[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.

ODPOWIEDZ
Drbulgot
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
Imię: Hilip
VOLVO: V70
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Przebieg: 301000
Status: Offline

[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.

Post autor: Drbulgot » 2022-07-20, 13:30

Cześć ! Od miesiąca ma problem ze zwiększonym spalaniem w Volvo v70 z 2005 roku. Silnik to 2.4 o mocy 140km z instalacją gazową kme nevo. Zmierzyłem działanie sond przed i za katalizatorem. Na log sonda lambda wskazuje ciągle wartości oscylujące 0,95-1.0 V, natomiast sonda za katalizatorem 0,1-0,7 V (sinusoida). Czy takie wartości są w porządku czy raczej lambda do wymiany ? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2022-07-24, 10:20 przez Drbulgot, łącznie zmieniany 2 razy.

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 1180
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V50
Silnik: B5244S4
KW/KM/NM: 170
Rok: 2004
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

Prawidłowe wartości sondy. 2.4 140km

Post autor: Hatton » 2022-07-20, 14:14

Drbulgot pisze:
2022-07-20, 13:30
Cześć ! Od miesiąca ma problem ze zwiększonym spalaniem w Volvo v70 z 2005 roku. Silnik to 2.4 o mocy 140km z instalacją gazową kme nevo. Zmierzyłem działanie sond przed i za katalizatorem. Na log sonda lambda wskazuje ciągle wartości oscylujące 0,95-1.0 V, natomiast sonda za katalizatorem 0,1-0,7 V (sinusoida). Czy takie wartości są w porządku czy raczej lambda do wymiany ? Pozdrawiam
Pierwsza sonda szerokopasmowa powinna mieć wahania bliskie 0 mA, druga sonda powinna pokazywać bogatą mieszankę i tak pokazuje więc jest dobrze.
Masz jakieś wykresy?

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 3978
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

Prawidłowe wartości sondy. 2.4 140km

Post autor: krzysztof_1973 » 2022-07-20, 15:14

Twój temat jest niezgodny z regulaminem i zasadami ogólnie przyjętymi na forum.
Proszę, popraw tytuł używając edycji (patrz prawy górny róg swojego postu)

Nawias - [...
Model - [S60, ...
Pojemność silnika - [S60, 2.4D5, ...
Rok prod. - [S60, 2.4D5, 2003r. ...
Zamykamy nawias - [S60, 2.4D5, 2003r.] ...
Opis - krótko i na temat usterki lub zapytania - [S60, 2.4D5, 2003r.] Brak ładowania...

Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Drbulgot
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
Imię: Hilip
VOLVO: V70
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Przebieg: 301000
Status: Offline

Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)

Post autor: Drbulgot » 2022-07-22, 20:57

Proszę, tutaj wykresy z działania sond na Lpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Drbulgot
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
Imię: Hilip
VOLVO: V70
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Przebieg: 301000
Status: Offline

Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)

Post autor: Drbulgot » 2022-07-22, 20:58

tutaj sonda za katalizatorem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 1180
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V50
Silnik: B5244S4
KW/KM/NM: 170
Rok: 2004
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)

Post autor: Hatton » 2022-07-22, 21:42

Drbulgot pisze:
2022-07-22, 20:57
Proszę, tutaj wykresy z działania sond na Lpg
Ok, to wykres współczynnika lambda ( nie napięcia) dla pierwszej sondy, czyli to co pisałeś ''sonda lambda wskazuje ciągle wartości oscylujące 0,95-1.0 V'' to znaczy, że mieszanka waha się między właściwą a lekko za bogatą, za mało powietrza/ za dużo paliwa.
Drbulgot pisze:
2022-07-22, 20:58
tutaj sonda za katalizatorem
Tu jest w miarę Ok.

Drbulgot
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
Imię: Hilip
VOLVO: V70
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Przebieg: 301000
Status: Offline

Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)

Post autor: Drbulgot » 2022-07-23, 15:49

Hatton pisze:
2022-07-22, 21:42
Drbulgot pisze:
2022-07-22, 20:57
Proszę, tutaj wykresy z działania sond na Lpg
Ok, to wykres współczynnika lambda ( nie napięcia) dla pierwszej sondy, czyli to co pisałeś ''sonda lambda wskazuje ciągle wartości oscylujące 0,95-1.0 V'' to znaczy, że mieszanka waha się między właściwą a lekko za bogatą, za mało powietrza/ za dużo paliwa.
Drbulgot pisze:
2022-07-22, 20:58
tutaj sonda za katalizatorem
Tu jest w miarę Ok.
Okej, czyli sondy mogę wyeliminować. Masz może jakieś pomysły co innego może być nie tak ? Generalnie wydaje mi się że gaz się nie ulatnia poza instalację...

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 1180
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V50
Silnik: B5244S4
KW/KM/NM: 170
Rok: 2004
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)

Post autor: Hatton » 2022-07-23, 18:04

Drbulgot pisze:
2022-07-23, 15:49
Okej, czyli sondy mogę wyeliminować. Masz może jakieś pomysły co innego może być nie tak ? Generalnie wydaje mi się że gaz się nie ulatnia poza instalację...
Jak bardzo wzrosło to spalanie? Jeżeli silnik pracuje normalnie, jak wcześniej gdy spalanie było dobre to bym zaczął od sprawdzenia kół, ciśnienia w oponach czy takie jak zawsze, dalej sprawdzenie hamulców czy w którymś kole nie zablokowały się klocki hamulcowe lub zacisk trzyma i hamuje. Może coś robiłeś lub było robione przy aucie co mogło wpłynąć. Napisz ile wzrosło spalanie.

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 3978
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

Prawidłowe wartości sondy. (V70,2.4n/a,2005)

Post autor: krzysztof_1973 » 2022-07-23, 19:06

Twój temat jest niezgodny z zasadami.
Jeśli nie zmienisz tytułu tematu, zamknę wątek.
W celu odblokowania będziesz musiał skontaktować się z moderatorem.
Jeżeli sytuacja się powtórzy otrzymasz ostrzeżenie, a w wyjątkowym przypadku Twoje konto zostanie zablokowane.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Drbulgot
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
Imię: Hilip
VOLVO: V70
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Przebieg: 301000
Status: Offline

[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.

Post autor: Drbulgot » 2022-07-24, 10:19

Jaka tutaj jest niezgodność ? Jeśli chodzi o tytuł to serio polecam zająć się poważnymi sprawami.

Drbulgot
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
Imię: Hilip
VOLVO: V70
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Przebieg: 301000
Status: Offline

[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.

Post autor: Drbulgot » 2022-07-24, 10:22

Hatton pisze:
2022-07-23, 18:04
Drbulgot pisze:
2022-07-23, 15:49
Okej, czyli sondy mogę wyeliminować. Masz może jakieś pomysły co innego może być nie tak ? Generalnie wydaje mi się że gaz się nie ulatnia poza instalację...
Jak bardzo wzrosło to spalanie? Jeżeli silnik pracuje normalnie, jak wcześniej gdy spalanie było dobre to bym zaczął od sprawdzenia kół, ciśnienia w oponach czy takie jak zawsze, dalej sprawdzenie hamulców czy w którymś kole nie zablokowały się klocki hamulcowe lub zacisk trzyma i hamuje. Może coś robiłeś lub było robione przy aucie co mogło wpłynąć. Napisz ile wzrosło spalanie.
Spalanie wzrosło od średniej 11l/100km do 17-18l/100km.

ewemarkam
VOLV
VOLV
Posty: 968
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 US
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 208
Rok: 2002
Średnie spalanie: 11-20L LPG
Przebieg: 222333
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Status: Offline

[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.

Post autor: ewemarkam » 2022-07-24, 13:17

Od miesiąca jest ciepłej niż zwykle więc klima pewnie idzie na full. Sprawdź ilość czynnika w instalacji, znajdź sobie jakiś Grupon i kup dobicie 100 g czynnika, Sprawdza Ci przy okazji szczelność. Druga sprawa jedz na stację diagnostyczną, tam wyjdzie na rolkach czy jakieś koło ma opór, więc wykluczysz heble. Na stacji sprawdza Ci też skład spalin, więc sprawdza też czy sonda pracuje poprawnie, no i szczelność instalacji LPG. Reszta to gdybanie.

Drbulgot
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2021-12-02, 12:05
Imię: Hilip
VOLVO: V70
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Przebieg: 301000
Status: Offline

[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.

Post autor: Drbulgot » 2022-08-01, 14:46

Majster od log stwierdził że sonda przed katalizatorem jest absolutnie do wymiany. Też brałem pod uwagę używanie klimatyzacji, ale aż tak drastycznie obciążała by silnik ?

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 1180
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V50
Silnik: B5244S4
KW/KM/NM: 170
Rok: 2004
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.

Post autor: Hatton » 2022-08-01, 15:15

Drbulgot pisze:
2022-08-01, 14:46
Majster od log stwierdził że sonda przed katalizatorem jest absolutnie do wymiany. Też brałem pod uwagę używanie klimatyzacji, ale aż tak drastycznie obciążała by silnik ?
Może mieć rację. Sondę chwilę schodzi, żeby sprawdzić - najlepiej w czasie jazdy, co pokazuje pod obciążeniem, przy stałej jeździe, na hamowaniu silnikiem itp. Wzrost spalania który podałeś bez zmiany stylu jazdy itp no faktycznie masakra, zgodzę się że to od silnika.
Wykresy które dodałeś to króciutki fragment, w każdym razie tam sonda wyglądała ok

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3464
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

[V70,2.4n/a,2005] Wysokie spalanie LPG.

Post autor: Struna » 2022-08-05, 17:07

Sprawdzenie sondy to z minuta roboty ( w sensie weryfikacji odczytów i interpretacja tego ) - jak się wie co się robi.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”