

Masz może zdjęcie jak to wyglada?mac2727 pisze:W zeszłym roku wymieniłem samodzielnie zbiornik oryginalny na inny z wielozaworem na boku. Wymieniałem w Volvo S80, ale myślę, że w S60, czy w V70 jest tyle samo miejsca. W S80 od strony tyłu samochodu, tam gdzie mieści się akumulator kanał jest wydłużony na całą szerokość samochodu.
Jeśli w V70 i S60 jest podobnie, to nic nie stoi na przeszkodzie by w tym kanale częściowo umieścić wielozawór.
Problem zostanie ze wskaźnikiem poziomu gazu i tego nie mogę jak na razie rozwiązać. Chodzi o to, że sensor oryginalny ma zakres 0-270 Ohma, a dostępne w sprzedaży mają 0-90 Ohma, 0-50kOhm, lub 0-5V. Żaden z nich nie nadaje się do montażu by spełniał oczekiwane wymagania.
Może wśród kolegów jest ktoś, kto by sobie poradził z tym problemem??? - Chodziłoby o układ elektroniczny, który z 90-0 Ohmów robiłby 270-10 Ohm, 10 Ohm pełny zbiornik, 270 Ohm pusty.
Zbiornik zastosowałem o średnicy 315 mm, pojemności 60l - dokładne wymiary 60/315/870. Akurat mi wykupili 65/315/935, ale 5 litrów więcej gazu mnie nie uszczęśliwiał, a gonił mnie termin przeglądu.
Koszt zbiornika, wielozaworu i drobnych elementów potrzebnych do wymiany szacuję na 900-1000zł. Zbiornik - 600 zł, wielozawór - 200 i pozostałe 100-200zł. Nie liczę robocizny, bo była własna.
Punkty przeglądu samochodów nie wymagają potwierdzenia wymiany przez uprawnionych specjalistów tylko interesuje ich legalizacja zbiornika. Oczywiście trzeba to wykonać przyzwoicie.