odszkodowania a następnie sprzedany złodziejom i wywieziony na wschód.

Warto tez sprawdzić czy samochód nie był kradziony. Sprawdzisz to na kazdym posterunku Policji. Numer VIN skradzionego samochodu jest w bazie nastepnego dnia po zgłoszeniu przez właściciela jeżeli kradzieży dokonano w Polsce a w kilka dni jeżeli samochód pochodzi za krajów UE.

Sprawdź czy samochód nie jest w rejestrze zastawów sądowych. Zakup pojazdu na którym ciązy taki zapis to utrata pieniędzy zapłaconych sprzedającemu oraz pojazdu i to wszystko w pełni majestatu prawa. Można zlecic takie sprawdzenie firmie
http://www.cors.pl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.puinfos.prv.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeżeli kupujesz samochód w Polsce który w Polsce ma wykupione ubezpieczenie OC to pamietaj ze masz 30 dni na wypowiedzenie umowy ubezpieczenia OC poprzedniego właściciela. Innaczej bedziesz płacił 2 ubezpieczenia. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy ubezpieczasz sie w tej samej firmie co poprzedni właściciel pojazdu.

Zanim znajdziesz wymarzone Volvo, obejrzysz całą masę reanimowanych trupów, "szczepanów", topielców, z nie jasną sytuacją prawną i gigantycznym przebiegiem.

http://www.volvo-off.pl/index.cgi?Kupuj" onclick="window.open(this.href);return false;ę_Samochód - link do volvo-off z cennymi wskazówkami

A jak już sie naczytacie i będziecie mieć głowe nabitą całą masąwiadomości to weźcie zaprzyjaźnionego mechanika i niech on wam ten samochód obejrzy :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2006-06-04, 23:29 przez moonwalker37, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
VolvoTech
VIP
VIP
Posty: 566
Rejestracja: 2006-05-13, 22:51
VOLVO: VolvoTech
Silnik: volvoserwis
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Chorzów -woj śląskie
Status: Offline
Kontakt:

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: VolvoTech » 2006-05-21, 10:39

Ja często spotykam się z klientami nabitymi w butelkę!!!
Dziwię się osobą, które kupują auto i nie poddają je ocenie technicznej.
Najlepszym rozwiązaniem jest zabrać samochód do stacji obsługi VOLVO (autoryzowanej lub nie autoryzowanej, ale z dużym doświadczeniem) i poddać go ocenie technicznej. Taka stacja, aby uniknąć przyszłych kłopotów prześwietli samochód niczym rentgen!!!
Pamiętajcie nawet najlepszy mechanik nie znajdzie tyle usterek, co wyspecjalizowany serwis Volvo – ponieważ mechanik volvo zwróci uwagę na każdą spinkę i śrubkę która jest inna niż auto fabrycznie …i to może pomóc wykryć ukryte wady.
Nie chcę tu nikogo urazić (mechaników), ale super mechanik, ale nieznający dobrze produkt –VOLVO może jedynie określić powierzchownie stan techniczny, co nie, jednokrotnie jest za mało…pamiętaj to są twoje pieniądze, na które ciężko pracowałeś!!!!


Życzę udanych zakupów

Awatar użytkownika
ORI
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2006-01-31, 19:04
Imię: Maciej
VOLVO: V70
Silnik: D5252T + AW 50-42
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1998
Był na spocie: 20
Przebieg: 328000
Lokalizacja: Szamotuły | Poznań
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: ORI » 2006-05-21, 10:59

VolvoTech, tylko to kosztuje i pewnie nie mało ? Znasz moze orientacyjna cene takiego przegladu ?

Awatar użytkownika
VolvoTech
VIP
VIP
Posty: 566
Rejestracja: 2006-05-13, 22:51
VOLVO: VolvoTech
Silnik: volvoserwis
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Chorzów -woj śląskie
Status: Offline
Kontakt:

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: VolvoTech » 2006-05-21, 11:02

około 200-300zł

orte
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: orte » 2006-05-21, 18:05

Jacoos, w warszawie też zapłacisz 200 zł ;) a polecam Pro-Car.

tu masz co nieco o polecanych (odradzanych) serwisach Volvo

http://www.phpbbserver.com/v40/viewtopi" onclick="window.open(this.href);return false; ... mforum=v40

Jako użyszkodnik ;) V40 możesz też zajrzeć tutaj

http://www.v40.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

albanez
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: albanez » 2006-06-06, 16:29

wlasnie przymierzam sie do przegladu przedsprzedaznego i w "ASO VOLVO Drywa Gdansk"
zaspiewali mi za te przyjemnosc 600zl. ekhm. nie, zebym spodziewal sie za darmo, ale...

w zwiazku z tym baaaardzo sie usmiecham do volvomaniakow z trojmiasta i okolic - czy
macie jakies sprawdzone stacje diagnostyki, ktore zrobilyby rzetelny przeglad do 300zl? wiem,
ze aso to aso, ale serwis drywa w gdansku (kiedys w gdyni) nie jest uznawany za jakis
osmy cud swiata, wiec jesli za niepewnej jakosci robote mam placic 600zl... sami rozumiecie.

pomocy! :)

Anka
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: Anka » 2006-06-27, 20:42

VolvoTech pisze:Najlepszym rozwiązaniem jest zabrać samochód do stacji obsługi VOLVO (autoryzowanej lub nie autoryzowanej, ale z dużym doświadczeniem) i poddać go ocenie technicznej.
Guuuuzik prowda.
Przed sprzedażą podjechalismy do serwisu i tak po łebkach oglądneli nam auto,ze popłynęlismy z M na 5 patyków. :evil:
Sory Biernik ale musze to napisać - omijajcie Sosnowiec wieeeelkim łukiem.


Anka, nie jedzie się do ASO Volvo tylko do ASO Volvo/stacji diagnostycznej do której masz zaufanie. moonwalker37
Ostatnio zmieniony 2006-06-27, 22:26 przez Anka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Profos
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 516
Rejestracja: 2006-10-02, 19:53
VOLVO: V70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 136
Rok: 2
Był na spocie: 5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Krzeszowice
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: Profos » 2006-12-14, 00:00

moonwalker37, porady te są bardzo cenne

Tak jak tutaj przedstawiacie Szanowne Koleżanki i Szanowni Koledzy, warto sprawdzić dokładnie samochód przed zakupem: ciśnienie sprężania, stan licznika, stan zawieszenia, błędy, etc., najlepiej w specjalizującym się w volvo zakładzie. Ja, jak błądziłem za autkiem, to sprawdziłem tak 3 samochody, wydając jakieś 340 zł. I dzięki temu dowiedziałem się, że:

1. Volvo 850 sedan '92 GLT 2,5 20V miał m.in.:rozwalone praktycznie całe zawieszenie, czyli do wymiany drążki kierownicze, końcówki drążków, sworznie wahaczy z tulejami (...), uszczelniacz w skrzyni biegów, problemy z systemem ABS oraz inne "liczne" sprawy - łącznie wyszło 22 usterki do usunięcia, a ich szacunkowy koszt to 4900 zł; to autko przyspieszało jak polonez...; Samochód był wystawiony na kwotę 12900 zł, był z instalacją gazową, nie sekwencyjną (nie pamiętam jaką dokładnie miał); cena abstrakcyjna, do czego nawiążę później.

2. Volvo 850 kombi '94 T5 130000km przebiegu miał m.in.: pięknie umytą górę silnika, a dół cały w oleju, cieknącą chłodnicę, kręcony licznik o okrągłe 100 tys. km, sprzęgło do wymiany, przedmuchy do skrzyni korbowej i w niedługim czasie prawdopodobnie będzie musiał mieć remont silnika (wycenili go na około 10000 zł, to była wersja T5, z silnikiem 2.0T), miał też "wyciągnięte" niektóre kontrolki, aby nie pokazywały błędów (!!!); koszt doprowadzenia samochodu do porządku to wydatek 4550 zł; oprócz tego konieczne testy dodatkowe takich elementów jak: sonda lambda, ciśnienie paliwa oraz wykonanie testu głowicy; cena wstępna auta była ustawiona na 15000 zł, przed testem, po oględzinach samochodu doszliśmy do 13500 zł, po przeglądzie przedsprzedażnym rozstaliśmy się...jak nam przedstawił człowiek z MOTOMAR-u wyniki przeglądu, to sprzedawca autka był bardzo zestresowany, ciekaw jestem, czy wiedział o tych usterkach, czy nie...

3. Volvo 850 kombi '96 T5-R 206000 km przebiegu miał m.in.: nie umyty silnik (uważam to za dużą zaletę autka, ponieważ łatwo można stwierdzić "na oko" - jedynie orientacyjnie oczywiście - w jakim stanie ono się znajduje, a przynajmniej jest to bardzo ułatwione, od strony eksploatacyjnej), wycieki z silnika oraz z układu kierowniczego oraz do wymiany tzw. MAF oraz drobniejsze rzeczy typu nie działające wsteczne oświetlenie, uszkodzona poduszka górna silnika, łącznik stabilizatora, przewody zapłonowe (nadgryziony przewód od cewki - jakiś zwierzak ?!); różnica między przebiegiem wskazywanym na liczniku, a tym przebiegiem, który był zarejestrowany "gdzieś tam" serwisowo wyniosła 8km (jakieś błędy komputera);koszt doprowadzenia autka do porządku to wydatek rzędu 3259 zł (w tym sam MAF to 1300 zł); cena wstępna auta wynosiła 15900 zł, faktyczna cena zakupu to 13000 zł - to jest już MÓJ VOLVIACZEK - nawiążę tu teraz do pojazdu z pozycji 1 i jego ceny 12900zł...

Muszę powiedzieć, że jestem z tego autka bardzo zadowolony, poszczególne usterki likwiduję i cieszę się z jazdy moją niunią ogromnie.

Trzeba jednak jeszcze dodać, że samochody te zawsze na coś cierpią, z racji wieku, więc całkowitej bezawaryjności nie da się w 100 procentach uniknąć, choć tutaj chodzi przede wszystkim o elektronikę, która jak nasze komputery, czasami się zachowuje dziwnie i trzeba się mocno nagłowić lub szybko zwrócić do dobrego, sprawdzonego serwisu. Wszystkie auta, które oglądałem miały wycieki z silnika oraz z przekładni kierowniczej. W wypadku przekładni najlepiej jest ją wymienić, ale to wydatek 1500 zł i nie każdy to robi. Silnik zawsze można uszczelnić, wymieniając odpowiednie uszczelki. Ja oglądałem 6 samochodów, z tym, że do przeglądu trafiło jeno 3. Wszystkie z zewnątrz wyglądały pięknie, naprawdę ładnie.

Przepraszam za tak rozwlekłe podjęcie tematu, ale mam nadzieję, że i moje doświadczenie komuś przyda się w hamowaniu silnych, pozytywnych, ale bezkrytycznych emocji przy sprawdzaniu swojego potencjalnego volviątka i dostaną w ręcę zadbany i dobrze prowadzony pojazd, czego wszystkim Volvo-fanom życzę...
Ostatnio zmieniony 2008-07-06, 10:00 przez Profos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Don MARIO
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 934
Rejestracja: 2007-06-11, 20:51
VOLVO: V50 SUMMUM
Silnik: D4204T 2.0 D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2007
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: Don MARIO » 2007-07-28, 08:34

Profos pisze:Co do przeglądu przedsprzedażnego, to polecam w Krakowie firmę MOTOMAR
CAłkowiecie do tego sie przeyłaczam Panowie naprawde buduja sobie dobra marke w Krakowie , bo konkurencja nie spi , dosłaownie za plecami Sven Car
tez polecam maja vadisa i przystepne ceny
VOLVO PROSTSZA STRONA ŻYCIA
EX: VOLVO V40 1.9TD 1997rok
EX: VOLVO V50 2.0 D 2007rok
EX: VOLVO V70 2.5 TDI 1997rok

Meewash
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: Meewash » 2007-08-28, 11:38

Oj czemu ja nie skorzystalem z tych rad przed zakupem mojego volviaka? Dlaczego? Pewnie nie spotykalyby mnie teraz niemile niespodzianki na kazdym kroku. Gdzie nie pojade tam cos, na stacji diagnostycznej, u mechanika,... pozrazka!:(

Najgorsze jest to ze dalem sobie wcisnac samochod po dzwonie, ktory zostal tak naprawiony troche malo profesjonalnie.:(

Ale wyszedl brak doswiadczenia. Teraz musze go doprowadzic do takiego stanu aby przeszedl badania i dostal wpis z pieczatka, a za jakis czas, bede musial sie go pozbyc.

Jak bede kupowal nastepne volvo na pewno skorzystam z rad bardziej doswiadczonych kolegow.

Do nauki jazdy w sumie i tak wystarczy.

tyg
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2007-08-26, 23:49
VOLVO: s4o
Silnik: 1.8
Rok: 97
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: krk
Status: Offline
Kontakt:

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: tyg » 2007-09-09, 22:57

Jako że z okolic krakowa jestem zabiorę swoje s40 do w/w firmy na testa, ciekawe co wyjdzie.
Czytając posty w tym dziale myślę ze moje volvo wcale nie jest w złym stanie, ale i tak pojadę - "oby mnie z błędnego myślenia nie wyprowadzili fachowcy"

Awatar użytkownika
gooduser
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2007-03-29, 15:01
VOLVO: nie
Silnik: nie
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Legionowo
Status: Offline
Kontakt:

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: gooduser » 2007-10-01, 11:36

Hej wszystkim poniżej przedstawiam "garść" informacji jakie udało mi się znaleźć w sieci o tym jak sprawdzić samochód przed kupnem. Część pochodzi z gazet, innych forów itp. Jest ich dość dużo, mogą się powtarzać, ale warto się z nimi zapoznać tym bardziej, że dla wielu z nas jest to pierwsze i zasadnicze pytanie "JAK SPRAWDZIĆ PRZED KUPNEM SAMOCHÓD".

Z tą decyzją drodzy przyjaciele i przyjaciółki zostajemy sami i tylko w miarę rzetelna wiedza (która jak sądzę, po poniższej lekturze nieco się wzbogaci) pozwala kupić to o czym marzymy czyli samochód, który nie sprawi nam zbyt wielu problemów.

Pozdrawiam Artur

---------------

Żelazne zasady gry:

* Nigdy się nie spiesz
* Okazyjna cena nie powinna być różna od standardowych cen o jakieś 5%, w przypadku większej różnicy jest to dość podejrzane. A już na pewno podejrzane są okazje o 20% tańsze.
* Kupuj samochód w towarzystwie mechanika, osoby która się na autach zna lub rzeczoznawcy.
* Koniecznie wybierz się na jazdę próbną.

Na co zwrócić uwagę przy oględzinach:

* Karoseria


stan ogólny - korozja jest szczególnie niebezpieczna na progach, podłużnicach, nadkolach, zagięciach zderzaków i na spodzie drzwi. Korozja atakuje także miejsca ukryte pod listwami ozdobnymi, pod wykładziną podłogową i w bagażniku. Bez większego znaczenia są natomiast drobne odbicia lakieru w miejscach po uderzeniu kamienia.


czy auto jest powypadkowe - różne odcienie lub ślady na uszczelkach gumowych i elementach z tworzyw sztucznych mogą oznaczać, że auto jest po wypadku. Można odchylić uszczelkę przedniej szyby i porównać lakier pod nią z pozostałym. W ogóle przyjrzeć się wszystkim uszczelkom czy nie są popryskane drobnymi kropkami farby świadczącymi o przebytym lakierowaniu.

Można przypatrzeć się autu z pewnej odległości czy nie sprawia wrażenia krzywego, przekoszonego, czy jeździ prosto i czy jest faktycznym dwuśladem. Jeśli błotniki nie są ustawione symetrycznie, jeden jest wyraźnie wyżej od drugiego, drzwi i pokrywy nie pasują dokładnie do swoich miejsc może to świadczyć o powypadkowej przeszłości auta.

Należy zwrócić uwagę na to czy szpary między drzwiami są mniej więcej równe. Dotyczy to wszystkich elementów ruchomych tzn. szpary między drzwiami a dachem, przy klapie bagażnika i przy masce.

Należy otworzyć kolejno wszystkie drzwi na oścież i sprawdzić czy spaw mocujący zawias jest oryginalny (wykonany przez automat jest równy na całej długości). Przy okazji należy zwrócić uwagę na bolce przy tych zawiasach, czy są oryginalne i mają właściwe zabezpieczenia. Występujące odchyłki przy omówionych elementach świadczyć mogą o przebytym uderzeniu bocznym (trudnym do wykrycia) lub dachowaniu.

Można też przyjrzeć sie szybom i ich numerom czy są takie same i z jednego roku produkcji. Oczywiście znalezienie auta bezwypadkowego jest bardzo trudne. Spora część aut została sprowadzona i większość z nich była bita. Pytanie tylko jak bardzo.

* układ kierowniczy - nierówności zużycia bieżnika opon mogą świadczyć o niesprawności amortyzatorów, hamulców, złej geometrii, luzach w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Stan amortyzatorów można sprawdzić w nastepujący sposób: należy mocno nacisnąć w jednym miejscu karoserię i szybko ją puścić, nie powinna się "zakołysać" więcej niż 3 razy. Wilgoć i wycieki na rurze amortyzatora świadczą o jego zużyciu.
Opony starsze niż 5-letnie, praktycznie nadają się na złom niezależnie od stanu bieżnika.

* przebieg - stopień zużycia poszczególnych elementów nie musi wynikać z przebiegu widniejącego na liczniku kilometrów. Przyjrzyj się licznikowi kilometrów czy cyferki są ułożone w jednej linii (przekręcony licznik). Licznik może być precyzyjnie przekręcony lub po prostu wymieniony. Właściwie to nie należy się sugerować stanem licznika, cofanie liczników jest wręcz powszechne i na dodatek legalne (dopiero zatajenie informacji o cofnięciu licznika jest karalne). Wymieniane elementy silnika lub skrzyni biegów pozwalają przypuszczać, że samochód ma duży przebieg. Oczywiście należy wziąć poprawkę na "duży przebieg".

* silnik - sprawdź poziom oleju. Zwróć uwagę na jego kolor. Jeśli jest czarny jak smoła to znaczy, że właściciel nie wymieniał go od wieków.
Odpal silnik. Zwróć uwagę jak zapala, i czy równo pracuje na wolnych obrotach (jeśli jest nagrzany). Wyjmij miarkę oleju, przygazuj. Nie powinien dymić (leciutki dymek jest dopuszczalny). Zobacz jak dymi z rury (tylko gdy jest dobrze nagrzany i jest ciepło na dworze) gdy właściciel przygazuje (ciemno niebieski dym śmierdzący olejem świadczy o zużyciu najważniejszych elementów i zbliżającym się remoncie).
Opiłki metalu w oleju silnikowym (sprawdzić na bagnecie) wskazują na zatarcie łożyska. Jeśli, przy włączonym silniku, z wlewu oleju wydobywają się gazy, znaczy to najczęściej, że uszkodzone są pierścienie. Głośne stukanie to dowód, że silnik jest całkowicie zużyty. Kropelki wody w oleju (sprawdzić na bagnecie) świadczą o uszkodzeniu głowicy cylindrów.
Można też sprawdzić sprężanie w silniku. Należy to robić przy gorącym silniku specjalnym sprzętem pomiarowym. Sprężanie jest prawidłowe, gdy wykazuje odpowiednie wartości wg producenta i jest równe dla wszystkich cylindrów.
Można też sprawdzić szczelność układu wydechowego. Jeśli po zatkaniu rury wydechowej pracujący na jałowym biegu silnik gaśnie to oznacza to, że układ jest szczelny.

* chłodzenie - ciecz chłodząca nie może być ani zaolejona, ani rdzawa. Zwróć uwagę na szczelność chłodnicy i przewodów doprowadzających wodę (białe ślady wapienne). Jeśli przy włączonym silniku woda w chłodnicy bulgocze, uszkodzona jest uszczelka głowicy cylindrów.

* ogrzewanie - sprawdź szczelność wymienników ciepła i przewodów doprowadzających wodę. Nieszczelności można rozpoznać po wapiennych osadach. Skontroluj działanie ogrzewania wnętrza. Natężenie zapachu przy włączonym ogrzewaniu powinno być nieznaczne.

Jeśli nie znasz się na samochodach i przyszedłeś oglądać auto sam najlepiej pojeżdź na stację diagnostyczną a tam na pewno sporo się dowiesz o samochodzie, który chcesz kupić.


Artykuł przygotowała AgaZaKa





----------------


Lista jest oczywiście bardzo długa, ale to nie zniechęci, mam nadzieję, od stosowania się przynajmniej do najważniejszych z jej punktów podczas oględzin samochodu przez zakupem. Wysiłek się opłaci - możemy uniknąć problemów, które sporo kosztują przez pierwsze dwa-trzy miesiące po zakupie!


1 Nadwozie
1.1 Dokładnie należy sprawdzić spasowanie poszczególnych części, zwłaszcza szczeliny miedzy błotnikami a pokrywą silnika oraz między tylnymi słupkami a pokrywą bagażnika; analogicznie zderzaki, przedni pas, drzwi boczne, reflektory i kierunkowskazy – wszelkie nierówności szczelin, nacieki lakieru, mogą świadczyć o naprawach blacharskich
1.2 Drobne zarysowania, zwłaszcza na krawędziach zderzaków czy pod klamkami, świadczą raczej na korzyść auta – że właściciel nie „odpicował” go na sprzedaż
1.3 Wszystkie drzwi powinny się lekko otwierać i zamykać
1.4 Kod na szybach zawiera informację o dacie produkcji – powinna być zgodna z tym, co w dowodzie, choć ew. wymiana szyby mogła być spowodowana np. włamaniem do auta
1.5 W komorze silnika trzeba dobrze obejrzeć przedni pas i końcówki podłużnic (lub wózka) – spawy, nacieki, śruby pomalowane w kolorze nadwozia (choć to nie dotyczy wszystkich aut), mogą świadczyć o naprawach blacharskich
1.6 W bagażniku należy obejrzeć podłogę pod wykładziną – po uderzeniu w tył, podłogi nie da się wyprostować idealnie, zawsze zostaną jakieś klepane załamania
1.7 Nadkola, progi, dolne części drzwi i klap mogą być ogniskami korozji – trzeba te miejsca dokładnie obejrzeć
1.8 Hak jest przydatnym elementem wyposażenia, ale jego posiadanie może świadczyć o nadwyrężaniu podwozia i silnika ciężkimi przyczepami – trzeba dokładnie obejrzeć, czy był używany. To widać po głowicy.


2 Podwozie
2.1 Nie powinno być jakichkolwiek wycieków – jedynie w upalne dni, przy włączonej klimatyzacji może z auta kapać woda (skropliny z parownika)
2.2 Tłumik nie powinien być skorodowany i przyczepiony do podwozia drutami
2.3 Ślady korozji na elementach podwozia i układu wydechowego mogą świadczyć o długim postoju samochodu, co źle wróży na przyszłość
2.4 Każdy narożnik auta po silnym dociśnięciu powinien się ugiąć i wrócić natychmiast do poprzedniej wysokości, bez dodatkowego bujnięcia. Test zawieszenia hydraulicznego jest opisany tutaj: http://..." onclick="window.open(this.href);return false;.
2.5 Opony – ich zużycie, zwłaszcza niesymetryczne, świadczą o długotrwałej jeździe z uszkodzonym zawieszeniem (luzy, zużyte amortyzatory)
2.6 Dobre, drogie opony mogą świadczyć o dużej dbałości właściciela o samochód


3 Silnik
3.1 Test silnika benzynowego
3.1.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalić po kilku obrotach wału, nie więcej niż po ok. 5 sek. kręcenia rozrusznikiem
3.1.2 Silnik musi na obroty wkręcać się płynnie, bez szarpnięć
3.1.3 Nie powinien kopcić na niebiesko ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy – niebieski dym świadczy o zużyciu bądź uszczelniaczy zaworowych, bądź co gorsza pierścieni tłoków i gładzi cylindrów
3.2 Test silnika wysokoprężnego
3.2.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalać po pierwszym zagrzaniu świec (kontrolka na desce)
3.2.2 Nie powinien kopcić na czarno ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy
3.2.3 Praca turbiny (jeżeli silnik jest doładowany) powinna być prawie niesłyszalna – świsty i gwizdy świadczą o nieszczelności kolektora ssącego lub o zużyciu łożyskowania turbiny
3.2.4 Dobrze jest umówić się w jakimś warsztacie na sprawdzenie kompresji
3.3 Ogólny wygląd – czy są jakieś wycieki oleju
3.4 Komora silnika – czysta może wskazywać na niedawne mycie, co może mieć na celu chęć ukrycia wycieków
3.5 Komora silnika – wszelkie nieoryginalne kable, złączki, króćce z opaskami łączące rury układu chłodzenia, mogą świadczyć o kiepskim serwisowaniu i źle zwiastować na przyszłość
3.6 Uwaga – w komorze silnika może być gdzieś naklejka (lub karteczka przyczepiona do jakiegoś kabla czy rurki opaską) informująca o ostatniej wymianie oleju – warto porównać wpisany tam przebieg z przebiegiem aktualnym…
3.7 Poziomy: oleju, płynu chłodzącego, oleju hamulcowego, oleju układu wspomagania powinny być w normie
3.8 Olej – powinien być czysty i klarowny (w dieslu może być czarny), bez zapachu paliwa, po roztarciu między palcami nie powinien się zerwać film olejowy (opuszki palców nie powinny się zetknąć „na sucho”
3.9 Uruchamianie – czy zapala łatwo, czy z trudem po długim kręceniu, czy rozrusznik pracuje głośno, czy cicho
3.10 Praca - cicho, czy głośno, czy słychać jakieś niepokojące dźwięki, szum łożyska, stuki
3.11 Po rozgrzaniu do włączenia wentylatora w zbiorniku wyrównawczym nie mogą pojawiać się pęcherzyki powietrza – podczas dodawania gazu przewód do chłodnicy nie może twardnieć. Takie objawy świadczą o wypaleniu uszczelki pod głowicą lub o mikropęknięciach głowicy i/lub bloku silnika
3.12 Przy pracującym silniku trzeba skręcić maksymalnie koła w prawo i w lewo – głośna praca pompy wspomagania przy skrajnych położeniach kół świadczy o jej zużyciu


4 Wnętrze
4.1 Wewnątrz auta należy sprawdzić stan koła kierownicy (zbyt nowe przy dużym przebiegu może świadczyć o kombinacji właściciela, podobnie jak stare i zniszczone koło i mieszek lewarka skrzyni biegów przy autach o podejrzanie niskim przebiegu)
4.2 Jakość i stan tapicerki, zwłaszcza wykładziny w okolicach pedałów, jest trudnym do odmłodzenia świadkiem przebiegu auta
4.3 Nie polecam kupowania auta po palaczu – smród jest w zasadzie niemożliwy do usunięcia – trzeba sprawdzić popielniczkę
4.4 Po przekręceniu kluczyka należy sprawdzić kontrolki – czy gaśnie kontrolka airbagów, ABS, silnika (o ile występują). Np. brak kontrolki ABS w aucie, które ABS posiada, może świadczyć o niesprawnym ww. układzie i chęci zatajenia tego faktu przez właściciela poprzez odłączenie kontrolki
4.5 Kontrola ładowania powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć po uruchomieniu silnika – inny stan może świadczyć o uszkodzeniu alternatora
4.6 Wytarta, brudna i pozadzierana tapicerka bagażnika (lub/i podsufitka) mogą świadczyć o przeciążaniu auta
4.7 Trzeba sprawdzić wszystkie przyciski, urządzenia, oświetlenie
4.8 Klimatyzacja – sprawna, po włączeniu przyciskiem, powinna podnieść lekko obroty silnika. W komorze silnika trzeba poszukać osuszacza – w „oczku” powinno być widać przepływ czynnika. Piana świadczy o zbyt niskim poziomie czynnika – do sprawdzenia i uzupełnienia w serwisie klimatyzacji. Można też spojrzeć na sprężarkę – przy włączonej klimatyzacji obraca się także zewnętrzna tarcza na jej kole pasowym.


5 Dokumenty
5.1 Dowód rejestracyjny:
5.1.1 Zgodność numerów, zwłaszcza nr nadwozia
5.1.2 Termin ubezpieczenia
5.1.3 Termin badań
5.1.4 Ew. współwłaściciele, zastawy bankowe
5.2 Książka serwisowa
5.3 Książka pojazdu (czerwona; dot. aut rejestrowanych po raz pierwszy w Polsce po 01.05.2000)
5.4 Trzeba sprawdzić czy w polisie AC są adnotacje o wypłaconych odszkodowaniach
5.5 Dokumenty celne oraz oryginalne dokumenty – dot. aut sprowadzonych
5.6 Nr ORGA i jego zgodność z rokiem produkcji/pierwszej rejestracji
5.7 Ew. faktury za naprawy, części – co i kiedy było zrobione, przy jakim przebiegu

6 Jazda próbna
6.1 Przed rozpoczęciem jazdy można sprawdzić, czy auto na luzie i z wyłączonym hamulcem postojowym, toczy się lekko, czy z oporami – blokujące hamulce mogą wpływać na przyspieszone zużycie łożysk piast i przegubów napędowych
6.2 Przy pracującym silniku, przy wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła nie powinno być różnicy w dźwiękach dochodzących z układu napędowego – jeżeli jest duża różnica, może być zużyty docisk sprzęgła lub/i łożyska
6.3 Podczas ruszania nie powinno nic stukać – stuki zwiastują problem z półosiami (przegubami wewnętrznymi) lub ze skrzynią biegów (dyferencjałem)
6.4 Głośne stuki podczas ruszania ze skręconymi kołami świadczą o zużyciu przegubów napędowych zewnętrznych
6.5 Trzeba spróbować ruszyć z włączonym hamulcem postojowym – to prosty test jego sprawności
6.6 Silnik powinien na każdym biegu osiągać obroty maksymalne – równomiernie i bez szarpnięć
6.7 Podczas przyspieszania na wprost, po równej drodze, bez trzymania kierownicy, auto nie może zmieniać kierunku jazdy
6.8 Podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów, wzrost obrotów bez wzrostu prędkości świadczy o ślizganiu się sprzęgła
6.9 Stuki przedniego zawieszenia na krótkich nierównościach świadczą o wybiciu sworzni, łączników stabilizatora, tulei wahaczy lub poduszek kolumn zawieszenia
6.10 „Pływanie” auta po drodze z koleinami świadczy o zużyciu tulei wahaczy
6.11 Stuki tylnego zawieszenia to zwykle poduszki tylnej belki lub np. łożyskowanie wahaczy
6.12 Szum narastający wraz ze wzrostem prędkości świadczy o zużyciu łożyska/łożysk piast lub podporowego półosi
6.13 Krzywo stojące tylne koła to efekt uszkodzonego łożyskowania tylnych wahaczy wleczonych
6.14 Głośny szum opon świadczy bądź o ich zużyciu (lub kiepskiej jakości), bądź o wyząbkowaniu spowodowanym długotrwałą jazdą na zużytych amortyzatorach
6.15 Podczas gwałtownego hamowania na wprost, na równej drodze, należy puścić kierownicę – auto nie może zmienić kierunku jazdy


Na koniec chciałbym dodać, że nie wszystkie punkty muszą koniecznie dyskwalifikować auto. Równie dobrze wykryte usterki mogą nam pomóc w wynegocjowaniu niższej ceny, ale decyzja o "wadze" usterek i koszcie potencjalnej naprawy należy już oczywiście do Was - kupujących. Powodzenia!

Rafał Adamczak, radamczak@mud.pl



--------------------

21 porad, co każdy, kupujący używany samochód, sprawdzić powinien

1. Sprawdzasz pochodzenie: czy nie widnieje w kartotekach policyjnych jako kradziony, kontaktujesz się z poprzednim właścicielem i pytasz o przeszłość samochodu, jeśli pojazd był serwisowany (co jest dużym plusem), prosisz o wydruki serwisowe, na których można sprawdzić co i kiedy było zrobione, oraz co jest jeszcze do zrobienia.

2. Sprawdzasz geometrię podwozia najlepiej komputerowo w dobrym zakładzie, można się z tego dowiedzieć, czy nie ma jakichś nienaturalnych odchyłek od oryginalnych wymiarów (poważne wypadki).

3. Sprawdzasz lakier: różnice odcienia, czy w miejscach odprysków widać dwie warstwy lakieru, lub co gorsza szpachlę, pod słońce sprawdzasz czy lakier był równo nakładany - szczególnie w rogach da się zauważyć "celulitis", czy nie są pomalowane części nadwozia które nie powinny być malowane (uszczelki, klamki, elementy zawieszenia itp.), czy nie ma zacieków (spodnia krawędź drzwi i bagażnika), czy nie ma pęknięć szpachli.

4. Sprawdzasz blachę odsłaniając możliwie jak najwięcej dywaników i wykładzin od środka i patrzysz czy nie była tu kiedyś harmonijka (w miejscach trudno dostępnych trudniej jest dokładnie wyklepać blachę)

5. Sprawdzasz szyby - zazwyczaj wszystkie są tej samej firmy, ale nie zawsze (trzeba porównać z innymi egzemplarzami), jeśli są wymieniane to może świadczyć o poważnej stłuczce (czasem sprzedający tłumaczą się uszkodzeniem szyby przez odpryskujący kamień) Niemieckie samochody mają najczęściej szyby Sekurit, gdzie pod spodem jest jeszcze oznaczenie roku produkcji (jedna cyfra).

6. Sprawdzasz zawieszenie - najlepiej podczas jazdy, bardzo pomocne są tory tramwajowe, badasz czy nie wydobywają się jakieś podejrzane stuki z okolic amortyzatorów , deski rozdzielczej i innych elementów tapicerki, test amortyzatorów dobrze przeprowadza się na nierównościach podłużnych i poprzecznych, sprawne amortyzatory utrzymują kierunek jazdy, a zużyte zarzucają tył lub przód (oczywiście przy odpowiedniej szybkości); badasz trzymanie kierunku jazdy na wprost puszczając koło kierownicy i obserwując czy nie ściąga (uwaga na nierówną drogę i silny wiatr boczny), na postoju postaraj się rozbujać nadwozie przy każdym z amortyzatorów, po puszczeniu powinno "wstać" bez wahnięć.

7. Sprawdzasz przeguby napędowe lub tylny most: przeguby sprawdza się skręcając maksymalnie kołami w którąś stronę i jazdą na wolnych obrotach w kółko, jeśli jest OK nic nie słychać, zużyte "cpykają"; tylny most może "wyć" (zużycie kół zębatych, lub brak oleju) i może szarpać przy odpowiednim ruszaniu (nierównym), co też może świadczyć o luzie kół zębatych, lub wadliwym sprzęgle.

8. Sprawdzasz skrzynię biegów, próbując czy wszystkie przełożenia podczas jazdy równie łatwo wchodzą, czy biegi nie wyskakują, sprawdzasz jaka jest różnica przy wciśniętym i przy zwolnionym pedale sprzęgła (silnik pracuje na wolnych obrotach, ty słuchasz przy otwartej masce, a ktoś w środku pomaga), duża różnica odgłosów świadczyć może o zużyciu skrzyni biegów (głównego wałka).

9. Sprawdzasz sprzęgło, zaciągając ręczny hamulec i starając się ruszyć z drugiego biegu, jeśli zgaśnie silnik OK, jeśli nie to oznaka wytarcia tarczy sprzęgła, lub zużycia docisku sprzęgła; jeśli podczas ruszania czuć szarpanie to zazwyczaj oznacza to obluzowanie sprężynek amortyzujących tarczy, a w niedługiej perspektywie wymianę tarczy sprzęgła.

10. Sprawdzasz silnik pod kątem wycieków oleju (pokrywa zaworów, miska olejowa, kolektory), diesla sprawdzasz na "dymienie", ruszając z dwójki i obserwując wydech (smugi dymu to prawdopodobnie zużyte końcówki wtryskiwaczy, lub rozregulowana pompa), siwy dym z benzyniaka to zużyte pierścienie, szczelność uszczelki pod głowicą sprawdzisz przegazowując silnik i obserwując poziom płynu chłodniczego, który nie powinien się zmieniać; badasz konsystencję oleju na miarce, który nie powinien być zbyt gęsty i czarny i nie powinien mieć śladów wody; sprawdzasz również czy równo pracuje na wolnych obrotach (układ zasilania), i czy nie przerywa na wysokich obrotach (układ zapłonowy); zbyt czysty silnik wygląda podejrzanie (być może właściciel chciał ukryć jakieś wycieki oleju). Sprawdzasz ciśnienie w cylindrach (specjalistyczny zakład), które powinno być równe we wszystkich cylindrach i o odpowiedniej wartości, O stanie silnika i katalizatora dużo powie też skład spalin, również badany w zakładzie.

11. Sprawdzasz hamulce, czy trzyma ręczny i czy nie ściąga przy hamowaniu, czy nie trzęsie kierownicą podczas hamowania, czy płyn hamulcowy nie jest zbyt czarny (dawno nie wymieniany, z dużą zawartością wody, a tym samym o słabszej odporności na wysoką temperaturę).

12. Sprawdzasz układ kierowniczy, czy nie ma luzu na końcówkach drążków (na postoju łagodnie ruszasz kołem kierownicy i obserwujesz czy jest to przenoszone na koła), czy podczas jazdy na wprost kierownica nie jest dziwnie przekręcona.

13. Sprawdzasz ogumienie, czy nie jest nierównomiernie starte (wadliwy amortyzator, lub zła zbieżność).

14. Sprawdzasz podwozie, czy jest oryginalna warstwa zabezpieczająca, czy przewody hamulcowe nie są pokrzywione czy biegną swoimi torami, czy są dobrze przymocowane, sprawdzasz luzy na elementach gumowych przy stabilizatorze i wahaczach (najlepiej sprawdzą na diagnostyce podwozia, mają takie fajne "szarpaki")

15. Sprawdzasz czy działa całe wyposażenie (elektryka, klimatyzacja, ABS, światła, wycieraczki, wspomaganie kierownicy, ogrzewanie szyby itp.).

16. Sprawdzasz czy nie cofnięto licznika, a stwierdzasz to po oględzinach stopnia zużycia tapicerki, gumowych nakładek na pedały, dźwigni zmiany biegów, koła kierownicy, czasem widać ślady manipulowania przy tablicy rozdzielczej; wszystko najlepiej porównać z innymi egzemplarzami tej samej marki.

17. Sprawdzasz czy oryginalne naklejki są na swoich miejscach i czy w ogóle są, a o ich umieszczeniu można się dowiedzieć u dealera lub w serwisie.

18. Sprawdzasz, o ile jest, w jakim stanie jest mata wyciszająca silnika, która znajduje się pod spodem maski, czasem jest widoczne mocne jej wygniecenie, co jednoznacznie świadczy o poważnym uderzeniu, czasem może brakować kilku elementów mocujących, lub może w pewnych miejscach dziwnie odstawać.

19. Sprawdzasz czy nie brakuje jakichś zaślepek, lub plastików, lub czy nie ma przy nich śladów manipulowania, co świadczy o odkręcaniu w przeszłości pewnych elementów.

20. Jeśli samochód nie był serwisowany, to próbuj się dowiedzieć co właściciel wymieniał, jak często i jak to ma się do tego co zaleca producent przy określonym przebiegu.

21. jestem za pojazdami kupionymi w Polsce, z pełną dokumentacją legalności i serwisowania (mimo tego że są droższe). Pozdrawiam Rafaellop

-------------------

W przypadku aut świeżo sprowadzonych , których obecnie jest mnóstwo do sprzedaży ,zażądać książki serwisowej , jeśli nie ma to znaczy , ze z autem mogą być kłopoty, na ogol bez książek sprzedawane sa auta tylko na export , po niższych cenach za to z usterkami i dużym przebiegiem, auta o podejrzanieniskim przebiegu maja na 100% cofnięty licznik jeśli nie ma do niego książki .

-unikać czystych silników...umytych z zewnątrz(ja jak myje samochód to też to robie)
-sprawdzić osłonkę pod silnikiem (jak widać że mocno zużyta to samochód nie uległ wypadkowi)
-no i sprawdzić czy wszystko działa...czy dmuchawki wewnątrz samochodu sie ruszają
-czy plastiki nie odpadają ;)
- a co do licznika to popatrzeć jakie mają przebiegi dane samochody dla porównania
-czy z akumulatora nie wycieka kwas

hasła w google typu: "niesprawny alternator" "niesprawne amortyzatory" etc. polecam


---------------


http://arbiter.pl/galeria/rzechy" onclick="window.open(this.href);return false;

świetna strona o tym jak wykorzystać do sprawdzenia samochodu aparat cyfrowy
_________________
wymagaj od siebie nawet gdyby inni od ciebie nie wymagali

mnk
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: mnk » 2007-10-08, 13:03

kupiłem c70 i jesdyne co moge polecic do spawdzenia w tym samochodzie to zwieszenie jak wiadomo skrzypi typowe dla volvo przy sprawdzaniu autka trzeba dać mu sie rozgrzać jeżeli przestaje jest ok jezeli nie to mace problem....

[ Dodano: 2007-10-08, 13:06 ]
ale żadko sie to zdaarza bo c70 osttnie prawdziwie skandynawskie cudo jest dokonałe w każdym calu:D :D :D :D :D

zegarek2006
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2007-08-15, 11:56
VOLVO: --------
Silnik: -------------
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: polska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: zegarek2006 » 2007-11-19, 20:34

ładnie powiedziane ze kazde auto na giełdzie jest po mniejszym/ większym dzwonie
ja mam nadzieje ze nie bedzie nawet po stłuczce
auta powypadkowego w życiu bym nie kupil

jeśli ma źle ustawioną zbierzność tz kierownice trzeba trzymać skręconą lekko to o czym to świadczy? chyba nie o dzwonie? tylko o zużyciu?

doktor
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2008-01-03, 23:18
VOLVO: V40
Silnik: 1,9 td
KW/KM/NM: 85/116
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Polska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: doktor » 2008-01-04, 22:43

Znacie może jakiś dobry serwis volvo (nie aso) w okolicach Krakowa?

[ Dodano: 2008-01-04, 22:53 ]
Nie jestem za dobry w te klocki wię c przyjąłem prostą zasadę. Omijam polskich handlarzy. Jadę do Niemiec po samochód i kupuję tylko od właściciela. Sprowadziłem v40 1.9td z 2003r. Przebieg 160 tys. Wyszlo jakies 3 tys drozej niz w polsce ale samochod jest rewelacyjnie zadbany i do tego swietnie wyposażony. Jeśli chcecie pojeździć samochodem to polecam zacisnac pasa, dorzucić tys euro i kupić autko nowsze i pewniejsze.

Dj.George
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1494
Rejestracja: 2007-11-24, 11:55
VOLVO: 960
Silnik: 3,0
KW/KM/NM: 204
Rok: 1991
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szamotuły
Status: Offline
Kontakt:

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: Dj.George » 2008-01-05, 18:13

jeden post,np;moonwalker'a by wystarczyl-nie dosc,ze metlik,to zanim to wszystko przeczyta i zastosuje potencjalny nabywca,auto kupi kto inny :mrgreen: A a'propos ASO-moj tata kupil Honde w Gliwicach,u "dilera" i ja mu powiedzialem,ze jest "walony"!tata nie wiezyl,ale wzial rzeczoznawce i okazalo sie ze faktycznie,a przy okazji wyszlo,ze wypadek mial miejsce ROK wczesniej w Belgii :!: Mam tylko nadzieje,ze w zadnym ASO VOLVO to sie nie zdarzy..
George

Moja była...

Obrazek

Bettar
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2008-04-22, 14:54
Imię: Marek
VOLVO: S60
Silnik: 2.0T
KW/KM/NM: 180
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: Bettar » 2008-04-25, 08:27

HEJ,
a co sądzicie o zakupie w niemczech ale od Turka ? Słyszałem już różne opinie ale w większości mało pochlebne. Inna sprawa zauważyłem, że auta z Włoch mają zdecydowanie mniejszy przebieg niż wszystkie inne - czy włosi kręcą liczniki, czy u nich się tak mało jeździ?

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: venom » 2008-04-25, 12:57

a co sądzicie o zakupie w niemczech ale od Turka
podam Ci mój nr konta, śmiało możesz przelać połowę kasy przeznaczonej na samochód ;)
855... ;)

Bettar
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2008-04-22, 14:54
Imię: Marek
VOLVO: S60
Silnik: 2.0T
KW/KM/NM: 180
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: Bettar » 2008-04-27, 07:43

Czy na pewno można tak uogólniać, że każdy turek będzie nieuczciwy? To tak jak z tym że każdy polak to pijak ... Z drugiej strony wizja przejechania 800 km po auto i powrotu z niczym nie jest kusząca. Z trzeciej strony w Polsce oglądałem już dwa V70 - oczywiście nie bite mały przebieg itp. ... i co się okazało: zderzak odstaje, szpary w drzwiach a tapicerka spękana (więc te deklarowane 200kkm to raczej nie była prawda).

marviz
V
V
Posty: 132
Rejestracja: 2008-04-18, 15:08
Imię: Marcin
VOLVO: s80
Silnik: D5252T /2,5TDI
KW/KM/NM: 140
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 375000
Lokalizacja: Poznań, Szamotuły. Wielkopolskie.
Status: Offline
Kontakt:

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: marviz » 2008-05-08, 20:31

teraz się pyta jak dobrze zostało auto naprawione po wypadku ;)

mariusz59
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2008-05-18, 17:54
VOLVO: 850
Silnik: diesel
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: mariusz59 » 2008-05-18, 22:07

Witam wszystkich
Wspaniałe forum i bardzo mili ludzie.
Ja dopiero chciałbym zacząć swoją przygodę z tą marką.
Trochę mnie wystraszyły te wasze posty o zakupach.
Byłem dzisia tj. 18-05-2008 na giełdzie w Mysłowicach i było tylko kilka aut tej marki a czytając że z giełdy to już strach kupować bo to sami handlarze zastanawiam się jak trafić na wymarzone auto , i jak zrobić by być z niego zadowolonym. Nigdzie na forum nie potrafię doszukać się zródeł , ani adresów od uczciwych pośredników . Jesli któs wskazałby mi takich ludzi byłbym wdzięczny ( głownie z rejonu Śląska).
Może ktoś z uczestników forum zamierza wymienić sobie autko na nowsze to prosiłbym o kontakt - ja marzę o dużym kombi w dieslu

madmartigan
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2008-04-23, 15:11
VOLVO: s60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: siedlce
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: madmartigan » 2008-05-27, 11:53

Witam
Odpowiadając na pytanie Mariusza59 polecam - jeżeli masz taką możliwość; wyjazd i kupno Volvo w Szwecji. Łatwo wybrać tam egzemplarz który spełni Twoje oczekiwania zarówno jakościowe jak i finansowe. Najlepiej jeżeli na miejscu jest ktoś znający język szwedzki oraz orientujący się w temacie ( temat sprowadzania aut ze Szwecji był już poruszany na forum ).
pozdr. i życzę trafnego wyboru

Awatar użytkownika
arsto
V
V
Posty: 89
Rejestracja: 2007-09-08, 22:07
Imię: Arek
VOLVO: V50
Silnik: 1.8 F
KW/KM/NM: 125KM
Rok: 2009
Był na spocie: 5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: arsto » 2008-05-27, 21:24

madmartigan pisze:wyjazd i kupno Volvo w Szwecji. Łatwo wybrać tam egzemplarz który spełni Twoje oczekiwania zarówno jakościowe jak i finansowe
Dużym problemem przy wyborze jest brak samochodów z silnikami diesla. Stanowią one ok. 5% ze względu na wysoki podatek. Oczywiście, proporcja dostępności diesli użytkowanych przez firmę jest zdecydowanie wyższa, ale i przebieg też jest proporcjonalnie większy.

koniu91
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2008-04-12, 12:50
VOLVO: s60
Silnik: 2,4
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: koniu91 » 2008-05-29, 16:19

Witam! Zamierzam kupic s60... ale mam takie pytanie: Co oznacza symbol silnika "D5''??

arekzgorek
V
V
Posty: 43
Rejestracja: 2007-06-15, 11:40
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 200/272
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących

Post autor: arekzgorek » 2008-06-14, 18:39

Bettar pisze:HEJ,
a co sądzicie o zakupie w niemczech ale od Turka ?
Ja kupiłem Mazdę 626 od Turka, zadbana w środku, ale bebechy były do remontu. Nie był wymieniany olej na czas, bo pierścionki były zapieczone. Ale z drugiej strony pierścionki to bolączka mazd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupuję Volvo!”