[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
-
- V
- Posty: 47
- Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
- Imię: jacek
- VOLVO: XC90
- Silnik: 4.4 B/G
- KW/KM/NM: 315
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 18L
- Przebieg: 260000
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Witam,
Sprawa wygląda tak, odpalam zimne auto,wyjeżdżam na ulicę i 50 metrów z górki do drogi głównej, jak silnik się przełączy na LPG to dojeżdżając do glównej skrzynia mi szarpnie i obroty skaczą od 500 do 1500 a czasami silnik zgaśnie i tak przed każdym skrzyżowaniem, rondem do póki silnik się nie zagrzeje, potem już normalnie. Jeżeli wyłączę gaz i jadę na Pb nic takiego się nie dzieje.
Pozdrawiam
Sprawa wygląda tak, odpalam zimne auto,wyjeżdżam na ulicę i 50 metrów z górki do drogi głównej, jak silnik się przełączy na LPG to dojeżdżając do glównej skrzynia mi szarpnie i obroty skaczą od 500 do 1500 a czasami silnik zgaśnie i tak przed każdym skrzyżowaniem, rondem do póki silnik się nie zagrzeje, potem już normalnie. Jeżeli wyłączę gaz i jadę na Pb nic takiego się nie dzieje.
Pozdrawiam
-
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
- Imię: Wojtek
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 turbognój detrzy
- KW/KM/NM: moc odpowiednia
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
- Przebieg: 292000
- Lokalizacja: Gliwice
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
to świadczy o tym, że instalacja LPG do naprawy
-
- V
- Posty: 47
- Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
- Imię: jacek
- VOLVO: XC90
- Silnik: 4.4 B/G
- KW/KM/NM: 315
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 18L
- Przebieg: 260000
- Status: Offline
-
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
- Imię: Wojtek
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 turbognój detrzy
- KW/KM/NM: moc odpowiednia
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
- Przebieg: 292000
- Lokalizacja: Gliwice
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
a skąd jesteś?
I jeszcze dodaj komponenty swojej instalacji...
I jeszcze dodaj komponenty swojej instalacji...
-
- V
- Posty: 47
- Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
- Imię: jacek
- VOLVO: XC90
- Silnik: 4.4 B/G
- KW/KM/NM: 315
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 18L
- Przebieg: 260000
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Mikołów
Parownik KME Gold
Zawór odcinajacy Tomasetto - EVG01
Wielozawór Tomasetto AT02
Jednostka sterująca AEB ICE KING
Wtryskiwacz Valtek Typ 34
Filt Czaja FL02
Czujni ciśnienia AEB MP01
Parownik KME Gold
Zawór odcinajacy Tomasetto - EVG01
Wielozawór Tomasetto AT02
Jednostka sterująca AEB ICE KING
Wtryskiwacz Valtek Typ 34
Filt Czaja FL02
Czujni ciśnienia AEB MP01
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VOLV
- Posty: 545
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Jaka temperatura przełączania na LPG?
-
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
- Imię: Wojtek
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 turbognój detrzy
- KW/KM/NM: moc odpowiednia
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
- Przebieg: 292000
- Lokalizacja: Gliwice
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
podejrzewam, że wtryski zaklejone...
a swoją drogą wtryski valtec do dwubankowgo silnika to pomyłka, ale miało być tanio...
a swoją drogą wtryski valtec do dwubankowgo silnika to pomyłka, ale miało być tanio...
-
- V
- Posty: 47
- Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
- Imię: jacek
- VOLVO: XC90
- Silnik: 4.4 B/G
- KW/KM/NM: 315
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 18L
- Przebieg: 260000
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Temperatury nie znam ale chyba coś koło 30 a 40.
Co do wtrysków, już takiego kupiłem.
A jakie polecisz?
Co do wtrysków, już takiego kupiłem.
A jakie polecisz?
-
- VOLV
- Posty: 545
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Barracuda. Świece kiedy były wymieniane?
-
- VOLV
- Posty: 770
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: VEA D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Zacząć od sprawdzenia wypadania zapłonów. To w aspekcie świec i cewek.
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- V
- Posty: 47
- Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
- Imię: jacek
- VOLVO: XC90
- Silnik: 4.4 B/G
- KW/KM/NM: 315
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 18L
- Przebieg: 260000
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
PeBe pisze: ↑2021-02-02, 09:43Zacząć od sprawdzenia wypadania zapłonów. To w aspekcie świec i cewek.
[/quote
Świece wymieniane 5tys wstecz, plus dwie cewki.
Muszę może podnieść temperaturę przechodzenia na LPG, zauważyłem że jak pojeżdżę na Pb do drugiej kreski na blacie temperatury i przełączę ręcznie
na LPG to tego problemu nie ma.
Wtryski może by trzeba wymienić na lepsze, co oprócz lepszej kultury pracy uzyskam, może mniejsze spalanie?
-
- VOLV
- Posty: 770
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: VEA D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Z cewkami często bywa tak, że jak padnie jedna, to potem szybko reszta. Sprawdź te "misfajery". Jeśli nie ma, to może rzeczywiście temperatura przechodzenia za niska... Ale jeśli ona ma sensowną wartość, to bym jej nie podnosił, a szukał gdzie indziej.
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- VOLV
- Posty: 545
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Podczas ostatnich mrozów podnosiłem u siebie temperaturą przełączania na LPG, bo chwilę po przełączeniu było czuć gaz. Nic nie szarpało, tylko ten zapach. Wydaje mi się że reduktor osiągnie określoną temperaturę, ale reszta bebechów za nim jest ciągle zmrożona, gaz wraca do stanu płynnego i zalewa silnik.
Taka jest moja teoria.
Proponuję zwiększyć o 5 stopni temperaturę przełączania i powinno być ok, chyba że tak jak pisze PeBe teraz już jest ustawiona na 35-40 stopni...
Na tych wtryskach ile jest przejechane km?
Pozdrawiam!!
Taka jest moja teoria.
Proponuję zwiększyć o 5 stopni temperaturę przełączania i powinno być ok, chyba że tak jak pisze PeBe teraz już jest ustawiona na 35-40 stopni...
Na tych wtryskach ile jest przejechane km?
Pozdrawiam!!
-
- VOLV
- Posty: 770
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: VEA D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Podczas ostatnich mrozów też mi puszczał gazowego bąka przy przełączaniu na gaz. Po wymianie o-ringa na wyjściu z reduktora ("drewno, panie, drewno po prostu"), jak ręką odjął. Pewnie u mnie też pomogłoby podniesienie temperatury, bo uszczelka by się bardziej ogrzała i lepiej trzymała. Ale wybrałem metodę działania wprost
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- VOLV
- Posty: 545
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Psikałem detergentem na instalację i bąblowania nie stwierdziłem. (może dlatego że na ciepłą)
Po podniesieniu temperatury jest ok.
Po podniesieniu temperatury jest ok.
Ostatnio zmieniony 2021-02-02, 22:39 przez barbog, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VOLV
- Posty: 770
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: VEA D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Psikałeś podczas rozgrzewania się reduktora? Sprawdź też inne miejsca. Jeśli węże mają więcej niż 3-4 lata mogą już puszczać - przeważnie na zaciskach.
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- VOLV
- Posty: 545
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Węże wymieniane około rok temu, przy okazji wymiany reduktora i wtrysków. Psikałem na rozgrzaną.
Ale to nie temat o mojej instalacji.
Ale to nie temat o mojej instalacji.
-
- VOLV
- Posty: 770
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: VEA D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Skoro reduktor nowy, to rzeczywiście uszczelka nie powinna puszczać. Choć czasem zdarzają się błędy przy montażu / przycięcia / zagniecenia itp.
Że offtop? Nigdy nie wiadomo co komu zaświta po przeczytaniu naszych "rewelacji". Poza tym jaceskor, ma problemy przy rozgrzewaniu silnika, więc i tak piszemy w miarę na temat.
Że offtop? Nigdy nie wiadomo co komu zaświta po przeczytaniu naszych "rewelacji". Poza tym jaceskor, ma problemy przy rozgrzewaniu silnika, więc i tak piszemy w miarę na temat.
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
- Imię: Wojtek
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 turbognój detrzy
- KW/KM/NM: moc odpowiednia
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
- Przebieg: 292000
- Lokalizacja: Gliwice
- Status: Offline
-
- VOLV
- Posty: 545
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Od reduktora Tunderflex, pomiędzy wtryskami a wkrętkami Paker, opaski przy wtryskach i wkrętkach "sprężynowe", reszta Norma.
Ale rzeczywiście może gdzieś puszczać.
Jaceskor sprawdził bym też wężyki/szczelność pomiędzy wtryskami i wkrętkami, te wężyki lasują się dosyć szybko i może tam być nieszczelność/"lewe powietrze".
Ale rzeczywiście może gdzieś puszczać.
Jaceskor sprawdził bym też wężyki/szczelność pomiędzy wtryskami i wkrętkami, te wężyki lasują się dosyć szybko i może tam być nieszczelność/"lewe powietrze".
-
- V
- Posty: 47
- Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
- Imię: jacek
- VOLVO: XC90
- Silnik: 4.4 B/G
- KW/KM/NM: 315
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 18L
- Przebieg: 260000
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Pasuje mi wersja z za niską temperaturą, jaką polecacie ustawić, jakie macie u siebie.
Tak jak napisałem jak pojadę trochę dłużej na Pb to problem znika.
Pozdrawiam
Jacek
Tak jak napisałem jak pojadę trochę dłużej na Pb to problem znika.
Pozdrawiam
Jacek
-
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
- Imię: Wojtek
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 turbognój detrzy
- KW/KM/NM: moc odpowiednia
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
- Przebieg: 292000
- Lokalizacja: Gliwice
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Bezpiecznie 27 stopni
-
- VOLV
- Posty: 545
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
Dla jednego auta/instalacji optymalnie będzie 27 dla innego 30 itd...
Ja bym polecał 30 lub więcej, u siebie aktualnie mam 35.
Ja bym polecał 30 lub więcej, u siebie aktualnie mam 35.
-
- VOLV
- Posty: 706
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG
I tak np Prins pudruje syfa ustawiając minimalną temperaturę przełączania dla V8 na 50 stopni
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl