[S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

ODPOWIEDZ
Perzon
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2018-09-16, 09:04
Imię: Mateusz
VOLVO: S70
Silnik: 2.4 20V
KW/KM/NM: 170
Rok: 1998
Przebieg: 195000
Status: Offline

[S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: Perzon » 2018-11-23, 11:42

Witam,

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem tytułowego auta z instalacją LPG. Niestety, jest ona dość niechlujnie położona. Reduktor zamontowany jest przy ścianie grodziowej, od niego idzie wąż z filtrem i czujenikem (tuż obok korka wlweu oleju) i dalej do listwy z wtryskami. Skutek jest taki, że po zamknięciu maski filtr gazu dotyka korka / pokrywy zaworów i całość głośno brzęczy.

Planuje puścić instalację nieco inaczej, przy reduktorze dać kolanko 90 stopni i wąż wraz z filtrem i czujnikiem puścić "bokiem", w okolicy puszki filtra powietrza, dalej dać kolanko 90 stopni i wąż wchodziłby do listwy od przodu, od strony chłodnicy.

Przy takim rozwiązaniu znacząco wydłuży to odcinek od reduktora do wtrysków. Czy może mieć to jakiś negatywny skutek ? Byłbym wdzięczny za porady i ewentualnie zdjęcia jak to u Was wygląda

BeeGee's
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2018-09-16, 17:33
Imię: Tomasz
VOLVO: Poszukuję
Silnik: Benzynowy
KW/KM/NM: 200
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: BeeGee's » 2018-11-26, 00:47

Dystanse powinny być jak najmniejsze nie wiem czy wydłużenie nie zaszkodzi zależy ile masz zapasu w komponentach i samej ich wydajności. otwórz maskę rzuć zdjęcie rozwiązania chętnie podpowiem lub ktoś z kolegów się pokusi

bobik247
VOLVO
VOLVO
Posty: 2090
Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
Imię: Daniel
VOLVO: S60
Silnik: B5244S
Rok: 2005
Przebieg: 258000
Lokalizacja: Dolnośląskie
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: bobik247 » 2018-11-26, 09:17

Jak najmniesza odległość powinna być między wtryskami a dyszami, dodatkowo długość przewodów powinna być równa na wszystkich wtryskach. Długość od reduktora do listwy nie ma tak dużego znaczenia. Czujnik załóż jak najbliżej listwy wtryskowej. Dodatkowo możesz zrobić kompensacje czyli zasilanie listwy wtryskowej od drugiej strony ale musisz założyć dodatkowy filtr. Po wszystkim oczywiście strojenie.

Awatar użytkownika
pavlickk
VOLV
VOLV
Posty: 580
Rejestracja: 2015-05-16, 23:04
Imię: Kamil
VOLVO: S80 mk2
Silnik: B5254T6
KW/KM/NM: 200
Rok: 2007
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 244
Lokalizacja: Szczebrzeszyn / Zamość
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: pavlickk » 2018-11-28, 08:21

albo filtr, który ma na wyjściu dwa króćce
ex: C70 mk1 2.0 LPT
teraz: S80 mk2 2.5 T

Perzon
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2018-09-16, 09:04
Imię: Mateusz
VOLVO: S70
Silnik: 2.4 20V
KW/KM/NM: 170
Rok: 1998
Przebieg: 195000
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: Perzon » 2018-11-29, 10:15

Dla lepszego zobrazowania wrzucam "schemat" jak to wygląda obecnie :

Obrazek

Oraz jak mam zamiar to puścić :

Obrazek

Reduktor
Węże gumowe
Wtryski
Filtr gazu
Czujnik

Co do podzespołów : reduktor to KME Silver, wtryski chwilowo Valtek czerwony, ale w tygodniu będą wymieniane, komputer Diego

bobik247
VOLVO
VOLVO
Posty: 2090
Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
Imię: Daniel
VOLVO: S60
Silnik: B5244S
Rok: 2005
Przebieg: 258000
Lokalizacja: Dolnośląskie
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: bobik247 » 2018-11-29, 11:53

Zasadniczo to dobrze to wygląda, rozumiem że kierujesz się względami estetycznymi. Mała uwaga, czujnik załóż przed samym trójnikiem przy listwach wtryskowych. Powinien być jak najbliżej wtrysków. Silver w zupełności wystarcza. Polecam wtryski yeti.

Awatar użytkownika
pavlickk
VOLV
VOLV
Posty: 580
Rejestracja: 2015-05-16, 23:04
Imię: Kamil
VOLVO: S80 mk2
Silnik: B5254T6
KW/KM/NM: 200
Rok: 2007
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 244
Lokalizacja: Szczebrzeszyn / Zamość
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: pavlickk » 2018-11-29, 21:44

czemu chcesz reduktor pchać nad kolektor?
jak nie masz automatu, to powinien się zmieścić pod baterią
ex: C70 mk1 2.0 LPT
teraz: S80 mk2 2.5 T

bobik247
VOLVO
VOLVO
Posty: 2090
Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
Imię: Daniel
VOLVO: S60
Silnik: B5244S
Rok: 2005
Przebieg: 258000
Lokalizacja: Dolnośląskie
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: bobik247 » 2018-11-29, 22:31

Kolega już ma reduktor nad kolektorem, pomijając temperaturę miejsce dobre ze względu na obsługę/wymianę filterka. Pod akumulator nie starczy mu przewodu ze zbiornika, chyba że by coś sztukował.

Perzon
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2018-09-16, 09:04
Imię: Mateusz
VOLVO: S70
Silnik: 2.4 20V
KW/KM/NM: 170
Rok: 1998
Przebieg: 195000
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: Perzon » 2018-11-30, 08:49

bobik247 pisze:Zasadniczo to dobrze to wygląda, rozumiem że kierujesz się względami estetycznymi. Mała uwaga, czujnik załóż przed samym trójnikiem przy listwach wtryskowych. Powinien być jak najbliżej wtrysków. Silver w zupełności wystarcza. Polecam wtryski yeti.
Estetyka to pierwsza kwestia, druga to fakt, że po zamknięciu maski wszystko dotyka pokrywy i brzęczy.. A jak wygląda sprawa tych cieńszych wężyków, które idą do czujnika (podciśnienie) ? Ich długość ma jakiś wpływ ?
pavlickk pisze:czemu chcesz reduktor pchać nad kolektor?
jak nie masz automatu, to powinien się zmieścić pod baterią
Automat niestety, no i też kupiłem z reduktorem w tym miejscu i aż tak kombinować nie chcę

bobik247
VOLVO
VOLVO
Posty: 2090
Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
Imię: Daniel
VOLVO: S60
Silnik: B5244S
Rok: 2005
Przebieg: 258000
Lokalizacja: Dolnośląskie
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: bobik247 » 2018-11-30, 09:00

Generalnie tyczy się to wszystkich przewodów (węży) od instalacji LPG - im krótsze tym lepiej ale w przypadku podciśnienia nie ma raczej problemu żeby założyc dłuższy. Najważniejsze to żeby od wtrysków do dysz były możliwie najkrótsze i równej długości oraz żeby czujnik był jak najbliżej wtrysków.

Perzon
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2018-09-16, 09:04
Imię: Mateusz
VOLVO: S70
Silnik: 2.4 20V
KW/KM/NM: 170
Rok: 1998
Przebieg: 195000
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: Perzon » 2018-11-30, 09:22

bobik247 pisze:Generalnie tyczy się to wszystkich przewodów (węży) od instalacji LPG - im krótsze tym lepiej ale w przypadku podciśnienia nie ma raczej problemu żeby założyc dłuższy. Najważniejsze to żeby od wtrysków do dysz były możliwie najkrótsze i równej długości oraz żeby czujnik był jak najbliżej wtrysków.
Od wtrysków na moje oko krótszych się już nie da. A ten od reduktora do wtrysków ? bo jakby nie patrzeć, znacznie go wydłużę. Jakie może to mieć wady ?

bobik247
VOLVO
VOLVO
Posty: 2090
Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
Imię: Daniel
VOLVO: S60
Silnik: B5244S
Rok: 2005
Przebieg: 258000
Lokalizacja: Dolnośląskie
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: bobik247 » 2018-11-30, 10:59

O ile czujnik dasz blisko wtrysków to raczej żadnych.

Perzon
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2018-09-16, 09:04
Imię: Mateusz
VOLVO: S70
Silnik: 2.4 20V
KW/KM/NM: 170
Rok: 1998
Przebieg: 195000
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: Perzon » 2018-11-30, 11:39

bobik247 pisze:O ile czujnik dasz blisko wtrysków to raczej żadnych.
w sumie podciśnienie to mniejszy problem, gorzej z przewodem - nie wiem jaką ma długość :/

bobik247
VOLVO
VOLVO
Posty: 2090
Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
Imię: Daniel
VOLVO: S60
Silnik: B5244S
Rok: 2005
Przebieg: 258000
Lokalizacja: Dolnośląskie
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: bobik247 » 2018-11-30, 12:13

Możliwe że przewodu jest zapas tylko jest gdzieś złapany do kupy jakąś opaską.

Awatar użytkownika
Tymek
VOL
VOL
Posty: 396
Rejestracja: 2010-06-02, 21:52
Imię: Tymek
VOLVO: XC90/Corolla
Silnik: B6324S5/3ZZ-FE
KW/KM/NM: 243/110
Rok: 2013
Był na spocie: 24
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: Tymek » 2018-11-30, 22:16

Reduktor mieści się pod akumulatorem w autach z automatem

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”