Jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna 2007rok
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-09-08, 14:33
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3200
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2007
- Przebieg: 178000
- Status: Offline
Jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna 2007rok
Mam prośbę o informację jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna, model z 2007 roku z USA. Założyłem sobie sam instalację gazową kilka lat temu, lecz nie było wówczas odpowiednich emulatorów do sterowania pompą paliwa. Dzisiaj są np. EmuTECH Pb-Pressure-02 i taki chcę zamontować. Posiadam podstawową wiedzę elektryczną, posługuję się miernikiem uniwersalnym, ale nie mam oscyloskopu. Czy ktoś mógłby mi wskazać, którymi przewodami we wiązce jest sterowana pompa paliwa? Który z nich jest przewodem sygnałowym, a który jest przewodem stałym zasilającym pompę względem masy auta. Czy jest to sterowanie od masy, czy od plusa akumulatora. Jak dostać się w moim Volvo XC90 do pompy paliwa i gdzie znajduje się sterownik do niej? Który z przewodów zasilających sterownik jest zasilaniem "+", a który masą "-". Dzięki za wszelką pomoc.
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna 2007rok
EmuTECH Pb-Pressure-02 jest rzeczywiście najbardziej wyrafinowanym emulatorem ciśnienia paliwa.
Jest tak wyrafinowanym, że jeszcze nigdy nie miałem potrzeby go zastosować .
Trudno wykluczyć, że Twoje Volvo wymaga właśnie takiego, gdyż o ile dobrze pamiętam kolega grzesiek-s
takim autem (choć trudno wykluczyć, że popsutym ) zanegował wcześniejszą koncepcję konstruktorów Lpgtecha odnośnie emulacji ciśnienia paliwa i tak powstał EmuTech.
Z mojej praktyki we Volvach nieźle sprawdzają się emulatory Staga: FPE-V i nowszy FPE-A.
Obecnie poleciłbym emulator Torpedo produkcji (czy też brandowania) Alexa, chociaż jego zaprogramowanie dalekie jest od intuicyjności
Potrzebujesz wtedy wiedzieć, że PWM do sterownika pompy, sterownik benzynowy (ECU) wysyła z pinu B21 (żółty), zaś sygnał z czujnika ciśnienia mamy na pinie A71 (zielono-szary) pin 4 na wtyczce czujnika.
Czy sterowane jest masą czy plusem ustala się empirycznie obserwując reakcje PWM na zmiany emulowanego ciśnienia.
Jest tak wyrafinowanym, że jeszcze nigdy nie miałem potrzeby go zastosować .
Trudno wykluczyć, że Twoje Volvo wymaga właśnie takiego, gdyż o ile dobrze pamiętam kolega grzesiek-s
takim autem (choć trudno wykluczyć, że popsutym ) zanegował wcześniejszą koncepcję konstruktorów Lpgtecha odnośnie emulacji ciśnienia paliwa i tak powstał EmuTech.
Z mojej praktyki we Volvach nieźle sprawdzają się emulatory Staga: FPE-V i nowszy FPE-A.
Obecnie poleciłbym emulator Torpedo produkcji (czy też brandowania) Alexa, chociaż jego zaprogramowanie dalekie jest od intuicyjności
Potrzebujesz wtedy wiedzieć, że PWM do sterownika pompy, sterownik benzynowy (ECU) wysyła z pinu B21 (żółty), zaś sygnał z czujnika ciśnienia mamy na pinie A71 (zielono-szary) pin 4 na wtyczce czujnika.
Czy sterowane jest masą czy plusem ustala się empirycznie obserwując reakcje PWM na zmiany emulowanego ciśnienia.
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-09-08, 14:33
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3200
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2007
- Przebieg: 178000
- Status: Offline
Re: Jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna 2007rok
Obawiam się, że tylko EmuTECH Pb-Pressure-02 mogę zastosować. Inne emulatory owszem emulują właściwy sygnał ciśnienia paliwa, check się nie zapala, ale ciśnienie paliwa w listwie jest maksymalne, bo pompa paliwa cały czas pracuje. Potrzebny byłby przelew do zbiornika. EmuTECH steruje pracą pompy paliwa, gdy samochód jedzie na gazie. Jeżeli nie pobiera benzyny to pompa paliwa praktycznie nie pracuje, utrzymuje tylko zadane ciśnienie. Nie potrzeba robić przelewu. Dlatego muszę podłączyć się pod pompę paliwa i jej sterownik i muszę dokładnie wiedzieć gdzie. Może ktoś już to robił?
Po przemyśleniu. Może ktoś ma dostęp do schematu elektrycznego i mógłby opisać jakie sygnały są na pinach sterownika pompy paliwa (PEM) - XC90 poliftowa od 2007 roku, sterownik jest pod tylnym prawym fotelem pasażera (nie pod nadkolem). Z tego co ustaliłem, sterownik ma 5 pinów, ale chyba dwoma przewodami połączony jest ze sterownikiem silnika CEM, a dwoma z pompą. Podobno w instalacjach CAN sterowanie jest od minusa. Jeszcze raz proszę, może ktoś pomoże.
Piotr
Po przemyśleniu. Może ktoś ma dostęp do schematu elektrycznego i mógłby opisać jakie sygnały są na pinach sterownika pompy paliwa (PEM) - XC90 poliftowa od 2007 roku, sterownik jest pod tylnym prawym fotelem pasażera (nie pod nadkolem). Z tego co ustaliłem, sterownik ma 5 pinów, ale chyba dwoma przewodami połączony jest ze sterownikiem silnika CEM, a dwoma z pompą. Podobno w instalacjach CAN sterowanie jest od minusa. Jeszcze raz proszę, może ktoś pomoże.
Piotr
-
- VOLV
- Posty: 558
- Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
- Imię: Kamil
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244T5
- KW/KM/NM: 191/260/350
- Rok: 2006
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna 2007rok
Oooo nie jestem sam, u mnie był ten sam problem (S60 T5 polift na rynek PL). Jako konsekwencja niemożliwością było "gładko" odpalić auto po jeździe na LPG. Albo się dusił, albo chwilę (ładnych kilka sekund) pracował na nie wszystkich cylindrach, albo w ogóle zdychał i palił tylko za drugim razem ale już z "półobrotu". A miałem emulator FPE-V od Staga.pilo pisze:Obawiam się, że tylko EmuTECH Pb-Pressure-02 mogę zastosować. Inne emulatory owszem emulują właściwy sygnał ciśnienia paliwa, check się nie zapala, ale ciśnienie paliwa w listwie jest maksymalne, bo pompa paliwa cały czas pracuje. Potrzebny byłby przelew do zbiornika. EmuTECH steruje pracą pompy paliwa, gdy samochód jedzie na gazie. Jeżeli nie pobiera benzyny to pompa paliwa praktycznie nie pracuje, utrzymuje tylko zadane ciśnienie. Nie potrzeba robić przelewu. Dlatego muszę podłączyć się pod pompę paliwa i jej sterownik i muszę dokładnie wiedzieć gdzie.
Od 2 tyg jeżdżę na EmuTECH-u i pali duuużo lepiej. Może nie idealnie (nie z półobrotu ), ale nie zdycha, nie muszę odpalać po 2x czy kręcić dłużej rozrusznikiem. Czasem mu się zdarzy nie od razu załapać na wszystkie cylindry ale sporadycznie. Jeszcze będą poprawki, bo jak na razie od czasu do czasu zapala się check P0090 (czujnik ciśnienia paliwa), wg mnie instalator założył emulator za daleko od czujnika (jest przy pompie) i podczas zapalania (i diagnostyki przed zapalaniem) auta na benzynie ECU łapie za duże opóźnienie jak próbuje czytać sygnał czujnika (żeby nie było, to jest tylko moje podejrzenie). Druga sprawa to mocne szarpnięcie przy zrzucaniu na benzynę pod obciążeniem, na stagu było jednak łagodniej, nie jest to dla mnie do końca logiczne bo niby ciśnienie na listwie powinno być utrzymane więc nie powinno brakować paliwa. No ale instalator pierwszy raz to zakładał więc liczyłem się z tym, że będzie się na moim aucie uczył, ja cierpliwy jestem.
Zastanawiam się skąd się biorą różnice, że niektórym samochodom wystarczą najprostsze emulatory a w innych trzeba kombinować. Ten istalator zagazował mnóstwo Volvo i pierwszy raz zakładał EmuTecha, który wyszedł już przecież ze 3 lata temu chyba. A i chyba nigdy przelewów nie robił, bo mówił mi kiedyś, że dla niego to jest nieakceptowalna ingerencja w auto.
pilo, mogę się w weekend podpiąć pod emu i sprawdzić jak jest sterowany, jeśli Ci to pomoże. Ale nie ma gwarancji, że u Ciebie ma być tak samo bo jednak masz inne auto.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-09-08, 14:33
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3200
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2007
- Przebieg: 178000
- Status: Offline
Re: Jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna 2007rok
Dzięki za zainteresowanie. Mam już schemat elektryczny instalacji paliwowej do mojej XC90. W USA, anglii, szwajcarii można to znaleźć w internecie. Próbując z Polski ściągnąć to jest blokada na tych stronach. Dostałem się również do sterownika pompy paliwa w aucie. Kolory przewodów się zgadzają więc, powinienem wszystko tam podłączyć jak należy. Jeszcze muszę rozkminić czujnik ciśnienia paliwa, który jest również czujnikiem temperatury paliwa. Ma cztery piny, a ja muszę znaleźć ten właściwy sygnałowy no i masę czujnika. Może mógłbyś sprawdzić u siebie na czujniku do jakich pinów jesteś podpięty (numery, kolory)? A jeśli chodzi o twoje problemy z zapalaniem, to może przyczyną jest nienajlepsza kondycja mechaniczno - elektryczna twojego samochodu? Powinien uruchamiać się na benzynie, a dopiero po uzyskaniu temperatury około 40C przechodzić na gaz. Problemy z przechodzeniem z gazu na benzynę mogą być też spowodowane problemami twojego silnika, albo instalacja gazowa nie jest najlepiej wyregulowana. Ja jeżdżę na polskiej instalacji AGIS od 8 lat bez problemowo. Do tej pory sam używałem zainstalowany przez siebie prosty reseter błędów komputera silnika. Przy każdorazowym wyłączeniu kasują się wszystkie błędy. A to nie najlepiej bo nie dowiem się o innych potencjalnych problemach. Dlatego u mnie ta zmiana. Ale auto na gazie chodzi idealnie, przełącza się na benzynę idealnie, nic nie czuję tylko mam sygnał z buzera, że brak gazu. A jeśli chodzi o te różne czujniki ciśnienia to starsze auta do 2007 miały prosty układ sterowany stałym napięciem, a później ford ówczesny właściciel Volvo zaczął używać czujników o zmiennym napięciu i to jest ten duży problem. Wymaga zastosowania "inteligentnego" emulatora. Cała tajemnica.
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna 2007rok
pilo pisze: Ma cztery piny, a ja muszę znaleźć ten właściwy sygnałowy no i masę czujnika. Może mógłbyś sprawdzić u siebie na czujniku do jakich pinów jesteś podpięty (numery, kolory)?
Masa sterownik A21 / 1 na wtyczce (brązowo-czarny)Mikaell pisze:zaś sygnał z czujnika ciśnienia mamy na pinie A71 (zielono-szary) pin 4 na wtyczce czujnika.
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-09-08, 14:33
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3200
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2007
- Przebieg: 178000
- Status: Offline
-
- VO
- Posty: 341
- Rejestracja: 2014-12-13, 07:47
- Imię: przemek
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2i
- Rok: 2007
- Przebieg: 133000
- Status: Offline
Re: Jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna 2007rok
Witam mam pytanie dotyczące wskazania paliwa . Posiadam xc 90 3.2l z 2007 z instalacją gazową Prince, zauważyłem że podczas jazdy autobaną po przejechaniu około 250 ,300 kilometrów wskażnik poziomu paliwa spada do zera. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika wszystko wraca do normy i tak przez następne 300 kilometrów po czym znowu pokazuje zero. Moje pytanie czy potrzebuje jakiegoś emulatora poziomu paliwa?
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-09-08, 14:33
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3200
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2007
- Przebieg: 178000
- Status: Offline
Re: Jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna 2007rok
Możliwe, że potrzebujesz takiego emulatora jeśli w twoim XC90 komputer liczy ilość wtrysków i na tej podstawie oblicza zużycie paliwa. W moim XC90, który jest USA tego "wynalazku" jeszcze nie ma.
Zainstalowałem emulator i wszystko działa pozostaje tyko kalibracja, ale najpierw muszę nauczyć samochód jazdy na benzynie po tym reseterze. Jeśli komuś potrzebna będzie wiedza taka jak mi, to informuję, że sterownik pompy paliwa jest pod fotelem prawego pasażera w drugim rzędzie siedzeń.
Pompa paliwa sterowana jest od masy.
Jak się dostaniemy do sterownika to przewody do pompy są:
biały przewód ma stałe napięcie 12V,
biało-czarny przewód jest przewodem sygnałowy,
czarny przewód to masa.
Powodzenia
Zainstalowałem emulator i wszystko działa pozostaje tyko kalibracja, ale najpierw muszę nauczyć samochód jazdy na benzynie po tym reseterze. Jeśli komuś potrzebna będzie wiedza taka jak mi, to informuję, że sterownik pompy paliwa jest pod fotelem prawego pasażera w drugim rzędzie siedzeń.
Pompa paliwa sterowana jest od masy.
Jak się dostaniemy do sterownika to przewody do pompy są:
biały przewód ma stałe napięcie 12V,
biało-czarny przewód jest przewodem sygnałowy,
czarny przewód to masa.
Powodzenia
- r-aven
- VOLV
- Posty: 779
- Rejestracja: 2019-10-08, 20:27
- Imię: Mariusz
- VOLVO: XC70
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2008
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 260000
- Status: Offline
Jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna 2007rok
Jaką emulację ciśnienia FPE wybrać w 3.2 z 2008 stałą czy zmienną w instalacji qmax 6 ?
Ostatnio zmieniony 2023-01-30, 16:17 przez r-aven, łącznie zmieniany 1 raz.
Przed rozmową skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4652
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
- Kontakt:
Jak sterowana jest pompa paliwa (od plusa, czy od minusa) w Volvo XC90 3.2 benzyna 2007rok
Nawias - [... |
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła