Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
krajes
PostNapisane: 2018-08-16, 13:55 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2013, 22:03
Posty: 261
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Cześć,

Wszystkich speców, mistrzów od LPG jak i od Volvo prosiłbym o małe wytłumaczenie.

Bo chciałbym zrozumieć i poprawić partaczy od gazu w moim mieście.

Stag isa2
KME twin
Barracuda 130nl
Kompensacja
Volvo V70 2000 r 2,3 T5 automat

Mam problem z odpalaniem na zimnym, duuużo części wymieniłem , sprawdziłem a tu wychodzi na to że problem jest z korektą długą.
Świece czarne, czyli go zalewa. Przy odpalaniu się dusi, szarpie, gaśnie, nie można dać w pedał gazu bo od razu przestaje równo pracować.
W vida korekta długa była na plus +2 po jeździe na gazie, czyli za mało było gazu w stosunku do beny.


Jak inni kazali z resetowałem mapę benzynową, to znaczy jeżdząc 2 dni na benzynie korekta długa była na minusie -3,33. Wtedy rano na takiej korekcie odpalał elegancko.
Nie zalewało go na benie przy odpalaniu. Zmieniłem trochę mapę gazową, podlałem go by korekta długa była podobna do tej na benzynie, około minus -3

Kolejne dni po zmianie.

pierwszy dzień 22 stopnie na dworzu, korekta długa około -1,5 do - 2. Wczasie jazdy krótka oscyluje od 0,95 do 1,12. Zawsze w czasie jazdy długa korekta stoi.
Wystarczy się zatrzymać o korekta długa od razu się zmienia dostosowując się do korekty krótkiej ale mam wrażenie że tylko tej na postoju.
W czasie jazdy długa korekta nie jest zmieniana. Czyli jak ustawimy że na wolnych będzie go przelewało to korekta długa pójdzie w minus. A jak podczas obciążenia
ustawimy gaz by było bardziej ubogo to krótka będzie szła na plus 1,15 ale długa stoi w czasie jazdy. Dopiero jak się zwalnia do zera to korekta długa się zmienia.

Drugi dzień 13 stopni na dworzu, odpalenie przy korekcie -1,5. W czasie jazdy krótka wędruje na plus 1,14 i przy zwalnianiu na skrzyżowaniach, postoju na światłach
długa zaczyna iść w kierunku 0.
Czyli rozumiem jak jest cieplej jest mało powietrza więc trzeba zmniejszać dawkę paliwa.
Jak jest zimniej to jest więcej tlenu i trzeba dodać dawkę paliwa.
Tak te korekty zależą od ilości powietrza i temperatury? To jak tu gaz prawidłowo ustawić, bym rano było ok przy odpalaniu.
Bo korekta długa zostaje po zgaszeniu auta ta która była ostatnia przed zgaszeniem. Ale to się kłóci bo przyjechałem było na przykład parno i gorąco, a rano jest zimno i będzie inna zawartość tlenu i problem z odpalaniem.


Jadąc do pracy korekta długa się zmieniła.
Przy odpaleniu było -1,5, po jeździe na LPG w trasie i po mieście zmieniła się długa na 0. Stanąłem pod pracą na 2 minuty i króka była 0,95 i po chwili długa wywędrowała
do -1.
Czyli przy obciążeniu dalej jest za mało gazu bo korekta króka jest 1,12 i długa leci do 0.
Na postoju jest bogato bo krótka 0,95 a długa idzie w minus.


A jak się to ma do mojego odpalania. To znaczy jeżdząc 2 dni na benzynie korekta długa była na minusie -3,33. Wtedy rano na takiej korekcie odpalał elegancko.

Teraz jak pojeździłem autem przy temperaturze na dworzu 14 stopni korekta długa spadła do - 0,5.
Przy takiej korekcie już mi auto rano przylewa i ciężej odpala, ma zachwiania nierówną pracę prze 3 sekundy i na obroty nie chce wejść.
Jak ustawić mapę gazową by ta korekta była cąły czas w okolicy -3, bym następnego dnia odpalał bez problemu.
Ustawiać inny mnożnik pod inną temperaturę na dworzu?
Ustawiać po korekcie?
Mam staga ISA 2
Może jest inna procedura, którą macie wypracowaną w tym ISA 2?
Chcałbym sam dokładnie ze sztuką wystroić LPG. Jednak na forum są różne informacje.
Ma ktoś jedną, wyuczoną dla siebie procedurę strojenia? Co najpierw? Czy używacie w góle ISA 2, czy zmieniacie po korektach?
Czy linie czasu wtrysków muszą się pokrywać na mapie bena vs LPG, czy ważniejsze są właśnie korekty. W moim przypadku na przykład mapki się pokrywają ale korekty live w Vida podczas jazdy różnią się LPG vs Pb. muszę podnieść mapę by go podlać i korekta poszła
jak do beny około -3.

Teraz pytanie wyjaśniające zasadę działania czasu wtrysków.

Jeżeli komputer samochodu widzi poprzez sondę, że musi wprowadzić korektę czasową wtrysku i ją wprowadza to jeżdząć na gazie w czasie rzeczywistym ta korekta jest
zmieniania w gazie?
Mnożnik jest sztywny ale czy komputer gazowy na bieżąco przelicza czas wtrysku benzyny i oblicza według stałego mnożnika?

Na przykład komputer benzynowy ma korektę krótką 0,95 czyli teraz długa dąży do minusa by korekta krótka była 1.

Czyli mamy korektę długą minus -0,5 a krótka jest 1 czyli jak powinno być.
Teraz komputer gazowy bierze pod uwagę te zmianę i przelicza czas z komputera ECM czyli minus -0,5 i mnożnik??

_________________
Mitsubishi Colt CAO 1,6 113 KM
Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
Honda Prelude V JDM 2,2 VTEC 200 KM
Honda Accord Type R 212 KM
Volvo V70 2,3 T5 250 KM



Wanna be V70R II

Obrazek


Ostatnio edytowano 2018-08-19, 23:24 przez krajes, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Vanb
PostNapisane: 2018-08-16, 16:09 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.07.2015, 23:05
Posty: 42
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
krajes, zasadnicza kwestia, to o czym piszesz odnośnie STFT to nie są korekty , to odczyty lambdy z sondy, które wg. mnie trochę utrudniają strojenie,
,mi wygodniej jest ustawiać przez ELM327 i Scanmaster'a z podglądem korekt (wyrażonych w procentach, zakres od -25% do +25% gdzie 0% to l =1).
Co do Korekt długoterminowych to u mnie nigdy nie miały onee wypływu na odpalanie, a czasem korekty LTFT miałem na ok. 15% i było OK, więc trochę trudno mi uwierzyć
że tak niewielkie zmiany u ciebie powodują takie problemy.

Co do regulacji, jeśli instalacja jest dobrze ze sztuką zamontowana to w pierwszej kolejności (to jak ja to robie) sprawdzić wszystkie ust. i parametry w programie staga
(jak, czujniki, rodzaj wtrysków, silnik turbo, zubożanie itp) później ustawienie ciśnienie gazu na 1,2bar max na wolnych obrotach, sprawdzenie czy podciśnienie daje
prawidłowe wskazania (chyba ~0,3 na wolnych) Później auto-kalibracja, zebranie mapy benzynowej (10-15km z różnymi prędkościami i obciążeniami), nast. przełączanie
na lpg i czy czasy wtrysków Pb nie zmieniają się na wolnych obr. (jeśli się zmieniają to początkowy mnożnik w góre lub w dół później) później zebranie map gazowych
i pokrycie ich z benzynową. Po takim wstępnym ustawieniu, do łapy Scanmaster w podglądem LTFT i STFT i sprawdzanie czy korekty podczas jazdy są cały czas są w
okolicach 0% (lambda=1) ,a LTFT są podobne do jazdy na Pb, następnego dnia na zimnym sprawdzenie czy nie zalewa go (jak tylko sonda się obudzi, to jej wskazania),
u mnie hany wymagały korekt na "-"wg. temp. reduktora.

I tyle, może ktoś jeszcze coś doda lub poprawi, ogólnie to nie tak łatwo wyregulować to LPG...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
krajes
PostNapisane: 2018-08-16, 17:22 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2013, 22:03
Posty: 261
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Vanb napisał(a):
Co do Korekt długoterminowych to u mnie nigdy nie miały onee wypływu na odpalanie, a czasem korekty LTFT miałem na ok. 15% i było OK, więc trochę trudno mi uwierzyć
że tak niewielkie zmiany u ciebie powodują takie problemy.


Pierwsze co właśnie nie pasowało przy odpalaniu w Vida to wartość LTFT, ponad 2, 9%.

Odpiąłem gaz, wypiąłem akumulator na noc i jazda 2 dni na benzynie. A tam LTFT na minusie - 3,33. A przez ten cały czas odpalał znakomicie.

Czyli dawka gazu była za mała, korekta dodawała na +2 a rano na Benie z tą korektą go zalewało. Różnica +2,9 a - 3, 33 to ponad 6.

Widac u mnie robi różnicę.

Vanb napisał(a):
sprawdzić wszystkie ust. i parametry w programie staga
(jak, czujniki, rodzaj wtrysków, silnik turbo, zubożanie itp)

Zubożanie jak ustawić? Od czego zależy?

Vanb napisał(a):
później zebranie map gazowych
i pokrycie ich z benzynową.

Muszę ustawić Mnożnikiem po prostu?
Muszą się one idealnie pokrywać?
Czy właśnie poprzez korekty LTFT będą różne?
Vanb napisał(a):
następnego dnia na zimnym sprawdzenie czy nie zalewa go (jak tylko sonda się obudzi, to jej wskazania

Wskazania STFT od razu będzie w którąś stronę, na przykład 1,20 to jest 20%
Vanb napisał(a):
u mnie hany wymagały korekt na "-"wg. temp. reduktora

O właśnie może to jest punkt który mam nieustawiony.
Korekta po temperaturze reduktora? Możesz rozjaśnić?

_________________
Mitsubishi Colt CAO 1,6 113 KM
Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
Honda Prelude V JDM 2,2 VTEC 200 KM
Honda Accord Type R 212 KM
Volvo V70 2,3 T5 250 KM



Wanna be V70R II

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Vanb
PostNapisane: 2018-08-16, 20:22 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.07.2015, 23:05
Posty: 42
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
krajes napisał(a):
Pierwsze co właśnie nie pasowało przy odpalaniu w Vida to wartość LTFT, ponad 2, 9%.
Odpiąłem gaz, wypiąłem akumulator na noc i jazda 2 dni na benzynie. A tam LTFT na minusie - 3,33. A przez ten cały czas odpalał znakomicie.
Czyli dawka gazu była za mała, korekta dodawała na +2 a rano na Benie z tą korektą go zalewało. Różnica +2,9 a - 3, 33 to ponad 6.
Widac u mnie robi różnicę.


Skoro u ciebie LTFT na PB jest ok. -3% to też na jeździe na LPG powinno być podobnie (aby ECU nie widział różnicy po przełączeniu)

krajes napisał(a):
Zubożanie jak ustawić? Od czego zależy?


Podałem tylko jako przykład,że trzeba przejrzeć ustawienia, może monter coś pominął, w volvo nie trzeba tego ustawiać, czasem w innych autach
jest duży problem z przelewaniem i można próbować ratować się tą opcją

krajes napisał(a):
Muszę ustawić Mnożnikiem po prostu? Muszą się one idealnie pokrywać? Czy właśnie poprzez korekty LTFT będą różne?.


Mapa jest tylko do wstępnego ustawienia, może okazać się że po idealnym pokryciu lini, LTFT idzie ci na "+" . lub w różnych przedziałach obrotów i
obciążeń są różne wskazania STFT. Ja jak ustawiam to najpierw mapa, następnie jazda z podglądem korekt STFT, i korecja mnożnikiem, lub czasem
korekta po obrotach (jest też tam zakładka, czasem tylko w pewnym przedziale obr. trzeba wzbogacić, np przy wyższych obr.), w stagu jest
też np. opcja suwaka - wzbogacanie przy przyśpieszaniu, też można użyć tej opcji. Ogólnie chodzi o to ,aby STFT bardzo się nie różniły przy różnych
obrotach i obciążeniach. Jak pojeździsz parę dni to sprawdź LTFT, jeśli jest na "+" to podciągnić całą linię mnożnika do góry, aby w całym zakresie
podnieść dawkę.

krajes napisał(a):
Wskazania STFT od razu będzie w którąś stronę, na przykład 1,20 to jest 20%


jak przełączy na LPG na zimnym i sonda zacznie pracować, to STFT może pójść mocno poniżej "1" - wtedy będzie oznaczać ,że zalewa.

krajes napisał(a):
O właśnie może to jest punkt który mam nieustawiony.
Korekta po temperaturze reduktora? Możesz rozjaśnić?


W stagu jest zakładka "korekta po temperaturze" (poniżej tam gdzie ustawia się mapy), można zubożyć trochę mieszankę przy niższych temp. reduktora np o 5%
i sprawdzać jak wpływa to na LTFT. Trzeba wyrysować linie od np. -5% do 0% gdzie 0% to temp. red. ustawiona podczas kalibracji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
krajes
PostNapisane: 2018-08-17, 12:20 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2013, 22:03
Posty: 261
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Wczoraj jeździłem dużo po mieście. Bardzo gorąco było i dojechałem do domu a tam LTFT - 5. Ciekawe jak będzie rano na zimnym. Odpalił chwilę coś przerwało I chodził ok. Po obudzeniu się sondy korekta STFT była 1,12 czyli podlewał. Zobaczymy jak dzisiaj.

Wlasnie kabelek przyszedł i od dzisiaj sam będę stroił I pochwalę się zdjęciami z wynikami strojenia.

Dzięki za info i pomoc.

Dizisaj zrobie foty i pokaże ustawienia sterownika samego czy jest wszystko ok.

Używasz w ogóle isa2?

Do tego potrzebne jest wpiecie się w obd? Inaczej nie działa?

_________________
Mitsubishi Colt CAO 1,6 113 KM
Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
Honda Prelude V JDM 2,2 VTEC 200 KM
Honda Accord Type R 212 KM
Volvo V70 2,3 T5 250 KM



Wanna be V70R II

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Vanb
PostNapisane: 2018-08-17, 18:50 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.07.2015, 23:05
Posty: 42
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
Skoro masz korektę STFT 1,12 to znaczy ,że mieszanka jest uboga,
ISA2 - ja bym to sobie odpuścił, testowałem to przez chwilę, ale dość mocno mieszało w korektach,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2018-08-18, 20:24 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2840
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nie używaj ISA - to jest zuuoooo, serio...
Potrafi po czasie mega namieszać.

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
krajes
PostNapisane: 2018-08-19, 23:19 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2013, 22:03
Posty: 261
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Dane ze sterownika do weryfikacji.
Dodatkowo początkowe strojenie.
Wiem, że większe obciążenie do poprawy, ale dzisiaj nie miałem gdzie i z kim.
Jak widać po całym dniu jazdy na benzynie korekta LTFT poszła na minus -6,28 ( 3 zdjęcie, Vida w tle u góry)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Mitsubishi Colt CAO 1,6 113 KM
Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
Honda Prelude V JDM 2,2 VTEC 200 KM
Honda Accord Type R 212 KM
Volvo V70 2,3 T5 250 KM



Wanna be V70R II

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Vanb
PostNapisane: 2018-08-20, 18:18 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.07.2015, 23:05
Posty: 42
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
krajes Tak jak pisałem na początku, ciśnienie gazu masz prawie 1,6 bar a powinno być max 1,2, wg. mnie trzeba je obniżyć i na nowo autokalibracja i zebranie map,
wtryski lpg pracują optymalnie w zakresie 1-1,2 bar,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
krajes
PostNapisane: 2018-08-20, 20:41 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2013, 22:03
Posty: 261
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Vanb,

Przyjacielu wiesz jak montowałem instalacje i stroiliśmy to przy wtryskach bez dysz ciśnienie 1,2 było za mało. Wtryski zapętlały. Nie wiem czy jest sens przestawiać ciśnienie bo pewnie będę musiał wrócić do tych 1,5.

Chyba, że się mylę kolego i nie można tak jeździć?

_________________
Mitsubishi Colt CAO 1,6 113 KM
Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
Honda Prelude V JDM 2,2 VTEC 200 KM
Honda Accord Type R 212 KM
Volvo V70 2,3 T5 250 KM



Wanna be V70R II

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2018-08-20, 20:51 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2840
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Ciśnienie dobiera się do setupu, skoro na niższym nie ogarnia to musi być wyższe.
Taki prins czy brc od dawien dawna śmigają seryjnie na 1,5 bara i jakoś krzywda im się nie dzieje.

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Vanb
PostNapisane: 2018-08-22, 19:17 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.07.2015, 23:05
Posty: 42
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
Skoro sam to ustawiałeś to OK, faktycznie jeśli przy niższym ciśnieniu wtryski zapętlały to podniesienie ciśnienia rozwiązuje ten problem, zastanawia mnie jeszcze to ,że
barracudy 130 nie dają rady, wydawało mi się że bez problemu przy 1,2 bar powinny hulać w tym silniku, nawet chciałem je zakładać w jednej T5, w której są wysłużone
już hany niebieskie na 1,2bar


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2018-08-22, 20:45 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2840
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Na 1.3 bara powinny dać radę.

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
gmiter
PostNapisane: 2018-08-23, 07:19 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 19.01.2014, 11:15
Posty: 325
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC90/IS300
Silnik: B5254T2/2JZ-GE
KW/KM/NM: 163/218/290
Rok: 2005
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: trasa/miasto 11/15
Przebieg: 255000
Struna, Barracuda 130nl obrobi 2.5t ~250-260KM bez jakichs kosmicznych cisnień?

_________________
Tu mój nabytek :)
viewtopic.php?f=30&t=137064


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2018-08-23, 09:10 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2840
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Obrobi.

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
krajes
PostNapisane: 2018-08-24, 21:04 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2013, 22:03
Posty: 261
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Struna,

Vanb,

Teraz pytanie jeszcze bo próbuje zrozumieć a nie wiem czy dobrze kombinuje i czy dobrze ustawiam.

Chodzi oczywiście o wyrysowne mapy, czasy wtrysków benzyny na benzynie i benzyny na gazie.

Chodzi o zrozumienie.
Jeżeli zielona linia jest wyżej niż niebieska to znaczy że jest bogato na gazie czy ubogo? :D

Przy ciśnieniu dajmy na to 80 jak na zdjęciu widać różnicę, czas wtrysku na gazie jest 10 a na benzynie prawie 11.

Czyli jak to rozumiem, czas wtrysku na gazie jest za krótki i komp samochodu będzie korygował STFT czyli będzie szło na plus?

Czy w drugą stronę mnożnik podbił ilość paliwa LPG i sonda skorygowała czas wtrysku benzyny na gazie i go skróciła bo było za bogato? Czyli korekta STFT będzie szła w minus?



Obrazek

_________________
Mitsubishi Colt CAO 1,6 113 KM
Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
Honda Prelude V JDM 2,2 VTEC 200 KM
Honda Accord Type R 212 KM
Volvo V70 2,3 T5 250 KM



Wanna be V70R II

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2018-08-24, 21:40 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2840
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Olej te mapki, to dobre dla turystów.
Korekty są wyznacznikiem. Ustawiasz dobrze na korekty, to mapki same wyjdą "dobre".

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Vanb
PostNapisane: 2018-08-26, 13:12 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.07.2015, 23:05
Posty: 42
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
Jeśli zielona jest wyżej niż niebieska, tzn. że ma bogatszą mieszankę, na Pb przy 80kPa czas wtrysku jest 10,5ms ,a na LPG jest 9,8ms czyli ECU go
skrócił by mieć prawidłową mieszankę. Jeśli linie się pokrywają to czasy wtrysków(PB) na benzynie i LPG są takie same (ECU nie widzi różnicy).

Odnośnie korekt, to w przypadku volvo, nie działają one za szybko, jeśli po przełączeniu z Pb na LPG korekty STFT "pójdą" na plus (czyli mieszanka za uboga)
to ECU będzie powoli zwiększał dawkę (po LTFT) starając się uzyskać korekty STFT w okolicach 0% (+/- 5%), ale zajmie mu to kilka lub kilkanaście minut,
W innych autach (np. w Mondeo) korekty LTFT zmieniają się w kilkanaście sekund, każde auto ma inny algorytm.

-- 2018-08-26, 17:31 --

Struna, przymierzam sie do wymiany wtrysków w moim 2.4T 200km, jak uważasz, czy barracudy 115 dadzą radę przy 1.2-1,3bar?, Teraz są hany zielone (na 1,2bar).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
krajes
PostNapisane: 2018-09-26, 19:32 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2013, 22:03
Posty: 261
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Vanb napisał(a):
Co do Korekt długoterminowych to u mnie nigdy nie miały one wypływu na odpalanie, a czasem korekty LTFT miałem na ok. 15% i było OK, więc trochę trudno mi uwierzyć
że tak niewielkie zmiany u ciebie powodują takie problemy.

Bo teraz możliwe ze to nie to było przyczyna, szukam z Vida cały czas jednak brak błędów oprócz tylnej sondy.

Ogólnie długo mnie nie było, delegacja i auto stało.
teraz znowu działam przy Volvo.
Odpalałem z wypiętym:
czujnikiem temperatury
z zaworem VVT
testowałem codziennie rano inne warianty i nic nie pomogło.


Jak wiecie miałem problem z odpalaniem, zalewaniem świec na zimnym, była mowa o przepływce, teraz mam pytanie z moich obserwacji.

Odpalam i auto chodzi jakby na dwa gary 300rpm, wypnę wtyczkę przepływki i od razu obroty wskakują na 1500 rpm jednak po chwili zaczyna się falowanie obrotów.
Dość znaczne od 500 rpm do 1500 rpm, tak ma być czy to objaw czegoś innego juz?
Gdy podpiąłem z powrotem przeplwyke auto zaczęło pracować równo. Mozna było jechać
Przeczytałem gdzieś, ze po wypięciu przeplywki może być falowanie bo komputer zapamiętał dane z wadliwego przepływomierza?

Ogólnie po takim słabym odpalaniu auto na drugi rozruch odpali i pracuje jednak przy lekkim dodaniu gazu go zalewa, czekam z 2 minuty i mogę spokojnie jechać, później odpala od strzała i nie ma problemu z przyspieszaniem itd

Przepływka na wolnych dobrze pokazuje 11-13 kg/h

Chyba jednak muszę kupić nowa przeplywke bo inaczej się nie dowiem.
Bo sonda nie ma nic do odpalania?? Czy po wypięciu przeplywki dane są z sondy, tylko sonda zimna..

_________________
Mitsubishi Colt CAO 1,6 113 KM
Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
Honda Prelude V JDM 2,2 VTEC 200 KM
Honda Accord Type R 212 KM
Volvo V70 2,3 T5 250 KM



Wanna be V70R II

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2018-09-27, 07:45 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 634
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
krajes napisał(a):
Przepływka na wolnych dobrze pokazuje 11-13 kg/h

Chyba jednak muszę kupić nowa przeplywke bo inaczej się nie dowiem.


Wartości tuż po odpaleniu ? (znaczy zimnego silnika) czy dla rozgrzanego ? z obciążeniem (klima,światła etc) czy bez?
Czy Twoje auto pokazuje wartość korekty wskazań przepływomierza? (airmass factor czy airmass correction factor albo jakoś podobnie ?)

Pewną wskazówką co do stanu przepływomierza jest stabilność jego wskazań na wolnych obrotach bez obciążenia klimą, światłami etc. Nierównomierność nie powinna przekraczać 10%.

Reguła kciuka :) mówi że na wolnych obrotach wartość w g/sek powinna być ~=~ pojemności silnika w litrach,
zaś na max obciążeniu mocy w KM...

Możesz spróbować przepsikać MAFa (ale raczej tylko spec środek nie zostawiających osadów typu Liqui Moly 4066).
A gdybyś kupował nowy - nie trać pieniędzy na zamienniki.

A tak wogóle to sprawdzałeś "fundamenty" ?
Jest rano ciśnienie w przewodach gazowych? Nie podejrzewam puszczających się Barracud choć trudno wykluczyć, ale juź Twin puszczejący się podciśnieniami to całkiem możliwe

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
krajes
PostNapisane: 2018-09-27, 17:24 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2013, 22:03
Posty: 261
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Mikaell napisał(a):
Wartości tuż po odpaleniu ? (znaczy zimnego silnika) czy dla rozgrzanego ? z obciążeniem (klima,światła etc) czy bez?

Rozgrzany motor, po jeździe. 11-13kg
Bez klimy same światła.

Mikaell napisał(a):
Czy Twoje auto pokazuje wartość korekty wskazań przepływomierza? (airmass factor czy airmass correction factor albo jakoś podobnie ?)

Tak pokazuje, correction factor, jest cały czas 1.


Mikaell napisał(a):
A tak wogóle to sprawdzałeś "fundamenty" ?
Jest rano ciśnienie w przewodach gazowych? Nie podejrzewam puszczających się Barracud choć trudno wykluczyć, ale juź Twin puszczejący się podciśnieniami to całkiem możliwe


Na całą noc wypiąłem podciśnienie z kolektora jak i odpiąłem wąż główny zasilający barracudy. Rano przed odpaleniem dopiero podpiąłem.

Auto sprawdzane Vida, brak jakichkolwiek błędów.
Wymieniono:
czujnik temperatury,
świece Denso K20TT przerwa ustawiona 0,8.

Wyczyszczono:
przepustnice,
przepływomierz,
czujnik temperatury powietrza dolotu,
czujnik ciśnienia powietrza.

Czujnik położenia wału sprawdzono omomierzem i ma 126 Ohm, nowy 130 Ohm. Wyczyszczono przy okazji.

Z mierzone ciśnienie paliwa 3,9 czyli jak fabryka.

Zdjęty i wyczyszczony zawór VVT.

Wcześniej wykręcono świece przed wymiana i były czarne, zalewał się.

Zawsze słabo odpala za pierwszym razem, po długim postoju.
Za drugim już pali od razu.

Świece

Obrazek

Odpalanie na zimnym :
Przepływka skacze od 30 do 45 kg/h, tylko pytanie skacze bo nierówno silnik chodzi czy nierówno silnik chodzi bo przepływka źle pokazuje i skaczą wartości.

Później dodałem gazu i zaczął równo pracować.

Watch on youtube.com

_________________
Mitsubishi Colt CAO 1,6 113 KM
Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
Honda Prelude V JDM 2,2 VTEC 200 KM
Honda Accord Type R 212 KM
Volvo V70 2,3 T5 250 KM



Wanna be V70R II

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
driver19776
PostNapisane: 2018-10-04, 19:30 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.07.2018, 08:22
Posty: 1
Płeć: Nie określono
Imię: marcin
VOLVO: s 80
Silnik: 2.0T
KW/KM/NM: 133/180
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12.5
Przebieg: 26000
witam mam volvo s80 20.t gaz prince miałem ten sam problem rano lub po długim postoju zapalał i po dodaniu gazu zalewanie czeki w kompie itp powód prozaiczny uszkodzony parownik ktory puszczał gaz na wtryski a te do listwy i odpalał na dwoch paliwach wymiana parownika i problem z glowy pozdrawiam jak sprawdzic odpiac zaraz po zgaszeniu auta przewod podciśnieniowy gazu idący od parownika do filtra gazu i odrazy założyć jak po odpaleniu będzie ok tryski albo parownik do wymiany


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
krajes
PostNapisane: 2018-10-08, 22:16 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2013, 22:03
Posty: 261
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Gaz wykluczony.
Na noc odpiąłem podciśnienie z reduktora, wąż od gazu i nawet spuściłem paliwo z listwy wtryskowej benzynowej by wykluczyć nawet lejący wtrysk benzyny.

Zauważyłem ostatnio jedna rzecz. Mam paliwo na minimum teraz, chce wyjechać wszystko do zera i nowe paliwo zalać v power Racing. A zauważyłem że teraz jak mi zostało 60 km jazdy na benzynie to zaczął odpalać lepiej. Jakby coś z odpowietrzeniem baku? Może tutaj coś nie hula?

_________________
Mitsubishi Colt CAO 1,6 113 KM
Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
Honda Prelude V JDM 2,2 VTEC 200 KM
Honda Accord Type R 212 KM
Volvo V70 2,3 T5 250 KM



Wanna be V70R II

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2018-10-09, 08:07 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 634
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
krajes napisał(a):
Jakby coś z odpowietrzeniem baku? Może tutaj coś nie hula?

Trudno wykluczyć... szczególnie jeżeli on amerykan :)

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
krajes
PostNapisane: 2018-12-09, 18:48 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2013, 22:03
Posty: 261
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Problem okazała się zapchana odma.

Przypadek nakierował na przyczynę
Ostatnio musiałem przegonić auto spiesząc się do roboty. A tu niespodzianka przez dwa dni zaczął odpalać normalnie. Po tych dwóch dniach zajrzałem pod maskę a tam wywalony bagnet i trochę oleju na silniku. Czyli odma zapchana. Następnego ranka na zimnym zrobiłem test.
Wysunąłem bagnet, odpalił bez szarpania, szybko zgasiłem, włożyłem bagnet i nie chciał odpalić, a jak ruszył to nierówno.
Więc odma, a że teraz zimno i jest mega dużo roboty by zdjąć odme to zostawiam to na lato. A teraz założyłem zewnętrzny oil catch tank i wpiąłem w miejsce ori.
W pokrywie zaworów wychodzący wąż do odmy rozciąłem przy załamaniu w dół.
Wstawiłem tam trójnik od gazu 15/15/15 i połączyłem wężem silikonowym 15.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Mitsubishi Colt CAO 1,6 113 KM
Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
Honda Prelude V JDM 2,2 VTEC 200 KM
Honda Accord Type R 212 KM
Volvo V70 2,3 T5 250 KM



Wanna be V70R II

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL