Serwis lpg - pytania początkującego użytkownika

ODPOWIEDZ
explosive_s
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238PS/320Nm
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/10
Przebieg: 155
Lokalizacja: 3miasto
Status: Offline

Serwis lpg - pytania początkującego użytkownika

Post autor: explosive_s » 2019-02-28, 11:47

Hej,

Swojego łosia, xc70 2008+ kupiłem z założoną instalacja BRC sq p&D przez energy gaz polska i przez 3 lata tam serwisowane

Łoś jeździł poprawnie, spalanie zaskakująco niskie, takie samo jak benzyny.

2 tygodnie temu oddałem auto do autoryzowanego serwisu brc na przegląd. Według książki serwisowej zostało wykonane wszystko.
Po tygodniu od serwisu auto nagle zostało unieruchomione , poszedł biały dym spod maski. Okazało się, że stety spaliła się tylko cewka zapłonowa i bezpiecznik. Auto działa.

Cała ta sytuacja spowodowała, że zacząłem czytać o instalacjach i dowiedziałem się takich haseł jak blackfire, rozerwania głowicy, zbyt uboga/bogata mieszanka.

Jak to z tym jest, czy jest się czego obawiać? Czy serwis brc powinien według Was wyłapać awarie cewki? Teoretycznie mogło to się nawet skończyć pożarem.

Aha, serwis dodał do górnego wtrysku +5%, żeby auto lepiej jechało. Czy to może mieć negatywny wpływ na żywotność jednostki napędowej?

Dzięki za porady

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Serwis lpg - pytania początkującego użytkownika

Post autor: Czarny82 » 2019-02-28, 13:17

Jeśli cewka jest sprawna w momencie regulacji bądź strojenia instalacji, to oczywistym jest, że warsztat tego nie zauważy.
Często jest jednak tak, że cewka powoli niedomaga, czyli jeszcze pracuje ale już zaczyna się z nią coś dziać. W takim przypadku warsztat powinien to bardzo łatwo wychwycić, ponieważ prawidłowe wystrojenie instalaji jest uzależnione min. od prawidłowej pracy układu zapłonoweco a co za tym idzie - cewki. Pojawia się wtedy zjawisko wypadania zapłonów na danym cylindrze. Niekoniecznie musi być to widoczne przez pojawienie się kontrolki Check, ale daje się to zauważyć w tzw. błędach oczekujących i korektach.
Dobry warsztat i mechanik zwraca uwagę na korekty w trakcie strojenia.

Jeśli chodzi o skład mieszanki, dużo bardziej niebezpieczna jest praca silnika na ubogo niż na bogato. Kiedy silnik pracuje na ubogiej mieszance, podnosi się dość znacznie temperatura spalania, co powoduje póżniejsze problemy z uszczelką pod głowicą lub gniazdami zaworowymi i zaworami. Zobacz sobie ile jest na sprzedaż aut z LPG i uszkodzoną uszczelką. Nie myśl też odrazu że gaz to zło, bo tak nie jest. Problemy zazwyczaj pojawiają się przy żle pracującej instalacji a jeśli wszystko jest OK, to takie pojazdy jeżdzą bezawaryjnie latami.
Jeśli chodzi o delikatną korektę w danym zakresie obrotów, tak się czasami robi a jeśli polega to na wzbogacaniu mieszanki to jest to nawet na korzyść dla silnika. Oczywiście wszystko ma jakiś umiar.

explosive_s
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238PS/320Nm
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/10
Przebieg: 155
Lokalizacja: 3miasto
Status: Offline

Re: Serwis lpg - pytania początkującego użytkownika

Post autor: explosive_s » 2019-02-28, 13:48

Dziękuję Ci za wytłumaczenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”