Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

matt23
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2020-06-05, 22:36
Imię: Mat
VOLVO: s60
Silnik: 2.0
Rok: 2000
Przebieg: 321168
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: matt23 » 2021-02-19, 11:05

Czy znacie jakiegoś dobrego fachowca od instalacji LGP z okolic Bełchatowa?

spin
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2021-02-08, 19:06
Imię: Aleks
VOLVO: XC70
Silnik: T6
KW/KM/NM: 304
Rok: 2015
Przebieg: 108000
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: spin » 2021-02-19, 11:08

Chyba najlepiej u Pawła, Ciepłowskiego raczej nie polecam, ew. Łódź i np. Filartech.

matt23
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2020-06-05, 22:36
Imię: Mat
VOLVO: s60
Silnik: 2.0
Rok: 2000
Przebieg: 321168
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: matt23 » 2021-02-19, 11:46

spin pisze:
2021-02-19, 11:08
Chyba najlepiej u Pawła, Ciepłowskiego raczej nie polecam, ew. Łódź i np. Filartech.
Dzięki za radę. Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

A dlaczego Ciepłowskiego raczej nie polecasz? Coś jest z nim nie tak?

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2021-02-19, 11:51

Tomek1976 ( nick na LPG-Forum ) jest z okolic Bełchatowa i montuje epicko.
tel 795-10-80-70

P.U.H "Toma"
Drużbice-Kolonia 93
97-403
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

spin
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2021-02-08, 19:06
Imię: Aleks
VOLVO: XC70
Silnik: T6
KW/KM/NM: 304
Rok: 2015
Przebieg: 108000
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: spin » 2021-02-21, 22:11

matt23, byłem tam tylko 2 razy, za każdym razem wydawało mi się jakbym był tam intruzem, za drugim razem wpisali zawyżoną kwotę na fakturze, miałem prostować to u ich szefa, bo ktoś komuś czegoś nie przekazał, szef oczywiście nie odbierał, cyrk na kółkach się zrobił. Znajomi z EBE też ich nie polecali.

ps. Struna, wysłałem maila do Grzegorza w sprawie chipa XC70 T6, ale się nie odezwał, więc podesłałem jeszcze dzisiaj wieczorem do Ciebie.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Mikaell » 2021-02-22, 10:44

Struna pisze:
2021-02-19, 11:51
Tomek1976 ( nick na LPG-Forum ) jest z okolic Bełchatowa i montuje epicko.
O tak !!!

matt23
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2020-06-05, 22:36
Imię: Mat
VOLVO: s60
Silnik: 2.0
Rok: 2000
Przebieg: 321168
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: matt23 » 2021-02-26, 18:04

Ok, dzięki za opinie. Widzę że ten Pan Tomek1976 ma
a) bardzo dobry PR.
lub
b) jest bardzo dobrym fachowcem.

A co do Ciepłowskiego, to dostałem taką propozycję instalacji. Rzucicie okiem?

proponujemy instalacje gazową AC Stag Qmax Plus na podzespołach fabrycznych czyli:

Elektronika
StagQmax plus-6 cyl

Reduktor AC r01 x 2 szt

Listwa wtryskowa AC W02 lub W03 w zaleznosci co bardziej bedzie pasować przy montażu.

No i co uważacie?
Ostatnio zmieniony 2021-02-26, 18:08 przez matt23, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2021-02-26, 18:07

Elementy ok, ale czy montaż i strojenie również ?
Niestety komponenty nawet najlepsze nie sprawdzą się gdy konwersja i/lub strojenie będą mierne.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

matt23
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2020-06-05, 22:36
Imię: Mat
VOLVO: s60
Silnik: 2.0
Rok: 2000
Przebieg: 321168
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: matt23 » 2021-02-26, 18:10

Struna pisze:
2021-02-26, 18:07
Elementy ok, ale czy montaż i strojenie również ?
Niestety komponenty nawet najlepsze nie sprawdzą się gdy konwersja i/lub strojenie będą mierne.
Jasna sprawa, tego już się nauczyłem czytając ten wątek. Ale ja jestem kompletnym laikiem w tej materii i chciałem zweryfikować czy aby na pewno ktoś mnie na nabija w butelkę. :D

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2021-02-26, 18:20

Wg mnie W02 odpada, bo to listwa a jak koleś mówi, że zależy jak wyjdzie, to raczej nie bardzo ma pojęcie jak ten silnik wygląda.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2021-02-27, 14:50

matt23 pisze:
2021-02-26, 18:04
Reduktor AC r01 x 2 szt
Nie widzę potrzeby montażu dwóch reduktorów skoro na rynku są dostępne inne, które sobie bez problemu z tym poradzą.
matt23 pisze:
2021-02-26, 18:04
proponujemy instalacje gazową AC Stag Qmax Plus na podzespołach fabrycznych czyli:
Widać że pan montuje chyba tylko staga, nie ważne czy jest coś lepszego czy nie, ważne że cena jest dobra. Dlatego też pewnie uparł się na montaże z upychaniem dwóch reduktorów.
matt23 pisze:
2021-02-26, 18:04
No i co uważacie?
Można lepiej, ale też można gorzej.
Struna pisze:
2021-02-26, 18:07
ale czy montaż i strojenie również ?
To najważniejsza kwestia zaraz po częściach a czasami ważniejsza niż części.

matt23
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2020-06-05, 22:36
Imię: Mat
VOLVO: s60
Silnik: 2.0
Rok: 2000
Przebieg: 321168
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: matt23 » 2021-02-27, 20:05

No i byłem dzisiaj u dwóch fachowców się rozeznać i dostałem dwie propozycje. Można z tego wysnuć jakieś wnioski?
1)
Elektronika
europegas (nie wiem jaka dokładnie)
reduktor
x2 magic 3
wtryskiwacze
magic fx

2)
Elektronika
Optima expert
reduktor
2x magic compact
wtryskiwacze
Barracuda pojedynczo

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2021-02-27, 22:27

Druga opcja lepsza jeśli chodzi o komponenty.
Ich dobór sugeruje, że to propozycja od Tomka :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

matt23
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2020-06-05, 22:36
Imię: Mat
VOLVO: s60
Silnik: 2.0
Rok: 2000
Przebieg: 321168
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: matt23 » 2021-02-28, 11:12

Chyba jesteście w jakiejś zmowie XD A tak na poważnie. Wydaje mi się reduktory się u obu fachowców zgadzają, że są to takie same propozycje. A czy te wtryskiwacze barracuda wystarczą? Bo gdzieś mi się obiło o uszy że ona są do 50 koni, a w sumie na cylinder przypada 51 km, czy nie lepiej założyć jakieś z zapasem. Widziałem że ludzie kładą yeti+ albo te magic fx? Takie moje laickie dywagacje.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2021-02-28, 13:10

Wydajność Barracudy podana jest dla ciśnienia 1.2 bara.
Jak się je zwiększy się to i wydajność wzrośnie.
Spokojnie ogarnie.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

matt23
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2020-06-05, 22:36
Imię: Mat
VOLVO: s60
Silnik: 2.0
Rok: 2000
Przebieg: 321168
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: matt23 » 2021-02-28, 13:56

No i super dzięki za opinie. Mam jeszcze pytanie i jedno dodatkowe Off-topic. Czy da się zrobić takie czary że komputer pokładowy będzie pokazywał spalanie oraz zasięg na gazie.

A off-topic, co to jest za instalacja Prins, widziałem ją w internecie i jest bardzo droga w porównaniu do innych.

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 206
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: chancevought » 2021-02-28, 14:03

matt23 pisze:
2021-02-28, 13:56
co to jest za instalacja Prins, widziałem ją w internecie i jest bardzo droga w porównaniu do innych.
Bezpośredni wtrysk gazu. DO T6 z pośrednim wtryskiem Pb ekonomicznie nieuzasadniony.
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

matt23
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2020-06-05, 22:36
Imię: Mat
VOLVO: s60
Silnik: 2.0
Rok: 2000
Przebieg: 321168
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: matt23 » 2021-02-28, 22:06

A na jakie butle wy się zdecydowaliście w swoich autach i jak ugryźć temat możliwe jak największej butli? Bo jest to problematyczne z tego co się zorientowałem :'(

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: PeBe » 2021-03-01, 13:21

matt23 pisze:
2021-02-28, 13:56
Czy da się zrobić takie czary że komputer pokładowy będzie pokazywał spalanie oraz zasięg na gazie.
Słabo to widzę. Ilość spalanego gazu można wyliczyć z czasów wtrysku, ale czy da radę wyciągnąć te dane z kompa gazowego i przeliczyć na litry, czy litry/100 km? Bo wyrzucić je na komp auta to już raczej bez szans. A do zliczenia zasięgu potrzebny jest w miarę dokładny pomiar poziomu gazu w zbiorniku. O tym możesz zapomnieć.
Z mojego doświadczenia: po kilku (no, kilkunastu) tankowaniach zorientujesz się ile wynosi rzeczywiste średnie spalanie lpg w stosunku do średniego spalania noPb deklarowanego przez komp. Przez ten współczynnik (u mnie 1,05 - 1,3, różny zimą i latem, czasem inny w mieście inny w trasie) dzielisz rzeczywistą pojemność zbiornika lpg i uzyskujesz "pojemność przeliczeniową" :mrgreen: Czyli np. przy zbiorniku lpg 50 litrów netto i wsp. 1.25 masz 40 litrów. I tę pojemność odnosisz do spalania pokazywanego przez komp pokładowy. Gdy pokazuje 10 l/100, to wiesz że lpg skończy się po 400 km. Warunkiem jest oczywiście stabilna praca kompa pokładowego. Czyli może on deklarować nieprawdziwe wartości, byle tylko błąd był w miarę stały. A, i oczywiście trzeba kasować wskazania kompa po każdym tankowaniu lpg.
Może to co napisałem brzmi zawile, ale w realu jest łatwe do ogarnięcia.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

snow
VOLVO
VOLVO
Posty: 2643
Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 355000
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: snow » 2021-03-01, 14:56

Tylko po co ? Mniej więcej po paru tankowaniach wiadomo ile się zrobi na LPG. W dzisiejszych czasach nawet w UE są stacje z LPG co kilkanaście kilometrów więc nawet jeśli się skończy LPG to te 5-10km jak się na Pb przejedzie to się nic nie stanie. Ewentualnie można też tankować częściej.

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: PeBe » 2021-03-01, 15:09

Są sytuacje i sytuacje, stąd lepiej wiedzieć więcej niż mniej. Zresztą i tak nie chodzi o info z dokładnością do kilometra, a o możliwość szybkiego oszacowania czy już tankować, czy starczy jeszcze na kilkanaście / kilkadziesiąt km.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2021-03-02, 10:32

PeBe pisze:
2021-03-01, 13:21
Ilość spalanego gazu można wyliczyć z czasów wtrysku
To za mało bo różna ilość będzie dla różnej temperatury i ciśnienia.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: PeBe » 2021-03-02, 12:48

Jasna sprawa. Pisałem ogólnie, z czego można wyjść. Prościej od strony ideologicznej byłoby wprost mierzyć przepływ fazy ciekłej, ale tu pewnie trzeba dołożyć jakiś hardware.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2021-03-02, 12:58

Utopia
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: PeBe » 2021-03-02, 13:01

Dokładnie - przerost formy nad (uzyskiwaną) treścią. Łatwiej jest szacować własnymi metodami.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”