[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik

ODPOWIEDZ
Pablo1919
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2019-06-10, 22:36
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 Bi-Fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2003
Przebieg: 246000
Status: Offline

[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik

Post autor: Pablo1919 » 2022-12-26, 13:33

Witam. Niedawno w moim Volvo S60 Bi-Fuel 2.4 140KM rocznik 2003 skończyła się homologacja na butlę LPG. Z racji wieku butli (20 lat) nie mogę jej przedłużyć i czeka mnie wymiana zbiornika. Pytałem w paru autoryzowanych serwisach, również zagranicznych, jednak butli jakie szły na fabryczny montaż do tego Vovlo nie można już nigdzie dostać. I teraz pytanie, czy ktoś znalazł jakiś zamiennik tej butli, tak by było jak najmniej do grzebania z przeróbką instalacji? Jest to butla typu walcowego, zamontowana pod podwoziem, jednak ma nietypowe umiejscowienie wielozaworu na czubku buli, a nie z boku, jakie są najczęściej spotykane w tego typu zbiornikach LPG.
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2022-12-26, 17:12 przez Pablo1919, łącznie zmieniany 1 raz.

Pablo1919
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2019-06-10, 22:36
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 Bi-Fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2003
Przebieg: 246000
Status: Offline

[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik

Post autor: Pablo1919 » 2023-01-29, 23:20

Jakby ktoś miał podobny problem do mojego to wiedzcie, że nigdzie w świecie nie znajdziecie takiej butli, a podobne zamienniki z wielozaworem na końcu znalazłem jedynie gdzieś we Włoszech i kosztowałyby ok. 3000-5000 zł! Więc absolutnie gra nie warta świeczki. Pod podwoziem udało się zmieścić standardową polską butlę, tyle że o pojemności o 20l mniejszej (45l) i średnicy 275mm zamiast 330. Montaż mniejszej butli był konieczny, by móc zmieścić także wielozawór. Koszt wymiany 1200zł.

Podsumowując, albo godzicie się na mniejszą pojemność butli, albo wybieracie jeszcze trudniejszą przeróbkę i ładujecie coś większego w bagażnik, no ale wtedy nie macie już bagażnika, bo te modele są tak fantastycznie zaprojektowane, że w bagażniku nie ma wnęki na koło zapasowe, więc butla zajmie przestrzeń bagażową.

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 2212
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5254T11
KW/KM/NM: 231
Rok: 2010
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 214418
Lokalizacja: Podkarpacie
Status: Offline

[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik

Post autor: Hatton » 2023-01-30, 08:04

Pablo1919, oryginał jest dostępny na sweden-parts.pl w cenie 8 979. :galy:

Piotrv70iii
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2023-03-11, 14:24
Imię: Piotr
VOLVO: V70
Silnik: 2.0T
KW/KM/NM: 245
Rok: 2016
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 500
Status: Offline

[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik

Post autor: Piotrv70iii » 2023-03-15, 07:54

Będę na dniach demontował instalacje z v70 więc może może będę miał zbędne butle z atestem do 36r.

Dioxis
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2022-03-13, 18:36
Imię: Andrzej
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Przebieg: 256000
Status: Offline

[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik

Post autor: Dioxis » 2023-04-17, 13:07

Chętnie kupię te butle, jeśli jeszcze je masz

mac2727
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-28, 12:01
VOLVO: S80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Miechów
Status: Offline

[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik

Post autor: mac2727 » 2023-04-23, 19:32

W zeszłym roku wymieniłem samodzielnie zbiornik oryginalny na inny z wielozaworem na boku. Wymieniałem w Volvo S80, ale myślę, że w S60, czy w V70 jest tyle samo miejsca. W S80 od strony tyłu samochodu, tam gdzie mieści się akumulator kanał jest wydłużony na całą szerokość samochodu.
Jeśli w V70 i S60 jest podobnie, to nic nie stoi na przeszkodzie by w tym kanale częściowo umieścić wielozawór.
Problem zostanie ze wskaźnikiem poziomu gazu i tego nie mogę jak na razie rozwiązać. Chodzi o to, że sensor oryginalny ma zakres 0-270 Ohma, a dostępne w sprzedaży mają 0-90 Ohma, 0-50kOhm, lub 0-5V. Żaden z nich nie nadaje się do montażu by spełniał oczekiwane wymagania.
Może wśród kolegów jest ktoś, kto by sobie poradził z tym problemem??? - Chodziłoby o układ elektroniczny, który z 90-0 Ohmów robiłby 270-10 Ohm, 10 Ohm pełny zbiornik, 270 Ohm pusty.
Zbiornik zastosowałem o średnicy 315 mm, pojemności 60l - dokładne wymiary 60/315/870. Akurat mi wykupili 65/315/935, ale 5 litrów więcej gazu mnie nie uszczęśliwiał, a gonił mnie termin przeglądu.
Koszt zbiornika, wielozaworu i drobnych elementów potrzebnych do wymiany szacuję na 900-1000zł. Zbiornik - 600 zł, wielozawór - 200 i pozostałe 100-200zł. Nie liczę robocizny, bo była własna.
Punkty przeglądu samochodów nie wymagają potwierdzenia wymiany przez uprawnionych specjalistów tylko interesuje ich legalizacja zbiornika. Oczywiście trzeba to wykonać przyzwoicie.
mac2727

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2458
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik

Post autor: ewemarkam » 2023-04-23, 20:27

Czujnik Ci potrzebny nie jest tak naprawdę. Mało kiedy one poprawnie wskazują.
Koledze kiedyś doradziłem, zrobił sobie na arduiono wskażnik na małym LCD OLED. A jako "szkiełko" albo czujnik poziomu zwał jak zwał użył z czujnikiem halla. Najdokładniejszy w mojej ocenie. On daje 0-5V a arduino to przetwarza na co tam już chcesz, możesz sobie nawet wyskalować w litrach to. Albo najprostszy voltomierz, tylko układ zasilić z jakiegoś regulatora liniowego 5V albo przetwornicy step-down.

https://jacus.pl/sensor-wskazania-pozio ... p-796.html
https://allegro.pl/oferta/woltomierz-le ... 1698650850
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 0748907486
Taki najprostszy retrofit

palusinski1991
V
V
Posty: 30
Rejestracja: 2017-03-08, 18:13
Imię: Andrzej
VOLVO: s60
Silnik: 2400
KW/KM/NM: 140
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: -
Przebieg: 260000
Status: Offline

[Volvo S60 2.4 140KM Bi-Fuel 2003] Fabryczny zbiornik LPG zamiennik

Post autor: palusinski1991 » 2023-05-24, 14:42

mac2727 pisze:W zeszłym roku wymieniłem samodzielnie zbiornik oryginalny na inny z wielozaworem na boku. Wymieniałem w Volvo S80, ale myślę, że w S60, czy w V70 jest tyle samo miejsca. W S80 od strony tyłu samochodu, tam gdzie mieści się akumulator kanał jest wydłużony na całą szerokość samochodu.
Jeśli w V70 i S60 jest podobnie, to nic nie stoi na przeszkodzie by w tym kanale częściowo umieścić wielozawór.
Problem zostanie ze wskaźnikiem poziomu gazu i tego nie mogę jak na razie rozwiązać. Chodzi o to, że sensor oryginalny ma zakres 0-270 Ohma, a dostępne w sprzedaży mają 0-90 Ohma, 0-50kOhm, lub 0-5V. Żaden z nich nie nadaje się do montażu by spełniał oczekiwane wymagania.
Może wśród kolegów jest ktoś, kto by sobie poradził z tym problemem??? - Chodziłoby o układ elektroniczny, który z 90-0 Ohmów robiłby 270-10 Ohm, 10 Ohm pełny zbiornik, 270 Ohm pusty.
Zbiornik zastosowałem o średnicy 315 mm, pojemności 60l - dokładne wymiary 60/315/870. Akurat mi wykupili 65/315/935, ale 5 litrów więcej gazu mnie nie uszczęśliwiał, a gonił mnie termin przeglądu.
Koszt zbiornika, wielozaworu i drobnych elementów potrzebnych do wymiany szacuję na 900-1000zł. Zbiornik - 600 zł, wielozawór - 200 i pozostałe 100-200zł. Nie liczę robocizny, bo była własna.
Punkty przeglądu samochodów nie wymagają potwierdzenia wymiany przez uprawnionych specjalistów tylko interesuje ich legalizacja zbiornika. Oczywiście trzeba to wykonać przyzwoicie.
Masz może zdjęcie jak to wyglada?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”