Spalanie gazu
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Jedyne co na dzień dzisiejszy nam pozostało to skasowanie błędu.
Skoro na początku żadna kontrolka się nie paliła a tylko dużo palił to myślę, że jest sposób aby samochód nie rejestrował błędów. W samochodzie jest zamontowany emulator ciśnienia benzyny ale nie wiem po co. Jest i już.
Skoro na początku żadna kontrolka się nie paliła a tylko dużo palił to myślę, że jest sposób aby samochód nie rejestrował błędów. W samochodzie jest zamontowany emulator ciśnienia benzyny ale nie wiem po co. Jest i już.
Ostatnio zmieniony 2017-11-28, 14:26 przez mondpas, łącznie zmieniany 1 raz.
- bodzioklb
- VOLV
- Posty: 520
- Rejestracja: 2017-01-15, 11:02
- Imię: Boguslaw
- VOLVO: XC70
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 210/460
- Rok: 2009
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kluczbork
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Napisz co to za warsztat aby innych przestrzec... To druciarz i tyle w temacie.mondpas pisze:Jedyne co na dzień dzisiejszy nam pozostało to skasowanie błędu.
Ale zaraz po odpaleniu i dalszej jeździe kontrolka silnika zapaliła się ponownie.
Myślę, że trzeba tak jak piszesz, domagać się próby drogowej i kalibracji w czasie jazdy.
Najlepiej żeby kolega prowadził a gazownik obok z komputerem i zczytywał potrzebne informacje.
Ja mogę siedzieć z tyłu z pałą
Skoro na początku żadna kontrolka się nie paliła a tylko dużo palił to myślę, że jet sposób aby samochód nie rejestrował błędów. W samochodzie jest zamontowany emulator ciśnienia benzyny ale nie wiem po co. Jest i już.
Dobra instalacja + porządne założenie + dobre strojenie
=
żadnych problemów + żadnych błędów + oszczędności + spalanie zwiększone w litrach maksymalnie 20% więcej gazu niż benzyny
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
nie chcę wprowadzać w błąd ale u mnie chyba też jest to zamontowane,mondpas pisze:W samochodzie jest zamontowany emulator ciśnienia benzyny ale nie wiem po co. Jest i już.
zapewne sterownik myśli że silnik spala benzynę a w rzeczywistości pompa paliwa jest wyłączona i zasila go gaz (tylko domniemam to)
Jak dobrze się ustawi wyreguluje to będziesz zadowolony. Mi gazownik mówił że jak się wyświetla ta emisja spalin to nie da się dobrze jej wyregulować.
Błąd musi być skasowany.
Dokładnie jestem tego samego zdaniabodzioklb pisze:Dobra instalacja + porządne założenie + dobre strojenie
=
żadnych problemów + żadnych błędów + oszczędności + spalanie zwiększone w litrach maksymalnie 20% więcej gazu niż benzyny
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Uzytkownicy aut z instalacja pisali też, próba drogowa to minimum kilkanaście kilometrów lub nawet kilkadziesiat więc jak można zrobić kalibrację na postoju.
Ostatnio zmieniony 2017-11-28, 14:29 przez mondpas, łącznie zmieniany 1 raz.
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Co do uszkodzenia głowicy przez gaz to nie słyszałem, ale plotki i że ktoś gdzieś to słyszał . .. .
Dla silnika to żaden wysiłek nie ma potrzeby jeszcze angażować w to lawety. Bez przesady.
Ja wypaliłem ponad 20 Litry gazu i troszkę benzyny, ale u mnie były problemy z wtryskami gazowymi (zostały wymienione były fabrycznie wadliwe po wymianie ładnie silnik chodzi)
Dla silnika to żaden wysiłek nie ma potrzeby jeszcze angażować w to lawety. Bez przesady.
Ja wypaliłem ponad 20 Litry gazu i troszkę benzyny, ale u mnie były problemy z wtryskami gazowymi (zostały wymienione były fabrycznie wadliwe po wymianie ładnie silnik chodzi)
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Wiesz co mnie zastanawia ? Skoro błąd silnika wyskoczył podczas jazdy na gazie, to dlaczego kiedy postanowiliśmy jechać na benzynie, wyłączając instalację lpg, to błąd cały czas się świeci ?
A może po skasowaniu błędu komputerem warsztatowym należało od razu przełączyć się na benzynę i kontynuować jazdę ? My tak nie zrobiliśmy i błąd pojawił się znowu.
A może po skasowaniu błędu komputerem warsztatowym należało od razu przełączyć się na benzynę i kontynuować jazdę ? My tak nie zrobiliśmy i błąd pojawił się znowu.
- diavoli1991
- VOLVO
- Posty: 1095
- Rejestracja: 2015-01-03, 21:20
- Imię: Damian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 125/170
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 11 l LPG/100 km
- Przebieg: 385000
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
mondpas, skasuj błąd i wyłącz sterownik gazu jeżdząc na samej Pb. Pojeździj trochę i zobaczysz czy błąd ponownie wróci na Pb.
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
mondpas, mieszanka uboga na jednym cylindrze może oznaczać, że wtryskiwacz na tym cylindrze kuleje, bądź przewód doprowadzający do niego gaz jest pęknięty/zagięty.
Autem bez problemu możesz przejechać nawet i 1000 km, ale nie na gazie. Kontrolka powinna zgasnąć po kilku uruchomieniach silnika, na benzynie oczywiście.
A co do gazownika, podjedź (na benzynie) do niego, powiedz że albo robi to profesjonalnie, albo niech płaci za profesjonalistę. Jak nie będzie współpracował, niech zabiera graty spod maski, doprowadza auto sprzed montażu i oddaje kasę.
Autem bez problemu możesz przejechać nawet i 1000 km, ale nie na gazie. Kontrolka powinna zgasnąć po kilku uruchomieniach silnika, na benzynie oczywiście.
A co do gazownika, podjedź (na benzynie) do niego, powiedz że albo robi to profesjonalnie, albo niech płaci za profesjonalistę. Jak nie będzie współpracował, niech zabiera graty spod maski, doprowadza auto sprzed montażu i oddaje kasę.
-
- V
- Posty: 34
- Rejestracja: 2013-12-15, 23:38
- Imię: Damian
- VOLVO: S40
- Silnik: Diesel 2.0
- KW/KM/NM: 136KM 340NM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7
- Przebieg: 280000
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Tak jak koledzy piszą, skasuj błąd i na benzynie przelec.
- bodzioklb
- VOLV
- Posty: 520
- Rejestracja: 2017-01-15, 11:02
- Imię: Boguslaw
- VOLVO: XC70
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 210/460
- Rok: 2009
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kluczbork
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Strojenie auta na gazie oprócz tego że wymaga jazdy z podpiętym komputerem to również wypadałoby mieć podpiety analizator spalin w czasie jazdy. Same odczyt sond lambda to nie wszystko.
U mnie przynajmniej tak było - pakował się na strojeniu kierowca, obok niego drugi z komputerem do odczytywania danych i strojenia instalacji, analizator spalin również był podpięty.
Stroili podczas jazd po mieście, jeździli "w trasie" a same jazdy były spokojne oraz agresywne...
Dokładnie sprawdziłem jak jeździli i gdzie - mam monitoring GPS w aucie - nastukali prawie 60 km na jazdach testowych
Oczywiście zakładając instalację zanim rozpoczęto "strojenie" do auta założono również nowe świece, filtr powietrza, wyczyszczono przepustnicę i sprawdzono wartości odczytów sond lambda - wtedy masz pewność że nastawy robisz porządnie bez przekłamań
Założyłem gaz do auta i już po 3 tygodniach bezstresowo robiłem wakacyjny trip na którym zrobiłem blisko 5500 km - żadnych problemów z gazem. A tu jak widać boisz się jechać tym autem kilka km.
ZMIEŃ GAZOWNIKA!
U mnie przynajmniej tak było - pakował się na strojeniu kierowca, obok niego drugi z komputerem do odczytywania danych i strojenia instalacji, analizator spalin również był podpięty.
Stroili podczas jazd po mieście, jeździli "w trasie" a same jazdy były spokojne oraz agresywne...
Dokładnie sprawdziłem jak jeździli i gdzie - mam monitoring GPS w aucie - nastukali prawie 60 km na jazdach testowych
Oczywiście zakładając instalację zanim rozpoczęto "strojenie" do auta założono również nowe świece, filtr powietrza, wyczyszczono przepustnicę i sprawdzono wartości odczytów sond lambda - wtedy masz pewność że nastawy robisz porządnie bez przekłamań
Założyłem gaz do auta i już po 3 tygodniach bezstresowo robiłem wakacyjny trip na którym zrobiłem blisko 5500 km - żadnych problemów z gazem. A tu jak widać boisz się jechać tym autem kilka km.
ZMIEŃ GAZOWNIKA!
-
- VOLVO
- Posty: 1243
- Rejestracja: 2009-06-03, 22:22
- Imię: xxx
- VOLVO: v
- Silnik: 2.0 T
- KW/KM/NM: 163
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 342106
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Łysy, CAPIE PRZEGIOŁEŚ
-- 24 lis 2017, o 11:38 --
-- 24 lis 2017, o 11:38 --
Sczytaj błędy..kontrolka silnika pali się jak jest zła mieszanka..może być za ubogo, na spokojnej jeździe nic się nie dzieje ale jak mocniej się jeździ to wtedy się może zapalić też tak miałem w moim przypadku był błąd P1171mondpas pisze:Wiesz co mnie zastanawia ? Skoro błąd silnika wyskoczył podczas jazdy na gazie, to dlaczego kiedy postanowiliśmy jechać na benzynie, wyłączając instalację lpg, to błąd cały czas się świeci ?
A może po skasowaniu błędu komputerem warsztatowym należało od razu przełączyć się na benzynę i kontynuować jazdę ? My tak nie zrobiliśmy i błąd pojawił się znowu.
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Spalanie gazu
ale wiesz, że T6 ma dwie sondy WBO ?bodzioklb pisze: Same odczyt sond lambda to nie wszystko.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- bodzioklb
- VOLV
- Posty: 520
- Rejestracja: 2017-01-15, 11:02
- Imię: Boguslaw
- VOLVO: XC70
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 210/460
- Rok: 2009
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kluczbork
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Struna pisze:ale wiesz, że T6 ma dwie sondy WBO ?bodzioklb pisze: Same odczyt sond lambda to nie wszystko.
Struna - rozumiem że sprawdzasz moją wiedzę...
Wiem że masz obiekcje do takich wymyków i strojenia ale można sobie ze strojeniem poradzić poświęcając trochę czasu
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Spalanie gazu
ależ skąd - niemniej, analizator spalin podczas jazdy ?bodzioklb pisze:rozumiem że sprawdzasz moją wiedzę...
Pokaż mi taki analizator, który to umożliwia
jasnowidz jakiś ?bodzioklb pisze:Wiem że masz obiekcje
oczywista oczywistość - strojenie zajmuje trochę czasu.bodzioklb pisze:można sobie ze strojeniem poradzić poświęcając trochę czasu
Co do "analizatora" - używa się sondy szerokopasmowej wetkniętej w wydech, ale po grzyba takową użyć w aucie, które seryjnie posiada na wyposażeniu dwie takie sondy, z których można czytać.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- bodzioklb
- VOLV
- Posty: 520
- Rejestracja: 2017-01-15, 11:02
- Imię: Boguslaw
- VOLVO: XC70
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 210/460
- Rok: 2009
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kluczbork
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
a gdzie napisałem konkretnie że w tym przypadku ma tak zrobić? ogólnikowo pisałem jakie zabiegi winien wykonać po montażu instalacji
Nie jestem jasnowidzem jestem również userem LPG forum
Nie jestem jasnowidzem jestem również userem LPG forum
-
- VOL
- Posty: 419
- Rejestracja: 2009-02-22, 13:30
- VOLVO: S 70
- Silnik: 2.5 t b5254t
- KW/KM/NM: 142/193 kM
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 13
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Końskie,50km na połnoc od Kielc
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Spalanie gazu
\mondpas pisze:Wiesz co mnie zastanawia ? Skoro błąd silnika wyskoczył podczas jazdy na gazie, to dlaczego kiedy postanowiliśmy jechać na benzynie, wyłączając instalację lpg, to błąd cały czas się świeci ?
A może po skasowaniu błędu komputerem warsztatowym należało od razu przełączyć się na benzynę i kontynuować jazdę ? My tak nie zrobiliśmy i błąd pojawił się znowu.
Witam ,dorzuce swoje słówko. Skoro bląd wyrzuca to zła mieszanka paliwa z powietrzem.Gazownik zaniżył mape pracy wtrysków gazowych ,stąd błąd w kompie benzyny. jeśli sondy wykrywają ubogie spalanie ,tak sie będzie działo. jak wyłączysz lpg i skasujesz błąd ,powinien nie wrócić . Kwestia spalania to może być nawet nieszczelność rury dolotowej silnika z filtra czy inne nieszczelności układu podciśnień .Jeśli demontował kolektor,coś ominął .Radziłbym zrobić ze 100 km i sprawdzić spalnie pb,błędy kompa i parametry pracy silnika. duże spalanie to kwestia doboru dysz w kolektorze, wtryski gazu mogą być ciągle otwarte przy maksymalnym gazie . Generalnie bez oceny map na kompie przez innego gaziarza i sprawdzenia ustawień sterownika,nie dojdziesz ładu z tym.
Ja bym męczył tego montera żeby dopracował swoją robote.
a jeszcze jedno: jeśli komp nie zebrał mapy czasu pracy wtrysków w różnych zakresach obciążenia i prędkości,będzie lipa to wyregulować. W kme np im więcej jest punktów na mapie ,tym lepsza mapa gazu wyliczona przez komp gazu,reszta to już korekta mapy ręczna .
od pierwszego dnia za kierownicą volvo do ostatniego w życiu
było 244 2.0 b+g
było 264 2.7 b+g
było 764 2.4 td
jest s 70 2.5 b+g
szukam części do 164e 74r kontakt na
było 244 2.0 b+g
było 264 2.7 b+g
było 764 2.4 td
jest s 70 2.5 b+g
szukam części do 164e 74r kontakt na
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Wszystkie Wasze uwagi sa bardzo cenne.
Jesli zaczniemy popisywac sie madrosciami z Forum u gazownika to od razu znajdziemy sie za brama.
Jesli zaczniemy popisywac sie madrosciami z Forum u gazownika to od razu znajdziemy sie za brama.
Ostatnio zmieniony 2017-11-28, 14:31 przez mondpas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Spalanie gazu
po co ma ją mieć w aucie, które takowe posiada seryjnie...mondpas pisze:Za diabla nie wiem czy ten gazownik ma sonde szerokopasmowa czy wrozy z fusow.
w Warszawie ?mondpas pisze:Komu to dac zeby bardziej nie spartolil.
Klinika LPG, Auto-Wojownicy, Auto-Dakar
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Gazownik jak lekarz ale jak Ty wiesz lepiej to się denerwuje - jak klient może wiedzieć lepiej od niego.
Dziwne że jak wspomniałeś żadnego przebiegu auto nie zrobiło i niby jak wystroił go wirtualnie ?.
Auto podczas obciążenia ma swoją mapę benzynową ale gaz to nie benzyna i wymaga dopieszczenia.
Silnik pracujący na gazie jest oszukiwany że spala benzynę. Jeśli proporcje powietrza i paliwa są złe a często jest za uboga to zazwyczaj powoduje wyświetlenie usterki.
Jak jest za bogata to nie przeszkadza i nie wyświetla usterki ale za to pali jak już doświadczyłeś tego nawet 30L
Ja w swoim nie mam na pewno idealnie wystrojonego sterownika gazu bo nie miałem analizatora spalin itp. fajnych i mile widzianych u każdego gazownika sprzętów.
Dobrze by było skasować ten trwający błąd, oczywiście można pojeździć na benzynie ale tak od razu to ona nie zgaśnie.
I ta regulacja nie będzie dobra przy trwającej usterce.
Wiem jedno, jeśli usterka jest wyświetlana to silnik pracuje inaczej (można rzec mruczy inaczej) ale jak ją skasujemy od razu jest różnica w pracy silnika na wolnych obrotach (jałowych).
Niefartem jest odległość 30km ale myślę że nie ma co się denerwować tylko dobrze ją wyregulować.
Na przyszłość będziesz wiedział gdzie nie montować gazu.
Z drugiej strony ciekawe czy inni klienci tego pana też mają problemy po montażu instalacji gazowej u niego.
Dziwne że jak wspomniałeś żadnego przebiegu auto nie zrobiło i niby jak wystroił go wirtualnie ?.
Auto podczas obciążenia ma swoją mapę benzynową ale gaz to nie benzyna i wymaga dopieszczenia.
Silnik pracujący na gazie jest oszukiwany że spala benzynę. Jeśli proporcje powietrza i paliwa są złe a często jest za uboga to zazwyczaj powoduje wyświetlenie usterki.
Jak jest za bogata to nie przeszkadza i nie wyświetla usterki ale za to pali jak już doświadczyłeś tego nawet 30L
Ja w swoim nie mam na pewno idealnie wystrojonego sterownika gazu bo nie miałem analizatora spalin itp. fajnych i mile widzianych u każdego gazownika sprzętów.
Dobrze by było skasować ten trwający błąd, oczywiście można pojeździć na benzynie ale tak od razu to ona nie zgaśnie.
I ta regulacja nie będzie dobra przy trwającej usterce.
Wiem jedno, jeśli usterka jest wyświetlana to silnik pracuje inaczej (można rzec mruczy inaczej) ale jak ją skasujemy od razu jest różnica w pracy silnika na wolnych obrotach (jałowych).
Niefartem jest odległość 30km ale myślę że nie ma co się denerwować tylko dobrze ją wyregulować.
Na przyszłość będziesz wiedział gdzie nie montować gazu.
Z drugiej strony ciekawe czy inni klienci tego pana też mają problemy po montażu instalacji gazowej u niego.
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Spalanie gazu
wywala tak samo jak i przy ubogiej, korekty i ich limit działają zarówno na plus jak i na minus.weryfany pisze:Jak jest za bogata to nie przeszkadza i nie wyświetla usterki
I nie, że nie przeszkadza - w przelanym aucie może dojść do stopienia wkładu katalizatorów.
Co do błędu - trzeba odczytać jego kod, bo równie dobrze może być to nic nie związanego ze składem mieszanki.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
W warsztacie mechanicznym został skasowany błąd silnika przy wyłączonej instalacji lpg. Auto przejechało na benzynie 30 km i błąd nie wystąpił.
Czy Waszym zdaniem, choć to nieprawdopodobne bo jedno przeczy drugiemu skoro na benzynie chodzi wszystko prawidłowo, uszkodzona jest sonda lambda ( pierwsza ) ,która mam wpływ i koryguje skład mieszanki ( jeśli wyrażam się nieprecyzyjnie to mnie poprawcie ).
Czy Waszym zdaniem, choć to nieprawdopodobne bo jedno przeczy drugiemu skoro na benzynie chodzi wszystko prawidłowo, uszkodzona jest sonda lambda ( pierwsza ) ,która mam wpływ i koryguje skład mieszanki ( jeśli wyrażam się nieprecyzyjnie to mnie poprawcie ).
Ostatnio zmieniony 2017-11-28, 15:16 przez mondpas, łącznie zmieniany 1 raz.
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Może i wywala przy za bogatej ale ja siedziałem obok mojego gazownika i widziałem że jak jest za bogata to nic mi się nie wyświetliło (testowałem z pedałem wciśniętym w podłogę),
na ubogiej przy dodaniu gazu (no nie ukrywam) również pedał wciśnięty w podłogę i pojawiła się usterka. W moim przypadku tylko przy ubogiej.
Jeśli sterownik jest dobrze dopieszczony to się nie pojawi nigdy
Czytałem gdzieś w internecie że sterownik stag-qbox czy jak tam go zwał da się go podpiąć pod obd2 i potrafi sam skasować błąd (większa integracja z silnikiem)- nie wiem ile w tym prawdy.
na ubogiej przy dodaniu gazu (no nie ukrywam) również pedał wciśnięty w podłogę i pojawiła się usterka. W moim przypadku tylko przy ubogiej.
Jeśli sterownik jest dobrze dopieszczony to się nie pojawi nigdy
Czytałem gdzieś w internecie że sterownik stag-qbox czy jak tam go zwał da się go podpiąć pod obd2 i potrafi sam skasować błąd (większa integracja z silnikiem)- nie wiem ile w tym prawdy.
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Spalanie gazu
o ile procent w korektach ?weryfany pisze:Może i wywala przy za bogatej ale ja siedziałem obok mojego gazownika i widziałem że jak jest za bogata to nic mi się nie wyświetliło
to samo - ile procent na korekcie ?weryfany pisze:na ubogiej przy dodaniu gazu (no nie ukrywam) również pedał wciśnięty w podłogę i pojawiła się usterka. W moim przypadku tylko przy ubogiej.
może - ale to strzał w kolano, pudrowanie syfa.weryfany pisze:Czytałem gdzieś w internecie że sterownik stag-qbox czy jak tam go zwał da się go podpiąć pod obd2 i potrafi sam skasować błąd (większa integracja z silnikiem)- nie wiem ile w tym prawdy.
Pitecmondpas pisze:Auto jest dosyć często w Poznaniu więc tam potrzebny jest ktoś zaufany. Macie kogoś ?
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOL
- Posty: 419
- Rejestracja: 2009-02-22, 13:30
- VOLVO: S 70
- Silnik: 2.5 t b5254t
- KW/KM/NM: 142/193 kM
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 13
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Końskie,50km na połnoc od Kielc
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Spalanie gazu
Jest w sterownikach gazu opcja połączenia przez złącze obd .sterownik gazu monituje parametry i dobiera swoje do gazu oraz odczytuje błędy.konkretów nie znam .niech sie jakiś monter wypowie.Struna pisze:o ile procent w korektach ?weryfany pisze:Może i wywala przy za bogatej ale ja siedziałem obok mojego gazownika i widziałem że jak jest za bogata to nic mi się nie wyświetliłoto samo - ile procent na korekcie ?weryfany pisze:na ubogiej przy dodaniu gazu (no nie ukrywam) również pedał wciśnięty w podłogę i pojawiła się usterka. W moim przypadku tylko przy ubogiej.może - ale to strzał w kolano, pudrowanie syfa.weryfany pisze:Czytałem gdzieś w internecie że sterownik stag-qbox czy jak tam go zwał da się go podpiąć pod obd2 i potrafi sam skasować błąd (większa integracja z silnikiem)- nie wiem ile w tym prawdy.Pitecmondpas pisze:Auto jest dosyć często w Poznaniu więc tam potrzebny jest ktoś zaufany. Macie kogoś ?
Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
od pierwszego dnia za kierownicą volvo do ostatniego w życiu
było 244 2.0 b+g
było 264 2.7 b+g
było 764 2.4 td
jest s 70 2.5 b+g
szukam części do 164e 74r kontakt na
było 244 2.0 b+g
było 264 2.7 b+g
było 764 2.4 td
jest s 70 2.5 b+g
szukam części do 164e 74r kontakt na
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Chciałbym prosić Was o komentarz dotyczący pracy sond lambda.
Po tym jak wyskoczył nam błąd silnika przy jeździe na gazie, przełączyliśmy auto na benzynę i podjechaliśmy do warsztatu mechanicznego aby podłączyli komputer.
Błąd został skasowany i auto jeździ na razie na benzynie. Dzisiaj zrobione 200km i chodzi jak złoto.
W poniedziałek kolega jedzie do gazownika-montażysty aby w końcu ustawił gaz prawidłowo.
Mnie natomiast zaczęła nurtować jedna kwestia. Gdy mieliśmy podłączony komputer poprosiłem o wyświetlenie parametrów pracy sond lambda.
Sprawdzaliśmy to na benzynie i na gazie.
Sygnał tylnej sondy lambda, rząd 1 (V) wykazywał w trakcie pracy zmiany napięcia w zakresie od 0,04 do 0,74 ( samochód pracował na luzie ). Zmiany napięcia następowały często, 1-2 razy na sekundę.
Po przełączeniu na gaz ( praca silnika na luzie ) praca tej sondy była podobna.
Sygnał przedniej sondy lambda rząd 1 (_) wykazywał w trakcie pracy zmiany napięcia w zakresie od 0,97 do 1,01 ( samochód pracował na luzie ). Zmiany napięcia następowały wolno, jakby wcale.
Czy taka praca obu sond jest prawidłowa ?
Czy przednia sonda lambda, z której pracy czyta komputer gazu zachowuje się prawidłowo zmieniając napięcie w tak wąskim zakresie ?
Kolejnym parametrem na jaki zwróciłem uwagę ( nagrałem sobie z tego film ) była korekcja dawki paliwa.
Podczas wspomnianego odczytu wyglądało to następująco ( samochód pracował na gazie ):
- krótkookresowa korekcja dawki paliwa z przodu rząd 1 (_) - odczyt od 102,90 do 109,94
- długookresowa korekcja dawki paliwa z przodu rząd 1 (_) - odczyt od 115,41 do 116,97
Jeden z mechaników, który obsługiwał komputer stwierdził, że przednia sonda lambda działa nieprawidłowo bo w zbyt małym zakresie zmienia się napięcie i powinna zostać wymieniona.
Stwierdził też, że gazownik mógł zrobić tak. Ustawił mapę gazu z mapy benzyny nawet bez próby drogowej i bez obciążenia silnika. Błąd silnika nie wyskoczył bo była bogata mieszanka i dlatego spalał 25l gazu na 100.
Po tym jak gazownik zrobił korektę i zubożył mieszankę, sonda przednia jeszcze ją zubożyła i wyświetliło błąd silnika.
Spytaliśmy, dlaczego błąd silnika nie występuje przy jeździe na benzynie jeśli przednia sonda nie działa prawidłowo ? Dostaliśmy odpowiedź, której nie zacytuję bo jej nie zrozumiałem.
Co Wy na to wszystko ?
Po tym jak wyskoczył nam błąd silnika przy jeździe na gazie, przełączyliśmy auto na benzynę i podjechaliśmy do warsztatu mechanicznego aby podłączyli komputer.
Błąd został skasowany i auto jeździ na razie na benzynie. Dzisiaj zrobione 200km i chodzi jak złoto.
W poniedziałek kolega jedzie do gazownika-montażysty aby w końcu ustawił gaz prawidłowo.
Mnie natomiast zaczęła nurtować jedna kwestia. Gdy mieliśmy podłączony komputer poprosiłem o wyświetlenie parametrów pracy sond lambda.
Sprawdzaliśmy to na benzynie i na gazie.
Sygnał tylnej sondy lambda, rząd 1 (V) wykazywał w trakcie pracy zmiany napięcia w zakresie od 0,04 do 0,74 ( samochód pracował na luzie ). Zmiany napięcia następowały często, 1-2 razy na sekundę.
Po przełączeniu na gaz ( praca silnika na luzie ) praca tej sondy była podobna.
Sygnał przedniej sondy lambda rząd 1 (_) wykazywał w trakcie pracy zmiany napięcia w zakresie od 0,97 do 1,01 ( samochód pracował na luzie ). Zmiany napięcia następowały wolno, jakby wcale.
Czy taka praca obu sond jest prawidłowa ?
Czy przednia sonda lambda, z której pracy czyta komputer gazu zachowuje się prawidłowo zmieniając napięcie w tak wąskim zakresie ?
Kolejnym parametrem na jaki zwróciłem uwagę ( nagrałem sobie z tego film ) była korekcja dawki paliwa.
Podczas wspomnianego odczytu wyglądało to następująco ( samochód pracował na gazie ):
- krótkookresowa korekcja dawki paliwa z przodu rząd 1 (_) - odczyt od 102,90 do 109,94
- długookresowa korekcja dawki paliwa z przodu rząd 1 (_) - odczyt od 115,41 do 116,97
Jeden z mechaników, który obsługiwał komputer stwierdził, że przednia sonda lambda działa nieprawidłowo bo w zbyt małym zakresie zmienia się napięcie i powinna zostać wymieniona.
Stwierdził też, że gazownik mógł zrobić tak. Ustawił mapę gazu z mapy benzyny nawet bez próby drogowej i bez obciążenia silnika. Błąd silnika nie wyskoczył bo była bogata mieszanka i dlatego spalał 25l gazu na 100.
Po tym jak gazownik zrobił korektę i zubożył mieszankę, sonda przednia jeszcze ją zubożyła i wyświetliło błąd silnika.
Spytaliśmy, dlaczego błąd silnika nie występuje przy jeździe na benzynie jeśli przednia sonda nie działa prawidłowo ? Dostaliśmy odpowiedź, której nie zacytuję bo jej nie zrozumiałem.
Co Wy na to wszystko ?