[XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

ODPOWIEDZ
misieg
V
V
Posty: 70
Rejestracja: 2017-05-13, 07:08
Imię: Michu
VOLVO: XC70
Silnik: 3.0
Rok: 2013
Lokalizacja: Cz-Dz
Status: Offline

[XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: misieg » 2018-02-22, 23:39

Hej,
Dzisiaj podjechałem do warsztatu montującego lpg. Chłopaki zaproponowali mi następujący zestaw:
Stag Qmax + OBD + emulator ciśnienia paliwa
Wtryski Hana zielone
reduktor KME gold gt
zbiornik 650/230

Instalator zalecił włączenie dotrysku benzyny przy 3500obr/min. Jeżeli chodzi o komponenty to raczej są zgodne z moimi oczekiwaniami. Natomiast zdziwił mnie tym dotryskiem. Co sądzicie? Na co zwrócić uwagę?

Skąd macie wzięty + do awaryjnego startu na lpg? Mam keylessa i boje się że rozwalą mi pół kokpitu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: Czarny82 » 2018-02-23, 12:02

Dotrysk benzyny jest bez sensu i nie potrzebny, jeśli wszystko jest dobrze dobrane to nie rozumiem po co się w to bawić. Może instalator chce założyć reduktor, który wie że nie da rady i będzie się ratować dotryskiem.
Co do emulatora, to istnieje taka możliwość że zwykły znanej firmy, emulujacy tyklo samo ciśnienie (A takie są najtańsze i najczęściej stosowane) może nie wystarczyć.
Jeśli instalator nie widzi możliwości zrobienia tego bez dotrysku, szukalbym na Twoim miejscu innego warsztatu.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: Mikaell » 2018-02-24, 19:17

Ma prawo działać. Komponenty powinny wystarczyć wydajnościowo.
Zapytaj o dokładne uzasadnienie zastosowania dotrysków benzyny wogóle, a w szczególności od takiego pozomu obrotów, oraz emulacji ciśnienia paliwa.
Z jakich doświadczeń instalatora z tym silnikiem wynikają te propozycje.

misieg
V
V
Posty: 70
Rejestracja: 2017-05-13, 07:08
Imię: Michu
VOLVO: XC70
Silnik: 3.0
Rok: 2013
Lokalizacja: Cz-Dz
Status: Offline

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: misieg » 2018-02-26, 14:21

Dzięki za podpowiedzi. Jak powiedział o tym dotrysku paliwa to uzasadniał to ochroną gniazd zaworowych. Nie upierał się przy tym, tylko zalecił. Nie dopytywałem bardziej szczegółowo, bo czas mnie i jego ścigał. Emulator zaproponował od razu po sprawdzeniu czy jest czujnik na listwie wtryskowej.

Czy jeszcze jakieś dodatkowe emulatory są potrzebne przy tym silniku? Czytałem o jakichś przelewach do baku, ale jeden pisze, że to druciarstwo, drugi chwali. Ile speców tyle opinii. Oczywiście kasatory nie wchodzą w gre.

Ogólnie warsztat jest polecany. Nie włączył mi się alarm, żeby stamtąd uciekać. Czy jeżeli wywali jakieś błędy od tego paliwa, to jazda jest możliwa czy może dojść do uszkodzenia czegoś?

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: Czarny82 » 2018-02-26, 14:42

Przy odpowiednim składzie mieszanki dotrysk paliwa jest zbędny, nic z gniazdami się nie dzieje. Wypalają się tylko wtedy, jeśli silnik pracuje na ubogiej mieszance co powoduje wzrost temperatury spalin.
Jeśli jest czujnik ciśnienia paliwa, to faktycznie zachodzi potrzeba instalacji emulatora, tylko problem polega na tym, ża czasami zwykły przekłamujący samo ciśnienie nie wystarczy. Pojawia się buczenia pompy paliwa, możliwe są przy tym błędy z sądy i dziwne skakanie korekt. Może to doprowadzić do uszkodzenia pompy paliwa która zresztą do najtańszych nie należy, lepiej dopłacić za dobry emulator i mieć spokój. Nalezy wtedy zastosować emulator, który będzie też sterował pracą pompy paliwa. Żadne inne wynalazki typu emulator sondy lambda nie sa potrzebne.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: Mikaell » 2018-02-26, 15:10

Czarny82 pisze:Jeśli jest czujnik ciśnienia paliwa, to faktycznie zachodzi potrzeba instalacji emulatora,
Nieprawda.
W tym aucie (2012) najprawdopodobniej może nie być potrzeby montażu emulatora pomimo obecności FPS.

misieg
V
V
Posty: 70
Rejestracja: 2017-05-13, 07:08
Imię: Michu
VOLVO: XC70
Silnik: 3.0
Rok: 2013
Lokalizacja: Cz-Dz
Status: Offline

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: misieg » 2018-02-26, 15:27

Czarny82 pisze: Nalezy wtedy zastosować emulator, który będzie też sterował pracą pompy paliwa.
Czy ten emulator do pompy do osobny moduł? Jakie będzie miał zadanie? Zwolni pompę, odłączy ją całkowicie? Podejrzewam, że chcą wsadzić emulator z AC. Który producent ma "porządniejszy"?
Mikaell pisze:
Czarny82 pisze:Jeśli jest czujnik ciśnienia paliwa, to faktycznie zachodzi potrzeba instalacji emulatora,
Nieprawda.
W tym aucie (2012) najprawdopodobniej może nie być potrzeby montażu emulatora pomimo obecności FPS.
Masz jakieś doświadczenie z obchodzeniem tego czujnika w inny sposób czy po prostu rozwiązanie fabryczne jest wystarczające i nie wali błędami po oczach?

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: Czarny82 » 2018-02-26, 15:32

misieg pisze:
Czarny82 pisze: Nalezy wtedy zastosować emulator, który będzie też sterował pracą pompy paliwa.
Czy ten emulator do pompy do osobny moduł? Jakie będzie miał zadanie? Zwolni pompę, odłączy ją całkowicie? Podejrzewam, że chcą wsadzić emulator z AC. Który producent ma "porządniejszy"?
Dokładnie tak, mam na myśli emulator który steruje ciągle pracą pompy paliwa w taki sposób, aby czujnik ciśnienia cały czas pokazywał odpowiednie i właściwe ciśnienie paliwa w zależności od obrotów i obciążenia pojazdu.

-- 2018-02-26, 16:37 --
Mikaell pisze:
Czarny82 pisze:Jeśli jest czujnik ciśnienia paliwa, to faktycznie zachodzi potrzeba instalacji emulatora,
Nieprawda.
W tym aucie (2012) najprawdopodobniej może nie być potrzeby montażu emulatora pomimo obecności FPS.
Może być też tak jak piszesz, niemam doświadczenia z tym silnikiem, dlatego nie będę się upierać że na 100% jest konieczny.
Ja założyłbym pewnie dopiero wtedy, jeśli okazałoby się że jest potrzebny, dodam tylko że nie mam tu na myśli emulatora od AC bo ten nie steruje pompą paliwa.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: Mikaell » 2018-02-26, 22:42

misieg pisze:Masz jakieś doświadczenie z obchodzeniem tego czujnika w inny sposób czy po prostu rozwiązanie fabryczne jest wystarczające i nie wali błędami po oczach?
Nie musi tak być, ale bardzo możliwe, że brak odbioru benzyny nie będzie przeszkadzał softowi ECM.

neon2909
V
V
Posty: 87
Rejestracja: 2014-06-05, 21:58
Imię: Michal
VOLVO: xc 90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 240
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 15/18 lpg
Przebieg: 180000
Lokalizacja: Elbląg
Status: Offline

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: neon2909 » 2018-03-03, 08:21

3 dni temu odebrałem swojego po zagazowaniu. Całą instalacje mam praktycznie od optimy.
Sterownik Optima expert
Wtryski Barakuda
reduktor KME Gold
filtry optima 360

Instalacja pracuje pięknie aczkolwiek wczoraj wyskoczył mi chek i słychać głośną pracę pompy. Niestety instalator stwierdził , że czasami tak będzie pomimo że sterownik optima expert ogarnia temat emulacji ciśnienia na listwie. We wtorek jadę na kolejne strojenie instalacji.
Nie mam żadnego dotrysku. W tym silniku nie jest to wymagane.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: Czarny82 » 2018-03-03, 10:30

neon2909 pisze:3 dni temu odebrałem swojego po zagazowaniu. Całą instalacje mam praktycznie od optimy.
Sterownik Optima expert
Wtryski Barakuda
reduktor KME Gold
filtry optima 360

Instalacja pracuje pięknie aczkolwiek wczoraj wyskoczył mi chek i słychać głośną pracę pompy. Niestety instalator stwierdził , że czasami tak będzie pomimo że sterownik optima expert ogarnia temat emulacji ciśnienia na listwie. We wtorek jadę na kolejne strojenie instalacji.
Nie mam żadnego dotrysku. W tym silniku nie jest to wymagane.
Wątpię czy sama emulacja wskazań ciśnienia wystarczy, ale sam jestem ciekaw jak ten sterownik sobie z tym poradzi.
Daj znać po ponownym strojeniu.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: Mikaell » 2018-03-03, 21:57

neon2909 pisze:reduktor KME Gold
Gold ? to słabo
Gold GT (GTX) ? to dobrze
Czarny82 pisze: Wątpię czy sama emulacja wskazań ciśnienia wystarczy, ale sam jestem ciekaw jak ten sterownik sobie z tym poradzi.
Ja nie wątpię, ja wiem, że po prawidłowym zaprogramowaniu sobie poradzi.

misieg
V
V
Posty: 70
Rejestracja: 2017-05-13, 07:08
Imię: Michu
VOLVO: XC70
Silnik: 3.0
Rok: 2013
Lokalizacja: Cz-Dz
Status: Offline

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: misieg » 2018-03-22, 08:25

Panowie stało się. Wczoraj odebrałem bydle z warsztatu. W miarę pokonywania km będę robić apdejty jak instalacja się sprawuje.

Mam pytanie. Chciałbym od czasu do czasu zerknąć w nastawy w sterowniku od gazu. Co do tego potrzebuję? Nic nie będę grzebać tylko sprawdzać czy coś nie odbiega od normy. Zrobiłbym jakieś screeny z pracy instalacji i prosił o konsultację :)

Pozdro

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: Czarny82 » 2018-03-22, 09:05

misieg pisze:Panowie stało się. Wczoraj odebrałem bydle z warsztatu. W miarę pokonywania km będę robić apdejty jak instalacja się sprawuje.

Mam pytanie. Chciałbym od czasu do czasu zerknąć w nastawy w sterowniku od gazu. Co do tego potrzebuję? Nic nie będę grzebać tylko sprawdzać czy coś nie odbiega od normy. Zrobiłbym jakieś screeny z pracy instalacji i prosił o konsultację :)

Pozdro
Interfejs + program odpowiedni dla zastosowanego sterownika.

misieg
V
V
Posty: 70
Rejestracja: 2017-05-13, 07:08
Imię: Michu
VOLVO: XC70
Silnik: 3.0
Rok: 2013
Lokalizacja: Cz-Dz
Status: Offline

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: misieg » 2018-03-22, 11:36

Musi być bluetooth czy kabelkiem też ogarnie? Do qmaxa musi być pełne oprogramowanie czy jest możliwość jakimś podstawowym narzędziem zerkać w bebechy?

Viktor
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2014-03-07, 19:37
Status: Offline

Re: [XC70 3.2 2012] Dobór instalacji, opinie

Post autor: Viktor » 2018-04-06, 07:48

neon2909 pisze:3 dni temu odebrałem swojego po zagazowaniu. Całą instalacje mam praktycznie od optimy.
Sterownik Optima expert
Wtryski Barakuda
reduktor KME Gold
filtry optima 360

Instalacja pracuje pięknie aczkolwiek wczoraj wyskoczył mi chek i słychać głośną pracę pompy. Niestety instalator stwierdził , że czasami tak będzie pomimo że sterownik optima expert ogarnia temat emulacji ciśnienia na listwie. We wtorek jadę na kolejne strojenie instalacji.
Nie mam żadnego dotrysku. W tym silniku nie jest to wymagane.
Mam optimę nano, te same wtryski, reduktor shark i te same filtry, nie wiem czy instalator ma rację ale u mnie nic takiego się nie dzieje, może to kwestia strojenia właśnie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”