[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Matys6222
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2021-02-24, 12:20
Imię: Tadeusz
VOLVO: V70
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2007
Przebieg: 290000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: Matys6222 » 2021-03-20, 10:57

Witam jest tu ktoś z okolic Radomia kto zajmuje się zmianą ze 140km do 170km?

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23051
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: coonrado » 2021-03-20, 11:03

Matys6222 pisze:
2021-03-20, 10:57
Witam jest tu ktoś z okolic Radomia kto zajmuje się zmianą ze 140km do 170km?
Matys6222, widać, że nie przeczytałeś tego wątku.
VIP serwis w Radomiu

gajosss
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2019-12-13, 09:40
Imię: Michal
VOLVO: V50
Silnik: B5244S5
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Przebieg: 320000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: gajosss » 2021-03-22, 20:16

Hroza pisze:
2021-02-15, 10:04
tommitmx pisze:
2021-01-31, 18:58
Tak, że tego.
Super, dzięki za ten filmik z testem.
Zabrakło mi tam dwóch rzeczy: pomiaru czasu 0-100 na obu setupach, oraz porównania wykresów przebiegu momentu przed i po zabiegu.

Kto oferuje taką usługę we Wrocławiu lub okolicach?
Wystarczy spojrzeć na suche dane techniczne.
Dla V50:
140KM 0-100km/h - 10,0s
170KM 0-100km/h - 8,3s
Dla V70:
140KM 0-100km/h - 10,5s
170KM 0-100km/h - 9,0s

Około 1,5s w przyspieszeniu 0-100km/h to bardzo dużo jeśli chodzi o odczucia z jazdy.

Awatar użytkownika
weryfany
VO
VO
Posty: 305
Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
Imię: Piotr
VOLVO: V50 ASB AWD RTI
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 220KM
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11/100
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Zamość
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: weryfany » 2021-06-28, 13:35

U mnie w Zamościu życzą sobie 1500zł... ale czy robią to poprawnie :/
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB

Skinnyman
V
V
Posty: 74
Rejestracja: 2021-04-11, 09:23
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2004
Przebieg: 285000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: Skinnyman » 2021-07-18, 09:19

weryfany pisze:
2021-06-28, 13:35
U mnie w Zamościu życzą sobie 1500zł... ale czy robią to poprawnie :/
Sam jestem ciekawy takim odblokowaniem. Przyznam się, że po przesiadce z Carismy 1.6 90km, ta jest jakoś bardziej żwawsza... Wiem, wiem, krótsza skrzynia, no Volvo ma serio długą skrzynie i jedzie, ale jakoś brak mi satysfakcji z przyspieszania. Oczywiście nie oczekuję od auta rakiety, wiem, że waga większa, bo w końcu to Volvo, a nie jakieś Mitsubishi, lecz wrażenia z jazdy mówią same "przez się". Może ktoś takie cuda robi w Lublinie? Jestem bardzo ciekawy, bo właśnie zaczynam ogólnie szukać speca z Vidą od tych pojazdów.

Jakubik
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2021-06-12, 22:37
Imię: Jakub
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Średnie spalanie: 9
Przebieg: 395000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: Jakubik » 2021-07-20, 13:33

Witam Wszystkich. Czy ktoś może posiada namiary na jakiegoś speca w danym temacie, w okolicach Szczecina?? W samym szczecinie obdzwoniłem pare miejsc i nie robią tego...

Awatar użytkownika
weryfany
VO
VO
Posty: 305
Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
Imię: Piotr
VOLVO: V50 ASB AWD RTI
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 220KM
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11/100
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Zamość
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: weryfany » 2021-07-20, 21:15

Jeśli ktoś twierdzi że 140 i 170 to nie czuć różnicy niech idzie do psychologa. Faktem jest że start z miejsca jest mało odczuwalny ale przy wyprzedzaniu już czuć różnicę. Co do spalania większego... no nie wiem kretyni piszą czy co ? Wersja 140 do 170 różni się tylko softem czyli w praktyce przepustnica otwiera się w pełni a nie częściowo i jest to normalne że jak wciskamy gaz do podłogi to więcej paliwa spali. Cudów nie ma. Zaraz powstaną bajki że 2.0T spali mniej niż 2.4. Ja mam s60 2.4T i na trasie 10L/100km i tu dodam że nie jeżdżę jak emeryt lecz dynamicznie. Ale trasa to trasa.
Pozdrawiam :mrgreen:

Dodam coś jeszcze no nie widziałem w tym miejscu.

Jak by nie patrzeć coś w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 2022-02-19, 09:21 przez weryfany, łącznie zmieniany 1 raz.
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB

Skinnyman
V
V
Posty: 74
Rejestracja: 2021-04-11, 09:23
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2004
Przebieg: 285000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: Skinnyman » 2021-07-21, 20:34

weryfany pisze:
2021-07-20, 21:15
Ani dodam coś jeszcze no nie widziałem w tym miejscu.

Jak by nie patrzeć coś w tym temacie.
Widziałem, robi wrażenie. Zwłaszcza między 100-200km/h. Około 18 sekund różnicy. Jest w pytę! :mrgreen:

Bombka19
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2020-10-12, 17:08
Imię: Slawek
VOLVO: S60
Silnik: 2435,00
KW/KM/NM: 103,00
Rok: 2003
Przebieg: 211000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: Bombka19 » 2022-02-19, 00:26

Panowie moze admin to odświeżyć?

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23051
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: coonrado » 2022-02-19, 06:52

Bombka19 pisze:
2022-02-19, 00:26
Panowie moze admin to odświeżyć?
To znaczy co?
Pisz konkretnie o co chodzi.

Karool92
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2023-02-26, 19:15
Imię: Karol
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
Rok: 2008
Przebieg: 350000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: Karool92 » 2023-03-16, 16:15

Częstochowa albo bliska okolica kto mi sprawdzi jaki mam soft i ewentualnie kto mi wgra 170 ? Szczerze to jak na 140 koni jedzie fajnie więc może już ktoś to zrobił ?

Awatar użytkownika
lukasz1adamczak84
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2023-01-14, 20:41
Imię: Lukasz
VOLVO: V50
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2005
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 228000
Lokalizacja: POZ
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: lukasz1adamczak84 » 2023-04-02, 10:32

alienek pisze:
2018-12-20, 00:23
Tak.
Cześć. Działasz może jeszcze w temacie podniesienia mocy?

eskafal
V
V
Posty: 21
Rejestracja: 2020-04-15, 07:36
Imię: Piotr
VOLVO: XC70
Silnik: 2,5 T
Rok: 2004
Przebieg: 213000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: eskafal » 2023-09-20, 12:25

Witam serdecznie - polecicie kogoś kto podniesie moc ze 140 na 170 Km w woj. świętokrzyskim ??

m_zimny
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2023-09-11, 11:27
Imię: Michal
VOLVO: V50
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 200000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: m_zimny » 2023-12-21, 13:45

Czy można po prostu założyć sterownik silnika od wersji 170KM? Sterowniki różnią się czymś czy tylko wgranym softem? Zadziała to plug/play czy trzeba będzie robić później jakieś programowanie tego nowego komputera do samochodu?

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 942
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: w0jt4s2 » 2023-12-21, 14:00

Pozostaje choćby immobiliser

m_zimny
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2023-09-11, 11:27
Imię: Michal
VOLVO: V50
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 200000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: m_zimny » 2023-12-21, 14:39

Immobiliser nie jest w ECM? ja myślałem o podmianie sterownika silnika (tego na obudowie filtra powietrza https://www.otomoto.pl/czesci/oferta/vo ... FGK56.html )

kgb5
VOLVO
VOLVO
Posty: 1090
Rejestracja: 2012-09-23, 19:49
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 2.0T
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 338158
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: kgb5 » 2023-12-21, 14:46

m_zimny pisze:
2023-12-21, 14:39
Immobiliser nie jest w ECM? ja myślałem o podmianie sterownika silnika (tego na obudowie filtra powietrza https://www.otomoto.pl/czesci/oferta/vo ... FGK56.html )
W wolnym tłumaczeniu: myślisz o podmianie ECM :)

m_zimny
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2023-09-11, 11:27
Imię: Michal
VOLVO: V50
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 200000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: m_zimny » 2023-12-21, 15:07

tzn ja myślę o podmianie ECM i ciągle wydaje mi się, że immobiliser jest zaprogramowany w CEM czyli w https://oge-market.com/volvo-s40-v50-mo ... 4286,10588

Obczytałem się, że za moc 170 KM jest odpowiedzialne sterowanie przepustnicą (pełne otwarcie). Tak logicznie sobie myślę, że przepustnicą steruje ECM. Mam rację?

Ogólnie chodzi mi o to, że miejscowy spec chce za te 170KM 600zł, a ECM kosztuje 50-150zł.

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2564
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: ewemarkam » 2023-12-21, 15:32

Z tego co wiem nie możesz sobie od tak wymienić ECM. Nie zabangla to. Trzeba go sparować z samochodem i to też będzie kosztowało. Nie bez powodu klonuje się takie podzespoły jak m.in ECM, TCM, CEM. Po to aby właśnie nie kombinować z dograniem do samochodu.
Immo jest w CEM.

Murcek46
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2021-04-03, 20:45
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2.4 bifuel
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Przebieg: 350000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: Murcek46 » 2023-12-21, 21:30

no dobra, a których kodów silnika to dotyczy? :)

italiaviva
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2023-12-23, 18:47
Imię: Monika
VOLVO: S60
Silnik: 2400
KW/KM/NM: 140
Rok: 2008
Przebieg: 266000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: italiaviva » 2023-12-26, 13:35

Witam, chciałabym się was doradzić gdzie najlepszy sprawdzony zakład do instalacji gazu i czy w jakim zakładzie od razu by mi podnieśli moc z 140 na 170koni ?

Woj- Lubelskie lub mazowieckie
Ostatnio zmieniony 2023-12-26, 15:26 przez italiaviva, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23051
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: coonrado » 2023-12-26, 14:07

italiaviva pisze:
2023-12-26, 13:35
Witam, chciałabym się was doradzić gdzie najlepszy sprawdzony zakład do instalacji gazu i czy w jakim zakładzie od razu by mi podnieśli moc z 140 na 170koni ?
Dopisz, o którą część Polski chodzi.

m_zimny
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2023-09-11, 11:27
Imię: Michal
VOLVO: V50
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 200000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: m_zimny » 2024-03-10, 10:27

volvotech w chorzowie. 400zł. 3 godziny. Teraz naprawdę lepiej przyspiesza.

m_zimny
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2023-09-11, 11:27
Imię: Michal
VOLVO: V50
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 200000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: m_zimny » 2024-03-10, 10:29

i nie gadajcie, że dopiero na wysokich obrotach. 4000 obr to nie są wysokie obroty. (10 lat jeździłem hondą civic :) )

volvik_2002
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2015-02-10, 10:10
Imię: Marcin
VOLVO: V70 II
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140KM
Rok: 2002
Średnie spalanie: 9,7
Przebieg: 256000
Status: Offline

[S60, 2.4 140 km, 2001r.] Podniesienie mocy z 140 KM NA 170 KM i gaz

Post autor: volvik_2002 » 2024-03-14, 11:06

m_zimny pisze:
2024-03-10, 10:29
i nie gadajcie, że dopiero na wysokich obrotach. 4000 obr to nie są wysokie obroty. (10 lat jeździłem hondą civic :) )
Szanowny Kolego, ale spójrz nawet na wykresy z hamowni i osiągnięte czasy, których - szacun za uczciwość - na filmiku firma z Radomia w ogóle nie ukrywa. Ja też lubię brzmienie mojego 2.4 140 KM w zakresie między 4 a 6 tysięcy, ale po wielu przemyśleniach odpuściłem podmianę softu. Ile razy w życiu ja mam okazję rozpędzać się bezproblemowo (w sensie - żadne auto mi w tym nie przeszkodziło) w zakresie 100-200 km/h ciągiem? Znikomą ilość. Kilka razy w roku? Za to niezwykle często zdarza mi się to w zakresie 100-150 km/h. Każdego dnia, często kilkukrotnie. A tutaj jaką mamy różnicę? Ledwie dwie sekundy! Marne, prawie niezauważalne dwie sekundy. I za to zapłacić 700 zł (wspomniany Radom) - tyle było kilka lat temu, przed pandemią - a obecnie pewnie więcej niż tysiąc? Może jak ktoś lubi wyprzedzać ciągle "na trzeciego" i te dwie sekundy kiedyś w końcu uratują życie jemu i ludziom jadącym z naprzeciwka - to jest jakiś tam sens. W pozostałych przypadkach - nie ma.
Poza tym przyjrzyj się Kolego dokładnie wykresom z hamowni. to nie jest tak, ze po przekroczeniu magicznych 4000 obrotów auto dostaje magicznego strzała niczym ten parowóz w "Powrocie do przyszłości". Nie. Moc cały czas, spokojnie, powolutku pełznie sobie do góry - mija powoli 150 koni, potem 160 koni, by chwilę przed osiągnięciem 6000 obrotów dobić do magicznych 170 koni. Jeśli więc będziesz w ruchu miejskim i pozamiejskim ciągle jeżdził na jedynce i dwójce a na autostradach maksymalnie na trójce - będziesz miał ciągle pod stopą owo magiczne 170 koni. Dlatego po analizie wszystkiego ja sobie odpuściłem i tęsknię za benzynowym 2.4T lub 2.5T albo 2.5 T5 - gdzie dopiero prawdziwa turbina robi robotę w temacie przyśpieszenia.
pozdrowionka

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”