Witam. Mam problem ze swoją instalacją LPG VALTEK TYP 30 . Długi czas męczyłem się z falowaniem obrotów na jałowym biegu. Gazownik na serwisie zrobił mnie w bambuko, bo skasował 250zł, za wymianę filtrów, ale powiedział, że żadnej regulacji zrobić nie może, bo faluje na benzynie i to ma wpływ na gaz, więc nie może wyregulować.
Po pewnym czasie jednak doszedłem do tego, że trzeba było przeprowadzić kalibrację wtryskiwaczy lpg, czego dokonałem samodzielnie po zakupie przyrządu do kalibracji. Skok tłoczka ustawiłem na 40, rzeczywiście 2 tłoczki były mocno rozstrojone. Po tym zabiegu auto chodziło jak szwajcarski zegarek i nic nie falowało.
Postanowiłem jednak sam, przeserwisować sobie całą instalację, żeby już wszystko było elegancko, bo od tamtej wymiany u gazownika minęło trochę czasu, więc i filtry trzeba znów wymienić, a i listwę też zdałoby się odświeżyć. Wymieniłem tłoczki w listwie na nowe, uszczelki, filtr fazy lotnej Czaja i cały elektrozawór LOVATO EVG . Wszytko elegancko, listwę ponownie nastroiłem na skok 40. Jednak po tym wszystkim auto na gazie pracuje tragicznie, nie ma mocy, obroty falują, przy dodawaniu gazu zero przyśpieszenia, po zatrzymaniu często gaśnie. Wszytko sprawdziłem dwa razy, jeszcze raz każdy zaworek kalibrowałem, sprawdziłem przecieki, miedź przy elektrozaworze raz jeszcze dokręcałem (oczywiście z wymianą beczułek uszczelniających) i nic nie pomogło. Nie wiem co ma wpływ na tragiczną pracę układu. Powinno być lepiej, a jest gorzej jak było na starych zaworkach i filtrach. Jakieś pomysły?
[ s60 2.4 140KM 2003] brak mocy na LPG po wymianie elektrozaworu i tłoczków w listwie.
-
- V
- Posty: 10
- Rejestracja: 2019-06-10, 22:36
- Imię: Pawel
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4 Bi-Fuel
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2003
- Przebieg: 246000
- Status: Offline
-
- VOLV
- Posty: 543
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
[ s60 2.4 140KM 2003] brak mocy na LPG po wymianie elektrozaworu i tłoczków w listwie.
Dziwię się strasznie że inwestowałeś w przyrząd do kalibracji takiego badziewia zamiast kupić pożądne wtryski.
Przydało by się podpiąć kompa do sterownika lpg i zobacyć co się dzieje/wyregulować. Zresztą jak po każdej wymianie filtrów itp...
Przydało by się podpiąć kompa do sterownika lpg i zobacyć co się dzieje/wyregulować. Zresztą jak po każdej wymianie filtrów itp...
-
- V
- Posty: 10
- Rejestracja: 2019-06-10, 22:36
- Imię: Pawel
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4 Bi-Fuel
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2003
- Przebieg: 246000
- Status: Offline
[ s60 2.4 140KM 2003] brak mocy na LPG po wymianie elektrozaworu i tłoczków w listwie.
Okazało się, że reduktor kończył żywot, przez co nie było możliwości prawidłowej regulacji instalacji. Ciśnienie po chwili pracy przekraczało aż 3 bary, gdzie powinno utrzymywać się na 1.2 bara. Po wymianie reduktora wszystko działa.