Który silnik wybrać???
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
Który silnik wybrać???
Najlepiej zrobić dobrą diagnostykę komputerową i badanie spalin, korekty i analiza składu spalin daje już dosyć istotne informacje na temat stanu silnika. Warto też zrobić test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym. Jeśli auto kupujesz od handlarza, to pamiętaj że opinia diagnosty z pobliskiej stacji może nie być obiektywna, często dobrze się znają i jeden ma korzyść z działalności drugiego. Warto samemu wejść pod auto i odczytać dane z analizatora.
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2021-01-18, 20:37
- Imię: Dominik
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.5T5
- KW/KM/NM: 245
- Rok: 2011
- Przebieg: 260000
- Status: Offline
Który silnik wybrać???
Czy ma ktos moze jakas liste silników volvo s80 II z lat 2007-2015 w ktorych beda podane konkretnie oznaczenia silnikow
I rodzaj wtysku posredni czy bezpośredni
Bo wynika ze 2.5T 200km montowanych do 2009/2010 roku najlepsza opcja pod lpg sie wydaja
Wiem ze do bezpośredniego tez mozna ale mimo wszystko szukam prostej konstrukcji w miare oszczednej
Z gory dzieki
Jeśli juz temat byl poruszony prosilbym o link
I rodzaj wtysku posredni czy bezpośredni
Bo wynika ze 2.5T 200km montowanych do 2009/2010 roku najlepsza opcja pod lpg sie wydaja
Wiem ze do bezpośredniego tez mozna ale mimo wszystko szukam prostej konstrukcji w miare oszczednej
Z gory dzieki
Jeśli juz temat byl poruszony prosilbym o link
-
- VO
- Posty: 152
- Rejestracja: 2019-02-10, 14:01
- Imię: dar
- VOLVO: s60
- Silnik: 2,0
- KW/KM/NM: 180
- Rok: 2013
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8.4
- Przebieg: 120400
- Status: Offline
Który silnik wybrać???
Chyba wgl nie było silników z bezpośrednim wtryskiem w S80.pikok1984 pisze:Czy ma ktos moze jakas liste silników volvo s80 II z lat 2007-2015 w ktorych beda podane konkretnie oznaczenia silnikow
I rodzaj wtysku posredni czy bezpośredni
Bo wynika ze 2.5T 200km montowanych do 2009/2010 roku najlepsza opcja pod lpg sie wydaja
Wiem ze do bezpośredniego tez mozna ale mimo wszystko szukam prostej konstrukcji w miare oszczednej
Z gory dzieki
Jeśli juz temat byl poruszony prosilbym o link
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- VOLV
- Posty: 770
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: VEA D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Który silnik wybrać???
Czy przypadkiem wszystkie VEA nie mają bezpośredniego wtrysku noPb? A one weszły chyba w końcu 2013 roku, czyli S80 załapało się na nie.
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- V
- Posty: 96
- Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
- Imię: Adam
- VOLVO: sprzedałem xc70 3.2
- Silnik: benzynowy
- KW/KM/NM: moc szatańska
- Średnie spalanie: zbyt niskie
- Przebieg: 666
- Status: Offline
Który silnik wybrać???
jeżeli były (a chyba tak) to tylko 4 cylindrowe, R5, R6 i v8 są na pośrednim
szukam... logiki z postępowaniu administracji tego forum... jak na razie bezskutecznie
-
- VO
- Posty: 152
- Rejestracja: 2019-02-10, 14:01
- Imię: dar
- VOLVO: s60
- Silnik: 2,0
- KW/KM/NM: 180
- Rok: 2013
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8.4
- Przebieg: 120400
- Status: Offline
Który silnik wybrać???
Mam S80 z 2014 3,0 i jest pośredni. 3,2 także jest pośredni. 4coś też pośredni.PeBe pisze:Czy przypadkiem wszystkie VEA nie mają bezpośredniego wtrysku noPb? A one weszły chyba w końcu 2013 roku, czyli S80 załapało się na nie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- VOLV
- Posty: 770
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: VEA D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Który silnik wybrać???
Jasne, w końcowych latach produkcji S80 nadal oferowano duże silniki. Ale weszły też 4-cylindrowe VEA (bo 3-cyl chyba nie dawali do S80 ). Sprawdziłem, wszystkie one mają bezpośredni LINK
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- V
- Posty: 107
- Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
- Imię: Pawel
- VOLVO: S 80, Summum
- Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
- KW/KM/NM: 147/200
- Rok: 2007
- Przebieg: 245000
- Status: Offline
Który silnik wybrać???
Witam.
Chwilę mnie nie było ale pomyślałem, że skoro zacząłem ten wątek to powinien go też skończyć. Idąc po części za waszymi radami ale oczywiście również własnymi odczuciami ostatecznie kupiłem Volvo S 80. Najpierw przysiadłem się do S 60 a potem pojechałem sprawdzić S 80. Tak jak jeden z Was pisał....komfort, ilość miejsca zdecydowanie na stronę S80 (oczywiście każdy może mieć inne zdanie). Mamy dwójkę dzieciaków więc większy model był zdecydowanie bardziej dla nas odpowiedni. Silnik 2.5 T z już zainstalowanym LPG: BRC w Energy Gaz. Oczywiście planowałem zakup modelu tylko na PB i późniejszy montaż gazu ale trafił się dobry egzemplarz. Sprzedająca zgodziła się udostępnić mi auto na cały dzień testów i sprawdzeń. Najpierw stacja diagnostyczna a potem kilka godzin u mechanika w warsztacie (tutaj był sprawdzony bardzo dokładnie, panowie zajrzeli w każdą szczelinę). Okazało się, że poza kilkoma kwestami, tj. tylne sprężyny do wymiany, skorodowane dolne mocowanie chłodnicy, konieczność wymiany pompy wspomagania, tylne łączniki stabilizatora, egzemplarz jest w bardzo dobrym stanie. Oczywiście sprawdzona zawartość oleju w płynie chłodniczym, diagnostyka komputerowa, sprawdzenie zawartości spalin, układu hamulcowego, skrzyni biegów, silnika, turbiny, klimatyzacji, zawieszenia, grubości lakieru, sprawdzenie ramy, sprawdzenie kolumny kierowniczej, sprawdzenie skrzyni biegów, sprzęgła, układu wydechowego i jeszcze kilku innych kwestii. Po zbiciu ceny niwelującej koszty wymiany owych gratów.....udało się dogadać ze sprzedającą. To już mniej istotne ale tak czy owak jest dodatkowy PLUSEM dla mnie i dla żony .... na zewnątrz i w środku czarny. Pozostaje tylko mieć nadzieję że będzie się dobrze sprawował.
W związku z powyższym dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc. Wasze opinie i wyjaśnienia bardzo mi się przydały. Dzięki.
Chwilę mnie nie było ale pomyślałem, że skoro zacząłem ten wątek to powinien go też skończyć. Idąc po części za waszymi radami ale oczywiście również własnymi odczuciami ostatecznie kupiłem Volvo S 80. Najpierw przysiadłem się do S 60 a potem pojechałem sprawdzić S 80. Tak jak jeden z Was pisał....komfort, ilość miejsca zdecydowanie na stronę S80 (oczywiście każdy może mieć inne zdanie). Mamy dwójkę dzieciaków więc większy model był zdecydowanie bardziej dla nas odpowiedni. Silnik 2.5 T z już zainstalowanym LPG: BRC w Energy Gaz. Oczywiście planowałem zakup modelu tylko na PB i późniejszy montaż gazu ale trafił się dobry egzemplarz. Sprzedająca zgodziła się udostępnić mi auto na cały dzień testów i sprawdzeń. Najpierw stacja diagnostyczna a potem kilka godzin u mechanika w warsztacie (tutaj był sprawdzony bardzo dokładnie, panowie zajrzeli w każdą szczelinę). Okazało się, że poza kilkoma kwestami, tj. tylne sprężyny do wymiany, skorodowane dolne mocowanie chłodnicy, konieczność wymiany pompy wspomagania, tylne łączniki stabilizatora, egzemplarz jest w bardzo dobrym stanie. Oczywiście sprawdzona zawartość oleju w płynie chłodniczym, diagnostyka komputerowa, sprawdzenie zawartości spalin, układu hamulcowego, skrzyni biegów, silnika, turbiny, klimatyzacji, zawieszenia, grubości lakieru, sprawdzenie ramy, sprawdzenie kolumny kierowniczej, sprawdzenie skrzyni biegów, sprzęgła, układu wydechowego i jeszcze kilku innych kwestii. Po zbiciu ceny niwelującej koszty wymiany owych gratów.....udało się dogadać ze sprzedającą. To już mniej istotne ale tak czy owak jest dodatkowy PLUSEM dla mnie i dla żony .... na zewnątrz i w środku czarny. Pozostaje tylko mieć nadzieję że będzie się dobrze sprawował.
W związku z powyższym dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc. Wasze opinie i wyjaśnienia bardzo mi się przydały. Dzięki.
Ostatnio zmieniony 2021-02-08, 00:03 przez kufeell, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2020-06-03, 22:52
- Imię: Mariusz
- VOLVO: XC60
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 181KM/400Nm
- Rok: 2017
- Status: Offline
Który silnik wybrać???
S80 to świetny wybór, wszystko mniejsze jest dla mnie też już za małe.
Ostatnio jechałem zastępczym V50, o jakie to ciasne auto
Volvo to znacznie fajniejsza jakość w stosunku do Octavii
Ostatnio jechałem zastępczym V50, o jakie to ciasne auto
Volvo to znacznie fajniejsza jakość w stosunku do Octavii
-
- V
- Posty: 107
- Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
- Imię: Pawel
- VOLVO: S 80, Summum
- Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
- KW/KM/NM: 147/200
- Rok: 2007
- Przebieg: 245000
- Status: Offline
Który silnik wybrać???
Zgadza się. Volvo do Octavii (szczególnie I) pod względem komfortu podróży to niebo a ziemia ale z Octavii jestem nadal bardzo zadowolony. Zostaje jako drugie auto. Silnik 2.0/ 115 KM (8-zaworowy) poza kulturą pracy....sprawuje się znakomicie. Jest niesamowicie elastyczny. Na LPG zrobiliśmy nią ok. 240 tyś. km (całkowity przebieg 340 tyś. km) i chodzi jak w dniu montażu. Mamy liftbacka więc przy dwójce dzieci (+ pies) ten przepastny bagażnik sprawdził się znakomicie. Na nockach, na rybach, po złożeniu tylnych foteli i wyjęci półki bagażnika dzieciaki śpią jak w łóżku w domu. Aczkolwiek dłuższe podróże, szybkie trasy to koszmar (fotele - taborety i cholernie głośna). Ogólnie rzecz biorąc auto niekomfortowe i głośne ale bardzo wytrzymałe i bardzo praktyczne, przynajmniej dla nas. Taki typowy toporny wół roboczy, nie do zajechania. Volvo ....to po prostu inna półka - na nocke na ryby nim nie pojedziemy, 300 litrowego bojlera nim nie przewiozę, czy np. pralki ale jeśli chodzi o samą podróż to aż nie chce się z niego wysiadać. Póki co niewiele jeszcze pojeździłem ale tak czy owak jeździ się rewelacyjnie.